QUOTE(ančiukė @ 2008 08 18, 20:16)
Mano nuomone, studentų universitetuose turėtų būti dvigubai mažiau,
o mokslas jiems turėtų būti nemokamas,
suteikta gyvenamoji vieta (bendrabutis) ir mokamos stipendijos.
Studijos universitete turi būti siekiamybė, o ne savaime suprantamas dalykas.
Kai bus dideli konkursai įstoti, bus tikslas ir išsilaikyti,
tada ir studijų kokybė bus kita.
Visiškai pritariu
QUOTE(mylimuke @ 2008 10 10, 02:10)
Ar ne protingiau būtų kokie stojamieji, griežtesnės sąlygos, mažiau vietų.
Mažiau vietų universitete - geras sprendimas. Tada (galbūt) patektų tik gabiausi. Problema visa ta, kad egzistuoja tas "galbūt", susijęs su korupcija ir panašiais dalykais.
QUOTE(pikkolo @ 2008 10 10, 14:20)
Stojamieji yra tikra nesąmonė.
Nepritariu. Pati dalyvavau stojamuosiuose į žurnalistiką. Bent jau kiek atskiria pelus nuo grūdų. Nes tas, kuris labai gerai išlaikė lietuvių kalbos egzaminą, nebūtinai gali būti geras žurnalistas. Aišku, gal nevertėtų čia visų specialybių lyginti, bet vis tiek, kiekvienoje yra savo specifika, todėl pagal valstybinius egzaminus nedaug galima ir spręsti kartais...
O mano pasiūlymai būtų šie:
1. Mažinti studentų skaičių, kad patektų patys gabiausi, kad turėtų motyvaciją mokykloje mokytis gerai, semtis žinių, kad siektų galimybės mokytis universitete
2. Susiejant su pirmu punktu: aukštojo mokslo diplomą turėtų tikrai ne visi, o tik mažuma gabiausių. Tada jis nebūtų tiek nuvertinamas, kad dabar vos ne valytojos turi turėti aukštojo mokslo diplomą.
3. Dėl mokamo mokslo: gali būti įvestas kažkoks mokestis, bet aš prieš tai, kad būtų mokama pilna kaina, nes tą kainą mokėti gali sau leisti tik turtingų tėvelių vaikučiai (parodykite man nors vieną vaiką, kuris gimė pats savaime turtingas), o tai jau būtų diplomo pirkimas (tiesioginis), kurį žmogus turėtų užsitarnauti savo protu ir pastangomis, o ne pinigais.
4. Pinigai tikrai nepakels aukštojo mokslo kokybės. Visų pirma reikia kelti studentų motyvaciją. Tam dar galima sumažinti pasirinkimų skaičių ir leisti stojant įrašyti tik 2-3 specialybes. Plius tam dar tinka anksčiau mano išvardyti būdai. Ir, be abejonės, turi kilti dėstytojų motyvacija, o ji gali pakilti tik mokslinės patirties galimybės ir didesnių atlyginimų dėka...
5. Neturėtų būti formuojama nuomonė, kad jau be aukštojo mokslo diplomo, tai grindis ar indus plausi. Yra kolegijos, yra profesinės mokyklos. Visa tai, kad vyksta dabar, man labai panašu į universitetų PR'ą, kuris, deja, labai sėkmingas
6. Beje, pačių "universitetų" per daug. Universitetas turi būti UNIVERSALUS, ką atskleidžia jo pavadinimas. Deja, pas mus yra apstu labai jau siaurai specializuotų "universitetų".
Dar norėjau pasakyti dėl diplomo: aš jo kol kas tik siekiu, bet darbo PILNA. Tik norėk. Ir neklausia manęs niekas -
turi diplomą? Ach dar ne... na tai, atsiprašau, nepriimsim..
Žodžiu, prirašiau labai daug, bet mano pagrindinė mintis yra ta, kad mokytis aukštosiose mokyklose turėtų tik gabiausi, kurie turi tam tikrą motyvaciją ir košės galvoje