Patarciau parodyti, nes paskui is logopedu puses gausit daug priekaistu: kur anksciau buvot ir pan. Aisku, siuntimo is poliklinikos galit negauti, nes daznai jie siuncia konsultuoti kai vaikui buna 3 m. O tada logopedai aiskina, kad atejot per velai ir pan. Jei turit, galimybe, tai ieskokite privaciai. Patikekit, kol radau reikiama pagalba vaikui, tai praejau ilga kelia, isklausiau daug kalbu, priekaistu.
QUOTE(L'Occitane @ 2008 11 11, 16:29)
Neišsigask, tik gal su gydytoją galima ir tokią versiją aptart
va sužinojau ji vadinasi autizmas. Berniukas yra normalus, lankosi pas logopedą, kitais metais eis į 1klasę.
va sužinojau ji vadinasi autizmas. Berniukas yra normalus, lankosi pas logopedą, kitais metais eis į 1klasę.
Kosmaras! Keista, kad normalus berniukas atrodo. Siaip, kiek zinau tokie vaikai keistai elgiasi. Paskaiciau siek tiek apie tai ka tik (daug nenorejau, nes pradedu parintis) tai rasoma, kad autistu elgesys nenormalus.
Bet kazi koks yra tas elgesys normalus pas 1.9 m vaika?
As pvz pazistu berniuka to paties amziaus tooooki flegmatiskaaa, kad man kartais atrodo, jog jis ne vaikas, o suauges vaiko kune (klauso ramiai atsisedes mamos ant suoliuko...) ir pan. Kiti vaikai (kaip ir maniskis) laksto nesustojant... Kurie cia normalus is jus nzn.
QUOTE(skruzdeda @ 2008 11 12, 10:41)
nu nezinau... man rodosi jeigu vaikas kalba savo kalba, tai iki 2.5 metu tikrai neverta panikuoti, nebent turi labai daug pozymiu is autizmo spektro.
Maniskis kalba kad matytumet kaip israiskingai ta savo kalba , su gestikuliacija, emocijomis ant veiduko, vaizduoja ir pabarima ir pamylojima, tik va vienintelis trukumas tas kad niekas jo nesupranta , na daug maz aisku ka jis norejo pasakyti aisku, bet konkreciai aisku dar ne.
O siaip, man rodos, normaliai pas ji viskas, tik jis isdykelis pas mane. Va pvz: sakau EINAM DETIS NAUJUS TRIUSIKELIUS (pamperi keisti), jis isgirdes lekia zvengdamas bega nuo manes, sprunka... Persirengti rubelius irgi ta pati istorija, o jam matai juokinga nuo mamytes lakstyt. Aktyvus labai. Pastoviai laksto. Ramybes busenoje buna tik kai multikus ziuri.
Nzn, gal cia nenormalu... toks aktyvumas? Gal cia sutrikimas?!...
Ziurekit ka radau:
иногда отставание в речевом развитии связано и с избыточным пониманием близких взрослых. Взрослые, хорошо осознавая значение автономной речи ребенка, вместе с тем не стимулируют у него обращения к нормальной человеческой речи и не ставят перед ним речевую задачу, угадывая малейшие его желания. Они хорошо понимают, что хочет сказать ребенок, и удовлетворяются его "детскими словами" типа "бу-бу", "нюка", "люка" и т.п. При этом и сами родители с удовольствием используют детские слова в разговоре с малышом, поскольку такой детский язык (его иногда называют языком мам и нянь) выражает особую нежность и умиление перед ребенком. Но этот язык уместен только для младенца, поскольку он еще не вникает в значение слов. После года, когда начинается интенсивное усвоение речи, "детские слова" могут стать серьезным препятствием для развития нормальной человеческой речи, и ребенок надолго застрянет на этом этапе, довольствуясь несколькими "детскими словами". Если малыш до 3-4 лет остается на стадии говорения исключительно "детских слов", то впоследствии в его речи возможны различные нарушения, связанные с неполным овладением звуками родного языка, заменой звуков, их смешением и др. В начальной школе такое неправильное произношение может вызвать грубые ошибки в письме, поскольку "как слышится, так и пишется".
Итак, основных причин застревания ребенка на стадии автономной детской речи две. Во-первых, это ситуации, когда окружающие близкие взрослые охотно используют в общении с ребенком тот самый детский язык, повторяя его звуки и предлагая аналогичные свои слова типа "бибика", "ням-ням", "пи-пи" и пр. Во-вторых, это случаи, когда родители и бабушки, хорошо понимая не только своеобразный язык ребенка, но и все его желания, угадывают их буквально с полуслова и полувзгляда. В таких условиях у ребенка не возникает никакой потребности в настоящих словах. Соответственно для преодоления подобных проблем необходимо неукоснительно соблюдать два правила.
Cia zinokit apie mane.
В этой связи вспоминается известный анекдот про мальчика, который до пяти лет молчал, и родители уже считали его глухонемым. Но вот однажды за завтраком он сказал, что каша недостаточно сладкая. Когда изумленные родители спросили малыша, почему же он до сих пор молчал, мальчик ответил, что раньше все было в порядке. Так вот, до тех пор, пока тебя понимают без слов, никакой необходимости в них нет, и поэтому можно молчать или объясняться нечленораздельными звуками.
Cia tiksliai apie mano sunu:
Серьезным препятствием для развития речи может также стать повышенная импульсивность ребенка и нечувствительность к словам взрослого. Такие дети чрезвычайно активны, подвижны, они несутся куда глаза глядят и ни на чем не могут сосредоточиться. Они как бы не слышат обратившегося к ним взрослого и никак не реагируют на его слова. Даже свой протест они выражают как-то особенно: кричат, глядя в пустоту, а не обращаясь ко взрослому. Отсутствие необходимых связей со взрослым проявляется и в стремлении все делать самому: взрослый как партнер и как образец совершенно не нужен. Индивидуальные игры ребенка с предметами хотя и освобождают взрослых от назойливости детей, но никак не стимулируют речевого развития ребенка. В таких условиях заглушается сама потребность малыша в общении со взрослыми: он перестает обращаться к ним, погружаясь в стереотипные действия с предметами. В результате задерживается психическое развитие ребенка вообще и речевое в частности.
Saltinis: http://adalin.mospsy.../l_010410.shtml
gal kam pravers. Ten po straipsnio yra kitos nuorodos i panasias publikacijas.
иногда отставание в речевом развитии связано и с избыточным пониманием близких взрослых. Взрослые, хорошо осознавая значение автономной речи ребенка, вместе с тем не стимулируют у него обращения к нормальной человеческой речи и не ставят перед ним речевую задачу, угадывая малейшие его желания. Они хорошо понимают, что хочет сказать ребенок, и удовлетворяются его "детскими словами" типа "бу-бу", "нюка", "люка" и т.п. При этом и сами родители с удовольствием используют детские слова в разговоре с малышом, поскольку такой детский язык (его иногда называют языком мам и нянь) выражает особую нежность и умиление перед ребенком. Но этот язык уместен только для младенца, поскольку он еще не вникает в значение слов. После года, когда начинается интенсивное усвоение речи, "детские слова" могут стать серьезным препятствием для развития нормальной человеческой речи, и ребенок надолго застрянет на этом этапе, довольствуясь несколькими "детскими словами". Если малыш до 3-4 лет остается на стадии говорения исключительно "детских слов", то впоследствии в его речи возможны различные нарушения, связанные с неполным овладением звуками родного языка, заменой звуков, их смешением и др. В начальной школе такое неправильное произношение может вызвать грубые ошибки в письме, поскольку "как слышится, так и пишется".
Итак, основных причин застревания ребенка на стадии автономной детской речи две. Во-первых, это ситуации, когда окружающие близкие взрослые охотно используют в общении с ребенком тот самый детский язык, повторяя его звуки и предлагая аналогичные свои слова типа "бибика", "ням-ням", "пи-пи" и пр. Во-вторых, это случаи, когда родители и бабушки, хорошо понимая не только своеобразный язык ребенка, но и все его желания, угадывают их буквально с полуслова и полувзгляда. В таких условиях у ребенка не возникает никакой потребности в настоящих словах. Соответственно для преодоления подобных проблем необходимо неукоснительно соблюдать два правила.
Cia zinokit apie mane.
В этой связи вспоминается известный анекдот про мальчика, который до пяти лет молчал, и родители уже считали его глухонемым. Но вот однажды за завтраком он сказал, что каша недостаточно сладкая. Когда изумленные родители спросили малыша, почему же он до сих пор молчал, мальчик ответил, что раньше все было в порядке. Так вот, до тех пор, пока тебя понимают без слов, никакой необходимости в них нет, и поэтому можно молчать или объясняться нечленораздельными звуками.
Cia tiksliai apie mano sunu:
Серьезным препятствием для развития речи может также стать повышенная импульсивность ребенка и нечувствительность к словам взрослого. Такие дети чрезвычайно активны, подвижны, они несутся куда глаза глядят и ни на чем не могут сосредоточиться. Они как бы не слышат обратившегося к ним взрослого и никак не реагируют на его слова. Даже свой протест они выражают как-то особенно: кричат, глядя в пустоту, а не обращаясь ко взрослому. Отсутствие необходимых связей со взрослым проявляется и в стремлении все делать самому: взрослый как партнер и как образец совершенно не нужен. Индивидуальные игры ребенка с предметами хотя и освобождают взрослых от назойливости детей, но никак не стимулируют речевого развития ребенка. В таких условиях заглушается сама потребность малыша в общении со взрослыми: он перестает обращаться к ним, погружаясь в стереотипные действия с предметами. В результате задерживается психическое развитие ребенка вообще и речевое в частности.
Saltinis: http://adalin.mospsy.../l_010410.shtml
gal kam pravers. Ten po straipsnio yra kitos nuorodos i panasias publikacijas.
QUOTE(Nanuk @ 2008 11 11, 14:30)
Dieve mano! Mane jau krato. Nebezinau ka galvot. O tas berniukas kitais atzvilgiais normalus buvo?
panašu i mano sūnų . visais atžvilgiais normalus vaikas. iki 3 metų nekalbėjo -tik paukščių kalba. visi sakė - palauk . o kai išsiaiškinom - autizmas . nieko negasdinu ir nenoriu tai daryt , bet iki 3 metų vaikas TURI KALBĖT. o jei ne skelbkit alermą. iki 2 metų vaikas turi sakyt - teti , mama , ate , baba , niam niam ,kakų ir panašiai .
Na zinokit kalbejau su logopedu, man pasake, kad vaikams gali iki 3 metu net nusileidineti kazkas gerkleje (ale rykle ar kazkas tai tokio, zodziu kazkas, kas leidzia sneketi nomaliai pradeti). tai va, man pasake, kad vieniem vaikam jau metu tas dalykas nusileidzia, o kitiems gali ir triju tik nusileisti. Sake, kad jei vaikas kalba pauksciu kalba reiskia viskas gerai. Reik laukti.
einu paskaitysiu apie autizma. kazkoks man cia absurdas atrodo, kad vaikas tik nesneka ir jau autas. turi buti ir kitu pozymiu.
einu paskaitysiu apie autizma. kazkoks man cia absurdas atrodo, kad vaikas tik nesneka ir jau autas. turi buti ir kitu pozymiu.
QUOTE(Nanuk @ 2008 12 17, 21:11)
Na zinokit kalbejau su logopedu, man pasake, kad vaikams gali iki 3 metu net nusileidineti kazkas gerkleje (ale rykle ar kazkas tai tokio, zodziu kazkas, kas leidzia sneketi nomaliai pradeti). tai va, man pasake, kad vieniem vaikam jau metu tas dalykas nusileidzia, o kitiems gali ir triju tik nusileisti. Sake, kad jei vaikas kalba pauksciu kalba reiskia viskas gerai. Reik laukti.
einu paskaitysiu apie autizma. kazkoks man cia absurdas atrodo, kad vaikas tik nesneka ir jau autas. turi buti ir kitu pozymiu.
einu paskaitysiu apie autizma. kazkoks man cia absurdas atrodo, kad vaikas tik nesneka ir jau autas. turi buti ir kitu pozymiu.
neikit toli skaityt :
http://lt.wikipedia.org/wiki/Autizmas
http://autizmo.puslapiai.lt/
http://www.ve.lt/?ru...p;id=1221493642
http://www.education...ucation/autism/
http://www.kitoksvaikas.lt/sutrikimas/
gal pradziai uzteks... o to autizmo buna ir i ploti, ir i gyli, todel kalba ne vienintele ir net ne svarbiausia problema...
Oj nu prisiskaiciau vakar ivairiu daug straipsniu ir istrauku is knygu butent apie vaiku autizma tai isitikinau, kad tikrai ne tik kalbos sutrikimai lemia diagnoze.
Yra labai daug simptomu, pvz.: akiu kontakto nebuvimas arba vengimas, pasikartojantys veiksmai, visokie "ritualai" ir pan. Autizmas jau nustatomas siais laikais net iki metuku amziaus.
Padariau isvada, kad musu situacija ne itin panasi, nes vaikas kontaktuoja su kitais zmonemis, ima uz rankos, veda, rodo, pasakoja kazka, nors ir savo kalba, aiskina israiskingai, ziuri i akis tuo metu (t.y. kreipiasi i pasnekova), duoda man zaislus, veda mane zaisti, igauna naujus igudzius (ko nedaro autistai), pvz "kalba" telefonu, deda deliones, (dabar jau mokomes net skirta nuo 3 m amziaus sudet), na asku cia be galo vardinti galima.
Kitas dalykas yra sutrikusio demesio sindromas (hyperaktyvumas), va cia tai panasiau i mus. Bet vel gi reik konsultuotis eit, nes taip skaitydamos galime pacios sau ligu primastyt. kaip knygoje "101 liga", vyras skaite ligu simptomus ir visas jas rado pas save
O tai moteriskei man regis tiesiog neteisingai diagnozuota yra, na jei is tikruju vaikas visapusiskai yra normalus, jo elgesy nera sutrikimu, jei jis bendrauja su aplinkiniais ir mokymosi pazangas daro tai vien del kalbos negali buti autizmas.
Yra labai daug simptomu, pvz.: akiu kontakto nebuvimas arba vengimas, pasikartojantys veiksmai, visokie "ritualai" ir pan. Autizmas jau nustatomas siais laikais net iki metuku amziaus.
Padariau isvada, kad musu situacija ne itin panasi, nes vaikas kontaktuoja su kitais zmonemis, ima uz rankos, veda, rodo, pasakoja kazka, nors ir savo kalba, aiskina israiskingai, ziuri i akis tuo metu (t.y. kreipiasi i pasnekova), duoda man zaislus, veda mane zaisti, igauna naujus igudzius (ko nedaro autistai), pvz "kalba" telefonu, deda deliones, (dabar jau mokomes net skirta nuo 3 m amziaus sudet), na asku cia be galo vardinti galima.
Kitas dalykas yra sutrikusio demesio sindromas (hyperaktyvumas), va cia tai panasiau i mus. Bet vel gi reik konsultuotis eit, nes taip skaitydamos galime pacios sau ligu primastyt. kaip knygoje "101 liga", vyras skaite ligu simptomus ir visas jas rado pas save
O tai moteriskei man regis tiesiog neteisingai diagnozuota yra, na jei is tikruju vaikas visapusiskai yra normalus, jo elgesy nera sutrikimu, jei jis bendrauja su aplinkiniais ir mokymosi pazangas daro tai vien del kalbos negali buti autizmas.
Siuo metu autizmas tapo labai populiaria diagzone. Jei tik kas ne taip, tai autistas. Kadangi pati susiduriau su tokia situacija, tai visa tai pradejo man panaseti i komercija. Labai lengva ranka autizma nustato raidos centras. Bent jau mano atveju. Parodziau ne vienam specialistui, tai visi labai atsargiai vertina, liepia dar palaukti gal atsiras kokie pozymiau ar ne, o cia is karto prasom diagnoze ir nukrepimas i spec. centra. Kai nepaklusau, tai supyko.
QUOTE(jjjolanta @ 2008 12 18, 12:30)
Siuo metu autizmas tapo labai populiaria diagzone. Jei tik kas ne taip, tai autistas. Kadangi pati susiduriau su tokia situacija, tai visa tai pradejo man panaseti i komercija. Labai lengva ranka autizma nustato raidos centras. Bent jau mano atveju. Parodziau ne vienam specialistui, tai visi labai atsargiai vertina, liepia dar palaukti gal atsiras kokie pozymiau ar ne, o cia is karto prasom diagnoze ir nukrepimas i spec. centra. Kai nepaklusau, tai supyko.
pritariu...
musu atvejis irgi panasus. yra tu pozymiu, bet yra ir kruva kitu, visiskai priesingu autisto "paveikslui". VRC didziausiais argumentas: "autizmas - l. klastingas ir sunkiai apibrezimas sutrikimas, jo buna toooookiu rusiu, kad beveik bet koks nukrypimas nuo "normos" jau yra pavojingas signalas....
Nanuk, pasidomek dietomis super judriems vaikams, jei tik tas lakstymas "be konturo' yra beda, tai l. galima ji sutvarkyti mitybos pabalba. pradziai is raciono ismesk visus stimuliatorius: cukru (bet kokiu pavidalu), sokolada, kakava, saldzius ir gazuotus gerimus (jei tokiu apskritai tokiam pypliui duodi), kviecius (visus batonus ir makaronus..) gali pasirodyti keistai, bet tai tiesa, dieta veikia, juk ka suvalgom, tuo ir esam... o energijos saltinis - cukrus ir angliavandeniai - tokio tipo vaikus uzveda iki reaktyviniu motoru . pirma karta ta pastebejau pati dirbdama aukle Vokietijoje pries -niolika metu. 10-metis hiperaktyvus vokietukas tiesiogine prasme lipdavo sienom ir laiptu tureklais i 3 auksta vos prisislamstes visokiu Kinder'iu.. ir susisneket su juo nebeidavo, nors kalbet gi mokejo
mūsų mažoji irgi nekalbi,jai 2,4mėn o sako tik pačius pagrindinius-mama,tete,baba,tete,dėdė,ate auau miau ir viskas buvom pas logopėdę-sakė kalba atitinka 15 -18 mėn vaiką daugiau skaityt knygutes,dirbt pirštukais,nors atrodo tikrai nemažai užsiimam o supranta tai viską.liepė ateit gegužės mėn.jei ir mažai kalbės tada pamokėles skirs.nors ir dičkis pradejo kalbet mano tik virš 3,bet kaip jau bėrė sakiniais.net nežinau,taip neramu šiaip ir kai kudikis buvo ji pas mane negugavo kaip[ kiti
QUOTE(adriu @ 2008 12 30, 18:12)
mūsų mažoji irgi nekalbi,jai 2,4mėn o sako tik pačius pagrindinius-mama,tete,baba,tete,dėdė,ate auau miau ir viskas buvom pas logopėdę-sakė kalba atitinka 15 -18 mėn vaiką daugiau skaityt knygutes,dirbt pirštukais,nors atrodo tikrai nemažai užsiimam o supranta tai viską.liepė ateit gegužės mėn.jei ir mažai kalbės tada pamokėles skirs.nors ir dičkis pradejo kalbet mano tik virš 3,bet kaip jau bėrė sakiniais.net nežinau,taip neramu šiaip ir kai kudikis buvo ji pas mane negugavo kaip[ kiti
Siaip man atrodo jei pirmas vaikas irgi velai prabilo tai nera pagrindo nerimauti.
Turbut tai toks bruozas as jus seimoje.
O mano sunus irgi "ant ribos" vystesi, guguoti pradejo tokius garsus kaip dadada, mamama, ir pan tik 7 menesiu, kai kiti vaikai jau nuo 5-6 taip "sneka". Po to is vis buvo "uztiles". Po to "kinietiskai" pradejo varyt: gultatapapa, sigul, igulna, pisiniuni ir visaip .... panasiai... iki siol varo taip, bet vis sudetingiau. Na as kol kas tai nepergyvenu. Be to pas mus dvikalbyste seimoje, tas juk irgi stabdo kalba. Uz tai po to turetume dviem kalbom prabilti, va bus geras!
Nesijaudink adriu, mano sunui metai ir 10 men, jis tik kartais mamamamama kazkaip pasako ir nieko, bet esu tikra, kad viskas ok, nes visiskai normalus vaikas kitais atzvilgiais. O jei net ir butu tu problemyciu del kalbos, tai istaisysim kartu su logopedu, juk ne 16 amzius. Svarbu, kad vaikutis butu bendrai sveikas.
ačiū nanuk, už paguodą-gal sulauksim tų žodelių mano tai nevaro kinietiškai .tik kai kalbi ji labai žiūri į lupas atidžiai-lig bando pati,bet nelabai išeina.ir mama pradėjo sakyt gal tik prieš 4 mėn.iki tol buvau tete