QUOTE(mamukas... @ 2011 12 05, 22:44)
Vaikiui 4 metai,klausimo 0, .Nieko negirdi,daro ka uzsimano,penkiolika kartu reikia kartoti,kad kazka reikia daryti(nusiprausti ir t.t) isgirsta tik kai pakeliu tona,ir griebiu uz rankos. Nu kazkokia nesamone,negi ir pas jus taip,kad elementarius dalykus kuriuos reikia dayti (nusiprausti,pavalgyti,nekrapstyti prie stalo nosies,nekelti koju ant stalo ir pan.) reikia aiskinti po NNNN kartu . Jug esame tevai ,is pirmo karto kas pasakyta turi suprasti,ar as cia visai kazko nesuprantu. Tiesiog siutas ima,puikiai zino,kad tokiu ir tokiu laiku reik eiti prausis,bet neuztenka to vieno pasakymo,turim pyktis,kriauti,lakstyti po namus..
mamukas... jus is vaiko vis reikalaujat: turi klausyt, turi praustis, turi rengtis, turi eiti ir tt.
nu supraskit, neturi jis nieko, nu neturi - pastatykit save i jo vieta. juk tai nesunku - va jusu tevai vis vaiksto is paskos ir reikalauja, kad turi buti taip, o ne kitaip. ir kaip jus tada jauciates?
po simta kartu kartodama, is paprastu dalyku padarot problema. normalu, kad vaikas priesinasi, kai jam nuolat diktuojama, ka jis turi daryti: jus ne reikalaukit. jus pakvieskit vaika viska daryti kartu: ne "eik valytis dantu", o "eime valytis dantu", ne "privalai buti lovoje", o "laikas miegoti" ir pan. didesniems vaikams kai kuriais klausimais galima pasinaudoti autoritetu pagalba: pvz., nuveskite pas dantu gydytoja profilaktinei apziurai ir paprasykit, kad tuo paciu paaiskintu, kodel reikia valyti dantukus ir kaip tai daryti taisyklingai. leiskit vaikui namuose pakontroliuoti, ar suaugusieji gerai valosi dantis.
kai ka nors reikia daryti, nekartokit ikyriai to paties, o:
1. is anksto ispekite, ka reikes daryti, pvz., uz desimties minuciu eisime valgyti, jau baik zaisti - ir nustatykite koki laikrodi su signalu, kad skambetu uz desimties minuciu
2. pasakykite, ka reikia daryti, viena karta ir nueikite
3. kuo daugiau leiskite vaikui rinktis, spresti paciam, net jei pasirinkima tektu isgalvoti lygioj vietoj: valysies dantis dabar, ar kai apsivilksi pizama? gersi sulciu ar vandens? valgysi is baltos lekstes ar is lekstes su suniukais?
4. prasykite vaiko pagalbos, itraukite i kasdienius darbus (jei jis nenori padeti - neverskite)
cia tik keletas pavyzdziu. svarbiausia, jus pati kuo dazniau islipkit is suaugusiojo pozicijos boksto ir paziurekit i situacija vaiko akimis: kaip jus jaustumetes vaiko vietoje? ismokite suprasti savo vaiko jausmus, juos priimti ir i juos atsizvelgti.
kalbant apie ribas - vaikui reikia ne ribu, o aiskumo. jam reikia suvokti, kas kada ir kodel bus, ir kad tai kas vyksta butu prasminga. pirmiausia, vaikas turi jaustis mylimas ir saugus - nederamas vaiko elgesys dazniausiai yra vaiko pagalbos sauksmas, prasymas atkreipti demesi, parodyti, kad kazkas yra ne taip.
ir galiausiai, net jei imsite taikyti kuriuos nors is siu patarimu, nesitikekite, kad vaiko elgesys pasikeis is karto - santykiai su vaiku susikloste ne per viena diena, todel per viena diena jie nepasikeis.