Įkraunama...
Įkraunama...

Pavardės keitimas. 3 dalis

dar pagalvojau: mes kalbame apie tradicijas perimti vyro pavardę. bet... ar tikrai galima vadinti tradicija tai, ko negali rinktis? ar pvz ta pati senelė ar prosenelė tekėdama turėjo galimybę neperimti vyro pavardės? kokios būtų byvę pasekmės, jei XX a pr eilinė Lietuvos moterėlė, tarkim, kokio Rokiškio batsiuvio dukra, imtų ir sumąstytų, kad ji nebus -ienė? nekalbu apie kokias nors iškilias savo laikmečio asmenybes, a la Sofija Kymantaitė - Čiurlionienė. betgi ir šita vyro pavardę "per brūkšnelį" pasiėmė. būtent tokiame kontekste ta "tradicija" man atrodo ne tik bevertė, bet netgi atstumianti - kaip prievartos ženklas. tuomet - primestos, šiandien - savanoriškos. nes šiandien mes turime teisę rinktis. žinoma, tą teisę turi abi barikadų pusės smile.gif tiesiog moterys, sakančios, kad ima vyro pavardę, nes "laikosi / gerbia tradicijas", man atrodo šiek tiek nesuvokiančios tikrosios tų "tradicijų" esmės.

Vilko sesers pamąstymai apie vyro vyriškumo suvokimą tikrai labai suprantami, bet... manęs tai neįtikina. nesuvokiu, kodėl JO vyriškumas yra pranašesnis už mano moteriškumą? aš negaliu atsakyti į klausimą, koks vyras savo noru atsisakytų tokių dalykų, bet, mano požiūriu, - joks vyras neturi nė menkiausios teisės / priežasties reikalauti moters perimti jo pavardę.

beje, labai šauni diskusija, įdomūs požiūriai ir nuomonės smile.gif
Atsakyti
QUOTE(Betule @ 2009 04 24, 17:42)

Betule, 24 Bal 2009 - 17:42, para�ė:

Betule, 24 Bal 2009 - 17:42, para�ė:

Ar tik atsirenkam, tradicijos, kurios man tinka - laikausi, kurios nepatinka - laužau  tongue.gif

Ar tik atsirenkam, tradicijos, kurios man tinka - laikausi, kurios nepatinka - laužau  tongue.gif


tai kad visame kame taip rolleyes.gif va neseniai su panom diskutavome, kodėl švenčiam svarbiausias katalikų šventes, o pasninko pvz nesilaikom, į bažnyčią kiekvieną sekmadienį nevaikštom ir pan. vienai tas nepriimtina, kitai kitas... taigi atsirenka, kad švęsti tai švęsiu, o viso kito nesilaikysiu, nes nepriimtina doh.gif aš nesilaikau, tai ir nešvenčiu ax.gif

QUOTE(something else @ 2009 04 24, 18:18)

something else, 24 Bal 2009 - 18:18, para�ė:

something else, 24 Bal 2009 - 18:18, para�ė:

ima vyro pavardę, nes "laikosi / gerbia tradicijas", man atrodo šiek tiek nesuvokiančios tikrosios tų "tradicijų" esmės.

ima vyro pavardę, nes "laikosi / gerbia tradicijas", man atrodo šiek tiek nesuvokiančios tikrosios tų "tradicijų" esmės.


nežinau, kaip kitos, galiu atsakyt tik už save - ėmiau vyro pavardę, nes tarp visų kitų dalykų kaip įsivaizduoju šeima yra ir tai, kad šeimos nariai turi vieną pavardę rolleyes.gif
Atsakyti
QUOTE(Betule @ 2009 04 24, 17:42)

Betule, 24 Bal 2009 - 17:42, para�ė:

Betule, 24 Bal 2009 - 17:42, para�ė:

Štai dar vienas labai tikslus pavyzdys, kaip vyras yra OHOHO, o moteris yra tik jo priedas. Vyras daro, vyras veda, vyras duoda, vyras stato, vyras turi ir t.t. ir pan. O moteris? Kur ji? Po padu vietoj skudurėlio?

Kalbant apie tradicijas: mano prosenelė ir močiutė tekėjo nekaltos. Tai matyt jau tradicija. Kodėl jų nesilaikoma, jei jau taip gerbiam tradicijas ir jų laikomės? Ar tik atsirenkam, tradicijos, kurios man tinka - laikausi, kurios nepatinka - laužau  tongue.gif

Štai dar vienas labai tikslus pavyzdys, kaip vyras yra OHOHO, o moteris yra tik jo priedas. Vyras daro, vyras veda, vyras duoda, vyras stato, vyras turi ir t.t. ir pan. O moteris? Kur ji? Po padu vietoj skudurėlio?

Kalbant apie tradicijas: mano prosenelė ir močiutė tekėjo nekaltos. Tai matyt jau tradicija. Kodėl jų nesilaikoma, jei jau taip gerbiam tradicijas ir jų laikomės? Ar tik atsirenkam, tradicijos, kurios man tinka - laikausi, kurios nepatinka - laužau  tongue.gif



jei vyras yra OHOHO, o moteris yra tik priedas, tai jau yra pacios moters kalte (jei galime tai vadinti kalte), t.y. kiekvienas musu yra ten, kur norime buti, kiek save vertiname. Ir jei jausciau, kad esu skuduras tam vyrui, manes ten staigiai neliktu, nes gerbiu save rolleyes.gif
Kur yra moteris? jei pratesciau savo minti, kas uzkoduota vyro smegenineje, tai atitinkamai ir moteris turi savo koda - auginti vaikus, dalintis meile, siluma, trumpai tariant, kurenti seimos zidini.
"Urvinis zmogus" (spektaklis) labai paprastai ir aiskiai nupasakoja vyro ir moters santykius, grazina i tuos urvinius laikus, kai vyras medzioja, o moteris namie. Taip, tai primityvu, mes juk jau nebe urvuose gyvenam, taciau principai vis tiek islike tie patys, tik mes meginam nuo ju pabegti - moterys tampa karjeristemis, ir daugeja vyru, kurie yra silpni ir jau nepajegus atlikti tos pagrindines savo funkcijos - buti vyru, kuriuo galima pasitiketi i ji atsiremti. As negaleciau teketi uz tokio vyro, kuriame tas senas geras kodas "esu vyras" yra jau beisnykstantis, ir kuris nebenori "pasodinti medzio, pastatyti namo, tureti sunu". Matyt, tebeturiu ta koda, kad mielai kurensiu seimos zidini, ir darbas man tiesiog darbas, ir karjera manes nedomina ax.gif
Taciau tai tik mano norai, ir laime, kad vyru dar yra like biggrin.gif O gerai yra ir tai, kad yra karjeristes, yra ir kajeristai, gal jie gali sauniai gyventi kartu? Gal yra tokiu kietu" moteru, kurioms kaip tik norisi tokio "minksto" vyro, kuri galetu laikyti po padu? rolleyes.gif Svarbu, kad butu pusiausvyra ax.gif

O del tos pavardes.... Kodel laikomes vienu tradiciju, kitu ne? Labai taikliai atsake zuzla, ir, jei galima, as prisijungsiu - esu tos nuomones, kad seimoje visu pavarde turi buti vienoda. Ir man tai nera jokia auka, as teku uz to vyro, o ne vedu ji rolleyes.gif ir as tikrai turiu gyvenime kitu uzsiemimu, nei mastyti, kaip ten su tom pavardem? ar reikia ja keist, ar cia mane vercia? o gal as nenoriu? g.gif
O prosenelem ir senelem, manau, irgi tokiu klausimu nekildavo, bent jau manosioms biggrin.gif Isivaizduokite, sedi moteraite, ir svarsto "ar eiti karves pamelzti, ar kovoti uz savo mergautine pavarde?" g.gif Siais laikais daug dalyku mes prisigalvojame is neturejimo ka veikti, nes juk nera ko slepti, dabar mes dirbam kur kas maziau, ir gyvenam lengviau....



Papildyta:
QUOTE(something else @ 2009 04 24, 18:18)

something else, 24 Bal 2009 - 18:18, para�ė:

something else, 24 Bal 2009 - 18:18, para�ė:

dar pagalvojau:  mes kalbame apie tradicijas perimti vyro pavardę. bet... ar tikrai galima vadinti tradicija tai, ko negali rinktis? ar pvz ta pati senelė ar prosenelė tekėdama turėjo galimybę neperimti vyro pavardės? kokios būtų byvę pasekmės, jei XX a pr eilinė Lietuvos moterėlė, tarkim, kokio Rokiškio batsiuvio dukra, imtų ir sumąstytų, kad ji nebus -ienė? nekalbu apie kokias nors iškilias savo laikmečio asmenybes, a la Sofija Kymantaitė - Čiurlionienė. betgi ir šita vyro pavardę "per brūkšnelį" pasiėmė. būtent tokiame kontekste ta "tradicija" man atrodo ne tik bevertė, bet netgi atstumianti - kaip prievartos ženklas. tuomet - primestos, šiandien - savanoriškos. nes šiandien mes turime teisę rinktis. žinoma, tą teisę turi abi barikadų pusės smile.gif tiesiog moterys, sakančios, kad ima vyro pavardę, nes "laikosi / gerbia tradicijas", man atrodo šiek tiek nesuvokiančios tikrosios tų "tradicijų" esmės.

Vilko sesers pamąstymai apie vyro vyriškumo suvokimą tikrai labai suprantami, bet...  manęs tai neįtikina. nesuvokiu, kodėl JO vyriškumas yra pranašesnis už mano moteriškumą? aš negaliu atsakyti į klausimą, koks vyras savo noru atsisakytų tokių dalykų, bet, mano požiūriu, - joks vyras neturi nė menkiausios teisės / priežasties reikalauti moters perimti jo pavardę.

beje, labai šauni diskusija, įdomūs požiūriai ir nuomonės smile.gif

dar pagalvojau:  mes kalbame apie tradicijas perimti vyro pavardę. bet... ar tikrai galima vadinti tradicija tai, ko negali rinktis? ar pvz ta pati senelė ar prosenelė tekėdama turėjo galimybę neperimti vyro pavardės? kokios būtų byvę pasekmės, jei XX a pr eilinė Lietuvos moterėlė, tarkim, kokio Rokiškio batsiuvio dukra, imtų ir sumąstytų, kad ji nebus -ienė? nekalbu apie kokias nors iškilias savo laikmečio asmenybes, a la Sofija Kymantaitė - Čiurlionienė. betgi ir šita vyro pavardę "per brūkšnelį" pasiėmė. būtent tokiame kontekste ta "tradicija" man atrodo ne tik bevertė, bet netgi atstumianti - kaip prievartos ženklas. tuomet - primestos, šiandien - savanoriškos. nes šiandien mes turime teisę rinktis. žinoma, tą teisę turi abi barikadų pusės smile.gif tiesiog moterys, sakančios, kad ima vyro pavardę, nes "laikosi / gerbia tradicijas", man atrodo šiek tiek nesuvokiančios tikrosios tų "tradicijų" esmės.

Vilko sesers pamąstymai apie vyro vyriškumo suvokimą tikrai labai suprantami, bet...  manęs tai neįtikina. nesuvokiu, kodėl JO vyriškumas yra pranašesnis už mano moteriškumą? aš negaliu atsakyti į klausimą, koks vyras savo noru atsisakytų tokių dalykų, bet, mano požiūriu, - joks vyras neturi nė menkiausios teisės / priežasties reikalauti moters perimti jo pavardę.

beje, labai šauni diskusija, įdomūs požiūriai ir nuomonės smile.gif



kaip sakiau, kiekviena elgiasi, kaip jai priimtina, nenori vyro pavardes, pasilieki savaja 4u.gif Tik nesuprantu, kuo pavardes keitimas gali izeisti mano moteriskuma? tame ilgame poste issakiau, kas man asocijuojasi su moteriskumu, ir pavarde su tuo neturi nieko bendro rolleyes.gif O vyras, reikalaujantis paimti jo pavarde? Na, neee schmoll.gif kvepia priespauda... as uz laisve rinktis ax.gif
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo VilkoSesuo: 25 balandžio 2009 - 09:31
QUOTE(VilkoSesuo @ 2009 04 25, 10:28)

VilkoSesuo, 25 Bal 2009 - 10:28, para�ė:

VilkoSesuo, 25 Bal 2009 - 10:28, para�ė:

jei vyras yra OHOHO, o moteris yra tik priedas, tai jau yra pacios moters kalte (jei galime tai vadinti kalte), t.y. kiekvienas musu yra ten, kur norime buti, kiek save vertiname

jei vyras yra OHOHO, o moteris yra tik priedas, tai jau yra pacios moters kalte (jei galime tai vadinti kalte), t.y. kiekvienas musu yra ten, kur norime buti, kiek save vertiname


drinks_cheers.gif
Atsakyti
QUOTE(something else @ 2009 04 24, 18:18)

something else, 24 Bal 2009 - 18:18, para�ė:

something else, 24 Bal 2009 - 18:18, para�ė:



nesuvokiu, kodėl JO vyriškumas yra pranašesnis už mano moteriškumą? aš negaliu atsakyti į klausimą, koks vyras savo noru atsisakytų tokių dalykų, bet, mano požiūriu, - joks vyras neturi nė menkiausios teisės / priežasties reikalauti moters perimti jo pavardę.

beje, labai šauni diskusija, įdomūs požiūriai ir nuomonės smile.gif



nesuvokiu, kodėl JO vyriškumas yra pranašesnis už mano moteriškumą? aš negaliu atsakyti į klausimą, koks vyras savo noru atsisakytų tokių dalykų, bet, mano požiūriu, - joks vyras neturi nė menkiausios teisės / priežasties reikalauti moters perimti jo pavardę.

beje, labai šauni diskusija, įdomūs požiūriai ir nuomonės smile.gif


visiskai pritariu drinks_cheers.gif thumbup.gif
del tradiciju, sakyciau, yra tikrai kvailu, kaip ir siuo klausimu. kuom mano pavarde prastesne kad tureciau atsisakyt savosios ir kuom jo geresne , kad tureciau paimti jo? kuom vyras labiau nusipelno pradedant, gimdant, auginant vaika, kad pavarde vaikui butu jo? del vaiko, manau, labiau 'nusipelnau" as laugh.gif todel be kalbu mano, o po vestuviu, jeigu ir jis ims mano pavarde visi trys turesim 2 smile.gif jeigu ne, vaikas liks su mano. nes vaikas turi tureti vieno is tevu pavarde. o galetu tureti dvi, neziurint i tai, kad tevai pasilike savasias.
na, o del to vyriskumo, kuris isreiskiamas savo pavardes zmonai perdavimu, namo statymu, medzio sodinimu ir noro tureti sunu, nesuprantu schmoll.gif schmoll.gif man tai labai pasene schmoll.gif ir vyriskuma galima puikiai demonstruoti kitur. bet jei vyras nesijaucia vyru del tokiu dalyku, tai jau matyt problemu rimtesniu turi schmoll.gif ax.gif
Atsakyti
jūsų teisė rinktis, soske 4u.gif
aš turiu savo supratimą apie vyrus ir moteris, ir neprijaučiu feminizmui ax.gif
Atsakyti
QUOTE(VilkoSesuo @ 2009 04 25, 10:28)

VilkoSesuo, 25 Bal 2009 - 10:28, para�ė:

VilkoSesuo, 25 Bal 2009 - 10:28, para�ė:

O del tos pavardes.... Kodel laikomes vienu tradiciju,  kitu ne? Labai taikliai atsake zuzla, ir, jei galima, as prisijungsiu - esu tos nuomones, kad seimoje visu pavarde turi buti vienoda. Ir man tai nera jokia auka, as teku uz to vyro, o ne vedu ji  rolleyes.gif

O del tos pavardes.... Kodel laikomes vienu tradiciju,  kitu ne? Labai taikliai atsake zuzla, ir, jei galima, as prisijungsiu - esu tos nuomones, kad seimoje visu pavarde turi buti vienoda. Ir man tai nera jokia auka, as teku uz to vyro, o ne vedu ji  rolleyes.gif

O pas mus yra kitaip. Mes abu sukūrėme šeimą, kaip lygūs partneriai. Niekas nevedė, ir niekas nesekė iš paskos. Pasilikau savo pavardę. Juk ištekėjusi nepasikeičiau, kodėl turėčiau pakeisti savo asmenybės dalį? Pas mus lygybė thumbup.gif
Atsakyti
Na as tikriausiai,kaip ir dauguma pasirinkau vyro pavarde ir net neturejau minciu rinktis kokia kita smile.gif
Atsakyti
Visos, turinčios pavardę su -e, ar žinote, kad gyvenate amoraliai ir negarbingai? lotuliukas.gif
"Moterys, „maloniai skambančią“ mergautinę ar „šventą priklausymą“ šeimai ir „ištikimybę rodančią“ santuokinę pavardės priesagą iškeitusios į neutralią galūnę -ė, gyvena amoraliai ir negarbingai.
Tokią išvadą padarė keliolika žinomų mokslo, kultūros ir visuomenės veikėjų, pareikalavusių Seimo atšaukti Valstybinės lietuvių kalbos komisijos (VLKK) nutarimą, leidusį moterims pasirinkti, kokią pavardę rašyti dokumentuose."
Va čia

„Nepakartojamai gražios, originalios ir ištekėjusių moterų pavardės su tradicinėmis priesagomis -ien-, -(i)uvien-. Jos rodo šventą priklausymą šeimai, simbolizuoja ištikimybę, glaudžius sutuoktinių santykius. Tik amoraliai, negarbingai gyvenančios moterys paniekinamai vadinamos pravardėmis be šių priesagų“, - rašoma laiške.
hihihi.gif hihihi.gif hihihi.gif
Atsakyti
QUOTE(blondine @ 2009 04 29, 10:36)

blondine, 29 Bal 2009 - 10:36, para�ė:

blondine, 29 Bal 2009 - 10:36, para�ė:

„Nepakartojamai gražios, originalios ir ištekėjusių moterų pavardės su tradicinėmis priesagomis -ien-, -(i)uvien-. Jos rodo šventą priklausymą šeimai, simbolizuoja ištikimybę, glaudžius sutuoktinių santykius. Tik amoraliai, negarbingai gyvenančios moterys paniekinamai vadinamos pravardėmis be šių priesagų“, - rašoma laiške.
hihihi.gif  hihihi.gif  hihihi.gif

„Nepakartojamai gražios, originalios ir ištekėjusių moterų pavardės su tradicinėmis priesagomis -ien-, -(i)uvien-. Jos rodo šventą priklausymą šeimai, simbolizuoja ištikimybę, glaudžius sutuoktinių santykius. Tik amoraliai, negarbingai gyvenančios moterys paniekinamai vadinamos pravardėmis be šių priesagų“, - rašoma laiške.
hihihi.gif  hihihi.gif  hihihi.gif

o čia tai joOOoooo..............
lotuliukas.gif lotuliukas.gif lotuliukas.gif

bet baisiausia man va kas:
"Tarp keliolikos laišką pasirašiusių žmonių – akademikai buvęs švietimo ir mokslo ministras akademikas Zigmas Zinkevičius bei poetas Justinas Marcinkevičius, lituanistai docentas Aldonas Pupkis, profesorė, habilituota daktarė Aldona Paulauskienė ir profesorius Arnoldas Piročkinas, rašytojas, signataras Kazys Saja, etnologė Gražina Kadžytė."
....................................
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo something else: 29 balandžio 2009 - 10:07
QUOTE(blondine @ 2009 04 29, 10:36)

blondine, 29 Bal 2009 - 10:36, para�ė:

blondine, 29 Bal 2009 - 10:36, para�ė:

Visos, turinčios pavardę su -e, ar žinote, kad gyvenate amoraliai ir negarbingai?  lotuliukas.gif
"Moterys, „maloniai skambančią“ mergautinę ar „šventą priklausymą“ šeimai ir „ištikimybę rodančią“ santuokinę pavardės priesagą iškeitusios į neutralią galūnę -ė, gyvena amoraliai ir negarbingai.
Tokią išvadą padarė keliolika žinomų mokslo, kultūros ir visuomenės veikėjų, pareikalavusių Seimo atšaukti Valstybinės lietuvių kalbos komisijos (VLKK) nutarimą, leidusį moterims pasirinkti, kokią pavardę rašyti dokumentuose."
Va čia

„Nepakartojamai gražios, originalios ir ištekėjusių moterų pavardės su tradicinėmis priesagomis -ien-, -(i)uvien-. Jos rodo šventą priklausymą šeimai, simbolizuoja ištikimybę, glaudžius sutuoktinių santykius. Tik amoraliai, negarbingai gyvenančios moterys paniekinamai vadinamos pravardėmis be šių priesagų“, - rašoma laiške.
hihihi.gif  hihihi.gif  hihihi.gif

Visos, turinčios pavardę su -e, ar žinote, kad gyvenate amoraliai ir negarbingai?  lotuliukas.gif
"Moterys, „maloniai skambančią“ mergautinę ar „šventą priklausymą“ šeimai ir „ištikimybę rodančią“ santuokinę pavardės priesagą iškeitusios į neutralią galūnę -ė, gyvena amoraliai ir negarbingai.
Tokią išvadą padarė keliolika žinomų mokslo, kultūros ir visuomenės veikėjų, pareikalavusių Seimo atšaukti Valstybinės lietuvių kalbos komisijos (VLKK) nutarimą, leidusį moterims pasirinkti, kokią pavardę rašyti dokumentuose."
Va čia

„Nepakartojamai gražios, originalios ir ištekėjusių moterų pavardės su tradicinėmis priesagomis -ien-, -(i)uvien-. Jos rodo šventą priklausymą šeimai, simbolizuoja ištikimybę, glaudžius sutuoktinių santykius. Tik amoraliai, negarbingai gyvenančios moterys paniekinamai vadinamos pravardėmis be šių priesagų“, - rašoma laiške.
hihihi.gif  hihihi.gif  hihihi.gif


nu cia tai geras smile.gif manau Lietuvoj yra ir taip ka veikti, be tokiu absurdisku laisku rasinejimu, priima, po to peikia, reikia peikti priimant, o ne po to...
Atsakyti
Aš tai kažkaip galvojau, kad priklausymą kažkuriai šeimai simbolizuoja pavardės šaknis, o ne galūnė lotuliukas.gif
Atsakyti