Matai, as daugiau remiuosi literatura, nes su siais vaikais pradejau dirbti tik jiems pradejus lankyti darzeli. Jie kazkuo skyresi nuo kitu, bet tai buvo sunku tiksliai ivardinti. Beje, medikai taip pat nera labai linke rasyti ir diagnozuoti si raidos sutrikima. Nes autizmas ne liga, o butent visa gyvenima besitesiantis raidos sutrikimas. O del minkstu zaislu ar bendravimo as priestarauciau, nes berniukas, su kuriuo as dirbu, labai noriai bendrauja, kartais net labai ikyriai, nejaucia atstumo, ir turi numyleta minksta zaisla, kuri visur su savimi nesiojasi. Tai tik irodo, kokie jie skirtingi, nors ir turi vienodu pozymiu, pagal kuriuos priskiriami butent siai grupei.
Na, minkstus zaislus megsta vienetai autistu. Nes vienas is autizmo pozymiu, tai yra netoleravimas visko kas yra svelnu ir minksta.
Gerai butu konsultacijos ir tevu patirtis vaikui su zymiu kalbos neissivystymu, dgn. motorine alalija. Kaip dirbti tevams? Eina i logopedini darzeli. Berniukui 4 m.
Dainuojam dainas (gal parekomenduotu kasete ar CD su paprastom dainelem). Ar taisyti kalba? Zodziu esam neviltyje, kiek internete pasiskaitau - tiek
Dainuojam dainas (gal parekomenduotu kasete ar CD su paprastom dainelem). Ar taisyti kalba? Zodziu esam neviltyje, kiek internete pasiskaitau - tiek
QUOTE (Sofija @ 2004 02 23, 11:33) |
Gerai butu konsultacijos ir tevu patirtis vaikui su zymiu kalbos neissivystymu, dgn. motorine alalija. Kaip dirbti tevams? Eina i logopedini darzeli. Berniukui 4 m. Dainuojam dainas (gal parekomenduotu kasete ar CD su paprastom dainelem). Ar taisyti kalba? Zodziu esam neviltyje, kiek internete pasiskaitau - tiek |
Sofija, jei eina i logopedini darzeli, tai gali pasiklausti logopedes, kuri su juo dirba, ka galetu patarti tevams, kaip su tokiu vaikuciu dirbti namuose. Pas mane daznai ateina teveliai ir as su mielu noru jiems paaiskinu, duodu medziagos, kad tik dirbtu namuose. Manau, kiekviena logopede nori, kad jos darbas butu testinis, nes taip zymiai greiciau ie efektyviau pasiekiami rezultatai. Geriausia tau nueiti pas logopede ir ji viska paaiskins.
Dar apie autizma-tu pozymiu yra be galo daug, ir jie sugrupuoti atskiromis grupemis tiksliai nepamenu po kiek. Tai norint diagnozuoti autizma reikia kad is kiekvienos grupes tiktu berods 8 pozymiai. O dabar apie zymu kalbos neissivystyma. Vaikuciui reikia duoti kuo daugiau piesti, spalvinti, lipdyti ir pan., kad kuo daugiau lavetu jo pirsteliai. Nes jau seniai yra irodyta, kad kuo geriau issivysciusi vaiko smulkioji motorika (t.y.pirstai), tuo geriau vaikas kalba (jei butu idomu-kita karta parasyciau ir placiau).Nenusiminkite, nes svarbiausia, kad vaikas supranta jusu kalba, vadinasi viskas tikrai susitvarkys, tik gal truputeli veliau nei bendraamziams.
sveiki, mano sunelis irgi turi raidos sutrikima:jam nustatytas hiperkinezinis elgesio sutrikimas (vaikas yra hiperaktyvus). Ta mums nustate Vaiko raidos centre kai jam buvo 3,5 m.( dabar 9) Isbandem visokiausius metodus, vaistus (tik niekur negavom Ritalino), perskaiciau kruva literaturos (kurios irgi nera lietuviu kalba daug), snekejau su begale specialistu ir... nieko. Mokykloje baisiai sunku, asistento negavom, Spec pedagoge pasiima du kartus pes savaite vienai pamokai, klases mokytoja dirba su juo labai retai motyvuodama tuo, kad ji turi dirbti su kitais 26 vaikais.Labai atsiliekam, nors vaikas nekvailas, papasciausiai su juo niekas nedirba. (Samdau mokytoja, ateina i namus , bet 4 pamokeles per savaite nieko neraiskia) Problemu daug. Gal yra mamu kurios irgi turi tokia beda? Labai noreciau bent pasisneketi. Dabar man atrodo, kad tokia as vienintele ir kad tokio vaiko kaip maniskis daugiau nera...
Buciau be galo dekinga uz bet kokius lavinamuosius pratimus, ir ne tik ranku. Darzely su logopede sunkiai susisneku, gal ji nebloga specialiste, bet tevams jokiu patarimu neduoda. Ka galvojat apie vaistus, pvz. nootropus (notropila, encefabola ir kt., gerinancius smegenu mityba)? Sunus kalba 2-3 zodziu sakiniais, sakinio struktura paprasta, bet suprantu zodzius tik as. Ar reikia liepti taisyklingai istarti, ar palikti savieigai.
O kad viskas bus gerai, as girdziu jau senai, ir iki siol (jau 4m.) gerai nera. Ir patarciau visoms, nelaukit, kol isaugs, kartais buna, kad neisauga, o pagalba -paveluota
O kad viskas bus gerai, as girdziu jau senai, ir iki siol (jau 4m.) gerai nera. Ir patarciau visoms, nelaukit, kol isaugs, kartais buna, kad neisauga, o pagalba -paveluota
QUOTE (Sofija @ 2004 02 23, 11:33) |
Gerai butu konsultacijos ir tevu patirtis vaikui su zymiu kalbos neissivystymu, dgn. motorine alalija. Kaip dirbti tevams? Eina i logopedini darzeli. Berniukui 4 m. Dainuojam dainas (gal parekomenduotu kasete ar CD su paprastom dainelem). Ar taisyti kalba? Zodziu esam neviltyje, kiek internete pasiskaitau - tiek |
Namuose galite su vaiku dirbti taip:
1. štrichavimas, piesinuku spalvinimas, mazgeliu raisiojimas, mozaiku deliojimas - lavinama smulkioji motorika.
2. Ziureti zurnaliukus tokius kaip "Penki", "Mike Pukuotukas" ir spresti kartu ivairias uzduoteles. Lavinamas mastymas, demesys, suvokimas.
3. Skatinamas bendravimo poreikis, sukuriant kalbejimo motyvus.
4. Ivairiais paveiksliukais turtinamas zodynas.
QUOTE (avei @ 2004 02 24, 10:52) |
sveiki, mano sunelis irgi turi raidos sutrikima:jam nustatytas hiperkinezinis elgesio sutrikimas (vaikas yra hiperaktyvus). Ta mums nustate Vaiko raidos centre kai jam buvo 3,5 m.( dabar 9) Isbandem visokiausius metodus, vaistus (tik niekur negavom Ritalino), perskaiciau kruva literaturos (kurios irgi nera lietuviu kalba daug), snekejau su begale specialistu ir... nieko. Mokykloje baisiai sunku, asistento negavom, Spec pedagoge pasiima du kartus pes savaite vienai pamokai, klases mokytoja dirba su juo labai retai motyvuodama tuo, kad ji turi dirbti su kitais 26 vaikais.Labai atsiliekam, nors vaikas nekvailas, papasciausiai su juo niekas nedirba. (Samdau mokytoja, ateina i namus , bet 4 pamokeles per savaite nieko neraiskia) Problemu daug. Gal yra mamu kurios irgi turi tokia beda? Labai noreciau bent pasisneketi. Dabar man atrodo, kad tokia as vienintele ir kad tokio vaiko kaip maniskis daugiau nera... |
Cia gal daugiau butu patarimai tavo sunaus mokytojai, bet gal pritaikysi juos ir sau.
Pirmiausia tokiems vaikams turi buti numatyta galimybe keisti ivairaus pobudzio medziaga, uzduotis, veikla, kad vaikui neatsibostu. dirbant su hiperaktyviais mokiniais, turi buti laikomasi keliu principu:
1. Stengtis sukurti ir islaikyti teigiamus emocinius santykius su vaiku. Keisti nusistatyma jo atzvilgiu kaip "prieso", "trukdytojo" ir t.t Stengtis nezeminti, nemenkinti pries klase ir draugus. Padeti mokiniui atgauti ir islaikyti savigarba, stengtis suzdinti nora iveikti savo negale, nuolat akcentuoti jo laimejimus. Demesi rodyti tada, kai jis stengiasi gerai dirbti, elgtis, o ne tada, kai elgiasi blogai.
2. Namuose su vaiku galima dirbti taip:
1. Pvz. skaityti kokia pasaka, pries tai perspejus, jog reikes pasakyti jos pagrindine minti. Demesio sukaupimo ugdymas.
2. Tegul skaito pats, tada pasako pagrindine pasakos minti ir ja paraso. Isiminimo mokymas.
Trumpai isvardinsiu autizmo pozymius, manau, kad bus idomu teveliams, auginantiems vaikus autistus ir tiems, kuriems nerima kelia itin neiprastas ju vaiko elgesys.
Autizmas-tai sutrikimas, pasireiskiantis uzdarumu savyje, nutolimu nuo realaus pasaulio. Tokiems vaikams budinga: nenoras bendrauti su ji supanciu pasauliu, daznai net gi su tevais; bendravimo stoka; sabloniski, stereotipiski judesiai, tokie kaip lingavimas i prieki ir atgal arba i sonus; motorikos ir pazintiniu funkciju sutrikimai; realiu pavoju nebijojimas arba bijojimas to, kas visai nepavojinga; vengimas ka nors keisti; savo poreikiu reiskimo gestais nebuvimas; ribotas akiu kontaktas; daiktu sukimas; keistu zaidimu demonstravimas; abejingumas ir saltumas tiek saviems tiek svetimiems zmonems; pasimetimas tarp daugelio daiktu ir t.t. Vieni autizma diagnuozuoja pagal 8 pozymius, kiti pagal pirmuosius tris.
Normalaus intelekto vaikai, turintys autizmo sindroma, gali mokytis bendrojo lavinimo mokykloje.
Autizmas-tai sutrikimas, pasireiskiantis uzdarumu savyje, nutolimu nuo realaus pasaulio. Tokiems vaikams budinga: nenoras bendrauti su ji supanciu pasauliu, daznai net gi su tevais; bendravimo stoka; sabloniski, stereotipiski judesiai, tokie kaip lingavimas i prieki ir atgal arba i sonus; motorikos ir pazintiniu funkciju sutrikimai; realiu pavoju nebijojimas arba bijojimas to, kas visai nepavojinga; vengimas ka nors keisti; savo poreikiu reiskimo gestais nebuvimas; ribotas akiu kontaktas; daiktu sukimas; keistu zaidimu demonstravimas; abejingumas ir saltumas tiek saviems tiek svetimiems zmonems; pasimetimas tarp daugelio daiktu ir t.t. Vieni autizma diagnuozuoja pagal 8 pozymius, kiti pagal pirmuosius tris.
Normalaus intelekto vaikai, turintys autizmo sindroma, gali mokytis bendrojo lavinimo mokykloje.
Dar prisiminiau, teveliams, kurie augina vaikus autistus, siulau perskaityti labai gera knyga apie autistus ir ju ugdyma MIRA ROTHENBERG "VAIKAI SMARAGDO AKIMIS".
QUOTE (Elvita @ 2004 03 03, 12:46) |
Dar prisiminiau, teveliams, kurie augina vaikus autistus, siulau perskaityti labai gera knyga apie autistus ir ju ugdyma MIRA ROTHENBERG "VAIKAI SMARAGDO AKIMIS". |
Perskaiciau knyga, bet ten autistams ji netinka, nes ten visi psichiatrinei atvejai. Tiesa, pamini viena atveji, bet irgi is psichiatrines puses.
Noreciau paklaust specialisciu kurios dirba su autistais gal yra buves atvejis, kad vaikiukas autistas, turejas WC naudojimosi igudzius, imtu vel daryti i kelnes???
O gal vaikuciu mamos su ta problema susidure???