Skruzdeda,
matau, kad augini panasu zmogeliuka, kaip ir as.
Anksciau as pati itariau, kad maniskis autistukas, dabar gi - jau linkusi abejoti, beje, ne tik as, bet ir specialistai - su pirminiais mano pastebjimais jie sutiko. Mes lankemes VRC, daug aiskiau patapo, jie ten turi aibe testu, metodiku nustatyti raidos sutrikimus.
Patarciau, o ir VRC patars, kad istirtumet vaiko klausa, kad tikrai atmestumet bedas del jos.
O siaip linkiu kantrybes, begalines kantrybes ir uzsispyrimo, nes laukia sizifiskas darbas, kai kartais rankos svyra...
Toks mokymas, kaip moko ababa, tinka austistisku bruozu turintiems vaikams, kuriems labai daznai buna bedos su kalba, jos suvokimu, demesio koncentracija - is to ypac daznai kyla bedos ir su elgesiu.
Patarciau vaiku aiskinti trumpais, aiskiais sakiniais, ypac gerai visa tai susieti su realiu daiktu ar paveiksliuku. Pas juos paprastai gera regimoji atmintis. Net jei atrodo, kad nemato, probegsom, bet viska pastebi - atrodo, kad per sekunde nuskenuoja viska
Beje, maniskis taip pat labai megsta begioti. Toks zaidimo budas jam priimtinas, nelabai moka zaisti komandiniu zaidimu. O tai suprantama - jam sunku suvokti zaidimo taisykles. Juk vaikai apsitaria, tu darai ta, as ta ir t.t. Sunku laukti - reikia cia ir dabar.
Bet dirbant situacija gereja. Zymiai daugiau suvokia, atsiranda kalba
P.S. ar jis moka sokineti abiem kojom?
QUOTE(Pou @ 2007 09 12, 15:22)
Skruzdeda,
matau, kad augini panasu zmogeliuka, kaip ir as.
Anksciau as pati itariau, kad maniskis autistukas, dabar gi - jau linkusi abejoti, beje, ne tik as, bet ir specialistai - su pirminiais mano pastebjimais jie sutiko. Mes lankemes VRC, daug aiskiau patapo, jie ten turi aibe testu, metodiku nustatyti raidos sutrikimus.
Patarciau, o ir VRC patars, kad istirtumet vaiko klausa, kad tikrai atmestumet bedas del jos.
O siaip linkiu kantrybes, begalines kantrybes ir uzsispyrimo, nes laukia sizifiskas darbas, kai kartais rankos svyra...
Toks mokymas, kaip moko ababa, tinka austistisku bruozu turintiems vaikams, kuriems labai daznai buna bedos su kalba, jos suvokimu, demesio koncentracija - is to ypac daznai kyla bedos ir su elgesiu.
Patarciau vaiku aiskinti trumpais, aiskiais sakiniais, ypac gerai visa tai susieti su realiu daiktu ar paveiksliuku. Pas juos paprastai gera regimoji atmintis. Net jei atrodo, kad nemato, probegsom, bet viska pastebi - atrodo, kad per sekunde nuskenuoja viska
Beje, maniskis taip pat labai megsta begioti. Toks zaidimo budas jam priimtinas, nelabai moka zaisti komandiniu zaidimu. O tai suprantama - jam sunku suvokti zaidimo taisykles. Juk vaikai apsitaria, tu darai ta, as ta ir t.t. Sunku laukti - reikia cia ir dabar.
Bet dirbant situacija gereja. Zymiai daugiau suvokia, atsiranda kalba
P.S. ar jis moka sokineti abiem kojom?
matau, kad augini panasu zmogeliuka, kaip ir as.
Anksciau as pati itariau, kad maniskis autistukas, dabar gi - jau linkusi abejoti, beje, ne tik as, bet ir specialistai - su pirminiais mano pastebjimais jie sutiko. Mes lankemes VRC, daug aiskiau patapo, jie ten turi aibe testu, metodiku nustatyti raidos sutrikimus.
Patarciau, o ir VRC patars, kad istirtumet vaiko klausa, kad tikrai atmestumet bedas del jos.
O siaip linkiu kantrybes, begalines kantrybes ir uzsispyrimo, nes laukia sizifiskas darbas, kai kartais rankos svyra...
Toks mokymas, kaip moko ababa, tinka austistisku bruozu turintiems vaikams, kuriems labai daznai buna bedos su kalba, jos suvokimu, demesio koncentracija - is to ypac daznai kyla bedos ir su elgesiu.
Patarciau vaiku aiskinti trumpais, aiskiais sakiniais, ypac gerai visa tai susieti su realiu daiktu ar paveiksliuku. Pas juos paprastai gera regimoji atmintis. Net jei atrodo, kad nemato, probegsom, bet viska pastebi - atrodo, kad per sekunde nuskenuoja viska
Beje, maniskis taip pat labai megsta begioti. Toks zaidimo budas jam priimtinas, nelabai moka zaisti komandiniu zaidimu. O tai suprantama - jam sunku suvokti zaidimo taisykles. Juk vaikai apsitaria, tu darai ta, as ta ir t.t. Sunku laukti - reikia cia ir dabar.
Bet dirbant situacija gereja. Zymiai daugiau suvokia, atsiranda kalba
P.S. ar jis moka sokineti abiem kojom?
Taip, ir mes VRC lankėmės, bet sako įvertinimo reikia laukti apie 2 mėnesius. Tai ir laukiam. O kaip tu mokei vaiką kalbėti? Šokinėti (abiem kojom) tai yra galima sakyti vienas iš jo hobby. Ir su kokiu atsidėjimu jis mokėsi tą daryti! Gal nuo kokių 1,5 metukų. Ir netruko išmokti. Kad jis taip kalbėti stengtųsi išmokti...
Papasakok daugiau apie savo vaiką ir kaip tu su juo dirbai. Labai prašau.
atradau sita temele ir skaiciau skaiciau....
mano mazius prakalbo gal ir vos ne 3 metuku ir dabar jam 4,5 bet kalbam neaiskaii, bet as pati tai suprantu
zodis autistas - kartais atsirasdavo mano mintyse..bet kokie tie pozymiai?
as viska nurasau - ant jautraus charakterio ir nuovargio
maniskis yra jautrus vaikais, emocionaliai reaguoja i aplinka,
pradejus lankytidarzeli verkdavo kasdien ir tiap gal puse metu, tada perejom i kita ir su darzelio psichologes pagalba pripratom
bet jis megsta buti tiesiog vienas, zaidzia ir kalbasi su savim.. dar aukletoja sake kad jis karts nuo karto pasitraukia nuo vaiku i sali - pasislepia ir taip pabuna kuri laika vienas, o paskui vel zaidzia....daznai pasiimdama ji is darzelio matydavau kad jis kur tupi vienas sedi ir laukia kur tai i toli ziuredamas...
gal ir man reikia savo berniuka i raidos centra...klausa mes tikrinom - gerai viskas, eisim ir pas logopeda (del kalbos, nes viska kalba tarsi kaip leliukas, ta prasme zodelius taria ne taip normaliai o tarsi vaidindamas leliuka - nu tokiu leliukisku tonu..)
mano mazius prakalbo gal ir vos ne 3 metuku ir dabar jam 4,5 bet kalbam neaiskaii, bet as pati tai suprantu
zodis autistas - kartais atsirasdavo mano mintyse..bet kokie tie pozymiai?
as viska nurasau - ant jautraus charakterio ir nuovargio
maniskis yra jautrus vaikais, emocionaliai reaguoja i aplinka,
pradejus lankytidarzeli verkdavo kasdien ir tiap gal puse metu, tada perejom i kita ir su darzelio psichologes pagalba pripratom
bet jis megsta buti tiesiog vienas, zaidzia ir kalbasi su savim.. dar aukletoja sake kad jis karts nuo karto pasitraukia nuo vaiku i sali - pasislepia ir taip pabuna kuri laika vienas, o paskui vel zaidzia....daznai pasiimdama ji is darzelio matydavau kad jis kur tupi vienas sedi ir laukia kur tai i toli ziuredamas...
gal ir man reikia savo berniuka i raidos centra...klausa mes tikrinom - gerai viskas, eisim ir pas logopeda (del kalbos, nes viska kalba tarsi kaip leliukas, ta prasme zodelius taria ne taip normaliai o tarsi vaidindamas leliuka - nu tokiu leliukisku tonu..)
QUOTE(skruzdeda @ 2007 09 10, 15:06)
O ar jūs dirbate abu? Ar užtenka po darbo laiko su juo žaisti?
Jau buvome raidos centre, nukreipė pas logopedą. Tai matysim. Kai kuriuos žmones jis lengvai priima, jam patinka, o kai kurių baidosi ir viskas. Bet saviau jaučiasi su tėvais negu su svetimais.
Jau buvome raidos centre, nukreipė pas logopedą. Tai matysim. Kai kuriuos žmones jis lengvai priima, jam patinka, o kai kurių baidosi ir viskas. Bet saviau jaučiasi su tėvais negu su svetimais.
Dabar dirbame mažiau, nes atsirado trečias, tai ne visad ir pajėgiu. Bet dabar jis jau daug daugiau bendrauja pats. Pats pasakoja, ką daro, darė, komentuoja kas vyksta. Aišku, visa tai dar nerišliai. Sakiniai dar neilgi. Nelabai supranta perkeltinės prasmės, pavyzdžiui, kai jis būna supykęs, sakom, kad ožiukas užpakalyje matyt gyvena. Po darželio eina dūkt su mažąja seserim. Susikalbėt susikalbam normaliai, tik kad dar reikia gilint žodyną smarkiai. Todėl dėl jo ateities beveik jau neturiu abejonių, kad viskas bus tvarkoje, nes progresas iš tiesų nemažas, nors pagal VRC išvadas nepakankamas. O padirbėt taip po pusvalandį kelis kartus per savaitę rekomendavo VRC. Dar pabrėžė, kad kaip mama aš neturiu būti kaip logopedė - na, nereikia spaust vaiko, tai turi būti kaip žaidimas, turi patikt vaikui. Paprastai darau tris užduotėles po 10 min. Pavyzdžiui, pirma: vartom knygutę ir bandom papasakoti, kas nupiešta paveikslėliuose. Antra: bandom nupiešti skaičius - kolkas mokam taip dar netvirtai 1, 2, 3 . Trečia: paimu kitą knygutę, kur nupiešti įvairūs daiktai ir vardinam. Bet mes pasistūmėję truputį. Jūsų vaikui reikėtų paprastenių.
Papildyta:
QUOTE(mama_gulbe @ 2007 09 14, 11:25)
gal ir man reikia savo berniuka i raidos centra...klausa mes tikrinom - gerai viskas, eisim ir pas logopeda (del kalbos, nes viska kalba tarsi kaip leliukas, ta prasme zodelius taria ne taip normaliai o tarsi vaidindamas leliuka - nu tokiu leliukisku tonu..)
apie autizmo bruožus galite pasiskaityti http://www.autizmo.puslapiai.lt/
ar jūsų vaikas autistas, matyt, nustatyti gali tik specialistai. Gali būti, kad jis tiesiog uždaras vaikas ir viskas. O jei yra nerimo, tai, aišku, kreipkitės į VRC.
QUOTE(skruzdeda @ 2007 09 14, 09:11)
Taip, ir mes VRC lankėmės, bet sako įvertinimo reikia laukti apie 2 mėnesius. Tai ir laukiam. O kaip tu mokei vaiką kalbėti? Šokinėti (abiem kojom) tai yra galima sakyti vienas iš jo hobby. Ir su kokiu atsidėjimu jis mokėsi tą daryti! Gal nuo kokių 1,5 metukų. Ir netruko išmokti. Kad jis taip kalbėti stengtųsi išmokti...
Papasakok daugiau apie savo vaiką ir kaip tu su juo dirbai. Labai prašau.
Papasakok daugiau apie savo vaiką ir kaip tu su juo dirbai. Labai prašau.
Kuria prasme laukti 2 men.? Ta prasme guldymo? Cia tai taip, eiles pabaisiskos ir paprastai 2 menesiais neapsiribojima. Pas juos sudetinga sistema, nes kiekviena apskrities TLK apmoka kazkiek vietu VRC, taciau gali nepasisekti ir pvz.: is Kauno labai daug vaikuciu Kauno apskrities eileje, tad tenka ne du menesius, o pusmeti laukti, o Vilniaus eilutej tuo metu bus mazai vaikuciu - ir papulsit per menesiuka.
O mokyti pradejau nuo 2 metuku, nes tik tada jis normaliai fiksuodavo paveiksliukus, iki tol jam buvo idomus pats vartymo procesas, o tokiems vaikuciams ypac daznai padeda vaizdines priemones. Pvz. rodai knyguteje, kad cia saldytuvas, nueini i virtuve ir parodai tikra analoga, trumpai paaiskini paskirti, gali atidaryti, parodyt, kad salta. Cia primityvus pavyzdys, bet maniskiui padejo.
Kaip rengiates, pasakok, ka darot, ka rengiates, einat lauke, pasakok, ka matote - ten pauksciai - jie skrenda, jie ciulba, cia takelis ir t.t.
Paskui pridek uzduoteles, kad parodytu kur tas ir tas, ka jau moka, ka ismoko.
Yra superines knygos, skirtos 3-6 metu vaikams, kur visokios darzoves, gyvunai, spalvos, formos pavaizduotos. Storokos, kardonines, po 12-13 Lt.
Tik nepamenu pavadinimo Viena zalia, antroji knyga raudona.
Daznai kartokite, nes, ka ismokot, pvz.: spalvas, skaicius, raideles, nes jie zinias isitvirtina po kurio laiko ilgam, o is pradziu greit uzmirsta - visa tai sieciau su demesio stoka.
Zaiskit su kaladelem, prasyk paduot 1 kaladele, 2 kaladeles, tuomet ijunk spalvas: 1 zalia, dvi raudonas, viena zalia, kt. melyna.
Ant, po, salia savokas ir t.t.
Klausk, kas idomu.
As gal per velai susigriebiau, bet maniskis jau viska zino, kur kas yra: ir paveiksliukus, ir spalvas ir jam jau nebelabai idomu kai nuolat klausineju tu paciu dalyku is tu paciu knyguciu (daug mes ju turime). Man ir paciai neidomu klausineti, nes jis is paprastu knyguciu viska zino. Kartais istraukiu visokiu siaip suaugusiu knygu ir rodau: cia Kinija, cia Londonas... Bet tikriausiai jam nelabai dar suprantama, kas tas Londonas ir kas ta Kinija. Gal sakau reiketu visokiu paveiksliuku is interneto prisispausdinti, ko knygutese nera? Man atrodo, kad jis greitai isidemi. Bet kaip tu priverti ji kalbeti? Ar sakai, "pasakyk, kas cia yra?" ir rodai paveiksliuka? As tai daznai taip sakau, bet jis tik ziuri i mane, ziuri i daikta ir viskas. Ir tada as pasakau arba nesakau, kas cia yra is tiesu.
Raidos centre man sake, kad lengviausiai prakalbinti, kai nori valgyt ar gerti Nes tai poreikiai, kuriuos visi supranta Nepaduok, kol nepaprasys. Mnaiskis tai nutempdavo mane prie kriaukles ir rodydavo i pakabinta puoduka - tipo gerti nori. Tuomet reikia jo klausti, prasyti, kad jis pasakytu balsu, ko jis nori.
Ai, del gerimo, valgio, tai gali prasyti, kad jis pasirinktu. Pvz: ko nori gerti, vandens ar kisieliaus (maniskis labai megsta), vandens ar sulciu. Taip bus priverstas rinktis, ka labiau megsta
O su paveiksliukais, daznai kartoji kas tai yra, tuomet paprasai parodyti jo kur kas yra, pvz.: parodyk kur obuolys, kur morka ir t.t. Tada gali mokinti kad surusiuotu pagal spalvas, padaryk spalvu korteles ar piestukus tiesiog panaudok. Kai atsiranda kalba, deliok korteles, prasyk, kad jis ivardintu ka mato. Tada ijuk veiksmazodzius.
Na kazkas panasaus.
Ai, del gerimo, valgio, tai gali prasyti, kad jis pasirinktu. Pvz: ko nori gerti, vandens ar kisieliaus (maniskis labai megsta), vandens ar sulciu. Taip bus priverstas rinktis, ka labiau megsta
O su paveiksliukais, daznai kartoji kas tai yra, tuomet paprasai parodyti jo kur kas yra, pvz.: parodyk kur obuolys, kur morka ir t.t. Tada gali mokinti kad surusiuotu pagal spalvas, padaryk spalvu korteles ar piestukus tiesiog panaudok. Kai atsiranda kalba, deliok korteles, prasyk, kad jis ivardintu ka mato. Tada ijuk veiksmazodzius.
Na kazkas panasaus.
QUOTE(skruzdeda @ 2007 09 04, 11:57)
Netgi suaugusiems mėgsta primesti savo tvarką - tipo nesėdėk ant sofos, nes ant jos jis sėdi, negulėk ant pagalvės, nes jis nori ant jos gulėti, zodziu "viskas man man ir tik man"...
Va cia tai analogiskai kaip maniskis - susigalvojo, kad tevui negalima ant sofos sedeti ir viskas, net sveciuose baisiausia isterija kyla, jei tevas sedi ant sofos Nezinau, kas ten jiems galvoje svieciasi, kad tokiu dalyku susigalvoja
QUOTE(skruzdeda @ 2007 09 07, 10:03)
užsarašėme į vaiko raidos centrą. lausime, ką pasakys, nors jau nujaučiu, kad mano vaikis niekaip nenorės bendradarbiauti su jais.
Oi tikrai nepergyvenkite - as irgi pergyvenau, kaip cia su juo susinekes - bet kai nuejome pirma karta pamaciau, kad ten tikri profesionalai - puikiau nei mama moka vaika prakalbinti Nuo pat pirmo kontakto viskas puikiai einasi. Jie ten turi visokiausiu idomiu zaislu, ivairia technika naudoja - leidzia garsus, sviesos muzika, visokiausiu idomiu priemoniu, zaislu, zaidimu - maniskiui ten baisiausiai patinka, nes ten tiek visko naujo O svarbiausia ji ten supranta, aplinka yra priimanti vaika toks, koks jis yra, o darzelyje viskas atvirksciai - cia turi buti toks, koki tave nori matyti, niekam neidomu, jei tu biski netoks ir gal nesugebi is karto prisitaikyti. Nebijokite, linkiu greitai eiles sulaukti
Is pirmo vizito, tai man pasirode visai kitaip. Sedi moteriske akmeniniu veidu ir klausineja "pats valgo?" sakau "tik tai, ka megsta". "i kelnes daro?" "kaka dar daro" ir pan.? ---"LABAI NESAVARANKISKAS VAIKAS".
Ir cia pat grieztai vaikui sako "Tai nekalbi... Tai kodel nekalbi, aaa?". Tai tas is karto uzlindo uz kedes. "Rekomenduoju pilna raidos tyrima... Reikes laukti".
O klausykit, ar pas jus vaikai neskriaudzia kitu vaiku? As vis galvoju, ka man daryti su darzeliu? Jeigu ji nevedus i tokia grupe, kur smarkiai vyresni vaikai, tai manau viskas butu gerai. Vyresniu jis jokiais budais neskriaudzia. Greiciausiai zino, kad gaus pats. Bet ar imanoma, kad ji priimtu su zymiai vyresniais vaikais. Ar is viso cia gera mintis?
Ir cia pat grieztai vaikui sako "Tai nekalbi... Tai kodel nekalbi, aaa?". Tai tas is karto uzlindo uz kedes. "Rekomenduoju pilna raidos tyrima... Reikes laukti".
O klausykit, ar pas jus vaikai neskriaudzia kitu vaiku? As vis galvoju, ka man daryti su darzeliu? Jeigu ji nevedus i tokia grupe, kur smarkiai vyresni vaikai, tai manau viskas butu gerai. Vyresniu jis jokiais budais neskriaudzia. Greiciausiai zino, kad gaus pats. Bet ar imanoma, kad ji priimtu su zymiai vyresniais vaikais. Ar is viso cia gera mintis?
QUOTE(skruzdeda @ 2007 09 14, 14:51)
Is pirmo vizito, tai man pasirode visai kitaip. Sedi moteriske akmeniniu veidu ir klausineja "pats valgo?" sakau "tik tai, ka megsta". "i kelnes daro?" "kaka dar daro" ir pan.? ---"LABAI NESAVARANKISKAS VAIKAS".
Ir cia pat grieztai vaikui sako "Tai nekalbi... Tai kodel nekalbi, aaa?". Tai tas is karto uzlindo uz kedes. "Rekomenduoju pilna raidos tyrima... Reikes laukti".
O klausykit, ar pas jus vaikai neskriaudzia kitu vaiku? As vis galvoju, ka man daryti su darzeliu? Jeigu ji nevedus i tokia grupe, kur smarkiai vyresni vaikai, tai manau viskas butu gerai. Vyresniu jis jokiais budais neskriaudzia. Greiciausiai zino, kad gaus pats. Bet ar imanoma, kad ji priimtu su zymiai vyresniais vaikais. Ar is viso cia gera mintis?
Ir cia pat grieztai vaikui sako "Tai nekalbi... Tai kodel nekalbi, aaa?". Tai tas is karto uzlindo uz kedes. "Rekomenduoju pilna raidos tyrima... Reikes laukti".
O klausykit, ar pas jus vaikai neskriaudzia kitu vaiku? As vis galvoju, ka man daryti su darzeliu? Jeigu ji nevedus i tokia grupe, kur smarkiai vyresni vaikai, tai manau viskas butu gerai. Vyresniu jis jokiais budais neskriaudzia. Greiciausiai zino, kad gaus pats. Bet ar imanoma, kad ji priimtu su zymiai vyresniais vaikais. Ar is viso cia gera mintis?
Oi ne, mums taip nebuvo, cia matyt ant kitos uztaiket. Mus kur pirma karta vertino neurologe tai labai maloni buvo, is karto kontakta rado su vaiku. Na gal veliau pateksite pas ta pacia logopede ir psichologe kaip ir mes, tai gal viskas gerai bus, svarbu kad uzrase i eile, nes manau, kad ir kitoji lygiai taip pat butu nusprendusi, tik gal nebutu taip nemaloniai elgusis
Maniskis tai nieko nemusa. As kazkuri laika net ji mokindavau duoti atgal kai kiti vaikai ji musa, bet jis vis tiek nemusa kitu vaiku. Bet va mane ir teva, kai ozys ateina, talzo be jokio gailescio Irgi nezinau ka daryti
O kaip jūs atsidūrėte VRC anskčiau negu 2 metų? Iki dviejų metų mūsų ten nesiuntė. Gydytoja mums sakė, kad dar anksti - pradės kalbėti ir pats... Iki 2.5 metu as kazkaip ir maniau, kad pats prakalbes. Kaip supratote, kad su jūsų vaikais kažkas netaip?
As tai maciau, kad mano vaikas baisiai judrus ir siek tiek isterikas. Bet argi maza judriu vaiku... O isteriku irgi yra... As kazkaip nesusiejau visko i viena kruva. Sie pozymiai lyg ir priklauso autizmo spektrui. Bet susirupinau tik tada kai neprabilo.
As tai maciau, kad mano vaikas baisiai judrus ir siek tiek isterikas. Bet argi maza judriu vaiku... O isteriku irgi yra... As kazkaip nesusiejau visko i viena kruva. Sie pozymiai lyg ir priklauso autizmo spektrui. Bet susirupinau tik tada kai neprabilo.
Sveiki.
Su tokiais panašiais itarimais aš irgi susiduriau. Mano sunus pradejo kalbeti 2.5 metu,bet bendravo labai jau nenoriai. Budamas dar kudikis, jis labai mazai tardavo garsu, vengdavo ziuret i akis, nepatikdavo, kai ji nesiodavai ant ranku ir buvo pastoviai neramus. Ir aisku internete prisiskaiciau apie autizma. Buvau 100 procentu tikra, kad tai mano vaikui, stresavau. Kai sunui buvo 1.5 metu pradejom su jo dirbti (pirstuku masazas, nuolatinis kalbejimas, daug skaiciau, eilerasciai, lopsines, veliau ir artikuliacine gimnastika, pirstuku mankstele) visa informacija surasdavau rusiskose saituose. Dabar sunui 3.5 metu, kalba siek tiek atsilieka, bet svarbu,kad ir svetimi zmones su jo susisneka. Dar ir dabar pagalvoju apie ta baisia liga, nes jis labai neramus, pats nevalgo, rengtis irgi nepatinka, nors moka, bijo kai kuriu svetimu zmoniu, net verkia, jeigu kalbina, bijo vienas miegot, nemoka zaisti su vaikais. Bet as nenuliaidziu ranku, mes ir toliau lavinam vaika. Mamoms noreciau patarti- dirbti su savo vaikuciais ir namuose, ko daugiau informacijos suzinot. As tikiu, kad kuo daugiau su vaiku uzsimineji, bendrauji, nepalieki jo vieno, to jam geriau ir galima net nugaleti ta liga.
Su tokiais panašiais itarimais aš irgi susiduriau. Mano sunus pradejo kalbeti 2.5 metu,bet bendravo labai jau nenoriai. Budamas dar kudikis, jis labai mazai tardavo garsu, vengdavo ziuret i akis, nepatikdavo, kai ji nesiodavai ant ranku ir buvo pastoviai neramus. Ir aisku internete prisiskaiciau apie autizma. Buvau 100 procentu tikra, kad tai mano vaikui, stresavau. Kai sunui buvo 1.5 metu pradejom su jo dirbti (pirstuku masazas, nuolatinis kalbejimas, daug skaiciau, eilerasciai, lopsines, veliau ir artikuliacine gimnastika, pirstuku mankstele) visa informacija surasdavau rusiskose saituose. Dabar sunui 3.5 metu, kalba siek tiek atsilieka, bet svarbu,kad ir svetimi zmones su jo susisneka. Dar ir dabar pagalvoju apie ta baisia liga, nes jis labai neramus, pats nevalgo, rengtis irgi nepatinka, nors moka, bijo kai kuriu svetimu zmoniu, net verkia, jeigu kalbina, bijo vienas miegot, nemoka zaisti su vaikais. Bet as nenuliaidziu ranku, mes ir toliau lavinam vaika. Mamoms noreciau patarti- dirbti su savo vaikuciais ir namuose, ko daugiau informacijos suzinot. As tikiu, kad kuo daugiau su vaiku uzsimineji, bendrauji, nepalieki jo vieno, to jam geriau ir galima net nugaleti ta liga.