As auginu vaikuti su raidos sutrikimu is autizmo spektro. Mielai pasidalinciau savo patirtim. Koks jusu vaikucio sutrikimas?
Pamaciau, kad kalbos sutrikimas. Ir pas mus viena is problemu yra kalba.
keliu metuku jusu vaikas?
Pamaciau, kad kalbos sutrikimas. Ir pas mus viena is problemu yra kalba.
keliu metuku jusu vaikas?
Labutis. Taip, as dirbu ir logopede ir spec.pedagoge. beje, mane labai domintu mamos, kuri augina vaikeli su autizmo sindromu, patirtis. Ka jis moka, ko mokosi ir pan, nes as labai domiuosi butent sia sritimi ir siais vaikaus, Noreciau uzduoti keleta klausimu, bet gal i asmenine pasto dezute.
Ir mums mamoms butu smagu jei logopedes pasidalintu savo patirtim, ka naudoja dirbdamos su vaikais turinciais kalbos sutrikimu. O gal ir teko dirbt su kokiu vaikuciu kuris turi is autizmo sutrikima?
As pries dvejus metus dirbau su berniuku autistu. Pradzioje, kokius du menesius, ejau tik pas ta berniuka i grupe, i savo kabineta nesivesdavau. Praejus kazkiek laikui, pavyko su berniuku uzmegzti kontakta, taciau i kabineta su manimi vis tiek neidavo. Bet as vis teik jau dziaugiausi savo laimejimais, nes berniukas grupeje nebendravo ne su vienu vaiku, nei su aukletojom. Mazdaug po dvieju menesiu, vaikas kartu su manimi atejo i kabineta. Apsiziurejo ir parode, kad jau nori grizti atgal. Taip vaikciojom kokias dvi savaites.
Na, bet po truputi, vaikas prie manes priprato ir tuomet prasidejo musu uzsiemimai. Sunkus jie buvo, vaikas venge akiu kontakto, prie burnytes prisiliesti taip niekada ir neleido. Tad musu uzsiemimai vyko gana pavirsutiniskai, jis vartydavo knygele ir rodydavo paveiksliukus, kurios jam pasakydavau. Parodyt parodydavo, bet istardavo labai retai. Beje, paveiksliuku pavadinimus zinojo beveik visus, pasyvusis berniuko zodynas buvo labai turtingas. Deja, kalbos trukumo istaisyti taip ir nepavyko, nes kaip minejau prie burnytes pisiliesti neduodavo.
Man labai butu idomu suzinoti, kaip dirba su autistais logopedes, kurioms tai yra kasdieninis darbas. Kadangi, dabar labai populiari inregracija, tai tokiu vaikuciu gali pasitaikyti ir mano darbe.
Na, bet po truputi, vaikas prie manes priprato ir tuomet prasidejo musu uzsiemimai. Sunkus jie buvo, vaikas venge akiu kontakto, prie burnytes prisiliesti taip niekada ir neleido. Tad musu uzsiemimai vyko gana pavirsutiniskai, jis vartydavo knygele ir rodydavo paveiksliukus, kurios jam pasakydavau. Parodyt parodydavo, bet istardavo labai retai. Beje, paveiksliuku pavadinimus zinojo beveik visus, pasyvusis berniuko zodynas buvo labai turtingas. Deja, kalbos trukumo istaisyti taip ir nepavyko, nes kaip minejau prie burnytes pisiliesti neduodavo.
Man labai butu idomu suzinoti, kaip dirba su autistais logopedes, kurioms tai yra kasdieninis darbas. Kadangi, dabar labai populiari inregracija, tai tokiu vaikuciu gali pasitaikyti ir mano darbe.
Labutis! As kiekviena diena dirbu su dviem vaikais autistais. Mergaite labai sunki ir dar su zymiu protiniu atsilikimu, o su berniuku dirbti labai idomu, gaila, kad tik praktiskai lietuviu kalba yra isleistos vos dvi knygutes, ir tos pacios skirtos labai sunkiems vaikams. Jose rasoma, kaip mokyti valgyti, apsirengti ir pan., zodziu apsitarnauti save. O mano vaikas palyginti yra labai gudrus ir protingas, turi gera atminti. Dabar mokomes surasti ir pavadinti skaicius iki 15, keturias geometrines formas, mokame visas raideles. Zadu pradeti mokyti skaityti skiemenukus. Jei kam butu idomu, parasyciau placiau ir pati noreciau suzinoti apie mamyciu ir specialistu darba su tokiais vaikais.
QUOTE (rasyte31 @ 2004 02 20, 14:07) |
Labutis! As kiekviena diena dirbu su dviem vaikais autistais. Mergaite labai sunki ir dar su zymiu protiniu atsilikimu, o su berniuku dirbti labai idomu, gaila, kad tik praktiskai lietuviu kalba yra isleistos vos dvi knygutes, ir tos pacios skirtos labai sunkiems vaikams. Jose rasoma, kaip mokyti valgyti, apsirengti ir pan., zodziu apsitarnauti save. O mano vaikas palyginti yra labai gudrus ir protingas, turi gera atminti. Dabar mokomes surasti ir pavadinti skaicius iki 15, keturias geometrines formas, mokame visas raideles. Zadu pradeti mokyti skaityti skiemenukus. Jei kam butu idomu, parasyciau placiau ir pati noreciau suzinoti apie mamyciu ir specialistu darba su tokiais vaikais. |
Musu vaikas taipat domisi skaiciais ir raidemis, sakiciuoja jau iki 10 atpazysta ir pasako. Tai visur ir naudojam raides ir skaicius.
Lietuvisku knygu net neskaitom. Viena karta paemiau kazkokia ir pasibaisejau kaip apie autizma siaurai parasyta. O bandom po truputi viska ka naudoja kitose salyse kurjau pavyko istraukt is autizmo vaikus. Pas mus palygint dar neseniai pasireiske autizmas, tai ir nenusistovejo viena kazkokia sistema, ir nesuradom dar kas jam labiausiai tinka, naudojam viska po truputi. Bandom naudoti behavior, Lovaas programas mokymo, bet va kol kas kas tikrai tiktu musu maziukui nerandam
Patarkit, logopedės. Mano vaikis sveikas 5 m., tačiau dar maišo š ir s, ž ... Kai buvau išvažiavus savaitei, tai jis buvo nustijęs ,,švepluoti", bet kai parvažiavau viskas prasidėjo iš naujo. Ką darau ne taip, aš juk nešvepluoju su juo kalbėdama. Mamytės, kada pastebėjot, kad vaikiukas serga autizmu? Ar nuo gimimo, ar vėliau? Stiprybės mamulėms, auginančioms vaikučius su raidos sutrikimais.
QUOTE (Dobsiukas @ 2004 02 20, 15:14) |
Patarkit, logopedės. Mano vaikis sveikas 5 m., tačiau dar maišo š ir s, ž ... Kai buvau išvažiavus savaitei, tai jis buvo nustijęs ,,švepluoti", bet kai parvažiavau viskas prasidėjo iš naujo. Ką darau ne taip, aš juk nešvepluoju su juo kalbėdama. Mamytės, kada pastebėjot, kad vaikiukas serga autizmu? Ar nuo gimimo, ar vėliau? Stiprybės mamulėms, auginančioms vaikučius su raidos sutrikimais. |
Musiskis nuo gimimo vystesi gerai, netgi greiciau nei kiti vaikai, ir kalbet buvo pradejas anksti pasireiske veliau. Buvo daug ligu tuo metu visko, nevalge nes sirgo ( taip ir liko is maisto tik kudikiams misinuka valgo, kitu maistu slykstisi) pradejo veiana kita zodeli nenaudot, bvel pasako, vel nenaudoja, kadangi jam nebuvo dar net dvieu metuku nelabai kreipem demesi. O kuo tolaiu tuos unkiau ejosi o dabar ipatyngai sunku mums.
Idomu, kokie simtomai yra pas kitus vaikus turincius raisdos sutrikimus. Musiskio:
Valgyma stik misinuka
Daznos isterijos, verkimai
nereagavimas i sakomus zodzius
ir nekalbejimas
Paprastai anksciau nei 3 metu vaikams autizmo nenustato. Juk vaikas praktiskai niekuo nesiskiria nuo sveiko-na gal irzlesnis, nebendraujantis ir panasiai. Bet vaikas isore niekuo nesiskiria, ne taip kaip vaikai su Dauno sindromu, todel ir atkreipiamas demesys daug veliau. O be to kiekvienas vaikas su autizmo sindromu labai individualus-ko vienas nepakencia, kitam atrodo visai nieko. Mano aukletinis dievina ivairia kosmetika, o ypac kvepalus. Del ju tuscio buteliuko ,,dusia" parduotu. Beje, teko girdeti, kad tokie vaikai yra itin imlus kvapams. O autizmas diagnozuojamas Vilniaus Vaiko Raidos centra. Lietuvoje tuo labiausiai domisi Puras ir Lesinskiene, bent man daugiausiai ju parasytu straipsniu teko skaityti. Beje, kas ten per metodai, kuriuos minejo viena mama? Butu labai idomu suzinoti.
Aciu Dievui, mano zinios apie autizma tik megejiskos.
Bet susidaro ispudis, kad Lietuvoje sis raidos sutrikimas - "tamsus miskas": daugelis uzsienyje praktikuojamu geru dalyku net nebandoma idiegti. Pvz., JAV autizmas gali buti diagnozuojamas nuo 2 metu - tada galima imtis priemoniu dar ligai neisigalejus, ir vaikui nepraradus iguziu. Rasyte, o kaip dirbi su tais vaikais? Kaip susitvarkai su autizmo pasireiskimais: riksmu, agresija arba pvz. pasikartojanciais judesiais. Kokio amziaus tie vaikai?
Tiesa sakant, man labai dideli ispudi man padare C. Maurice biografine knyga: "Let Me Hear Your Voice", kurioje autore pasakoja, kaip jai sekmingai pavyko grazinti i si pasauli savo autistus vaikus: mergaite ir berniuka. Vaikai visiskai pasveiko. Autore taike I. Lovaas sukurta ABA (applied behavior analysis) metodika, reikalaujancia ypatingai intensyvaus lavinimo pagal individualia programa, be to - geriausiai tinkama maziems vaikams. Si behavior metodika kol kas laikoma rezultatyviausia: apie 50 proc. vaiku suauge gyvena normalu, savarankiska gyvenima, 40 proc. islieka tam tikri sutrikimai ir tik 10 proc. lieka "mazai funkcionalus". Geri dalykai, daugelis tinka ir sveikiems vaikams - netingint tikru stebuklu galima pasiekti. Idomu, ar Lietuvos specialistai dirba sita kryptimi? O kokiomis kitomis?
Beje, specialistam nesunku susirasti bei uzsisakyti meziaga internete. Knyga skaiciau rusiskai, o metodines situ ir kitu autoriu medziagos anglu kalba galima parsisiusdinti is daugybes internetiniu parduotuviu.
Miau
P.S. Dar citata imesiu, kazkas klause apie metodus (tingiu versti):
There have been 3 major approaches to treatment for children with autism over the years: psychodynamic, medical and behavioural. Psychodynamically-oriented therapies dominated the early work when autism was viewed as an emotional disorder and some of these interventions are used today. Biological interventions have included drug and vitamin therapies. Behavioural approaches have followed the principles of learning to teach appropriate behaviours and eliminate inappropriate ones in people with autism. Behavioural approaches have also emphasized special education, focusing on the development of academic and school related skills.
Bet susidaro ispudis, kad Lietuvoje sis raidos sutrikimas - "tamsus miskas": daugelis uzsienyje praktikuojamu geru dalyku net nebandoma idiegti. Pvz., JAV autizmas gali buti diagnozuojamas nuo 2 metu - tada galima imtis priemoniu dar ligai neisigalejus, ir vaikui nepraradus iguziu. Rasyte, o kaip dirbi su tais vaikais? Kaip susitvarkai su autizmo pasireiskimais: riksmu, agresija arba pvz. pasikartojanciais judesiais. Kokio amziaus tie vaikai?
Tiesa sakant, man labai dideli ispudi man padare C. Maurice biografine knyga: "Let Me Hear Your Voice", kurioje autore pasakoja, kaip jai sekmingai pavyko grazinti i si pasauli savo autistus vaikus: mergaite ir berniuka. Vaikai visiskai pasveiko. Autore taike I. Lovaas sukurta ABA (applied behavior analysis) metodika, reikalaujancia ypatingai intensyvaus lavinimo pagal individualia programa, be to - geriausiai tinkama maziems vaikams. Si behavior metodika kol kas laikoma rezultatyviausia: apie 50 proc. vaiku suauge gyvena normalu, savarankiska gyvenima, 40 proc. islieka tam tikri sutrikimai ir tik 10 proc. lieka "mazai funkcionalus". Geri dalykai, daugelis tinka ir sveikiems vaikams - netingint tikru stebuklu galima pasiekti. Idomu, ar Lietuvos specialistai dirba sita kryptimi? O kokiomis kitomis?
Beje, specialistam nesunku susirasti bei uzsisakyti meziaga internete. Knyga skaiciau rusiskai, o metodines situ ir kitu autoriu medziagos anglu kalba galima parsisiusdinti is daugybes internetiniu parduotuviu.
Miau
P.S. Dar citata imesiu, kazkas klause apie metodus (tingiu versti):
There have been 3 major approaches to treatment for children with autism over the years: psychodynamic, medical and behavioural. Psychodynamically-oriented therapies dominated the early work when autism was viewed as an emotional disorder and some of these interventions are used today. Biological interventions have included drug and vitamin therapies. Behavioural approaches have followed the principles of learning to teach appropriate behaviours and eliminate inappropriate ones in people with autism. Behavioural approaches have also emphasized special education, focusing on the development of academic and school related skills.
QUOTE (rasyte31 @ 2004 02 20, 21:16) |
Paprastai anksciau nei 3 metu vaikams autizmo nenustato. Juk vaikas praktiskai niekuo nesiskiria nuo sveiko-na gal irzlesnis, nebendraujantis ir panasiai. |
Noreciau papriestarauti tavo nuomonei. Is tikruju, daznai vaikams, turintiems autizmo sindroma, jis pasireiska jau kudikysteje. Tai yra neramumas, irzlumas, sviesos bijojimas, kudikiai daznai jaucia diskomforta, kai prie ju lieciamasi, keiciamos sauskelnes ir t.t. Tokiu pozymiu, budingu tik vaikams autistams yra labai daug. Jau siek tiek paaugus, vaikai vengia bendravimo, ypatingai jiems nemalonus minksti, pukuoti zaislai. Daznai tokie vaikai buna labai uzdari, vengiantys akiu kontakto.
Kas liecia ju isorinius bruozus, jir tikrai nieko nesiskiria nuo sveiku vaiku.