Gerbiami tėveliai, mamytės, tie, kurių atžalos mokosi vyresnėse bendrojo lavinimo mokyklų klasėse ar gimnazijose,
ar Jūsų vaikams yra prieinamas teisės pagrindų dėstymas? Kas dėsto? Ar patenkinti tuo, kas pateikiama?
Jei ne, ar jums žinoma, kad teisingumo miniterija dar 2004 metais patvirtino tokios disciplinos dėstymo mokyklose reikalingumą ir išleido vadovėlį? Ar tai realiai įgyvendinama ir ar tinkama kokybė, jūsų požiūriu?
O gal manote, kad tai visiškai neaktualu ir nereikalinga?
PADISKUTUOKIME
Aš esu teisininkė, turinti netrumpą praktiką, ir asmeniškai manau, kad tokia disciplina yra būtina, ypač atsižvelgiant į tai, kad teisė išlieka viena populiariausių profesijų Lietuvoje, o vaikai į ją stoja nesuvokdami, kas tai yra.
Kita vertus, mūsų visuomenės teisinė sąmonė yra itin žemo lygio ir būtų pravartu šiek tiek šviesti jaunus žmones šiuo aspektu, kad žinotų savo teises, pareigas bei atsakomybę vienoje ar kitoje situacijoje.
anksčiau buvo pilietinis ugdymas. tei aiškino bendrais bruožais apie kai kuriuos teisinius dalykus.
o į tokias "tipo specialybes" nekaip žiūriu. pati buvau vyresniokė, tai mums pasiūlė mokytis ekonomiką. tai aišku ir subėgom į tą dalyką, nes irgi atrodė -- va kokia specialybė perspektyvi ir rimta.
o dėstė tą ekonomiką paprasčiausios matematikos mokytojos, kurios apie tą ekonomiką iš tikro -- nei bė, nei mė nežinojo. kažką paskaitė, kažką pavartė -- ir jau atseit dėsto. miegojom mes per tas pamokas, žaidimus kažkokius žaidėm, paprasčiausius matematikos uždavinius sprendėm, bet apie ekonomiką supratimo nelabai įgijom.
todėl kai išgirstu tokius bajerius, kaip kad mokykloj teisė, žurnalistika, (gerai kad medicinos dar nesugalvojo), vis pagalvoju -- ar bus rimtai į tokį reikalą pažiūrėta?
o į tokias "tipo specialybes" nekaip žiūriu. pati buvau vyresniokė, tai mums pasiūlė mokytis ekonomiką. tai aišku ir subėgom į tą dalyką, nes irgi atrodė -- va kokia specialybė perspektyvi ir rimta.
o dėstė tą ekonomiką paprasčiausios matematikos mokytojos, kurios apie tą ekonomiką iš tikro -- nei bė, nei mė nežinojo. kažką paskaitė, kažką pavartė -- ir jau atseit dėsto. miegojom mes per tas pamokas, žaidimus kažkokius žaidėm, paprasčiausius matematikos uždavinius sprendėm, bet apie ekonomiką supratimo nelabai įgijom.
todėl kai išgirstu tokius bajerius, kaip kad mokykloj teisė, žurnalistika, (gerai kad medicinos dar nesugalvojo), vis pagalvoju -- ar bus rimtai į tokį reikalą pažiūrėta?
o taip..., kaip pilnai subrendusi ir samoninga asmenybe, visiskai sutinku su gferbiama teisininke. Taciau atkreipiu demesi, kad tai dar vienas "sausas" teorinis mokslas, kuriuo gerbiami destytojai musu jaunas atzalas zalos kapodami teoriniu ziniu teoriskais kirviais ir kardais, verciant mintinai iskalti visa talmuda teoriniu tekstu, kurie jokios naudos apart nemigo naktu ir psichologinio issekimo, neduos.
Beje, klausymas teisingai iskeltas Tikrsai idomi sio klausimo igyvendinimo programa, deklaruojamas tikslingumas, na ir zinoma finansine puse )
Beje, idomu, kodel iki siol miega sveikatos, transporto krasto apsaugos ministerijos? Ju galetu taipo pat i mokymo programas itraukti sveikos gyvensenos, gamtosaugos ir ekologijos, bei saugaus eismo, vairavimo ar kazkokias panasias pamokas. ) beje Europoje panasus dalykai yra destomi.
Beje, klausymas teisingai iskeltas Tikrsai idomi sio klausimo igyvendinimo programa, deklaruojamas tikslingumas, na ir zinoma finansine puse )
Beje, idomu, kodel iki siol miega sveikatos, transporto krasto apsaugos ministerijos? Ju galetu taipo pat i mokymo programas itraukti sveikos gyvensenos, gamtosaugos ir ekologijos, bei saugaus eismo, vairavimo ar kazkokias panasias pamokas. ) beje Europoje panasus dalykai yra destomi.
Taip, mūsų gimnazijoje yra ir teisės pagrindai, ir minėtoji ekonomika, ir psichologija.
Psichologija - savęs vertinimo, atsipalaidavimo, pažinimo ir bendravimo pamoka, niekas ten nekala teorijos, vyresniokams tai galimybė turėti "valandas" su poilsio minutėlėmis.
Teisės apibūdinti negaliu, nes šios disciplinos neturiu. Dėsto istorijos mokytoja, pasižyminti plačiu akiračiu. Gal ir gerai
O ekonomika, kaip ir dios, labai nusivyliau taip, pirkimo - pardavimo žaidimai, paklausos - pasiūlos kreivių bražymas ir uždavinukai. Tikėjausi išmokti ne tik uždavinius spręsti, bet suvokti tą realų ekonomikos vaidmenį valstybėje, kas ji ir su kuo valgoma, juk pradžioje reikia elementarių žinių, bet... Apie pirmuosius ekonomistus iš antikos laikų mokytis irgi netroškau, reikėjo žinių, kokia ji dabar. Taigi, pora dienų atgal parašiau prašymą braukti šią discipliną iš mano asmeninio tvarkaraščio. Nežinau, nusivylaiu...
Tiesa, arturaslietuvis labai pritariu Jūsų minčiai dėl vairavimo, KET pamokų mokykloje, žinoma, vyresniokams. Kiek žinau, kai kuriose gimnazijose tokia discpilina yra, berods, automobilizmas vadinasi. Čia tikrai naudinga - visvien dauguma, juk praktiškai visi laikys teises.
Sveikos gyvensenos modulis tikrai buvo pagrindinėje mokykloje, galbūt yra ir gimnazijose.
Psichologija - savęs vertinimo, atsipalaidavimo, pažinimo ir bendravimo pamoka, niekas ten nekala teorijos, vyresniokams tai galimybė turėti "valandas" su poilsio minutėlėmis.
Teisės apibūdinti negaliu, nes šios disciplinos neturiu. Dėsto istorijos mokytoja, pasižyminti plačiu akiračiu. Gal ir gerai
O ekonomika, kaip ir dios, labai nusivyliau taip, pirkimo - pardavimo žaidimai, paklausos - pasiūlos kreivių bražymas ir uždavinukai. Tikėjausi išmokti ne tik uždavinius spręsti, bet suvokti tą realų ekonomikos vaidmenį valstybėje, kas ji ir su kuo valgoma, juk pradžioje reikia elementarių žinių, bet... Apie pirmuosius ekonomistus iš antikos laikų mokytis irgi netroškau, reikėjo žinių, kokia ji dabar. Taigi, pora dienų atgal parašiau prašymą braukti šią discipliną iš mano asmeninio tvarkaraščio. Nežinau, nusivylaiu...
Tiesa, arturaslietuvis labai pritariu Jūsų minčiai dėl vairavimo, KET pamokų mokykloje, žinoma, vyresniokams. Kiek žinau, kai kuriose gimnazijose tokia discpilina yra, berods, automobilizmas vadinasi. Čia tikrai naudinga - visvien dauguma, juk praktiškai visi laikys teises.
Sveikos gyvensenos modulis tikrai buvo pagrindinėje mokykloje, galbūt yra ir gimnazijose.
priklauso nuo to, kas tą teisę dėstys. tikri teisininkai į vidurines mokyklas tai neis. tai kas lieka? kokios nors istorijos mokytojai? nu ir ar daug jie apie tą teisę išmanys? jeigu koks nors aktyvus, apsiskaitęs ir nenukvakęs mokytojas, tai gal ir nieko, bet jeigu kokia tarybinių laikų bobelė, nu tai ką aš žinau.
daviau savo pavyzdį su ekonomika, kaip pas mus buvo į tai nerimtai pasižiūrėta. o bendraamžis kitoje mokykloje labai džiaugėsi, nes jie ten mokykloj kioskelį buvo įkūrę, buhalteriją tvarkė, į ekskursijas po visokias gamyklas ėjo. žodžiu toks dalykas, kur grynai priklauso nuo mokytojo entuziazmo.
o šiaip manau, kad mokyklų programos ir taip sudėtingos ir išpūstos. todėl vargu ar tikslinga kaišioti visokias mandras disciplinas, į kurias niekas iš tikro rimtai nežiūri.
daviau savo pavyzdį su ekonomika, kaip pas mus buvo į tai nerimtai pasižiūrėta. o bendraamžis kitoje mokykloje labai džiaugėsi, nes jie ten mokykloj kioskelį buvo įkūrę, buhalteriją tvarkė, į ekskursijas po visokias gamyklas ėjo. žodžiu toks dalykas, kur grynai priklauso nuo mokytojo entuziazmo.
o šiaip manau, kad mokyklų programos ir taip sudėtingos ir išpūstos. todėl vargu ar tikslinga kaišioti visokias mandras disciplinas, į kurias niekas iš tikro rimtai nežiūri.
Hm..
Gana įdomius požiūrius jūs čia gerbiamieji, išsakote. Sprendžiant iš visko, bendra vizija kas turėtų būti dėstoma mokykloje teisės disciplinoje nėra
Na, aš asmeniškai įsivaizduoju tokį dalyką būtent kaip praktinių užsiėmimų ciklą (gal derėtų jį daryti fakultatyvniu) ir manau, kad dėstyti turėtų būtent teisninkai profesionalai.
Manau, kad universitetų magistrantai tikrai eitų kelias savaitines valandas padėstyti ir kelis litus užsidirbti. Be abejo, teisėjai, prokurorai ar advokatai neis Tačiau akademinis jaunimas iš teisės fakultetų tikrai galėtų pasidarbuoti.
O sakydama, kad tokie užsiėmimai turėtų būti praktiniai, turiu galvoje žmonių supažindinimą su jų kaip vartotojų, būsimų darbuotojų ir t.t. teisėmis, pareigomis, pamodeliuoti įvairius teisinės atsakomybės atvejus, juos pateikiant kaip galvosūkius, uždavinukus. Be to, išmokyti tokių elementarių dalykų kaip skaityti sutartis, kurias kiekvienas iš mūsų pasirašinėja kiekviename žingsnyje (elektros, šilumos, vandens tiekimo sutartys butuose, indėlių ar kreditinių kortelių, paskolų sutartys bankuose, lizingo sutartys mašinoms, buitinei technikai ir t.t), nes iš mano, praktikuojančios teisininkės, patyrimo tikrai akivaizdu, kad žmonės jų neskaito ir nežino į ką reikią kreipti dėmesį. To tikrai galima jau 17čius mokyti ir suteikti jiems elementarų išprusimą, kas palengvintų jų gyvenimą ateityje.
Dar viena svarbi niša - darbo teisės elementarūs klausimai, kas irgi reikalinga kiekvienam jaunam žmogui, o ir dar daug daug kitokių dalykėlių, ką galėtų sugalvoti kūrybingas mokytojas.
Manau, kad mokyklų/gimnazijų moksleivių tėvai turėtų parodyti iniciatyvą mokyklų vadovybei tokius užsiėmimus turėti Ypač jau jei teisingumo ministerija imasi dotuoti tokius dalykus (bent jau teoriškai)
Gana įdomius požiūrius jūs čia gerbiamieji, išsakote. Sprendžiant iš visko, bendra vizija kas turėtų būti dėstoma mokykloje teisės disciplinoje nėra
Na, aš asmeniškai įsivaizduoju tokį dalyką būtent kaip praktinių užsiėmimų ciklą (gal derėtų jį daryti fakultatyvniu) ir manau, kad dėstyti turėtų būtent teisninkai profesionalai.
Manau, kad universitetų magistrantai tikrai eitų kelias savaitines valandas padėstyti ir kelis litus užsidirbti. Be abejo, teisėjai, prokurorai ar advokatai neis Tačiau akademinis jaunimas iš teisės fakultetų tikrai galėtų pasidarbuoti.
O sakydama, kad tokie užsiėmimai turėtų būti praktiniai, turiu galvoje žmonių supažindinimą su jų kaip vartotojų, būsimų darbuotojų ir t.t. teisėmis, pareigomis, pamodeliuoti įvairius teisinės atsakomybės atvejus, juos pateikiant kaip galvosūkius, uždavinukus. Be to, išmokyti tokių elementarių dalykų kaip skaityti sutartis, kurias kiekvienas iš mūsų pasirašinėja kiekviename žingsnyje (elektros, šilumos, vandens tiekimo sutartys butuose, indėlių ar kreditinių kortelių, paskolų sutartys bankuose, lizingo sutartys mašinoms, buitinei technikai ir t.t), nes iš mano, praktikuojančios teisininkės, patyrimo tikrai akivaizdu, kad žmonės jų neskaito ir nežino į ką reikią kreipti dėmesį. To tikrai galima jau 17čius mokyti ir suteikti jiems elementarų išprusimą, kas palengvintų jų gyvenimą ateityje.
Dar viena svarbi niša - darbo teisės elementarūs klausimai, kas irgi reikalinga kiekvienam jaunam žmogui, o ir dar daug daug kitokių dalykėlių, ką galėtų sugalvoti kūrybingas mokytojas.
Manau, kad mokyklų/gimnazijų moksleivių tėvai turėtų parodyti iniciatyvą mokyklų vadovybei tokius užsiėmimus turėti Ypač jau jei teisingumo ministerija imasi dotuoti tokius dalykus (bent jau teoriškai)
QUOTE(Smauglius @ 2008 02 11, 12:38)
Hm..
Gana įdomius požiūrius jūs čia gerbiamieji, ...
...O sakydama, kad tokie užsiėmimai turėtų būti praktiniai, turiu galvoje žmonių supažindinimą su jų kaip vartotojų, būsimų darbuotojų ir t.t. teisėmis, pareigomis, pamodeliuoti įvairius teisinės atsakomybės atvejus, juos pateikiant kaip galvosūkius, uždavinukus. Be to, išmokyti tokių elementarių dalykų kaip skaityti sutartis, kurias kiekvienas iš mūsų pasirašinėja ...
Gana įdomius požiūrius jūs čia gerbiamieji, ...
...O sakydama, kad tokie užsiėmimai turėtų būti praktiniai, turiu galvoje žmonių supažindinimą su jų kaip vartotojų, būsimų darbuotojų ir t.t. teisėmis, pareigomis, pamodeliuoti įvairius teisinės atsakomybės atvejus, juos pateikiant kaip galvosūkius, uždavinukus. Be to, išmokyti tokių elementarių dalykų kaip skaityti sutartis, kurias kiekvienas iš mūsų pasirašinėja ...
visa tai tikrai labai grazu ir (gal kai kais) ir naudinga butu. Be,t deje, kolkas musu svietimo sistemone visa tai, kaip ir vias kita deklaruojama programa, liktu tik grazi teorija...deja...
dar vienas pa(si)tikslinimas: nuo kurios klases Jusu nuomone,teise turetu buti destoma? nes mano manymu, kad ir kalbant apie sutarciu panagrinejima, vaikam tai dar nera taip aktualu, todel prisilaikyciau ankstesnes savo nuostatos, kad visa tai butu tik dar viena bereikalinga teoriniu ziniu kamsalyne i vaikiskas galveles.
QUOTE(Smauglius @ 2008 02 11, 11:38)
Hm..
Gana įdomius požiūrius jūs čia gerbiamieji, išsakote. Sprendžiant iš visko, bendra vizija kas turėtų būti dėstoma mokykloje teisės disciplinoje nėra
Na, aš asmeniškai įsivaizduoju tokį dalyką būtent kaip praktinių užsiėmimų ciklą (gal derėtų jį daryti fakultatyvniu) ir manau, kad dėstyti turėtų būtent teisninkai profesionalai.
Gana įdomius požiūrius jūs čia gerbiamieji, išsakote. Sprendžiant iš visko, bendra vizija kas turėtų būti dėstoma mokykloje teisės disciplinoje nėra
Na, aš asmeniškai įsivaizduoju tokį dalyką būtent kaip praktinių užsiėmimų ciklą (gal derėtų jį daryti fakultatyvniu) ir manau, kad dėstyti turėtų būtent teisninkai profesionalai.
įsivaizduoju kaip teisininkai profesionalai nekantrauja keliaut į mokyklas kariaut su moksleiviais
idėja graži, bet kažin ar reali. nebent kokiose aukšto lygio gimnazijose nebent. o taip iš mokyklų sprunka net pedagogai specialistai, pvz. anglų mokytojai.
o šiaip, kad mokykloj dirbt labiau aktualus pedagoginis pasirengimas.
Manau, kad tokius dalykur reikėtų dėstyti du paskutinius (arba tik paskutinius) metus gimnazijoje.
Tačiau, manau, kad jūsų pasisakymus galima laikyti statistiniu daugumos požiūriu į situaciją ir tuomet tikrai tokį dalyką daryti masiškai būtų per anksti.
Ne tai, kad aš liūdėčiau - kuo žmonės blogiau gaudosi net elementariausiuose teisiniuose dalykuose, tuo mano pajamos didesnės
Bet jei rimtai, tai aš manau, kad žmones reikia ne tik išmokyti skaityti bei rašyti, o užauginti juos išprususius vien tam, kad jų gyvenimo kokybė būtų geresnė. O šioji savo ruožtu priklauso nuo to, ar žmogus geba teisingai vertinti situaciją ir daryti teisingus pasirinkimus.
Tačiau, manau, kad jūsų pasisakymus galima laikyti statistiniu daugumos požiūriu į situaciją ir tuomet tikrai tokį dalyką daryti masiškai būtų per anksti.
Ne tai, kad aš liūdėčiau - kuo žmonės blogiau gaudosi net elementariausiuose teisiniuose dalykuose, tuo mano pajamos didesnės
Bet jei rimtai, tai aš manau, kad žmones reikia ne tik išmokyti skaityti bei rašyti, o užauginti juos išprususius vien tam, kad jų gyvenimo kokybė būtų geresnė. O šioji savo ruožtu priklauso nuo to, ar žmogus geba teisingai vertinti situaciją ir daryti teisingus pasirinkimus.
QUOTE(arturaslietuvis @ 2008 02 12, 01:57)
nes mano manymu, kad ir kalbant apie sutarciu panagrinejima, vaikam tai dar nera taip aktualu, todel prisilaikyciau ankstesnes savo nuostatos, kad visa tai butu tik dar viena bereikalinga teoriniu ziniu kamsalyne i vaikiskas galveles.
Sutikčiau su šita nuomone...
Teisės pagrindų dėstymas gal dar būtų galimas kaip koks nors fakultatyvinis, pasirenkamas dalykas, įmanomas vyresnėse klasėse, kuris domintų nebent norinčiuosius toliau studijuoti teisę...
O "teisingai įvertinti situaciją ir daryti teisingus sprendimus" žmogelis, vien tik išklausęs teisės (turbūt turėjote omeny civinę?) pagrindus visvien vargu ar sugebės... Susidūrus su teisiniais klausimais vistiek reikės kvalifikuoto teisininko paslaugų... Nes tokio dalyko neužtenka būti "kažką girdėjusiam"... Visi internete sugebam pasiskaityti ligų simtomus, ar vaistų anotacijas, bet susirgę - kreipiamės į gydytojus... Tas pats ir su teise...Galų gale atsiranda nuolatinių norminių teisės aktų papildymų, visokiausių LAT išaiškinimų...
O mokinių tvarkaraščiai ir taip perkrauti...
QUOTE(Smauglius @ 2008 02 12, 09:58)
Manau, kad tokius dalykur reikėtų dėstyti du paskutinius (arba tik paskutinius) metus gimnazijoje.
Tačiau, manau, kad jūsų pasisakymus galima laikyti statistiniu daugumos požiūriu į situaciją ir tuomet tikrai tokį dalyką daryti masiškai būtų per anksti.
Ne tai, kad aš liūdėčiau - kuo žmonės blogiau gaudosi net elementariausiuose teisiniuose dalykuose, tuo mano pajamos didesnės
Bet jei rimtai, tai aš manau, kad žmones reikia ne tik išmokyti skaityti bei rašyti, o užauginti juos išprususius vien tam, kad jų gyvenimo kokybė būtų geresnė. O šioji savo ruožtu priklauso nuo to, ar žmogus geba teisingai vertinti situaciją ir daryti teisingus pasirinkimus.
Tačiau, manau, kad jūsų pasisakymus galima laikyti statistiniu daugumos požiūriu į situaciją ir tuomet tikrai tokį dalyką daryti masiškai būtų per anksti.
Ne tai, kad aš liūdėčiau - kuo žmonės blogiau gaudosi net elementariausiuose teisiniuose dalykuose, tuo mano pajamos didesnės
Bet jei rimtai, tai aš manau, kad žmones reikia ne tik išmokyti skaityti bei rašyti, o užauginti juos išprususius vien tam, kad jų gyvenimo kokybė būtų geresnė. O šioji savo ruožtu priklauso nuo to, ar žmogus geba teisingai vertinti situaciją ir daryti teisingus pasirinkimus.
suprantu, ...palaikau...
Siaip mano nuomone, primytyviai sakant, teisiniu normu ir istatymu poreikis atsirado del konfliktiniu situaciju ir gincu sprendimo poreikio. Tokios aplinkybes susiklosto, kai tarp zmoniu atsiranda susvetimejimas, konkurencija nepagarba, ir t.t., o t.y dingsta tolerancija, pakantumas, pagarba ir meile.
O ar tokie dalykai destomi mokyklose?
Ar kiekvienas tevas, mama, aukletojas, mokytojas, ranka prie sirdies pridejes gali pasakyti, kad savo pavyzdziu moko savo vaikus (aukletinius) myleti ir gerbti kita???
Programose laisvai galima rasti vietos teisės pagrindams,pvz. išdalinus trimestrais tokias disciplinas,kaip žmogaus sauga,ta pati teisė ir pirmoji med.pagalba(kurią galėtų įskaityti vairavimo mokyklos).Tai galėtų būti ne pažymiais,o įskaitomis vertinami dalykai.Mokyklose puikiausiai gyvuoja ir mažiau praktikoje reikalingos disciplinos-tos pačios technologijos.Nei šiuolaikiniai vyrai pjaustymo lenteles drožinėja,nei merginos masiškai audžia,mezga,siuvinėja.Kam patinka(pavyzdžiui man) ir taip viso to išmoksta.Na,kad technologijų mokytojai neliktų be duonos,kokius metus tai gali būti privalomas dalykas,o šiaip-būreliai.
Mūsų moksleiviai jau išmoko nusikalsti ir nepaisyti teisės,būtų gal ir į sveikatą kuo anksčiau susipažinti su padariniais(taip pat ir būsimiems KET pažeidėjams)...
Mūsų moksleiviai jau išmoko nusikalsti ir nepaisyti teisės,būtų gal ir į sveikatą kuo anksčiau susipažinti su padariniais(taip pat ir būsimiems KET pažeidėjams)...