Įkraunama...
Įkraunama...

Vėdinimas

QUOTE(ed@ @ 2012 02 09, 21:29)
Kiek prisimenu, kažkada teigėte, kad ventiliacijai ir 200 m3/h per daug. Su tokia ventiliacija vargu ar perduosite daugiau kaip 0.5kW "šalčio". Ok, laimei jūs pasirinkote sistemą su didele atsarga - 500 m3/h. Ji gali perduoti iki 1.3 kW. Ir kas???
Na, gal tai ir ne lašas jūroje, bet netgi jūsų optimistiniais skaičiavimais - tai yra tik pusę tuo kas reikalinga. Iš kur gauti dar tiek pat?
- Manote, apsimoka statyti 1000 m3/h rekuperatorių???
- O kam vasara traukti iš lauko tokį didžiulį kiekį karšto oro ir po to bandyti vėsinti jį ŽŠ pagalba, jei galima sukti ratu ir šaldyti kambario orą (kuris yra gerokai vėsesnis)?

Ir kame jus matote sviestą sviestuotą? Kanalinis kondicionierius - tai yra šilumokaitis su ventiliatoriumi. Į šilumokaitį paduodamas šaltas vanduo iš glikolinio ŽŠ, ventiliatorius - paskirsto po patalpas. Tuo pačiu ir vėdina. Paprasčiau ne būna!

Vienas džiūgu - perėjom į problemų svarstymą, baigėsi aistros ir etiketo aptarinėjimas 4u.gif
Mudu kalbame apie tą patį, tik kitaip. Raudonai paryškinta - taip, tai vienas iš vėsinimo, naudojant ŽŠ būdų, viskas čia atrodo +/- normaliai ir logiškai. Tarp raudono teksto niekur nepastebėjau "šilumos siurblys" ar kt freoninis įrenginys, teisingai? Grynai dirvos energija, glikoliu pernešama į kanalinį. Liuks, elektros sąnaudos tik cirkuliacinis ir ventiliatorius. Recirkuliuojame? O kaip vėdinimas? Jis atskira ortakių sistema ar kanalinis stovi už rekupo, toje pačioje sistemoje?
Mano atveju oras atvėsinamas iki rekupo, pereidamas per skaldą. Nežinau, ar mano Recu sugebės ne tik šildyti paduodamą, bet ir vėsinti, bet Azijos sąlygomis rekuperacija būtent naudojama atgauti šaltį iš šalinamo oro. Jei Recu vis tik šildys - jis bus atjungtas, oras keliauja per by-pass (apylanką) ir vėsus pasiekia patalpas.
Kad 200m3/h ventiliacijai yra per daug neteigiau, tai yra realus debitas mano atvejui(5 gyventojai; 3wc+1 virtuvė). Tikliai skaičiuojant gaunu 180m3/h tikriausiai nepyksite, jei apvalinsim iki 200m3/h. Bet kas mums neleidžia debito didinti iki 400m3/h? Iš esmės vargu ar to reikės - vėl grįžtu prie kompleksinio sprendimo: namo šilumos nuostoliai įskaitant ventiliaciją yra ~3,5kW, čia prie -23C (delta t 43C) iš to kiekio minusuokite vėdinimo nuostolius(180m3 x delta t 20C x oro c(0,063? neprisimenu mintinai, sorry)) ir turite plikus nuostolius per atitvaras prie delta t-43C. Vėsinimo galia bus (3,5-vėd.nuostoliai) / 43 x delta t vėsinimo, tarkim lauke +30C o norime palaikyti +20C tai delta bus 10C: (3,5-vėd.nuostoliai) / 43 x 10, bunant tiksliam dar reikėtų pridėti vidinius pritekėjimus, na čia negaliu tiksliau ko tai pateikti, jie labai skirtingai vertinami, kažkas panašaus į 3-5W/m2(finale ~4x160m2~ 640W). Dabar svarbus momentas - namas turi saulės kontrolės sistemą, langai pagal galimybę natūraliai šešėliuojami, arba nenatūraliai - apsauginės žaliuzės(nebūtinai visos iš karto 4u.gif ) tiesioginių saulės spindulių išvengiame, todėl visai realu, kad namo vėsinimo galia bus ~1kW. Jei kur suklydau - pataisykite.
Beje, jūsų glikolinis kontūras su kanaliniu šilumokaičiu man irgi puikiai tiktų - jūs pats neabejojate jo galimybe tiekti 1kW galią? Tik nežinau, kaip derinsite recirkuliacija/vedinimą, čia reiktų jūsų smulkesnių paaiškinimų.
Grįžtant prie PN filosofijos, kad energiją yra lengviau/pigiau išsaugot nei pagaminti, noriu pastebėti, kad tai galioja ir vėsinimui, juk tai irgi enegrija, galia, matuojama tais pačiais W/kW 4u.gif
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Vilienė: 09 vasario 2012 - 21:32
QUOTE(Pupcis @ 2012 02 09, 18:05)
Manau, geriau statyti šildytuvą prieš rekupą. Noriu šilumokaičio apledėjimą (šerkšnyjimą) priartinti prie kuo žemesnės lauko temperatūros. Planuoju, kad rekupas dirbs didžiąją laiko dalį (žiemą tai pat), tačiau nepūs visą laiką tų 550 kubų. Rinksiu rekupą, kuris šiuos kubus padavinės apytiksliai prie 70% savo našumo (taip didesnį, apie 700m3/h). Praktiškai ko gero bus, kad dieną rekupas dirbs apie 60% (420m3/h), o naktį 40% (280m3/h). Tikrai nenoriu, kad visą tą laiką būtų įjungtas (šaltuoju metų laiku) 1 ar 2kW tenas. Kodėl šildysiu lauko orą? Rekuperatorius stovės palėpėje, bus gerai apšiltintas, ortakiai esantys palėpėje taip pat gerai apšiltinti. Oro paėmimas bus per namo sieną. Vandeninį šildytuvą planuoju montuoti tokioje vietoje, kur oro temperatūra nebus neigiama. Iš rekuperatoriaus "paimsiu" signalą "įrenginys išjungtas" (tikiuosi rekupo valdikliukas turės tokį išėjimą, o jei ne, pasidarysiu), kuris valdys elektromagnetinį vožtuvą sumontuotą ant vandens padavimo į šildytuvą. Gausis taip: rekupas nedirba, nėra vandens cirkuliacijos per šildytuvą.
Aišku, galima būtų idėti šilumokaitį. Paleisti per jį šildymo sistemos vandenį. Per kitą šilumokaičio pusę paleisti vandens/propilenglikolio mišinį, pastatyti cirkuliacinį siurbliuką, trieigį vožtuvą ir užmaitinti kanalinį šildytuvą. Tokiu atveju niekas neužšals, paduodamo oro srauto temperatūrą palaikys užduotų parametrų ribose. Tačiau pilnai sukomplektuota tokia sistema kainuos nepigiai. Be to mano atveju, šildymo sitemos vandens temperatūra tik 20-35 laipsniai. Kanalinis šildytuvas kiek kainuoja nesidomėjau, manau apie 600-700Lt. Elektromagnetinis vožtuvas apie 200Lt (DN15).
Rekuperatoriaus elektrinis tenas, taip įsivaizduoju, esant lauko temperatūrai žemiau 0 veikia beveik visą laiką dirbant įrenginiui (jeigu nusistatysi tiekiamo oro temp. pvz. 20 laipsnių). Nežinau, kaip valdomas tas tenas (gal impulsiais), tačiau manau, kad šoje vietoje stipriai nenusišnekėjau. Taigi ta investicija į vanneninį šildytuvą neužtruks atsipirkti. Tik pagrindinis klausimas, kiek pašils paduodamas į vėdinimo įrenginį lauko oras pvz, -15deg, prie mano aukščiau nurodytų reikšmių?


kazkaip jus cia viska sumaisete ir neteisingai isivaizduojate rekuperatoriaus veikimo schema.
Imkite normalu rotorini rekuperatoriu, kuris nebijo minusines temepraturos ir nereikes isradineti jokio pirminio sildytuvo, o jei jau imate plokstelini rekuperatoriu, tai kaip ir minejau issiaiskinkite, kad uzsalimo atveju atsidarys bypasso sklende, o irenginys neissijungtu, tokiu atveju pastatytas uz rekuperatoriaus jusu vandens sildytuvas susildys ora.
Del vandens sildytuvo valdymo, jei jus darysite pagal jusu aprasyta valdyma ir sildytuvas bus uzpildytas tik vandeniu, tai tik bus laiko klausimas kada jus ji susprogdinsite ir kazka uzpilsyte...
Nuvaziuokite pas koki nors rekuperatoriu gamintoja ir pasikonsultuokite del jo veikimo algoritmo ir kaip geriau susimontuoti vandens sildytuva...
Atsakyti
QUOTE(Raituzas @ 2012 02 09, 20:57)
Mano siulomu atveju...
Zinoma, si schema netinka, jei bus pajungti istraukimai is WC ar gartraukio...

Jus pats labai teisingai įvertinote savo pasiūlymą. Nemanau, kad kada teks daryti kondicionavimą name, kur naudoja lauko WC. biggrin.gif
QUOTE
Del nuosekliai sujungtu ventiliatoriu:
... Jei jie bus skirtingi, bus skirtingi ju nasumai, gali buti, kad jie viens  kitam tik trukdysi.

Tą jau rašėte. Klausiau kuo jie viens kitam trukdys?
Per daug triukšmaus, kad kitas ventiliatorius negalės susikaupti ir tinkamai atlikti savo darbą? smile.gif

Bet, mes čia tikrai per gyliai lendame. Manau, niekam neįdomu skaityti tokius techninius niuansus. poster_offtopic.gif
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo ed@: 10 vasario 2012 - 00:35
QUOTE(Vilienė @ 2012 02 09, 21:29)
Mudu kalbame apie tą patį, tik kitaip. Raudonai paryškinta - taip, tai vienas iš vėsinimo, naudojant ŽŠ būdų, viskas čia atrodo +/- normaliai ir logiškai. Tarp raudono teksto niekur nepastebėjau "šilumos siurblys" ar kt freoninis įrenginys, teisingai? Grynai dirvos energija, glikoliu pernešama į kanalinį.

Iš tikro, variantų daug. Vienas iš jų - kai vanduo iš ŽŠ kontūro tiekiamas tiesiai į vidinį kondicionieriaus bloką. Pats pigiausias, tačiau skirtas tik vėsinimui.

Dažniau pasitaiko, kad name yra dar vienas geoterminio kontūro "naudotojas" - šilumos siurblys vanduo-vanduo. Pastarasis siurbia energiją karšto vandens gamybai (o žiema - ir grindiniam šildymui). Tada galimi 2 variantai:

a) kondicionierius dirba nepriklausomai, nuosavas cirkuliacinis siurbliukas varinėja skystį tiesiai iš požeminio kontūro. Deja, žemė šyla vandens temperatūra gali kilstelėti net iki 16"C. Nelabai ką atvėsinsi su tokiu šiltu vandeniu.

cool.gif Šilumos siurblys turi porą papildomų vožtuvu ir labai protingas smegenis. Kondicionierius pajungtas prie siurblio, o tas priklausomai nuo situacijos pats sprendžia ką daryti: kam reikia karščio, kam šalčio - visus aprūpina tuo pat metu.
Suprantama, žiema kondicionierius gali dirbti kai orinio šildymo sistema.

QUOTE
namo šilumos nuostoliai ... finale -  ~ 640W. ... todėl visai realu, kad namo vėsinimo galia bus ~1kW. Jei kur suklydau - pataisykite.

Nieko nesupratau jūsų skaičių labirintuose. (Gal kitą kartą bent išskirkite formules į atskiras eilutes) g.gif
Įtariu, kad vadovavotės kažkokia keista prielaida. Ar teko kada pasižiūrėti į
STR 2.05.04:2003. 8 priedą?

Ten aiškiai nurodyta koks saulės spinduliavimas gal būti į langą. Piko metu skaičiai viršija pusė kW į m2. Tarkim, pas jus super-puper langas, kuris kažkiek atspindi. Tarkim, šešėliavimas yra 100% ir neperšviečiamas. Netgi galim dėl paprastumo pamiršti kuriam laikui, kad šiluma per langą praeina ir konvenciniu būdu (U=0.8 Wt/m2*K, dT<4 - tai ne daug). Bet, atkreipkite dėmesį - vien išsklaidytas spinduliavimas duos ~0.1 kW/m2

QUOTE
Beje, jūsų glikolinis kontūras su kanaliniu šilumokaičiu man irgi puikiai tiktų - jūs pats neabejojate jo galimybe tiekti 1kW galią?

Kaip jau rašiau - dėl 1kW, vargu ar apsimoka prasidėti. O šiaip, yra tokių sistemų kurių našumas skaičiuojamas šimtais MWt. smile.gif
Ir tai jokia naujiena. Tiesa, tarybiniais laikais tokiu principu naudodavo tik požeminius vandens rezervuarus. Nekam tada į galvą negalėjo ateiti mintis, kad galima patiesti kels šimtus m. vamzdyno ir jis būtu ne kiauras (ir dar nesurūdytu po žeme.) biggrin.gif
QUOTE
Tik nežinau, kaip derinsite recirkuliacija/vedinimą, čia reiktų jūsų smulkesnių paaiškinimų.

Na, laisvalaikių treniruojuosi, dėliodamas pasiansus bei kitus galvosūkius. biggrin.gif
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo ed@: 10 vasario 2012 - 02:28
QUOTE(ed@ @ 2012 02 10, 00:34)
Jus pats labai teisingai įvertinote savo pasiūlymą. Nemanau, kad kada teks daryti kondicionavimą name, kur naudoja lauko WC.  biggrin.gif

Bet, mes čia tikrai per gyliai lendame. Manau, niekam neįdomu skaityti tokius techninius niuansus.  poster_offtopic.gif


Prie ko cia lauko WC ..... ?
Kodel cia offtopikas? Paklausiai, kaip butu valdomas pamaisymas ir kam reikalingos sklendes, tai as ir atsakiau....
O vat i mano klausima (beje Viliene uzdave ta pati klausima), kaip butu montuojamas tavo siulomas kondicionierius taiip ir negavome atsakymo...
Atsakyti
QUOTE(Vilienė @ 2012 02 09, 21:29)
Azijos sąlygomis rekuperacija būtent naudojama atgauti šaltį iš šalinamo oro. Jei Recu vis tik šildys - jis bus atjungtas, oras keliauja per by-pass (apylanką) ir vėsus pasiekia patalpas.


Man užkliuvo by-pass naudojimas vėsinant patalpas karštą dieną su ŽŠ pagalba. Iš tikrūjų tokiu atveju pilnai atjungiamas rekuperatorius ir visas vėsinimo galingumas krenta ant ŽŠ "pečių". Tokioj situacijoj, jei naudojamas gliukolinis ŽŠ, pajungus jį prie kaloriferio jau už rekuperatoriaus, rekupas nebūtų atjungiamas, jis vėsintų tiekiamą orą išmetamo oro pagalba, o gliukolinis ŽŠ kaloriferio pagalba tik dasidėtų dar labiau atvėsindamas, rekupo jau atvėsintą orą. Mintis tikrai įdomi.

Reikėtų tuomet ŽŠ įrenginėti žieminio ir vasarinio pajungimo variantais, žieminio prieš rekupa, vasarinio už rekupo. Čia net ir recirkuliacijai vietos galima palikti. Juk tas pats ŽŠ vasarinis kaloriferis žiemą gali būti jungiamas prie šildymo sistemos.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo mintas: 10 vasario 2012 - 12:04
QUOTE(mintas @ 2012 02 10, 13:43)

Reikėtų tuomet ŽŠ įrenginėti žieminio ir vasarinio pajungimo variantais, žieminio prieš rekupa, vasarinio už rekupo.

O kodel neuztektu vieno varianto,tik pries rekupa statyti kaloriferio ? g.gif
Atsakyti
QUOTE(korida @ 2012 02 10, 13:33)
O kodel neuztektu vieno varianto,tik pries rekupa statyti kaloriferio ? g.gif

užtekt tai užtektų, bet esant žieminiam ir vasariniam glikolinių ŽŠ kaloriferių variantui, vasarą nebūtų per by-pass atjungiamas rekupas, tad tikėtina, kad dalį vėsinimo galingumo perimtų jis ir vėsinama būtų užtikrinčiau ir efektyviau.

Plius atsiranda recirkuliacijos pajungimo galimybė, leisianti nuimti didesnį vėsinimo galingumą nuo glikolinio ŽŠ.

ŽŠ vasarinį kaloriferi pajungus prie šildymo sistemos puikiausiai ta pačia recirkuliacija galima pasinaudoti ir žiemą.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo mintas: 10 vasario 2012 - 13:41
>>Ed@
Dviračio neišradinėju, tam ir klausiu čia forume. Kreiptis į "specialistus" nenoriu, juk ir čia jų yra. Be to pats nesu labai nutolęs nuo inžinerijos. Argi sunku nukreipti klausiantįjį teisinga linkme čia forume? Atsakymas "kreipkis į specialistus" yra lengviausias.
>>Raituzas
Sutinku, kad naudoti vandeninį kaloriferį prieš rekuperatorių nėra gera idėja. Ankščiau ar vėliau jį užšaldysiu ir sugadinsiu. Visai gera ta jūsų idėja statyti už elektrinio kaloriferio perkeliant temp. jutiklį. Tačiau: jei naudosiu plokštelinį rekuperatorių, kiek supratau, maždaug nuo 0...-5 laipsnių lauke, jis pradės mažinti tiekiamo oro srautą, ko pasekoje namo viduje susidarys mažesnis slėgis ir per nesandarumus padidės šilumos nuostoliai, o be to ir šiaip turbūt sumažės gaivaus oro pojūtis. O argi yra buitinių rekuperatorių su REGULIUOJAMU "bypass'u (standartinių gaminių už "prieinamą kainą")? Jei yra gal galite pavyzdžių?
Šiaip labiau linkstu link rotorinio rekuperatoriaus. Rotorinis mažiau džiovina orą ir užšalimo bėdos neturi. Tačiau, pas mane yra padarytas oro ištraukimas iš san. mazgų (yra 2 san. mazgai). Rotorinis pamaišo oro srautus iki 5%. Bijau, kad po namus nesklistų nepagaidaujami kvapai (būtent dėl tų 5%).
Atsakyti
QUOTE(Pupcis @ 2012 02 10, 16:22)
>>Ed@
Dviračio neišradinėju, tam ir klausiu čia forume. Kreiptis į "specialistus" nenoriu, juk ir čia jų yra. Be to pats nesu labai nutolęs nuo inžinerijos. Argi sunku nukreipti klausiantįjį teisinga linkme čia forume? Atsakymas "kreipkis į specialistus" yra lengviausias.
>>Raituzas
Sutinku, kad naudoti vandeninį kaloriferį prieš rekuperatorių nėra gera idėja. Ankščiau ar vėliau jį užšaldysiu ir sugadinsiu. Visai gera ta jūsų idėja statyti už elektrinio kaloriferio perkeliant temp. jutiklį. Tačiau: jei naudosiu plokštelinį rekuperatorių, kiek supratau, maždaug nuo 0...-5 laipsnių lauke, jis pradės mažinti tiekiamo oro srautą, ko pasekoje namo viduje susidarys mažesnis slėgis ir per nesandarumus padidės šilumos nuostoliai, o be to ir šiaip turbūt sumažės gaivaus oro pojūtis. O argi yra buitinių rekuperatorių su REGULIUOJAMU "bypass'u (standartinių gaminių už "prieinamą kainą")? Jei yra gal galite pavyzdžių?
Šiaip labiau linkstu link rotorinio rekuperatoriaus. Rotorinis mažiau džiovina orą ir užšalimo bėdos neturi. Tačiau, pas mane yra padarytas oro ištraukimas iš san. mazgų (yra 2 san. mazgai). Rotorinis pamaišo oro srautus iki 5%. Bijau, kad po namus nesklistų nepagaidaujami kvapai (būtent dėl tų 5%).


Bendraujant su forumo "specialistais" tenka susitaikyti su mintimi, kad savo nuomonę jie gali pareikšti labai įvairiai ir dažnai teks atsirinkti naudingą informaciją tarp didelio kiekio nenaudingų ginčų, barnių... o kartais netgi įžeidžiamų komentarų, kurie gali būti adresuoti ir asmeniškai Jums smile.gif Žmonių visokių būna...

Kalbant apie "buitinius rekuperatorius su reguliuojamu bypassu", tai Amalva gaminamoje Domekt Recu linijoje yra būtent tokie reguliuojami Bypass'ai. Tik, kiek mačiau ankstesnėse žinutėse, Jūs mąstote apie maždaug 700 m3/h rekuperatorių, o šitoje serijoje yra rekuperatoriai tik iki 450 m3/h. Alasca šiuo metu kuria rekuperatorius su automatiniu Bypass'u, bet kol kas neaiški jų paleidimo į serijinę gamybą data.

Dėl Jūsų baiminimosi jungti rotacinį rekuperatorių prie turimos sistemos, galiu pasakyti kad ta tikimybė, jog kvapai grįš atgal į patalpas yra tik teorinė ir 5 % yra dydis su atsargos koeficientu. Teko bendrauti su amalvos konstruktoriais, kurie vykdė laboratorinius bandymus, kurių pagrindu ir pateikiamos tos charakteristikos, tai realiai tas procentas pasak jų yra 1-2 procentai. Todėl drįsčiau sakyti, kad labai įsitempti dėl to neverta. Man asmeniškai teko gyventi bute, kuriame veikė rotacinis rekuperatorius ir į jį buvo pajungta tiek virtuvė, tiek san mazgas (aišku san mazge buvo dar ir papildomas ištraukimas tiesiai į lauką, o virtuvėje gartraukis, kuris išmetinėjo orą tiesiai į lauką taip pat). Bet jokių nepageidautinų kvapų į kambarius negrįždavo.
Atsakyti
QUOTE(Pupcis @ 2012 02 10, 15:22)
>>Raituzas
Sutinku, kad naudoti vandeninį kaloriferį prieš rekuperatorių nėra gera idėja. Ankščiau ar vėliau jį užšaldysiu ir sugadinsiu. Visai gera ta jūsų idėja statyti už elektrinio kaloriferio perkeliant temp. jutiklį. Tačiau: jei naudosiu plokštelinį rekuperatorių, kiek supratau, maždaug nuo 0...-5 laipsnių lauke, jis pradės mažinti tiekiamo oro srautą, ko pasekoje namo viduje susidarys mažesnis slėgis ir per nesandarumus padidės šilumos nuostoliai, o be to ir šiaip turbūt sumažės gaivaus oro pojūtis. O argi yra buitinių rekuperatorių su REGULIUOJAMU "bypass'u (standartinių gaminių už "prieinamą kainą")? Jei yra gal galite pavyzdžių?
Šiaip labiau linkstu link rotorinio rekuperatoriaus. Rotorinis mažiau džiovina orą ir užšalimo bėdos neturi. Tačiau, pas mane yra padarytas oro ištraukimas iš san. mazgų (yra 2 san. mazgai). Rotorinis pamaišo oro srautus iki 5%. Bijau, kad po namus nesklistų nepagaidaujami kvapai (būtent dėl tų 5%).

Rotaciniu rekuperatoriu salinimo oro pasimaisymas su svieziu oru yra gerokai perdetas. Esu nemazai tokiu namu projektaves, kur WC budavo pajungiamas i bendra sistema ir jokie ten kvapai niekad nepersimesdavo. Draugas, pragyvenes apie 5m. tokiame name, dabar statosi nauja nama ir prase butinai suprojektuoti rotorini rekuperatoriu ir visus WC ir pirti jungti i bendra sistema.
Vieninelis tokios sitemos minusas budavo, kai rekuperatorius isjungtas arba veikia minimaliu greiciu, o WC reikia vedinimo, reikedavo begti ir pajungineti sistema.
Su dabartine rekuperatoriu automatika pvz. Komfovent Domekt REGO irenginiai, panaudojus "OVR" funkcija, ja pajungus prie WC apsvietimo, galima aktyvuoti irengini nuotoliniu budu ir paleisti is anksto uzprogramuota irenginio veikimo greiti, todel sis anksciau minetas minusas kaip ir neaktualus.
Atsakyti
QUOTE(Pupcis @ 2012 02 10, 15:22)
jei naudosiu plokštelinį rekuperatorių, kiek supratau, maždaug nuo 0...-5 laipsnių lauke, jis pradės mažinti tiekiamo oro srautą, ko pasekoje namo viduje susidarys mažesnis slėgis ir per nesandarumus padidės šilumos nuostoliai, o be to ir šiaip turbūt sumažės gaivaus oro pojūtis. O argi yra buitinių rekuperatorių su REGULIUOJAMU "bypass'u (standartinių gaminių už "prieinamą kainą")? Jei yra gal galite pavyzdžių?

Anksciau jau minejau, kad ieskokite toki plokstelini rekuperatoriu, kuris nemazins oro srautu, o atidarines "by-pass" sklende, jei vyks rekuperatoriaus uzsalimas.
Toki valdyma turi pvz sis rekupas (oro kiekis apie 500m3/h):
http://www.komfovent...ECU500PE_LT.pdf
tiesa jo kaina yra gan nemaza...
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Raituzas: 10 vasario 2012 - 17:41