Įkraunama...
Įkraunama...

Muzikos mokykla

QUOTE(norge @ 2004 05 30, 09:47)
O del to kritikavimo elektroniniu pianinu.. .Tai girdejau, kad skirtingi tie pianinai buna. Uosvis, kompozitorius, sake, kad viena garsi muzikante namuose "treniruojasi" su elektroniniu. Jis ne neitare, kol viename leidinyje foto nepamate smile.gif . Jis sake, kad nieko baisaus tas geras elektroninis. Tik vat konkreciu modeliu jis nezino...
Tai mes ir ieskom gero, max atitinkancio fortepiono charakteristikas, tik kad su ausinem butu galima... Nes visos tos gamos kelias val. per diena- nehumaniska kazikaiptai... unsure.gif


Viena, kai muzikantas elektroninį pianiną naudoja kaip pagalbinį/kelioninį (o gal manot, kad Geniušas fortepijono neturi? biggrin.gif ), ir visai kas kita, kai elektroniniu pradedama mokytis groti. Pradžiamoksliui toks - ne pats tinkamiausias variantas, o jei dar su ausinėm blink.gif Tačiau, jei vaikas muzikuos tik porą- trejetą metų, dėl bendro išprusimo, tai gal ir neblogas pasirinkimas, juolab, kad geras ir naujas pianinas kainuoja brangiau nei geras ir naujas "sintezatorius" smile.gif
Atsakyti
Dar mano patarimas tėvams - jei vaikas tikrai muzikalus, gabus ir norite, kad jis ne vien du metus atkaltų pora etiudų ir dainelę, o gautų ir atrastų šiek tiek daugiau, neleiskite jam groti su ausinėmis ir geriau nupirkite tikrą, akustinį instrumentą smile.gif
Atsakyti
Aš už muzikos mokyklą 4u.gif Vieni geriausių laikų praėjo ten.
Aišku, jei vaikas nenori, tai tikrai versti nereikia - bus tik blogiau.
O dėl instrumentų aš sutinku su Zvirbliuke biggrin.gif Nors, jei nesate dar visiškai nenusprendę, tai pats geriausias konsultantas šiuo klausimu bus muzikos mokyklos mokytojas. Pasikonsultuokit, tuo labiau, kad geras instrumentas, tai gera investicija.
Atsakyti
MAMULIA - negalvojot apie MKC? ax.gif AS TAVO VIETOJE VISU PIRMA PABANDYCIAU CIA, o i Dvarionke priima visus ax.gif
Motyvas - viskas vietoje, puiki aplinka, geros pradiniu klasiu mokytojos thumbup.gif, plius pradiniame etape tikrai galima rast ir specialybe ir mokytojus, kurie neatbaidys nuo muzikos 4u.gif
Po pradinio etapo matysis, ar tavo panelytei limpa muzika........be to dabar jau pastebiu, kad MKC nauja mada - daug tevu leidzia vaikus butent cia i pradini etapa, o poto atsiima i kitas mokyklas mirksiukas.gif

Kalbu taip todel, kad tikrai labai sunku vaikui lakstyti per visa miesta is mokyklos i mokykla - nebent tu veziosi arba arti gyvenat ax.gif
Atsakyti
QUOTE(mazule2 @ 2005 05 09, 11:26)
MAMULIA - negalvojot apie MKC? ax.gif Motyvas - viskas vietoje, puiki aplinka, geros  pradiniu klasiu mokytojos thumbup.gif, plius pradiniame etape tikrai galima rast ir specialybe ir mokytojus, kurie neatbaidys nuo muzikos 4u.gif



Mamulia, neleisk į MKČ, geriau į Dvarionkę smile.gif Nebent tikrai manai ar tikiesi, kad dukra bus profesionali muzikė...
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Zvirbliuke: 09 gegužės 2005 - 13:36
hm, o kokie argumentai leisti ar ne i Dvarionkę arba MKČ? kuo jos skiriasi? nelabai aš toj muzikos mokyklų sistemoj gaudausi ax.gif gyvenam mes pora stotelių iki šių mokyklų, jos juk šalia? aš pati kanklėm mokiaus, man asmeniškai buvo kančia, aš nežinau ar maniškė bus muzikė, šiaip nelabai norėčiau, nes stebint situaciją nėra labai vertinami menininkai mūsuose... Nelengvas jų gyvenimas. Kaip manot? Žvirbliuke, ką manai?
Atsakyti
Mamulia, o taviškė pati labai nori muzikuoti? Ar jai patinka? Muziko gyvenimas nelengvas, bet labai įdomus mirksiukas.gif

MKČ kiek aukštesni reikalavimai, nes tai - jau tikriausių profesionalų kalvė. T.y. čia vertinamas toli gražu ne muzikavimo džiaugsmas, net ne įdėtos pastangos, o pasiektas rezultatas. Tai - ne visada gerai...
Atsakyti
Pagiriamas zodis musu Clavinovai. biggrin.gif

Rasiau berods auksciau kazkur- nusipirkom ne pacia pigiausia, su mechaninio pianino charakteristikom. Zvirbliuke, o tu esi sedejus prie gero elktroninio pianino? Zinai, jog jis reaguoja taip pat, kaip mechaninis- i stipresni ar silpneni paspaudima, klavisu klampumas atreguliuotas pagal mechanini irgi, oktavu skaicius identiskas, praktiskai- ne profesionalas tikrai neatskirs. Isvaizda jo kaip modernaus mechaninio. Taip, sutinku, kad mechaniniai turi savo charakterius, savo balsus, dar kazikatais, ka kokia poetiska dusia gali vadinti siela. Bet man asmeniskai atrodo visiska mura isigyti tokia "siela", kuria:
a. sunku tampytis paskui save. O cia- nusriubuojam virsu nuo apatines dalies- ir lengvai persinesam. O tai labai aktualu, mat kraustytis mes megstam, vien siemet bus jau du kraustymaisi. Plius, dukra gales veziotis paskui save, kai vaziuos kur nrs mokytis (ne muzikos, tikiuosi unsure.gif ). Dvidesimt pirmas amzius gi, gyvenimas mobilesnis. Galbut kazkam reikia tiesiog buti atviresniam naujovems ax.gif .
b. isvengiam derinimo. Man tie derinimai skresai gerkles stovi, kai prisimenu tevu namus ir ten buvusi pianina, kuri derindavo mano muzikos mokytojas doh.gif ... O dar dregmes lygio kambaryje palaikymas - mura mura mura...
c. garsa galima pritildyti, kai muzikuoja mazasis ar sveciai-leliukai;
d. uosvis, profesionalus kompozitorius, instrumenta ivertino labai gerai, taip kad atleiskit, kad patikesiu juo, o ne kuo kitu tongue.gif .

Ausiniu dar neprireike. Labai smagiai muzikuoja panele. Ziuresim, kaip bus veliau. Bet turbut ausiniu ir neprireiks, mat kraustomes i gana erdvu busta- rasim kokia dukrai patogia ir nuosalia vieta.

Del muzikos mokyklos kruvio. Isties manau, jog svarbiau muzikinis issilavinimas. TOdel jei matysiu, jog mokytoja cklinasi ant meistrskumo, tai rimtai pagalvosiu apie rivacias muzikos pamokas. Turim toki varijanta mintyse. Ziuresim vaiko noru, galimybiu ir naudos.

O del to, kad tevai didziuojasi tuo, jog vaikas lanko muzikos mokykla... Mes tikrai tokiais nesam. Labiau didziuojuosi, jog mergina turi platu interesu rata ir uzsispyrimo tobuleti.

Dar. Na tkrai visi iki vieno mano pazistami zmones, kurie sugebejo ne tik puikiai mokytis, bet ir buvo nenuobodylos, ne mokslo ziurkes, turejo kruvas pomegiu ir lanke daug papildomu uzsiemimu. O kaip kitaip zmogus gali tapti kitam idomus, kaip igydamas daugiau ziniu, nei pateikia vidurine mokykla?

Atsakyti
Norge - TAIP. Esu sėdėjus prie gero elektroninio pianino, žinau, apie ką rašai smile.gif Visi tavo išvardinti privalumai, be abejo, verti dėmesio - elektroninio nereikia derinti, lengviau transportuoti, jis užima mažiau vietos, galima groti su ausinėmis turi daug visokių registrų, ir - yra pigesnis už naują pianiną. Tačiau jis turi ir keletą esminių trūkumų, kuriuos pabandysiu čia paaiškinti:

1. Garsas. Elektroninio pianino garsas - tai ne sintetinis garsas, o tikro fortepijono įrašas, t.y. samplas, . El.pianinas - ne kas kitas kaip kompaktinis grotuvas, kurio modernesniu ir brangesniu modeliu piršto paspaudimu galite reguliuoti tracko garsumą (apie kurį rašė Norge - reaguoja į piršto paspaudimą) - stipriau paspaudi, groja garsiau, mažiau paspaudi - tyliau smile.gif Tuo tarpu akustinio pianino garsas, grojant garsiau, yra ne tik garsesnis, bet ir ryškesnis, turintis daugiau obertonų, kas pianistui suteikia galimybę valdyti, įtakoti garsą, išgauti nesuskaičiuojamą daugybę jo niuansų, spalvų ir atspalvių, priklausomai nuo to, kaip jis sėdi (pasislinkus truputėlį arčiau ar toliau garsas skambės jau visai kitaip), kokiu judesiu, kokiu greičiu užgauna klaviatūrą, kaip pasuktas pirštas ir t.t. ir t.t...Dinamika - tai ne tik garsiai/tyliai, piano ir forte, piano gali turėti tūkstančius atspalvių ir nuotaikų, priklausomai nuo to, kaip užgautas klavišas - piršto pagalvėlėmis, galiuku, ištiestais pirštais, surinktais pirštais... Viso to su elektroniniu pianinu išgauti neįmanoma, kad ir koks modernus, tobulas jis būtų, o pianisto garsas - jo esmė, jo vizitinė kortelė...

2. Mechanika. Norge rašė, kad naujesni modeliai atitinka tikro fortepijono "klampumą", t.y.klaviatūros pojūtį (apatiniame registre klavišai spaudžiasi sunkiau, viršutiniame - lengviau). Tačiau, kadangi abiejų principai skirtingi, yra didžiulis skirtumas tarp tikros ir elektroninės klaviatūros, t.y., grojant akustiniu fortepijonu reikia visiškai, iš esmės kitokio pirštų, raumenų, viso kūno jėgos stiprumo, įtampos, nei grojant elektroniniu. Pavyzdys - grojant sudėtingą, virtuozišką kūrinį, fortissimo vietoje, kur reikia maksimalaus, visą erdvę užpildančio skambesio, pianistas į klaviatūrą sudeda visą savo kūno svorį (mokantis vaikas prašomas atsiremti rankomis į kalviatūrą ir atsistoti, arba prie sienos, atsirėmus tik pirštais, daryti atsispaudimus) - tuo tarpu elektroniniu grojant to visiškai nereikia, ir efektas visiškai kitoks. Vaikas, grodamas elektroniniu, neišmoks panaudoti savo kūno jėgos, pasiekti maskimalų fortissimo - geriausiu atveju jis bus laikomas tiesiog negabiu mokiniu, blogiausiu -įsitaisys sausgyslių uždegimą...

3. Pedalas. Nežinau, kaip Norges Clavinova, bet modernesni turi pagerintą pedalo funkciją - ne tik įjungtas-išjungtas, bet ir vadinamasis pusinis pedalas, kai, ne iki galo paspaudus, išgaunami tam tikri garso efektai. Tai ne visiškai (kaip ir garso, pedalizacijos niuansų yra begalybė, t.y platus spektras tarp iki galo nuspausto ir vos vos paspausto, vos vos vibruojančio - paspausdžiamo-atleidžiamo), bet bent iš dalies priartina elektroninio galimybes prie tikro. Tačiau vėlgi - esminis skirtumas ir esminis trūkumas - elektroninis pianinas nerezonuoja, t.y. paspaudus tikro fortepijono pedalą, kartu skamba ir rezonuojančios stygos. Įvaldyti pedalizaciją be rezonanso neįmanoma, elektroninis pianinas gali padėti išmokti tik reikiamoje vietoje nuleisti ir pakelti koją smile.gif

4. Ir dar - apie ausines. Atsisėdęs prie fotrepijono, vaikas turi girdėti ir kontroliuoti visą procesą - atpalaiduoti pečius ("laisvų" pečių ir "nelaisvų" pečių garsas kardinaliai skiriasi, aišku, tik grojant tikru fortepijonu), pakelti ir nuleisti ranką ant klaviatūros, pajusti, kaip plaktukas užgauna stygą, kaip, pasigirdus garsui, rezonuoja visas instrumentas (pradinukui labai sveika prisiglausti ar pridėti ranką prie instrumento, kad suvoktų garso judesį), kaip garsas pasklinda po visą patalpą (prieš pradedant groti kiek vyresnėse klasėse mokytojai neretai prašo pirmiausia išgirsti, kaip pirmoji frazė suskamba kitame klasės gale ir tik tada užgauti klavišą), tęsiasi ir išnyksta...Kas lieka, grojant elektroniniu pianinu, ir dar su ausinėmis? Nieko. Vaikui juo gal ir patiks groti, tačiau vėliau pradės lįsti problemos - vaikas ir jo tėvai niekaip negalės suprasti, kaip čia yra, natose parašytas do ir mi sugroja, o mokytojas kažko nepatenkintas...

Moralas - jei Norge dukra į profesionales nepretenduoja ir po dviejų metų muzikavimą mes, o prisimins tik norėdama dviem pirštais pagroti su draugais "Kregždutes" ar kokį kitą šlagerį - valio, grokit su elektroniniu ir galvos nesukit. Kitu atveju - problemų tikrai bus.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Zvirbliuke: 09 gegužės 2005 - 19:22
Gincas darosi juokingas. smile.gif Primena man ginca tarp uzkietejusio seno automobilisto, kuris desimt metu vairavo mechanine deze, ir jauno vairuotojo, kuris pavairavo metelius kitus mechanine, ir persedes prie automatines dezes tapo jos gerbeju. Senis raukosi ir putoja, niekinamai prunkscia. Bet jaunasis tiesiog pasirenka tai, kas tinka jo gyvenimo budui. Jis sako- come on, as ne lenktynininkas profesionalas, as net ne taksistas, man nesvarbus tie subtilumai, as uz patoguma ir vairavimo MALONUMA. O senos mokyklos barzdyla, pritrukes argumentu, mesteli- tu niekam tikes. biggrin.gif


tikiuosi, kad kai ji baigus muzikos mokykla, o gal kelerius metelius turejus privacius mokytojus, o gal apskritai atsisakius muzikos, gales savo draugam ne tik paskalambyti. Is esmės muzikinis issilavinimas juk toks vienpusiskas, toks skurdus, jei jis vienas ir pagrindinis... Sorry, tikrai taip manau. Manau, jis labai svarbus visiems zmonems, bet atsideti tik tam neturint ryskaus talento- tai taip ribota. Pazistu tik keleta muziku, kurie yra idomios asmenybes, bet vienas is ju yra labai ryskus talentas, o kiti turi kitu interesu ir darbu. Sestadieni kazkokia zurnaliste TV antenoj yra pastebejus, kad pokalbis dazniausiai buna su menininkais - is tuscio i kiaura. Garantuoju, kad taip yra su menininkais-amatininkais, kurie atsispaudimus prie pianino prilygina muzikiniam issilavinimui ir muzikinio skonio ugdymui. g.gif
Atsakyti
Mano duotus pavyzdžius iš "muzikinės virtuvės" ir reikia suprasti kaip pavyzdžius, o ne kaip muzikinio išsilavinimo suvokimą. Jei neaišku, tai rašiau apie akivaizdžius elektroninio ir akustinio skirtumus, galimyebs ir ribotumus... tongue.gif

O jei tau jau jokio skirtumo tarp forte ir piano, jei jokio skirtumo, kad Šopeną reikėtų groti kitaip nei Beethoveną ar šiuolaikinę muziką (tavo dukra tikriausiai visa tai atidaužys vienodai), jei jokios pagarbos tiems, kas tą muziką parašė - tai galėjot pataupyti, pirkti visai paparstą sintezatorių smile.gif

P.s. atsispaudimus iki šiol daro mokiniai pas vieną geriausių pedagogių, (nuostabią, gilią, įvairiapusišką asmenybę), jų tarpe kažkada buvo ir toli gražu ne amatininkas P.Geniušas, ir daug kitų žinomų pavardžių...
Atsakyti
QUOTE(norge @ 2005 05 09, 18:43)
Is esmės muzikinis issilavinimas juk toks vienpusiskas, toks skurdus, jei jis vienas ir pagrindinis...


..pasakė lapė, kuriai vynuogės buvo nepasiekiamos biggrin.gif Ne išsilavinimas vienpusiškas, o žmogus gali būti vienpusiškas arba ne - ir tai visiškai nieko bendro neturi su jo profesija smile.gif

Pasikartosiu - jei iš fortepijono pamokų nieko daugiau nenorit, tik išmokti skaityti natas ir su MALONUMU padaužyti per klaviatūrą - elektroninis pianinas tam tikrai tiks, dar net per geras tongue.gif
Atsakyti