Jie gyvi todėl ant odos gali atsikleisti pačiu netikėčiausiu būdu. Jie nesistengia būti madingi atvirkščiai, atrodo nešiuolaikiškai arba iššaukiančiai. Bet žmogus, susidūręs su jais, jau nebegrįžta į įprastą masinės parfumerijos pasaulį.
Selektyvi parfumerija kas tai? Mažai apie tai žinantiems, atrodo, jog tai kažkas labai kieto (atsiprašau už išsireiškimą), brangaus ir tuo prekiaujama pvz. butikuose su įvairių dizainerių drabužiais t.y. specialus žaisliukas madingoms fifoms, kurios persisotino įprastais Dior, Chanel, Kenzo ir kt. kvepalais.
Tuo tarpu viskas yra atvirkščiai išpuoselėtos, mados besivaikančios gražuolės dažniausiai perka plačiai išreklamuotas dizainerių naujoves, o selektyvios parfumerijos bruožas beveik visiškas reklamos nebuvimas, bent jau su top-modeliais, dideliais plakatais parduotuvėse ar spaudoje. Pagrindiniai šių kvepalų mėgėjai paprasti, iš pirmo žvilgsnio žmonės, tačiau išsiskiriantys savo išrankumu bei jautrumu kvepalų ir jų sudedamųjų dalių atžvilgiu. Nors aišku, nereikia būti kvepalų maniaku, kad suglumtum, pagalvojus, jog pvz. šis nuostabus Lancome ar Kenzo buteliukas parduodamas visam pasauly beveik po 10 vnt. per sekundę. Žmogus, kuriam nors kartą gyvenime įprastoj kvepalų parduotuvėj atėjo į galvą tokia mintis potencialus selektyvios parfumerijos gamintojų klientas


Selektyvūs kveplai buvo kuriami kaip alternatyva mega-brendams. Jei ten astronominiai reklaminiai biudžetai, fotomodeliai, pigūs sintetiniai komponentai ir masinis platinimas, tai čia informacijos perdavimas iš lūpų į lūpas, tiems, kas supranta principu, prekyba griežtai ribotam parduotuvių skaičiuje ir komponentų kaina už 1ml didesnė nei 1USD (masinėj produkcijoj naudojamos pigesnės sudedamos dalys, kainuojančios daug mažiau nei 1 JAV doleris).
Jei pirmam variante didžiausią jūsų mokamų už kvepalų buteliuką pinigų dalį sudaro išlaidos reklamai su populiarių modelių dalyvavimu, tai antram didžiausia dalis pinigų mokamą už natūralius ingredientus, įskaitant pačius rečiausius ir vertingiausius.
Selektyvų gamintojai parduoda ne paprastą kvapą ir reklaminį įvaizdį, o sudėtingą produktą, susidedantį iš idėjų, emocijų ir prisiminimų. Gamintojo idėja gali būti paprasta, pvz. žaidimas konstruktorius monokvapai, kuriuos galima maišyti vienus su kitais arba sudėtingesnė - pvz. kvapai atspindintys tam tikrus prisiminimus ar emocijas, kvapai, prikeliantys senovines parfumerijos tradicijas. Selektyvų konceptualumas taip pat pasireiškia beveik visada vienoda buteliukų forma.
Šioje srityje tradicijos iš vis yra labai svarbios, todėl ši nišinė parfumerija yra ten, kur yra senos kvepalų tradicijos Prancūzijoj, Anglijoj ir šiek tiek Italijoj. Yra dar japoniška parfumerija, bet tai, kaip ir japoniškas maistas ar kosmetika, visai kita istorija

Vienas svarbiausių selektyvios parfumerijos skiriamųjų bruožų jokių kompromisų ir konformizmo: kvepalai gaminami ne marketingo ar pi-aro reikmėms, o grynai dėl grožio, kurį kiekvienas kūrėjas įsivaizduoja savaip. Žymus selektyvių kvepalų kūrėjas Serge Lutens pasakojo apie tai, kai jis dar dirbo Shiseido: Tada aš dar buvau per drovus, kad galėčiau reikalauti ir rinktis sudedamasias dalis savo nuožiūra. Į visus savo pasiūlymus sulaukdavau visada vieno atsakymo: Ne! Tik ne tai! Selektyvų gamintojai vadovaujasi visai priešingais principais: viskas įmanoma ir kuo labiau tai neįprasta, tuo geriau. Formaliai selektyvią parfumeriją galima padalinti į tris grupes.
KLASIKA IR LYRIKA
Yra visa grupė selektyvų gaimtonjų, kurie koncentruojasi ties vintažinio stiliaus kvapais - kaip iš močiutės tualetinio staliuko. Beveik jie visi yra pozicionuojami kaip seni, turintys turiningą istoriją (tikrą arba išgalvotą) arba kaip sugrįžimas prie tradicijų.

Vienas pirmų ir labiausiai užsitarnavusių gamintojų prancūzų L'Artisan Parfumeur. Šie parfumerijos namai buvo sukurti žymaus kvepalų kūrėjo Žano Laporto (Jean Laporte) 1976 metais. Savo įkvėpimo šaltiniu Laportas pavadino senovines prancūziško parfumerijos meno tradicijas.
Gana senoviškai atrodo ir griežti LArtisan buteliukai su auksiniu kamšteliu. Pirmas kvapas, sukurtas 1978 m. Mure et Musc (Gervuogės ir muskusas) sukėlė tikrą furorą : vienems jis asocijavosi su vasaros sodu, sušildytais saulės lapais ir pirnokusiom uogom, kitems jis kelia prisiminimus apie močiutės sodybą, tretiems primindavo dar kažką labai asmeniško ir malonaus. Nuo to laiko kiekvienas LArtisan aromatą lydi istoriją tam tikrų prisiminimų, kuriems prikelti jis yra kuriamas. Dzing! sausas ir aitrokas cirko arenos kvapas, oda, imbieras ir muskusas. Passage D'Enfer (Kelias į pragarą) tūkstantmečio kvapas, sukurtas 1999 m., kai visi kalbėjo apie pasaulio pabaigą: smilkalai, kaip ženklas kažko dangiško bei dieviško ir muskusas kaip kažkas velniška ir kūniška. La Chasse aux Papillons (Drugelių medžioklė) labai neįprastas ir vienas populiariausių gamintojo kvapų, prisiminimai apie vasaros atostogas.
Vienas iš LArtisan Parfumeur nuopelnų naujų kvapų įvedimas į parfumerijos pasaulį, pvz. jie įvedė aromatą figų pagrindu - Premier Figuier (Jaunas figmedis), nuo to laiko figos tapo labai populiarios kvepalų pramonėj, o 2004 m. tualetinį vandenį su ananaso kvapu Ananas Fizz (Gazuotas Ananasas). Nuo 2005 metų LArtisan pradėjo leisti limituotus kvepalų leidimus, priklausančius nuo tuometinio natūralių sudedamųjų dalių derliaus. 2005 m. LArtisan supirko visą Tuniso apelsinmedžių žiedų derlių ir paleido į gamybą kvepalų seriją pavadinimu Grand cru, kur pradėjo taikyti panašius principus, kaip ir vyno gamyboje vertę nustato derliaus metai. Taip atsirado primas jų Fleur dOrange 2005. Apelsinmedžio žiedų derliaus iš Tuniso užteko 2990-čiai buteliukų, kiekvienas jų sunumeruotas, po kelių metų jie tikrai bus parduodami kvepalų aukcionuose. 2006 metais buvo laukiamas narcizų derlius......
LArtisane dirbo ir dirba daug žymių parfumerų (kvepalų kūrėjų), jį myli ir gerbia visi taip vadinami parfmaniakai, t.y. kvepalų fanatikai ir nėra nieko geresnio pradėti pažintį su selektyvais kaip vienas iš virš 30-ties LArtisan Parfumeur kvapų, kurie yra, tarp kitko, unisex. Ir dar, či kompanija turi nuostabią parduotuvę Paryžiuje, priešais Luvrą su įvairiais buteliukais, kuriose gausu visokių esencijų ir natūralių žaliavų, padedančių išmokti atskirti kvepalų natas.

Kam įdomu, laukite tęsinio
