As esu ateiste visiska ir kuo toliau,tuo labiau nesuprantu,nafig i tokia istaiga eiti tuoktis,kai po to vien tik bedos? Juk graziu foto per vestuves ir kitur pasidaryti galima?
QUOTE(Klepesova @ 2007 01 04, 18:34)
Nors ir kaip pritarčiau panelei Prym, bet smurtas bažnyčios akyse, bent jau seniau nebuvo priežastis nutraukti bažnytinę santuoką . Priešingu atveju labai daug moterų būtų jas jau nutraukę. Žinau tik tiek, kad kai nuėjo viena moteris dėl to į bažnyčią su kunigu pasitarti tas postrigavo: "tai tavo kryželis, turi jį nešti, Kristus ne taip dar už mus nusidėjėlius kentėjo" sužinojus tai juodai pasiutau. . Bažnyčia tokiu atveju pasikalba su smurtautoju, kuris aišku prisiekinėja, kad nedarys, bet daro, tada vėl kalba, jis vis tiek daro dar baisiau, kol dažna moteris paprasčiausiai pasiduoda išardo civilinę santuoką, o jei susiranda kitą vyrą gyvena taip vadinamoje "nuodėmėje". Aš daugeliui dalykų, ką daro bažnyčia nepritariu, bet tai jos reikalas, kas lanko, tas paklūsta jos taisyklėms, tai kiekvieno žmogaus pasirinkimas.
Visiškai nesutinku. Dabartiniais laikais nuolatinis smurtas YRA priežastis anuliuoti santuoką. Čia ne mano kompetencija komentuoti, bet niekas jau dabar nebesako moteriai, patiriančiai smurtą"tai tavo kryželis" pasenusios žinios. Bažnyčia labiau nei kas kitas gerbai žmogaus orumą, kilnumą bei jo teises, todėl smurtas su tuo nesuderinamas absoliučiai, todėl Bažnyčia niekada į tai nežiūri pro pirštus. Taip kad,jei yra šeimoje nuoaltinis smurtas, galima kreiptis į Tribunolą.
Kryzelis - tai likimo (arba dievo - cia kas kuo labiau tiki) skirti isbandymai, isgyvenimai ir sunkumai. Susirgti sunkia liga, negaleti susilaukti vaiku, merdeti skurde, likti nasle (-iu), auginti/priziureti neigaluji ir t.t.
Brolis Astijus mums kalbejo apie santuokos galiojima, apie jos supratima ir sventuma. Jis minejo, kad Dievo akivaizdoj tuokiames viena karta. Jeigu isduosime vienas kita ir skirsimes civiliskai ar nebegyvensime kartu (fiziskai ar dvasiskai) - sulauzysim priesaika, duota "iki gyvos galvos". Jeigu einam siuo keliu, netikedami gyvenimu su vienu zmogumi iki mirties ir po jos, netikedami seimos stiprybe, netikedami kad esame vienas kitam - privalome sustoti.
Jis minejo savo teva, ant ranku nesiojusi nebepaeinancia motina (savo zmona). Kai kunas nebegrazus ir silpnas, o akys pilnos meiles, atsidavimo ir tikejimo. Iki siol asaros kaupiasi, prisiminus siuos sventus zodzius.
Taip pat aptarem anketos, kuria pildo busimieji jaunavedziai butinuma. Kodel ten yra keistu klausimu apie jus? Butent todel, kad isaiskejus rimtam nuslepimui, butu pagrindas (bet itin rimtas!) baznytines santuokos anuliavimui. Juk esme kame? Esme tame, kad einame tuoktis budami sveiko proto ir patys suvokdami busima ivyki. Ir jeigu zmogus susituoke nezinodamas, kad kitas turi nuslepes rimta priezasti (sumeluotas krikstas, rimta liga, impotencija, baznytine santuoka...), reiskia jis nebuvo pilnai suvokiantis busimo ivykio ir apsisprendes. Taip pat isaiskejus faktui, kad kazkuris ne savo valia istare "taip". Santuokos nutraukimas - islaisvina "nukentejusiji" is netikro sakramento, suteikdamas galimybe si sakramenta priimti is naujo.
Bet kalba eina apie baznytine santuoka. Sakramenta, kuris vienintelis yra teikiamas ne Dievo, o vyro ir zmonos - vieno kitam, Dievo akivaizdoje. Kriksto, komunijos ir kt. sakramentus teikia Dievas per kuniga, santuoka - du zmones vienas kitam, nes Dievas jiems suteike tokia viena vienintele
Kaip bebutu, tai rimtas zingsnis. Santuoka - tai gyvenimo sprendimas. Vienas ir vienintelis. Visi kiti, jeigu tokie buna - tai zaidimas savo ir kitu likimais
Brolis Astijus mums kalbejo apie santuokos galiojima, apie jos supratima ir sventuma. Jis minejo, kad Dievo akivaizdoj tuokiames viena karta. Jeigu isduosime vienas kita ir skirsimes civiliskai ar nebegyvensime kartu (fiziskai ar dvasiskai) - sulauzysim priesaika, duota "iki gyvos galvos". Jeigu einam siuo keliu, netikedami gyvenimu su vienu zmogumi iki mirties ir po jos, netikedami seimos stiprybe, netikedami kad esame vienas kitam - privalome sustoti.
Jis minejo savo teva, ant ranku nesiojusi nebepaeinancia motina (savo zmona). Kai kunas nebegrazus ir silpnas, o akys pilnos meiles, atsidavimo ir tikejimo. Iki siol asaros kaupiasi, prisiminus siuos sventus zodzius.
Taip pat aptarem anketos, kuria pildo busimieji jaunavedziai butinuma. Kodel ten yra keistu klausimu apie jus? Butent todel, kad isaiskejus rimtam nuslepimui, butu pagrindas (bet itin rimtas!) baznytines santuokos anuliavimui. Juk esme kame? Esme tame, kad einame tuoktis budami sveiko proto ir patys suvokdami busima ivyki. Ir jeigu zmogus susituoke nezinodamas, kad kitas turi nuslepes rimta priezasti (sumeluotas krikstas, rimta liga, impotencija, baznytine santuoka...), reiskia jis nebuvo pilnai suvokiantis busimo ivykio ir apsisprendes. Taip pat isaiskejus faktui, kad kazkuris ne savo valia istare "taip". Santuokos nutraukimas - islaisvina "nukentejusiji" is netikro sakramento, suteikdamas galimybe si sakramenta priimti is naujo.
Bet kalba eina apie baznytine santuoka. Sakramenta, kuris vienintelis yra teikiamas ne Dievo, o vyro ir zmonos - vieno kitam, Dievo akivaizdoje. Kriksto, komunijos ir kt. sakramentus teikia Dievas per kuniga, santuoka - du zmones vienas kitam, nes Dievas jiems suteike tokia viena vienintele
Kaip bebutu, tai rimtas zingsnis. Santuoka - tai gyvenimo sprendimas. Vienas ir vienintelis. Visi kiti, jeigu tokie buna - tai zaidimas savo ir kitu likimais
QUOTE(*Rita* @ 2007 01 08, 17:38)
Kryzelis - tai likimo (arba dievo - cia kas kuo labiau tiki) skirti isbandymai, isgyvenimai ir sunkumai. Susirgti sunkia liga, negaleti susilaukti vaiku, merdeti skurde, likti nasle (-iu), auginti/priziureti neigaluji ir t.t.
Brolis Astijus mums kalbejo apie santuokos galiojima, apie jos supratima ir sventuma. Jis minejo, kad Dievo akivaizdoj tuokiames viena karta. Jeigu isduosime vienas kita ir skirsimes civiliskai ar nebegyvensime kartu (fiziskai ar dvasiskai) - sulauzysim priesaika, duota "iki gyvos galvos". Jeigu einam siuo keliu, netikedami gyvenimu su vienu zmogumi iki mirties ir po jos, netikedami seimos stiprybe, netikedami kad esame vienas kitam - privalome sustoti.
Jis minejo savo teva, ant ranku nesiojusi nebepaeinancia motina (savo zmona). Kai kunas nebegrazus ir silpnas, o akys pilnos meiles, atsidavimo ir tikejimo. Iki siol asaros kaupiasi, prisiminus siuos sventus zodzius.
Taip pat aptarem anketos, kuria pildo busimieji jaunavedziai butinuma. Kodel ten yra keistu klausimu apie jus? Butent todel, kad isaiskejus rimtam nuslepimui, butu pagrindas (bet itin rimtas!) baznytines santuokos anuliavimui. Juk esme kame? Esme tame, kad einame tuoktis budami sveiko proto ir patys suvokdami busima ivyki. Ir jeigu zmogus susituoke nezinodamas, kad kitas turi nuslepes rimta priezasti (sumeluotas krikstas, rimta liga, impotencija, baznytine santuoka...), reiskia jis nebuvo pilnai suvokiantis busimo ivykio ir apsisprendes. Taip pat isaiskejus faktui, kad kazkuris ne savo valia istare "taip". Santuokos nutraukimas - islaisvina "nukentejusiji" is netikro sakramento, suteikdamas galimybe si sakramenta priimti is naujo.
Bet kalba eina apie baznytine santuoka. Sakramenta, kuris vienintelis yra teikiamas ne Dievo, o vyro ir zmonos - vieno kitam, Dievo akivaizdoje. Kriksto, komunijos ir kt. sakramentus teikia Dievas per kuniga, santuoka - du zmones vienas kitam, nes Dievas jiems suteike tokia viena vienintele
Kaip bebutu, tai rimtas zingsnis. Santuoka - tai gyvenimo sprendimas. Vienas ir vienintelis. Visi kiti, jeigu tokie buna - tai zaidimas savo ir kitu likimais
Brolis Astijus mums kalbejo apie santuokos galiojima, apie jos supratima ir sventuma. Jis minejo, kad Dievo akivaizdoj tuokiames viena karta. Jeigu isduosime vienas kita ir skirsimes civiliskai ar nebegyvensime kartu (fiziskai ar dvasiskai) - sulauzysim priesaika, duota "iki gyvos galvos". Jeigu einam siuo keliu, netikedami gyvenimu su vienu zmogumi iki mirties ir po jos, netikedami seimos stiprybe, netikedami kad esame vienas kitam - privalome sustoti.
Jis minejo savo teva, ant ranku nesiojusi nebepaeinancia motina (savo zmona). Kai kunas nebegrazus ir silpnas, o akys pilnos meiles, atsidavimo ir tikejimo. Iki siol asaros kaupiasi, prisiminus siuos sventus zodzius.
Taip pat aptarem anketos, kuria pildo busimieji jaunavedziai butinuma. Kodel ten yra keistu klausimu apie jus? Butent todel, kad isaiskejus rimtam nuslepimui, butu pagrindas (bet itin rimtas!) baznytines santuokos anuliavimui. Juk esme kame? Esme tame, kad einame tuoktis budami sveiko proto ir patys suvokdami busima ivyki. Ir jeigu zmogus susituoke nezinodamas, kad kitas turi nuslepes rimta priezasti (sumeluotas krikstas, rimta liga, impotencija, baznytine santuoka...), reiskia jis nebuvo pilnai suvokiantis busimo ivykio ir apsisprendes. Taip pat isaiskejus faktui, kad kazkuris ne savo valia istare "taip". Santuokos nutraukimas - islaisvina "nukentejusiji" is netikro sakramento, suteikdamas galimybe si sakramenta priimti is naujo.
Bet kalba eina apie baznytine santuoka. Sakramenta, kuris vienintelis yra teikiamas ne Dievo, o vyro ir zmonos - vieno kitam, Dievo akivaizdoje. Kriksto, komunijos ir kt. sakramentus teikia Dievas per kuniga, santuoka - du zmones vienas kitam, nes Dievas jiems suteike tokia viena vienintele
Kaip bebutu, tai rimtas zingsnis. Santuoka - tai gyvenimo sprendimas. Vienas ir vienintelis. Visi kiti, jeigu tokie buna - tai zaidimas savo ir kitu likimais
Labai gražus ir labai idealistinis pasvarstymas:) Turbūt neteko patirti momento, kai jauti, kad prie geriausių norų ir prie didžiausių pastangų negali gyventi su savo sutuoktiniu, nes tai kelia rimtą pavojų sveikatai, o kartais net tavo ar vaikų gyvybei...Kai sutuoktinis šitaip elgiasi -tai ir rodo, kad į santuoką jis ėjo nesuvokdamas jos tikslų ir esmės. Būtent tą norėjau pasakyt, kai kalbėjau apie smurtą ir pagrindą skelbti santuoką negaliojančią. Čia tie atvejai, kai vyrai nešioja sergančią žmoną ant rankų, į šitos temos svarstymą absoliučiai netinka.
QUOTE(brangute @ 2007 01 10, 12:46)
Labai gražus ir labai idealistinis pasvarstymas:) Turbūt neteko patirti momento, kai jauti, kad prie geriausių norų ir prie didžiausių pastangų negali gyventi su savo sutuoktiniu, nes tai kelia rimtą pavojų sveikatai, o kartais net tavo ar vaikų gyvybei...Kai sutuoktinis šitaip elgiasi -tai ir rodo, kad į santuoką jis ėjo nesuvokdamas jos tikslų ir esmės. Būtent tą norėjau pasakyt, kai kalbėjau apie smurtą ir pagrindą skelbti santuoką negaliojančią. Čia tie atvejai, kai vyrai nešioja sergančią žmoną ant rankų, į šitos temos svarstymą absoliučiai netinka.
neteko ir tikiuosi neteks
Temoj klausiama: kaip issiskirti baznytinej santuokoj. Tai ir perpasakojau ka pati girdejau
O pasvarstymas idealistinis vien del to, kad tikejimas yra idealistinis. Jis mus myli, jis mus saugo, eisim i roju... As asmeniskai nesu sitiek prisirisusi prie situ sventu dalyku
QUOTE(Medinis @ 2007 01 11, 15:06)
Sandraq, forumo teisininkas atsakė i tamstos klausimą... Pagirk mane dar kartą, please.....
Giriu, giriu Tu-pats pirmiausias, pats greiciausias, pats, pats
Jau ir forumo teisininko nuoroda nusikopijavau ir issisaugojau. Prisipazinsiu, jog jau is teisininko nebesitikejau sulaukti komentaro
Siaip, tai aciu visoms ir visiems, kurie kaip galejo-taip padejo, gavau vertingos informacijos ir apie civiline santuoka, sudaryta baznycioje(si tema ir buvo apie tai), ir apie baznytines santuokos paskelbima negaliojancia irgi gavau daug infomacijos.
Labai visiems aciu
reikia ir man pasidomėti daugiau apie santuokos anuliavimą bažnyčioje, nes jaučiuosi blogai, tik reikia daugiau info...
noreiau ir as baznytine santuoka anuliuoti,nes yra daug prieasciu,bet manau kad tai nera lengva.