Tikrai lengvabūdiškai Bažnyčia neskiria, viskas daroma su rimtom priežastim, tą norėjau pasakyt.
Liudininkų reikia. Dviejų. Gali būti tėvai, broliai, draugai ar šiaip pažįstami -svarbu, kad galėtų paliudyti tam tikrus faktus, kurie rodytų santuoką sudarytą negaliojančiai.
Exui sakyti nieko nereikia, jį ir taip pakvies į apklausą. kvies tris kartus ir kiekvieną kartą lauks dešimt dienų. Maniškis nėjo, bet kitų pažįstamų mano ėjo ir atsakinėjo į klausius. Ėjimas nėra būtinas, gali ir neiti -tai irgi rodo žmogaus tam tikrą motyvaciją. Akistatos nebūna, visi liudininkai ieškovas, atsakovas kviečiami po vieną.
Ką čia dar pasakius. Tai va, eini, surašai pareiškimą, ten pasakys kaip tą daryti, tada jį svarsto ir arba priima arba atmeta. jei priima, tai užveda bylą.
Temos autore nelabai isiskaito i tai kas rasoma - rasiau, kad reikia eit i baznycia ir issiaskinti tiesiogiai.Bet jei patinka ieskot aplinkiniu keliu ir kad kas nors kitas galvotu uz ja , tai..........
QUOTE(serafine @ 2006 12 21, 20:35)
Temos autore nelabai isiskaito i tai kas rasoma - rasiau, kad reikia eit i baznycia ir issiaskinti tiesiogiai.Bet jei patinka ieskot aplinkiniu keliu ir kad kas nors kitas galvotu uz ja , tai..........
Labai aciu uz pastebejimus Taciau kam eiti i baznycia, jei visa informacija, kurios man reikejo, gavau cia
Zinoma lengviau, kai viska uz tave kiti padaro ir nereikia sukt galvos.
sandrag, Brangute super gerai viska isaiskino .
Beto, tokia pat tema yra "vestuves" skyriuje, potemeje "planavimas". Uzeik ir ten paskaitineti.
Beto, tokia pat tema yra "vestuves" skyriuje, potemeje "planavimas". Uzeik ir ten paskaitineti.
QUOTE(Medinis @ 2006 12 19, 16:47)
Teoriją pats žinau. Gal galite apie savo atvejį parašyti? Kiek suprantu vaikų jūs Bažnytiniu požiūriu, jei žmogus mylisi su priešingos lyties žmogumi, jis nori vaikų. Nes mylėjimasis ir yra skirtas vaikams pradėti. Todėl šitas atvejis nelabai tinka.
šitas tavo pavyzdys netinkamas, santykiai neįrodo noro turėti vaikų, tinkamesnis pavyzdys būtų - jei žmogus prieš santuoką sterilizuojasi arba verčia daryti abortą.
Papildyta:
QUOTE(Sandrag @ 2006 12 19, 17:48)
Buna juk atveju, kai zmones ir sliuba priima antra karta, be jokiu ten baznycios santuoku anuliavimu-kodel baznycioj neturi jokio registro, galvoju Pasiziurejai i kompa-o ten irasas ties to zmogaus asmens kodu, kad ta ir ta diena jis jau "suvinciavotas"...O dabar paliekama viskas ant to zmogaus sazines... Jei sazines neturiu, dievu netikiu-vadinasi, ir sliuba galiu penkiolika kartu priimti...Tai ka cia reiskia mano kukli komunija karta per metus...
yra toks registras, jei dokumentai tinkamai tvarkomi, šalia įrašo apie krikštą - atsiranda įrašas santuoka ir tavo bei tavo motinos, taip pat tavo sutuoktinio motinų mergautinės pavardės. Santuokos atveju ne savo parapijoje prašoma pažymos apie krikštą ir "laisvą būklę"... bet kai "parapijiečiai" taip sąžiningai dalyvauja parapijų veikloje, tai žinios gali būti "labai patikimos"
Krikšto įrašas - bažnyčioje, kurioje buvai krikštyta. kita problema - kad tarybinių laikų daug krikšto įrašų nėra.
1)Dėl komunijos Medinis gerai sako. Gal aš irgi pabūsiu anot jūsų davatka, bet va susiieškojau savo katekizma, pirmos komunijos (1987m, tarybiniais laikais priėjus buvau, kai draudžiama buvo, man tada vos 7m tebuvo) Ten juodu ant gelsvo parašyta, kaip einama išpažinties 45 punktas:
Garbė Jėzui Kristui.... Išpažinties buvau.... Dievui nusidėjau tokiomis nuodėmėmis:.... Daugiau nebeatsimenu, gailiuosi už nuodėmes, ŽADU DEBENUSIDĖTI ir taip toliau. Tai jei TU žadi nusidėti nepasitaisyti tai visa atgaila ir išrišimas yra beprasmis tai kokio bieso eini išpažinties? Kam tau tai? Dėl akių priimti šv.Komuniją? Nematau prasmės, gali ir taip nueiti. Aš nebeesu giliai tikinti, bet bažnyčios įstatymus gerbiu ir nesityčioju iš jų.
46 punktas skirtas netyčia pamiršus pasakyti nuodėmes- tereikia nepamiršti sekantį kartą ją pasakyti.
47- punktas apie nutylėtas tyčia nuodėmes- tai šventvagystė.
48 toks žmogus priėmęs šv. Komuniją padaro antrą šventvagystę
Na va ir viskas ką radau šia temele.
Dėl lytinių santykių: žinau tik tiek, kad bažnyčia pasisako griežtai prieš visas apsaugos priemones: prezervatyvai, kontraceptikai, nėštumo nutraukimai. Dabar gal ir pripažysta natūralų planavima (ten su ciklo skaičiavimais), taip pat pasisako prieš dirbtinį apvaisinimą.
Dėl skyrybų: seniau būdavo keletas punktų dabar nežinau. Nutraukiama santuoka išaiškėjus kad: vienas iš sutuoktinių jau buvo sudaręs santuoką (jei tai buvo žinoma antrąjam tai tik vienam iš jų- tam kuriam tai 2 santuoka ši santuoka pripažystama nebegaliojančia, o pirmąjam galioja ir šis negali susituokti antrą kartą) Toks atvejis paskutinį kartą buvo kiek žinau netoli Šakių miesto kažkokiam kaime.
Jei vienas iš sutuoktinių nutylėjo, kad buvo jau įregistravęs santuoką, kitas to nežinojo, tokiu atveju jis gali susituokti bažnyčioje su kitu asmeniu kuris neįregistravęs Bž.S
Jei vienas iš sutuoktinių negali turėti vaikų ir šis faktas išaiškėjo po santuokos.
Jei susituokus paaiškėjo, jog sutuoktiniai yra artimi giminės.
daugiau nebuvo, net smurto atveju, santuoka nebūdavo nutraukta, gal dabar jau kitaip.
Tik žinau viena: "Nesutapo charakteris" nėra priežastis nutraukti bažnytinę santuoką.
Garbė Jėzui Kristui.... Išpažinties buvau.... Dievui nusidėjau tokiomis nuodėmėmis:.... Daugiau nebeatsimenu, gailiuosi už nuodėmes, ŽADU DEBENUSIDĖTI ir taip toliau. Tai jei TU žadi nusidėti nepasitaisyti tai visa atgaila ir išrišimas yra beprasmis tai kokio bieso eini išpažinties? Kam tau tai? Dėl akių priimti šv.Komuniją? Nematau prasmės, gali ir taip nueiti. Aš nebeesu giliai tikinti, bet bažnyčios įstatymus gerbiu ir nesityčioju iš jų.
46 punktas skirtas netyčia pamiršus pasakyti nuodėmes- tereikia nepamiršti sekantį kartą ją pasakyti.
47- punktas apie nutylėtas tyčia nuodėmes- tai šventvagystė.
48 toks žmogus priėmęs šv. Komuniją padaro antrą šventvagystę
Na va ir viskas ką radau šia temele.
Dėl lytinių santykių: žinau tik tiek, kad bažnyčia pasisako griežtai prieš visas apsaugos priemones: prezervatyvai, kontraceptikai, nėštumo nutraukimai. Dabar gal ir pripažysta natūralų planavima (ten su ciklo skaičiavimais), taip pat pasisako prieš dirbtinį apvaisinimą.
Dėl skyrybų: seniau būdavo keletas punktų dabar nežinau. Nutraukiama santuoka išaiškėjus kad: vienas iš sutuoktinių jau buvo sudaręs santuoką (jei tai buvo žinoma antrąjam tai tik vienam iš jų- tam kuriam tai 2 santuoka ši santuoka pripažystama nebegaliojančia, o pirmąjam galioja ir šis negali susituokti antrą kartą) Toks atvejis paskutinį kartą buvo kiek žinau netoli Šakių miesto kažkokiam kaime.
Jei vienas iš sutuoktinių nutylėjo, kad buvo jau įregistravęs santuoką, kitas to nežinojo, tokiu atveju jis gali susituokti bažnyčioje su kitu asmeniu kuris neįregistravęs Bž.S
Jei vienas iš sutuoktinių negali turėti vaikų ir šis faktas išaiškėjo po santuokos.
Jei susituokus paaiškėjo, jog sutuoktiniai yra artimi giminės.
daugiau nebuvo, net smurto atveju, santuoka nebūdavo nutraukta, gal dabar jau kitaip.
Tik žinau viena: "Nesutapo charakteris" nėra priežastis nutraukti bažnytinę santuoką.
QUOTE(Klepesova @ 2006 12 30, 15:27)
Dėl skyrybų: seniau būdavo keletas punktų dabar nežinau. Nutraukiama santuoka išaiškėjus kad: vienas iš sutuoktinių jau buvo sudaręs santuoką (jei tai buvo žinoma antrąjam tai tik vienam iš jų- tam kuriam tai 2 santuoka ši santuoka pripažystama nebegaliojančia, o pirmąjam galioja ir šis negali susituokti antrą kartą) Toks atvejis paskutinį kartą buvo kiek žinau netoli Šakių miesto kažkokiam kaime.
Jei vienas iš sutuoktinių nutylėjo, kad buvo jau įregistravęs santuoką, kitas to nežinojo, tokiu atveju jis gali susituokti bažnyčioje su kitu asmeniu kuris neįregistravęs Bž.S
Jei vienas iš sutuoktinių negali turėti vaikų ir šis faktas išaiškėjo po santuokos.Jei susituokus paaiškėjo, jog sutuoktiniai yra artimi giminės.
daugiau nebuvo, net smurto atveju, santuoka nebūdavo nutraukta, gal dabar jau kitaip.
Tik žinau viena: "Nesutapo charakteris" nėra priežastis nutraukti bažnytinę santuoką.
Jei vienas iš sutuoktinių nutylėjo, kad buvo jau įregistravęs santuoką, kitas to nežinojo, tokiu atveju jis gali susituokti bažnyčioje su kitu asmeniu kuris neįregistravęs Bž.S
Jei vienas iš sutuoktinių negali turėti vaikų ir šis faktas išaiškėjo po santuokos.Jei susituokus paaiškėjo, jog sutuoktiniai yra artimi giminės.
daugiau nebuvo, net smurto atveju, santuoka nebūdavo nutraukta, gal dabar jau kitaip.
Tik žinau viena: "Nesutapo charakteris" nėra priežastis nutraukti bažnytinę santuoką.
negalėjimas turėti vaikų nėra priežastis nutraukti santuoką.
Šiaip tai draudžiama tuoktis:
1. Esant artimai giminystei (iki trečios eilės)
2. Esant kitoje bažnytinei santuokoje
priežastys nutraukti (anuliuoti) santuoką - nuslėpta psichinė liga, išryškėjęs lytinis nepajėgumas (moteris liko skaisti), išaiškėję rimti nuslėpimai - didelių skolų, paveldimų ligų. Akcentuoju: - rimti ir nuslėpti.
QUOTE(panelė Prym @ 2007 01 03, 09:38)
Ar aš gerai supratau, skolos yra pagrindas anuliuoti santuoką, o smurtas - ne???
Pagrindas yra sunkus nuslėptas dalykas. esmė tame, kad gali būti tas pats dalykas -tarikim sunki liga epilepsija - jei būsimas sutuokinis apie ją žinojo ir vedė -tada nėr pagrindo anuliavimui, bet jeigu tokia liga buvo nuslėpta -tada yra, nes gal tai būtų pakeitę žmogaus sprendimą. Santuokos esmė yra, kad žmonės laisvai tuokiasi, priima sprendimą viską apmąstę, bet jei buvai apgautas, reikškia ir visiškai laisvos valios nuspręsti neturėjai. Tas pats ir su artimųjų spaudimu -jei labai kažkasv ertė tuoktis, o pats nenorėjai, bet negalėjai pasirpeišint -yr apagrindas anuliuot.
Nors ir kaip pritarčiau panelei Prym, bet smurtas bažnyčios akyse, bent jau seniau nebuvo priežastis nutraukti bažnytinę santuoką . Priešingu atveju labai daug moterų būtų jas jau nutraukę. Žinau tik tiek, kad kai nuėjo viena moteris dėl to į bažnyčią su kunigu pasitarti tas postrigavo: "tai tavo kryželis, turi jį nešti, Kristus ne taip dar už mus nusidėjėlius kentėjo" sužinojus tai juodai pasiutau. . Bažnyčia tokiu atveju pasikalba su smurtautoju, kuris aišku prisiekinėja, kad nedarys, bet daro, tada vėl kalba, jis vis tiek daro dar baisiau, kol dažna moteris paprasčiausiai pasiduoda išardo civilinę santuoką, o jei susiranda kitą vyrą gyvena taip vadinamoje "nuodėmėje". Aš daugeliui dalykų, ką daro bažnyčia nepritariu, bet tai jos reikalas, kas lanko, tas paklūsta jos taisyklėms, tai kiekvieno žmogaus pasirinkimas.