QUOTE(Gervela @ 2009 01 30, 00:17)
XX a. parfumerinės mados: aromatai ir metai
II dalis
70 iejiŠį dešimtmetį derėtų išskirti į dvejus periodus: iki 1977 metų ir po jų. Iki 1977 ųjų moteriškoje parfumerijoje karaliavo citrusiniai ir žali aromatai, visi tarsi pamišo dėl lengvų kompozijų, tokių kaip №19 (Chanel, 1970), Eau de Rochas (1970), Eau Fraiche (Leonard, 1974), Eau de Courreges (Courreges, 1974), Cristalle (Chanel, 1974), Eau de Patou (1976). Išleista keletas sėkmingų ir neįkyrių aldehidinių aromatų Rive Gauche (Y.S.-Laurent, 1971), Farouche (Nina ricci, 1974), First (Van Cleef & Arpels, 1976). Taip pat pasirodė keletas vaisinių aromatų. Ir staiga, prilygdamas bombos sprogimui, įsiveržia skandalingasis Opium (Y.S.Laurent), ir kvepalų mada kardinaliai keičiasi. Kompanijos tartum rungiasi tarpusavyje gamindamos rytietiškus, virintus, kone narkotizuojančius kvapus: Opium seka J'ai Ose (Guy Laroche, 1977), Magie Noire (Lancome, 1978), Mystere (Rochas, 1978), Cinnabar (Estee lauder, 1978), Dioressence (Dior, 1989). O po jų atkeliauja 80-ieji su savo sukrečiančios natūros kvepalais, kvapai toli gražu ne be charakterio.
80 iejiTai buvo perdėtų dalykų metas tiek aprangoje (pridedami petukai, auksas ir pan.), tiek išorėje apskritai (ryškus makiažas, chemija, vandenilio peroksidas), tiek ir parfumerijoje. Anuomet visi kvepinosi Turbulences (Revillon, 1981), Salvador Dali (1984), Poison (Dior, 1985), Paloma Picasso (1984), Ispahan (Yves Rocher). Ir Europoje, ir JAV visur ta pati saldi beprotybė: Giorgio (Giorgio Beverly Hills, 1980), Must (Cartier, 1981), Obsession (Calvin Klein, 1985), Byzance (Rochas, 1987), Samsara (Guerlain, 1989). Tai labai ryškūs, įsimenantys kvepalai, jie buvo naujoviškai ekspresyvūs, sunkūs, tačiau madingi buvo ištisą dešimtmetį. Tik keletas žinomų prekinių ženklų pabandė plaukti prieš vyraujančią srovę išleisdami lengvus Courreges in Blue (Courreges, 1984), Creation (Ted Lapidus, 1985), Nina (Nina Ricci, 1988). Buvo sukurti ir keli gilūs, tačiau pakankamai politiškai korektiški kvepalai - Coco (Chanel, 1984), Boucheron (1988), Roma (Laura Biagiotti, 1988). Vyriški aromatai taip pat tapo sunkesni, neatsiliko nuo moteriškų: KL pour homme (Lagerfeld, 1986), Obsession for men (1988), Fahrenheit (Dior, 1988), Joop! (1989).
90 iejiOrganinės chemijos pažanga, naujų technologijų pasirodymas pasauliui davė per paskutinį šio amžiaus dešimtmetį iš principo naujus aromatus, atsivėrė masė galimybių. Pačioje 90 ųjų pradžioje dar griaudėjo sunkūs aromatai: Amarige (Givenchy, 1991), Venezia (Laura Biagiotti), Casmir (Chopard, 1991), Angel (Thierry Mugler, 1991) pastarasis iki šiol turi minias gerbėjų dėl savo novatoriškų valgomų natų. Tačiau labai greit juos pakeitė, kas visai logiška, visiškai kitokie, priešingo charakterio kvepalai. Pasirodė unisex tipo kvepalai (pirma kregždė - СK One (CK Calvin Klein, 1994)), taip vadinami jūriniai / akvatiniai (angl. Aquatic) (šio potipio pradininku priimta laikyti 90- ųjų metų pradžioje itin populiarius Dune (Dior, 1991)), ozoniniai aromatai. Visus vėl patraukė link šviežumos, bet kitokio tipo, nei buvo gaminami 70-aisiais. Porą metu buvo žavimasi arbūzinėmis melioninėmis kompozicijomis, pavyzdžiui, Escape (Calvin Klein), Sunflowers (Elizabeth Arden), Fleur d'Interdit (Givenchy). Tuomet pradėti leisti daug sezoninių aromatų, kurie, tik spėję išpopuliarėti, būdavo išimami iš prekybos ir pakeičiami naujais. Pasirodė kvapai su aromaterapinėmis savybėmis, čia vertėtų paminėti tokias firmas kaip Shiseido, Dior, Lancome. Iš esmės kompozicijos ėmė vis mažiau panešėti į natūralius, gamtinius kvapus. Pasirodė ir absoliučiai futuristiniai kvapai, tokie kaip Yohji (Yohji Yamamoto), Odeur 53 (Comme des Garcons), Black (Bvlgari). Dekados pabaigoje vėl gryžtama prie šiltesnių aromatų, kuriuos galima apibrėžti kaip naujuosius rytietiškus, su šia banga kaip mat išpopuliarėjo Allure (Chanel), Organza (Givenchy), Jungle (Kenzo), Le Feu d'Issey (Issey Miyake) ir daug kitų to paties tipo kvapų. Vyriški aromatai žavi įvairialypiškumu, ir dabar tarp jų galima rasti ko tik norite- nuo šaltų ir šviežių iki moteriškai skanių, tabu, susijusių su bet kokiomis natomis, kaip ir nebeliko atsirado kvapų kiekvienam, netgi pačiam ekstravagantiškiausiam, skoniui.
XXI ojo amžiaus pradžios madingos tendencijosJų keletas:
1) kaip ir iki šiol aktualūs naujieji rytietiški aromatai, bet dauguma jų vis labiau tolsta nuo savo pradininko, t.y., daug įvairių klasikinio ambros aromato variacijų, pvz., Rush (Gucci), Le Feu d'Issey Light (Issey Miyake), Image (Cerruti), Organza Indecence (Givenchy).
2) Itin aktualūs nauji moteriški aromatai, kur vyrauja rožė ir tuberoza: J'Adore, Miracle, Intuition, Rykiel Rose, Fragile, Lumiere, Daliflor, Azzura, Mahora.
3) 90- ųjų pabaigoje išpopuliarėjo kvepalai su lakrica ir jos variacijomis- Lolita Lempicka, Hypnotic Poison (Dior), Ultraviolet (Paco Rabanne).
4) Itin populiarūs, ypatingai jaunimo tarpe, ryškūs gėliniai vaisiniai aromatai (Oblique FFWD, Hot Couture, Baby Doll, Happy, Too Much, O Oui, Ralph, Lily Chic).
5) Atsirado masė gerbėjų konceptualių kvapų kaip Noa (Cacharel), BLV (Bvlgari), taip vadinamų antikvepalų.

----------------------------------------------
Šaltinis: www.aromat.ru. Tikslaus adreso, deja, neišsisaugojau, tik šitą nuorodą