Įkraunama...
Įkraunama...

Meninės fotografijos klubas (3 dalis)

QUOTE(Victor*photo* @ 2008 07 19, 18:33)
Sillwio
В надолго открытый рот мухи залетают...
Лучше похвастайся что выносишь из лаборатории! mirksiukas.gif

По поводу выбора темы : что предложите?
Может сюреализм?  cool.gif


Priskrenda sad.gif Viskas, ką dabar darau, gula į krūvelę "šūdas". Rankų nenuleidžiu, bet vis dar vaikštau ratais.

Už siurealizmą drinks_cheers.gif
Atsakyti
Jums leidus pradesiu apie siurrealizma.
Fotografai, ikvepti siurrealizmo 1920’ais 1930’ais metais atkreipe demesi i fotografijos galia parodyti tikrove kitokia, negu ji yra is tikruju. Siurrealistai dailininkai ieskojo budu atverti pasamones pasauli ir isreiksti zmogiskus instinktus bei vidines aistras savo darbuose, naudodamiesi atsitiktinumo bei spontaniskumo faktoriais. Fotografai taip pat eksperimentavo technikomis, pvz. soliarizacija (kazkada Viktoras apie tai yra uzsimines), fotograma (taip pat jau kalbeta) ar multiekspozicija, radikaliai pakeisdami antropologiniu nuotrauku, eiliniu snapshot’u, medicininiu ar policijos nuotrauku prasme.

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image
Atsakyti
Victorai, dekui uz toki atviruma biggrin.gif thumbup.gif
Atsakyti
Sveiki 4u.gif ,
aš tada pratęsiu apie siurrealizmą, tik kiek radau ir suvokiau informacijos. Kai pradėjom čia kalbėti kad rinktis temą , skiačiau knygą Susan Sontag. Apie fotografiją. Ir ten apie siurrealizmą buvo parašta kiek iš kitos pusės. Po to dar paiškojau informacijos internete ir radau, kad tarkim Eugene Atget fotografijos, darytos dar iki tol kol atsirado siurrealizmo judėjimas irgi buvo spausdinamos siurrealistų leidžiamuose žurnaluose ir savotiškai laikomos to stiliaus g.gif tai tiesiog pacituoju iš tos knygos kaip kurias mintis smile.gif

"Fotografija turi nepatraukliausią realistiškiausio, taigi paprasčiausio iš mimetinių menų reputaciją. Bet iš tikrųjų tai yra menas, sugebėjęs įgyvendinti didingus šimtmečio senumo siurrealizmo grasinimus uzurpuoti moderniąją jauseną, nors dauguma kilmingesnių kandidatų iš varžybų iškrito.
Tapyba buvo luoša nuo pat pradžių, nes ji yra dailė, kurios kiekvienas objektas yra unikalus rankų darbo originalas. Kitas trūkumas buvo nepaprastas techninis virtuoziškumas tų dailininkų , kurie paprastai įtraukiami į siurrealizmo kanoną: jie beveik neįsivaizdavo , kad paveikslas galėtų būti abstraktus. Jų drobės buvo rafinuotai apskaičiuotos , gerai padarytos, savimi patenkintos, nedialektinės. Jos apdairiai laikėsi atstu nuo ginčytinos siurrealizmo idėjos, skelbiančios ribą tarp meno ir vadinamojo gyvenimo, tarp daiktų ir įvykių, tarp sąmoningo ir netyčinio, tarp profesionalų ir mėgėjų, tarp kilnaus ir menko, tarp meistrystės ir laimingų klaidų ištrynimą. Viso to rezultatas buvo tas , kad siurrealizmas tapyboje yra ne kas daugiau nei skurdus sapnų pasaulis: keletas sąmoningų fantazijų daug erotinių sapnų ir agorafobinių košmarų. Kito meno, kuriam ankstyvieji siurrealistai buvo ypač atsidavę , poezijos – rezultatai buvo beveik tokie pat menki. Siurrealizmas suklestėjo kituose menuose: prozoje, teatre, asambliažo menuose ir – pergalingiausiai – fotografijoje. Fotografija yra vienintelis iš prigimties siurrealistinis menas, tačiau tai nereiškia , jog ją ištiko oficialus siurrealistinio judėjimo likimas. Priešingai. Tie fotografai (daugelis jų- buvę dailininkai), kuriuos sąmoningai veikė siurrealizmas, šiandien yra tokia pat mažareikšmiai, kaip ir XIX amžiaus „tapybiški fotografai, kopijavę akademinį tapybos stilių. Net žaviausi trečiojo dešimtmečio „radiniai“- Mano Ray‘aus soliarizuotos fotografijos ir rejografai, Laszlo Moholy- Nagy fonogramos, Bragaglia daugkartinės ekspozicijos studijos, Johno Heartfieldo ir Aleksandro Rodčenkos fotomontažai- laikomi marginaliniais fotografijos istorijos laimėjimais. Fotografai, kurių tikslas buvo priešintis neva paviršutiniškam fotografijos realistiškumui, prasčiausiai perteikė siurrealistine fotografijos ypatybes. Siurrealistinis palikimas tapo banalus, kai jo fantazijų ir rekvizitų repertuarą ketvirtajame dešimtmetyje greitai perėmė aukštoji mada, tad siurrealistinės fotografijos kūrėjai daugiausiai eksponavo manieringą portretavimo stilių, atpažįstamą iš tų pačių konvencijų , kurias siurrealizmas paskleidė kituose menuose- tapyboje, teatre ir reklamoje. Pagrindinis fotografinės veiklos baras parodė, kad siurrealistinis manipuliavimas tikrove ar jos teatrealizavimas yra nebūtinas, jei ne apskritai nereikalingas. Siurrealizmas yra fotografijos šerdis: pats pasaulio dublikato, antrinės tikrovės, siauresnės , bet dramatiškesnės nei natūraliai suvokiama, kūrimas yra siurrealistinis. Juo mažiau taisymų, juo mažiau amato, juo daugiau naivumo- tuo autoritetingesnė fotografija. Siurrealizmas visada flirtavo su avarijomis, sveikino netikėtus, netvarkingus reiškinius. Kas gali būti siurrealistiškiau už objektą , kuris atsiranda mažiausiomis pastangomis, kone pats save produkuoja? Objektas, kurio grožis , fantastiškos atvertys, emocinis svoris tik padidės nuo bet ko, kas jam gali atsitikti. Fotografija geriausiai parodė kaip sugretinti siuvamąją mašiną ir skėtį- jų atsitiktinį susitikimą didis siurrealizmo poetas paskelbė grožio etalonu. ...
Siurrealizmo aktyvistų klaida buvo ta, kad jie įsivaizdavo siurrealybę kaip universalų , tai yra psichologijos , reiškinį, tačiau paaiškėjo , kad tai lokalus, etninis, klasinis, laikinas dalykas. Todėl pirmos siurrealistinė fotografijos datuojamos XIX amžiaus šeštuoju dešimtmečiu , kai fotografai pirmą sykį išėjo į Londono, Paryžiaus ir Niujorko gatves tykoti savojo nepozuoto gyvenimo griežinėlio. Šios konkrečios, individualios, anekdotiškos (nors paties anekdoto mes nebežinome) fotografijos- dingusio laiko, išnykusių papročių akimirkos- mums dabar atrodo daug siurrealistiškesnės nei bet kokia kita fotografija, kurią dviguba ekspozicija, blyškus atspaudas, poliarizacija ir kitos panašios priemonės padarė abstrakčią ir poetišką. Tikėdami, kad jų ieškomi vaizdai ateina iš pasąmonės, kurios turinys jiems, ištikimiems froidininkams, buvo belaikis ir universalus, siurrealistai nesuprato labiausiai jaudinančio, iracionalaus, nesuprantamiausio, paslaptingiausio dalyko- paties laiko. Fotografiją siurrealią daro jos, kaip žinutės iš praeities, nepaneigiamas patosas ir jos nuorodų į socialinę klasę konkretumas.
....
Smalsiai , atsietai, profesionaliai žiūrėdamas į kitų žmonių tikrovę, visur esantis fotografas, veikia tarsi peržengdamas klasinius interesus- taip, tarsi jo perspektyva būtų universali. Iš tiesų fotografija suklestėjo kaip vidurinio luomo flaneur- bastūnas, dykinėtojas. ... . Fotografas yra vienišo vaikštinėtojo, tiriančio, besižvalgančio, sukančio ratus po miesto inferno, vojeristinio bastūno, atrandančio miestą kaip geidulingų kraštutinumų kraštovaizdį, ginkluotas variantas. Stebėjimo malonumų ekspertui, empatijos mėgėjui flaneur pasaulis yra „vaizdingas“. Baudelaire‘o flaneur atradimai buvo įkūnyti daugelyje iškalbingų momentinių nuotraukų, kurias XIX amžiaus paskutiniame dešimtmetyje Londono gatvėse ir pajūryje padarė Paulas Martinas, San Francisko kinų kvartale- Arnoldas Gentie (abu fotografavo paslėpta kamera), Atget sutemų Paryžius.


Tikiuosi eis suprasti esmę, ką norėjau parašyti, nes knygoje aišku kiek plačiau viskas, na bet labai daug, tai atrinkau mano nuomone svarbiausias ištraukas unsure.gif Foto nekeliu, manau tikrai nebus problemų rasti internete bigsmile.gif
Atsakyti
4u.gif
Сюрреализм (фр. surrealisme, букв. — сверхреализм) — одно из ведущих направлений в искусстве XX века, провозгласившее источником искусства сферу подсознания (инстинкты, сновидения, галлюцинации), а его методом — разрыв логических связей, замененных свободными ассоциациями. Сюрреализм сложился в 20-х годах, развивая дадаизм. С 30-х годов (художники С. Доли, П. Блум, И. Танги) главной чертой сюрреализма стала парадоксальная алогичность сочетания предметов и явлений, которым виртуозно придается видимая предметно-пластическая достоверность.

Главной целью сюрреалистов было через бессознательное подняться над ограниченностью как материального, так и идеального мира, продолжить бунтарство против выхолощенных духовных ценностей буржуазной цивилизации. Художники этого направления хотели создать на своих полотнах реальность, не отражающую действительность, подсказанную подсознанием, но на практике это порой выливалось в создание патологически отталкивающих образов, эклектику и китч. blink.gif

ax.gif

Хочу представить Rene Magritte

...Действительно, природа его творчества не столько психологическая, сколько философски-поэтическая, даже интеллектуальная....


Для картин Магритта характерен отстранённый, как бы невозмутимый стиль. Изображаются на них обычные предметы, которые у Магритта, в отличие от других крупных сюрреалистов (Дали, Эрнст), почти никогда не теряют своей «предметности»: они не растекаются, не превращаются в собственные тени. Однако само странное сочетание этих предметов поражает и заставляет задуматься. И невозмутимость стиля только усугубляет это удивление и погружает зрителя в некое поэтическое оцепенение, вызванное самой тайной вещей.

Цель Магритта, по его собственному признанию, заставить зрителя задуматься. Из-за этого картины художника часто напоминают ребусы, но ребусы, которые полностью разгадать невозможно, так как они ставят вопросы о самой сути бытия: Магритт всё время говорит об обманчивости видимого, о его скрытой таинственности, которую мы обычно не замечаем. Известен цикл работ художника, в которых он под обычными предметами пишет: это не он. Особенно популярна трубка с подписью «Это не трубка». Таким образом Магритт снова напоминает зрителю о том, что образ предмета — не сам предмет.

Вообще названия картин играют у Магритта особую роль. Они почти всегда поэтичны и почти всегда никак на первый взгляд не связаны с самим изображением.
Сюрреализм Магрита начинается с названия.
Приятного просмотра:

user posted image
"Ностальгия"

user posted image
"Лес"

user posted image
"Сын человеческий"

user posted image
"Насилие"

user posted image
"Вликая война"

user posted image
"Человеческий удел"

А ещё хочу напомнить участникам встречи и не только:
4u.gif 4u.gif 4u.gif 4u.gif 4u.gif 4u.gif 4u.gif 4u.gif 4u.gif 4u.gif 4u.gif 4u.gif 4u.gif 4u.gif 4u.gif
В августе планируется организация выставки в Санкт-Петербурге.
Все желающие участвовать в совместном выставочном проекте под рабочим названием: "черное и белое" прошу присылать работы мне для просмотра.
Atsakyti
Labas rytas 4u.gif

jetau kiek klaidų pridariau berašydama doh.gif

Rene Magritte vakar ieškodama informacijos apie siurrealizmą buvau užmačiusi, labai įdomu buvo kiek detaliau susipažinti thumbup.gif Ačiū Victor 4u.gif
Atsakyti
Smiltis, Viktorai, idomus skaitalas. Man vis kyla mintys neuzdaryti sios temos, kai ja uzbaigsime, o, kad ir letais tempais, testi ja. Toliau pristatineti autorius ir meno kryptis. Kelti nuotraukas. Galbut kartais sulaukti ir Viktoro nuomones. Ne kaip mokytojo, o kaip temos dalyvio. Gal netgi darbu? smile.gif

Viktorai, dirbu ta linkme. Kada deadline? Nuotrauku perziurai, kaip supratau, tau uzteks skaitmeniniu formatu, o kaip su spauda? Kokie reikalavaimai, formatai ir t.t.
Atsakyti
QUOTE(sillwio @ 2008 07 25, 10:46)
Smiltis, Viktorai, idomus skaitalas. Man vis kyla mintys neuzdaryti sios temos, kai ja uzbaigsime, o, kad ir letais tempais, testi ja. Toliau pristatineti autorius ir meno kryptis. Kelti nuotraukas. Galbut kartais sulaukti ir Viktoro nuomones. Ne kaip mokytojo, o kaip temos dalyvio. Gal netgi darbu? smile.gif


savo darbu as irgi noreciau sulaukti ax.gif blush2.gif Na- gal bus proga ka nors paruosti tai paciai parodai.

QUOTE
Viktorai, dirbu ta linkme. Kada deadline? Nuotrauku perziurai, kaip supratau, tau uzteks skaitmeniniu formatu, o kaip su spauda? Kokie reikalavaimai, formatai ir t.t.


Pirmiausia noreciau gauti variantus prevju, kad galeciau sukurti bendra vaizda/koncepcija ir t.t. O jau kai viskas susidelios- tada prasysiu konkrecios rezoliucijos/dydzio failu, kad juos galima butu atspausdinti. O terminas- gerai butu bent parodos vizija tureti rugpjucio pradziai. O rugpjucio pabaigai jau reiketu tureti viska atspausta ir paruosta kabinimui- o ir mes tada busim Piteryje.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Victor*photo*: 25 liepos 2008 - 10:12
QUOTE(sillwio @ 2008 07 25, 10:46)
Smiltis, Viktorai, idomus skaitalas. Man vis kyla mintys neuzdaryti sios temos, kai ja uzbaigsime, o, kad ir letais tempais, testi ja. Toliau pristatineti autorius ir meno kryptis. Kelti nuotraukas. Galbut kartais sulaukti ir Viktoro nuomones. Ne kaip mokytojo, o kaip temos dalyvio. Gal netgi darbu? smile.gif


skaitalas hihihi.gif

dėl bandymo tęst temą, tai aš tikrai ne prieš smile.gif Tik tiek kad mažokai dalyvių unsure.gif Bet gal su laiku atsirastų daugiau unsure.gif

O kaip fainai , net ir paroda bus iš juoda- balta thumbup.gif Gaila kad tolokai unsure.gif
Atsakyti
Victor, milziniskas dekui uz pasitikejima ir pasiulyma, bet as dar susilaikysiu turbut nuo parodos blush2.gif tiesiog reikiama linkme pradejau ka tik judeti. neturiu dar kompetencijos ir kazkokios krypties. dar pakankamai sudetinga viskas net galvoje, nekalbant apie darbus ir ju demonstravima. suprantu, kad proga neeiline, bet zinant jusu santyki su ta piterio aplinka, as jauciuos dar nepasiruosus pati pries save g.gif jausciau, kad chalturinu, naudojuos jusu gerumu ir tiesiog esu prastuminejama blush2.gif
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Sansara: 25 liepos 2008 - 15:16
Sveiki,

Prašausi priimamas i šią temą. ax.gif

Prieš savaitę atradau šią temą. Po to ir ankstesnes dvi. Dabar jau antrą kartą visas skaitau. Ir kuo toliau, tuo labiau suprantu, kad nieko nežinau apie fotografiją. Šioje temoje gilinausi į fotografavimo kompoziciją ir visas Viktoro pastabas. Į pristatomų autorių darbus gilintis neturėjau laiko. Vėliau gilinsiuosi ir į juos.

Nesu menininkas, bet norėčiau nors truputį suprasti, kuo viena nuotrauka gražesnė už kitą.

Prisistatymui įdedu porą darbelių su trijų daiktų kompozicija.

user posted image

user posted image


Norėčiau protingų žmonių paaiškinimo, kodėl ši nuotrauka "traukia akį". Suprantu, kad ji yra iš "My Pictures" katalogo, bet lyginant su aplinkinėm, ji kitokia. Joje yra erdvė, veiksmas. Bet ar tai dėl kompozicijos, dėkingos saulės padėties ar vaizdingų debesėlių, nežinau.

user posted image
Atsakyti
Tai kad nesimato nuotraukų g.gif
Atsakyti