Įkraunama...
Įkraunama...

Meninės fotografijos klubas (3 dalis)

QUOTE(Victor*photo* @ 2008 04 11, 13:04)
Не хотелось бы сводить общение к раздаче заданий и сбору-просмотру результатов, потому просто предложение: может быть попробовать сделать фотографии в стиле "модерн-сецессия" ? Думаю это могут быть и рабочие снимки, которыми можно не только похвастаться, но и рассмотреть как рабочий материал. Было бы интересно посмотреть кто как понимает стиль и кто как может снять в стиле "модерн". Предложение относится не только к постоянным участникам клуба, но и ко всем, кого интересует данная тема.

dėkui Victor už nuostabias eiles 4u.gif
bigsmile.gif kokia įdomi ir netikėta užduotis bigsmile.gif teks pabandyt pajaust, ką paliko modernas mano viduje ax.gif o tada bandyt galvot, kaip tai parodyt.
jaučiu, kad smegenys biški perkaito, nuo info kiekio ir noro visko dabar ir čia ir dar truputį.... doh.gif
bandysiu per savaitgalį sudėliot viską į lentynėles toje mano bibliotekoje-galvoje lotuliukas.gif
Atsakyti
Labas rytas 4u.gif

Dėl užduoties, tai šiaip užmanymą turiu, jei pavyks pabandysiu įgyvendinti, bet vargu ar išdrįsiu čia parodyti unsure.gif Nu pažiūrėsiu kas išeis smile.gif

Savaitgalį skaičiau šiek tiek ape fotografiją ir atradau sau dar vieną fotografą- Josef Sudek. Labai patiko ir darbai ir jo požiūris į fotografiją. Nors darbai skiriasi nuo Bressono darbų, bet požiūris į fotografiją jų sakyčiau visai panašus g.gif Jei kam įdomu galėčiau trumpai parašyti apie jį čia unsure.gif

Ir dar noriu pasidalinti, buvau Virgilijaus Bizausko parodoje, tai irgi labai patiko formų, spalvų, ritmo parodymas thumbup.gif
Šiek tiek apie jį yra Čia Ir eilinį kartą įsitikinau, kad nesulyginami dalykai žiūrėti foto internete ar nueiti į parodą rolleyes.gif
Atsakyti
QUOTE(Smiltis @ 2008 04 14, 07:13)
Labas rytas  4u.gif
Savaitgalį skaičiau šiek tiek ape fotografiją ir atradau sau dar vieną fotografą- Josef Sudek. Labai patiko ir darbai ir jo požiūris į fotografiją. Nors darbai skiriasi nuo Bressono darbų, bet požiūris į fotografiją jų sakyčiau visai panašus  g.gif Jei kam įdomu galėčiau trumpai parašyti apie jį čia  unsure.gif

žinoma norime 4u.gif
Atsakyti
aš atsiprašau, kad įlendu be eilės neatlikusi namų darbų...
bet čia vienas iš tų kadrų, kuriuos norisi bėgt ir juo greičiau rodyti blush2.gif bent man taip būna... todėl dalinuos su jumis 4u.gif

user posted image
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Sansara: 14 balandžio 2008 - 15:02
Sansara
По поводуфотографии, которую Вы представили.
А попробуйте описать её сами, что в ней главное, что второстепенно, что фон...
Помните Вы как раз собирались заняться этим? mirksiukas.gif

Smiltis
Ждём с нетерпением, представления J Sudeka!

Sillwio
Долго думал что посоветовать из литературы, вот специально для тебя: Ролан Барт "camera lucida" (Roland Barthes"la chambre claire"). Пробовал найти в интернете, но качество картинок в книге мягко говоря оставяет желать лучшего, а без них текст не имеет смысла.Так что советую искать "живую" книгу.

Atsakyti
QUOTE(Victor*photo* @ 2008 04 14, 21:07)
Sansara
По поводуфотографии, которую Вы представили.
А попробуйте описать её сами, что в ней главное, что второстепенно, что фон...
Помните Вы как раз собирались заняться этим? mirksiukas.gif

pomniu mirksiukas.gif
ir užsiiminėju tuo, kai tik turiu laiko.
man norėjosi parodyti tą šviesą. gal tiksliau šviesos žaismą. patiko kad tai lokalizuota zona - kvadratas.
o pagal svarbumą:
1) ryški šviesa
2) žmogus einantis į šviesą.
3) visa supanti tamsa
4) langas, stulpas, atšvaitas ant sienos (jau nelabai galiu išskirti visa tai pagal svarbumą) g.gif

jaučiu prašoviau, jei tokių klausimų susilaukiu lotuliukas.gif
Atsakyti
Taigi Josef Sudek

Josef Sudek gimė 1896 m nedideliame Čekijos miestelyje Kolin. 14 metų išvažiavo į Prahą mokytis knygrišio amato. Tada ir pradėjo fotografuoti, bet iš pradžių tuo nesusižavėjo, labiau jam patiko klausytis muzikos ir tą jis darė visą savo gyvenimą. Per karą tarnaudamas armijoje , neteko dešinės rankos , dėl ko nebegalėjo dirbti knygrišiu. Teko vėl tapti mokiniu ir jis pradėjo mokytis fotografijos. Baigęs mokslus po trejų metų, nusipirko savo ateljė- medinį namuką (dabar ten jau yra padarytas muziejus http://www.sudek-atelier.cz) , kurioje pradirbo beveik visą savo gyvenimą. Dėl to, kad neturėjo rankos, Sudekui teko dirbti tik su trikoju ir tai nulėmė jo kūrybinius ieškojimus. Jis negalėjo dirbti reporteriu ir labai ribotai galėjo kurti žanrinę fotografiją. Todėl jis pradėjo ieškoti išraiškingų akcentų gamtoje, apšvietime, šviesos ir tamsos žaisme. Jis klajodavo po Prahą ir fotografuodavo įvairius jos kampelius. Pirmas jo albumas buvo apie Prahą ir susilaukė pripažinimo Čekijoje.

user posted image

Taip pat jis fotografuodavo portretus ir buvo ypač populiarus tarp dailininkų , architektų , rašytojų, kurių portretus jis taip pat fotografuodavo. Taip jis dirbo iki 60-ies metų: leisdamas knygas, rengdamas parodas ir t.t. Ir kai suėjo 60 metų jis pasakė savo seseriai: "Dabar pinigų užteks, galima pradėti dirbti".
Ir per likusius 20 metų (mirė 80-ies ), jis padarė tai dėl ko tapo populiarus ir buvo pripažintas visame pasaulyje. Sudekas apsiribojo nedideliais (lokalinais) objektais, atiduodamas pirmenybę natiurmortams ir peizažo fragmentams. Jis rasdavo daugybę įdomių daiktų savo atelję, pro jos langą, kieme. Po savo atelje jis klajojo kaip po labirintus atrasdamas vis naujų kontrastų, kampų, formų, sankirtų. Taip gimė jo serijos “Labirintai”, “Prisiminimai”.

user posted image

Šiuose cikluose jo natiurmortai buvo ne kažkaip specialiai paruošti ar sustatyti, jis fotografuodavo tai ką pamatydavo jau padarytą natūraliai, spontaniškai. Forografuodamas serijai “Stikliniai labirintai”, jis jau sukurdavo kompozicijas, ypatingą dėmesį skirdamas erdvei, laikui, šviesai ir sukurdavo kažkokį mistišką pasaulį, kuris kaip pasakė vienas iš kritikų “ grąžina mus į prarastą vaikystės, meilės, poezijos pasaulį”
Sudekas labai didelį dėmesį savo fotografijose skyrė šviesai, jis stebėdavo ją , pastoviai apie ją galvodavo ir naudoja tai savo fotografijose. Sukūręs daug ciklų savo ateljė, jis taip pat kūrė ir ieškojo įvairių detalių pas savo draugus menininkus: jų soduose, jų namų interjeruose. Tai gimė ciklai : “Stebuklingas sodelis”( arch. Otto Rotmajerio sode) ir “Skulptoriaus Vihcterlovos sodelis “. Abu ciklai atspindi šių menininkų asmenybes.
user posted image

Bet Sudekas ne tik kad stebėdavo daiktus aplinkui save ir juos įamžindavo, jis užpildydavo mėgiamas vietas prisiminimais, įvairiais siureralistiniais veikėjais, kartais naudodamas dvigubą ar trigubą ekspoziciją. Taip gimė jo ciklai “Prisiminimai apie poną burtiniką” arba “Pono burtininko išvykimas”.
Sudekas iš paprastų daiktų kurdavo svajonę arba prisiminimus. Tai prisiminimai ir tuo pačiu svajonė apie gėrį , apie tai kas buvo ir jau niekada nebus. Jis savo fotografijomis perduoda ne tik daiktų, kuriuos jis fotografuoja būseną, bet ir savo paties būseną. Jis visą gyvenimą pragyveno vienišas. Bet tai buvo jo gyvenimo stilius, taip jis galėjo pastoviai gilintis į save, į savo darbą ir tuo pačiu išsaugoti savo nepriklausomybę. Jo vienatvė labiausiai atsispindi darbų cikle “ Mano studijos” langai.
Kurti jam visada padėdavo mėgiama muzika. Daug kas sakydavo kad jis savo fotografijose parodo muziką, bet pats Sudekas pasakė, kad jis tikrai nefotografuoja muzikos, bet kai jam būna sunku, kai atrodo kad niekas nepavyksta, viskas krenta iš rankų, jis užsideda savo mėgiamą plokštelę ir tai jam padeda vėl matyti tai kas dedasi aplink jį, jo nedideliame pasaulyje.

Sudekas daug kreipė dėmesio į fotografijų kokybę, bet jis beveik niekada nenaudojo eksponometro. Pvz jo langų serijos fotografijų eksponavimo laikas buvo tokio ilgumo, kiek reikėdavo išsivirti arbatos.

user posted image

Tai gal tiek. Gal kas dar papildys. Medžiaga parengta pagal В.А. Никитин "Расказы о фотографах и фотографиях" ir internete rasta medžiaga. Šiaip labai sunku surašyti tai kas yra išdėstyta keliolikoje knygos psl. , bet man labai patiko jo požiūris į atrodo paprastus daiktus ir mokėjimas parodyti juos ypatingai wub.gif Kažkuo panašus man jo matymas į Bressono, tik vienas ieškojo kažko ypatingo atrodo paprastose situacijose , o Sudekas to ieškojo daiktuose, kurie jį supa. Jis niekada nebuvo išvykęs iš Čekijos , ir labai retai išvykdavo iš Prahos, bet buvo žinomas ir pripažįstamas kaip Fotografijos Meistras visame pasaulyje.

Foto yra daug internete. Konkrečiau šiek tiek galima pažiūrėti Čia

ir Čia

O Čia yra jo biografija smile.gif
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Smiltis: 14 balandžio 2008 - 23:14
Smiltis, dėkui 4u.gif
tikrai buvo įdomu paskaityt. visgi, kaip gyvenimo aplinkybės nulemia visą kūrybą. o jei nori ir moki kurti, gali ir viename kambarelyje ar sodelyje kurti šedevrus.
Atsakyti
Su malonumu seku sia tema, bet ypac smagu buvo dar kart susipazinti su Gaudi vos grizus is Barselonos - vercia darkart perzvelgti visas nuotraukas ir perkainot ispudzius.
Aciu Smilciai uz pristatyta fotografa!
Atsakyti
QUOTE(bald.nomad @ 2008 04 15, 14:50)
Su malonumu seku sia tema, bet ypac smagu buvo dar kart susipazinti su Gaudi vos grizus is Barselonos - vercia darkart perzvelgti visas nuotraukas ir perkainot ispudzius.
Aciu Smilciai uz pristatyta fotografa!


Gal gali ką papildyti ar tiesiog pakometuoti savo įspūdžius g.gif

Sansara, vis galvoju apie tavo foto, tai vėl gi patinka šviesos , tamsos žaismas, patinka gauta forma, bet ta moteris kažkaip labai jau buitiškai man atrodo, norėtųsi toje vietoje kažkokio subtilumo unsure.gif
Atsakyti
Smiltis
Большое спасибо за представление Судека. Автор действительно уникальный, очередной раз с удовольствием пересмотрел фотографии чувственного , хрупкого, прозрачного, лёгкого и эфимерного мира "вешей" , сотканного из мельчайших нюансов. Автор, которого стоит смотреть, чтобы не столько понимать, сколько чувствовать мир.

Sansara
С порядковым описанием вами фотографии полностью согласен, а теперь пройдёмся по описанию , чем же фотография с таким описанием Вас заинтересовала?
Ярким светом? И что же в нём удивительного или интересного, в ярком свете на фотографии? Форма? Расположение? Игра? Взаимодействие с окружением? g.gif
Фаза движения человека идущего в свет, тоже не рождает никаких сюжетов, бытовое движение, и не самая интересная фаза движения. На фото человек идёт больше не в свет, а из кадра -и мне как зрителю мало понятно почему. g.gif
Темнота тоже не задевает. Что в ней интересного? Форма? композиционное расположение, какие-то интересные детали темноты? Что в ней?
Другие перечисленные детали каждая по себе так-же не привлекают внимания.
Может быть смысл в соединении всего этого, может быть композиционный поворот решает фотографию как достойную внимания? Отнюдь черноты настолько неоправданнно много, что она съедает весь свет в кадре и хоронит надежды на композиционный сюжет. Может быть сюжет или формы "из библейских" ? И тут не вижу ничего, что могло бы взволновать человечество. Ну вот такой (какой бы ни был печальным) мой приговор. Могу однако догадаться, что вас привлекает на этом снимке. Это не сюжет, знакомый всем, не композиционное звучание расположенных в кадре предметов (никакой в этом смысле музыки здесь нет) . Вас заинтересовала "необычность" но этого для фотографии, как я постарался сейчас объяснить крайне мало, жонглирование приёмами может привлечь внимание только вульгарных зрителей (имея в виду смысл вульгарус- обыкновенный) А нам с вами общаться с художественной фотографией. Есть простой тест как отличить подделку от подлинника (это касается и фотографии): положите предполагаемую подделку среди множества оригиналов, обычно в ряду оригиналов подделка звучит слабее ( иначе) 4u.gif
Надеюсь не обидел Вас таким разносом, совершенно этого не хотел, но и говорить лесть относительно того, что мне не нравится не привык. schmoll.gif
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Victor*photo*: 15 balandžio 2008 - 22:03
Bandysiu ryt ka imest is Barselonos moderno - nemuskit!
Atsakyti