Taigi Josef Sudek
Josef Sudek gimė 1896 m nedideliame Čekijos miestelyje Kolin. 14 metų išvažiavo į Prahą mokytis knygrišio amato. Tada ir pradėjo fotografuoti, bet iš pradžių tuo nesusižavėjo, labiau jam patiko klausytis muzikos ir tą jis darė visą savo gyvenimą. Per karą tarnaudamas armijoje , neteko dešinės rankos , dėl ko nebegalėjo dirbti knygrišiu. Teko vėl tapti mokiniu ir jis pradėjo mokytis fotografijos. Baigęs mokslus po trejų metų, nusipirko savo ateljė- medinį namuką (dabar ten jau yra padarytas muziejus
http://www.sudek-atelier.cz) , kurioje pradirbo beveik visą savo gyvenimą. Dėl to, kad neturėjo rankos, Sudekui teko dirbti tik su trikoju ir tai nulėmė jo kūrybinius ieškojimus. Jis negalėjo dirbti reporteriu ir labai ribotai galėjo kurti žanrinę fotografiją. Todėl jis pradėjo ieškoti išraiškingų akcentų gamtoje, apšvietime, šviesos ir tamsos žaisme. Jis klajodavo po Prahą ir fotografuodavo įvairius jos kampelius. Pirmas jo albumas buvo apie Prahą ir susilaukė pripažinimo Čekijoje.

Taip pat jis fotografuodavo portretus ir buvo ypač populiarus tarp dailininkų , architektų , rašytojų, kurių portretus jis taip pat fotografuodavo. Taip jis dirbo iki 60-ies metų: leisdamas knygas, rengdamas parodas ir t.t. Ir kai suėjo 60 metų jis pasakė savo seseriai: "Dabar pinigų užteks, galima pradėti dirbti".
Ir per likusius 20 metų (mirė 80-ies ), jis padarė tai dėl ko tapo populiarus ir buvo pripažintas visame pasaulyje. Sudekas apsiribojo nedideliais (lokalinais) objektais, atiduodamas pirmenybę natiurmortams ir peizažo fragmentams. Jis rasdavo daugybę įdomių daiktų savo atelję, pro jos langą, kieme. Po savo atelje jis klajojo kaip po labirintus atrasdamas vis naujų kontrastų, kampų, formų, sankirtų. Taip gimė jo serijos Labirintai, Prisiminimai.

Šiuose cikluose jo natiurmortai buvo ne kažkaip specialiai paruošti ar sustatyti, jis fotografuodavo tai ką pamatydavo jau padarytą natūraliai, spontaniškai. Forografuodamas serijai Stikliniai labirintai, jis jau sukurdavo kompozicijas, ypatingą dėmesį skirdamas erdvei, laikui, šviesai ir sukurdavo kažkokį mistišką pasaulį, kuris kaip pasakė vienas iš kritikų grąžina mus į prarastą vaikystės, meilės, poezijos pasaulį
Sudekas labai didelį dėmesį savo fotografijose skyrė šviesai, jis stebėdavo ją , pastoviai apie ją galvodavo ir naudoja tai savo fotografijose. Sukūręs daug ciklų savo ateljė, jis taip pat kūrė ir ieškojo įvairių detalių pas savo draugus menininkus: jų soduose, jų namų interjeruose. Tai gimė ciklai : Stebuklingas sodelis( arch. Otto Rotmajerio sode) ir Skulptoriaus Vihcterlovos sodelis . Abu ciklai atspindi šių menininkų asmenybes.

Bet Sudekas ne tik kad stebėdavo daiktus aplinkui save ir juos įamžindavo, jis užpildydavo mėgiamas vietas prisiminimais, įvairiais siureralistiniais veikėjais, kartais naudodamas dvigubą ar trigubą ekspoziciją. Taip gimė jo ciklai Prisiminimai apie poną burtiniką arba Pono burtininko išvykimas.
Sudekas iš paprastų daiktų kurdavo svajonę arba prisiminimus. Tai prisiminimai ir tuo pačiu svajonė apie gėrį , apie tai kas buvo ir jau niekada nebus. Jis savo fotografijomis perduoda ne tik daiktų, kuriuos jis fotografuoja būseną, bet ir savo paties būseną. Jis visą gyvenimą pragyveno vienišas. Bet tai buvo jo gyvenimo stilius, taip jis galėjo pastoviai gilintis į save, į savo darbą ir tuo pačiu išsaugoti savo nepriklausomybę. Jo vienatvė labiausiai atsispindi darbų cikle Mano studijos langai.
Kurti jam visada padėdavo mėgiama muzika. Daug kas sakydavo kad jis savo fotografijose parodo muziką, bet pats Sudekas pasakė, kad jis tikrai nefotografuoja muzikos, bet kai jam būna sunku, kai atrodo kad niekas nepavyksta, viskas krenta iš rankų, jis užsideda savo mėgiamą plokštelę ir tai jam padeda vėl matyti tai kas dedasi aplink jį, jo nedideliame pasaulyje.
Sudekas daug kreipė dėmesio į fotografijų kokybę, bet jis beveik niekada nenaudojo eksponometro. Pvz jo langų serijos fotografijų eksponavimo laikas buvo tokio ilgumo, kiek reikėdavo išsivirti arbatos.

Tai gal tiek. Gal kas dar papildys. Medžiaga parengta pagal В.А. Никитин "Расказы о фотографах и фотографиях" ir internete rasta medžiaga. Šiaip labai sunku surašyti tai kas yra išdėstyta keliolikoje knygos psl. , bet man labai patiko jo požiūris į atrodo paprastus daiktus ir mokėjimas parodyti juos ypatingai

Kažkuo panašus man jo matymas į Bressono, tik vienas ieškojo kažko ypatingo atrodo paprastose situacijose , o Sudekas to ieškojo daiktuose, kurie jį supa. Jis niekada nebuvo išvykęs iš Čekijos , ir labai retai išvykdavo iš Prahos, bet buvo žinomas ir pripažįstamas kaip Fotografijos Meistras visame pasaulyje.
Foto yra daug internete. Konkrečiau šiek tiek galima pažiūrėti
Čiair
ČiaO
Čia yra jo biografija