Įkraunama...
Įkraunama...

Meninės fotografijos klubas (3 dalis)

Aciu, Sansara!!! Labai idomu susipazinti su tokia kontraversiska asmenybe. Klausyk, ar teisus as manydamas, kad jo stilius nepriskiriamas jokiam stiliui, t.y. tik Gaudi stiliui?
Atsakyti
QUOTE(sillwio @ 2008 04 09, 16:06)
Aciu, Sansara!!! Labai idomu susipazinti su tokia kontraversiska asmenybe. Klausyk, ar teisus as manydamas, kad jo stilius nepriskiriamas jokiam stiliui, t.y. tik Gaudi stiliui?

na jo idėjos artimos modernui visame kame, tik gal jis jas įgyvendino radikaliausiai. visiškai atsisakydamas tiesių sienų ir linijų, bandydamas kurti gamtos, o ne civilizacijos dalelę. kiti architektai tokio radikalumo nesiėmė. mirksiukas.gif bet jis laikomas moderno atstovu, tik tiek, kad įgyvendindamas moderno idėjas, jas pateikė labai savaip, todėl jo stilius dažnai įvardijamas kaip Gaudi stilius 4u.gif

pvz. palyginimui irgi į unesco paveldą įtrauktas objektas (Gaudi yra labai vertinamas ir saugomas pasauliniu lygiu, ir 2005 m buvo paskelbti Gaudi metais UNESCO.
autorius: Victor Horta (Belgija)
Solvey namas
user posted image
Atsakyti
Sansara 4u.gif 4u.gif 4u.gif


QUOTE(sillwio @ 2008 04 09, 17:06)
Aciu, Sansara!!! Labai idomu susipazinti su tokia kontraversiska asmenybe. Klausyk, ar teisus as manydamas, kad jo stilius nepriskiriamas jokiam stiliui, t.y. tik Gaudi stiliui?


Nu šiaip jis laikomas moderno atstovu ax.gif Kiek dar skaičiau apie Gaudi, tai jis linijinę secesiją, kuri buvo plokštuminė perkėlė, transformavo į tūrinę secesiją. Jo vėlesniuose pastatuose, po to kai jis pradėjo aktyviai dalyvauti moderno judėjime, jau iš viso nebuvo tiesių linijų, kiek tai buvo įmanoma. Ir jis kurdavo ne tik išorę, bet ir interjerus tuose namuose kur statė. Gaudi laikomas pradininku bioninės architektūros, kai ieškoma gamtoje ne tik vizualinės išraiškos, bet ir konstruktyvinių, techninių sprendimų. Sansaros minėti Casa Batllo yra vadinami kaulų namais, nes formos išorėje ir viduje primena kaulų formas smile.gif Ir dar kas man pasirodė įdomu, kad jis gimė kalvio šeimoje ir nuo mažens perprato kalvystės meną, kas irgi vėliau atsiskleidė jo kūryboje smile.gif Šiaip man asmeniškai sunku pasakyti nemačius realiai tų pastatų ar jie man labai patiktų ar nelabai unsure.gif Kad išsiskiria iš kitų, tai tikrai smile.gif Su kuo teko bendraut, kas buvo Barselonoje, sakė labai įspūdinga smile.gif
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Smiltis: 09 balandžio 2008 - 22:08
QUOTE(Sansara @ 2008 04 09, 16:33)
na jo idėjos artimos modernui visame kame



QUOTE(Smiltis @ 2008 04 09, 21:33)
Nu šiaip jis laikomas moderno atstovu 


Ačiū, kad apšvietėt. Kuo toliau, tuo įdomiau.
Atsakyti
Dar apie Gaudi. Ar žinote, kad:

- Savo gyvenime Gaudi praktiškai nebuvo išvykęs iš Barselonos, todėl nematė to, ką statė kiti moderno architektai kitose šalyse.

- Sansaros minėtam tekstilės magnatui Eusebi Guell Bacigalupi rūmuose Gaudi pastatė 127 kolonas, iš kurių nė viena nepanaši į kurią nors kitą.

- Studijų metais Gaudi nekentė analitinės geometrijos, bet labai mėgo studijuoti paviršių geometriją.

- Jis dažnai fantazuodavo statybos eigoje ir galėdavo pradėti darbą neturėdamas tikslių brėžinių. Jis galėjo priversti darbininkus dėlioti mozaikas ant sienų, kad praktiškai parinkti tinkamų spalvų derinius. Jei galutinis rezultatas jam nepatinkdavo, jis galėjo viską sugriauti, tarsi tai būtų maketas, o ne pastatytas statinys.

- Jis smerkė daugelį savo amžininkų ir klasikų, prastai atsiliepė apie Rembrantą, Mikelandželo Siksto koplyčią ir daugelį kitų. Bėgant metams jis tapo vis labiau fanatiškesnis. Buvo aršus kataloniško nacionalizmo ir katalikybės šalininkas. Kasdien atlkikdavo išpažintį ir siekė visą gyvenimą paskirti bažnyčiai.

- Sagrada Familia - gotikinis modernas, nors kaip pagrindas, panaudotas viduramžių šventyklos planas.
Atsakyti
Sillwio ir Smiltis dėkui už papildymą drinks_cheers.gif žmogus tikrai įdomus ir keistas (na negi eilinis neišsiskiriantis žmogelis galėtų tokį pastatyt) cool.gif

čia, jei kam įdomu, kaip atrodys bažnyčią, kai ji bus baigta. ne pats geriausias pristatymas, bet gal kiek padės 4u.gif

o čia filmukas apie bažnyčią ir detaliau apie jos dekorą 4u.gif
Atsakyti
O čia jau konkrečiai apie Sagrada Familia bažnyčią:

1882 m. Barselonos miesto valdžia skyrė sklypą naujos bažnyčios pašvestos Šventajai Šeimynai statybai. Tuo metu paskirtas sklypas buvo keli kilometrai už miesto smile.gif
Pirmąjį projektą parengė Francisco del Villar. Jis sumanė pastatyt neogotikinę bažnyčia, tačiau spėjo pastatyti tik kriptą po bažnyčia. 1891 m. bažnyčios pagrindiniu architektu tapo A.Gaudi. Jis nusprendė, kad nereikia statyt neogotikinės bažnyčios, o tik laikytis gotikinio stiliaus pagrindinėse formose, t.y. pagrindimis planas "lotyniško kryžiaus" formos, o visur kitus architektas nusprendė laikytis savo stilizacijos. Stogo elementai yra kubizmo stiliaus.
kaip visada, A.Gaudi neruošė detalių planų ar projektų. Jis tik pabraižydavo pagrindines formas, o visą kitą kūrė jau statybų eigoje. Kaip sillwio ir sakė, kai jį apsėsdavo kokia idėja, jis griaudavo jau sukurtą ir statydavo per naują.
Taip virš Barselonos ėmė kilti keistasis pastatas, kuris trikdė barseloniečius. Nei tai termitynas, nei tai stalagmitas, nei tai smėlinis varveklis...
Pagal A.Gaudi sumanymą turėjo iškilti 12 bokštų, kurių kiekvienas simbolizuotų po vieną apaštalą. O visi trys fasadai buvo skirti esminiams Kristaus gyvenimo žemėje momentams: "Gimimas", "Kristaus aistros" ir "Prisikėlimas". Fasadus turi puošti didžiuliai pano ir reljefai pagal šias temas.
Daug dėmesio skirta ir vidinei erdvei. Pvz. pagrindinius skliautus palaikančios kolonos, simbolizuoja apaštalus ir šventuosius. Neįprasta ir tų kolonų forma. Jos primena didelius medžius, ant kurių viršunių kabo dangaus skliautas. Sudarytos iš daugelio įvairių daugiakampių. "Čia bus tarsi miškas. Švelni šviesa kris po langų ertmes į vidų ir jums atrodys, kad virš jūsų žvaigždėtas dangus" - rašė A.Gaudi.
Po A.Gaudi mirties 1926 m. statyboms vadovauti ėmė Domènech Sugranyes (Dominykas Sugranjesas). Tačiau netrukus Ispanijoje kilo pilietinis karas, kuris ne tik sustabdė statybas, bet jo metu katalonijos anarchistai sugriovė visus bažnyčios maketus ir sunaikino A.Gaudi brėžinius. Statybos atnaujintos 4 XX a dešimtmetyje. Nuo 8 dešimtmečio Jordi Bonet iniciatyva imti naudoti kompiuteriniai modeliai įvairiems kontrukcijos surinkimo paskaičiavimams.
9 dešimtetyje kilo kalbos, ar verta tęsti statybų darbus. Daugelis Ispanijos architektų ir miestų statytojų norėjo, kad statybos būtų nutrauktos, tačiau nepaisant to, bažnyčia ir toliau statoma iš asmeninių aukotojų lėšų.
Statybų tempą stabdo ir tai, kad sunku pagaminti akmeninius įvairių formų blokus. Kiekvienas iš jų yra kuriamas individualiai, pagal konrečius kiekvieno bloko išmatavimus. Šiuo metu numatoma, kad bažnyčia bus baigta apie 2026 m. (A.Gaudi mirties šimtmečio minėjimui). 2008 bus baigtas vienas iš svarbių etapų - uždengtas stogas ant centrinės navos.
Bažnyčia pilna krikščionybės simbolikos. Didžiausia įspūdį kelia bokštų smilės, kurių bus 18 ir kurios simbolizuoja pagal dydį 12 apaštalų, 4 evangelikus, Švenčiausią Mergelę Mariją ir patį Kristų.
Evangelikų bokštai papuošti jų tradiciniais simboliais: jautis (šv.Lukas), angelas (šv.Matas), erelis (šv. Jonas) ir liūtas (šv.Morkus). Centrinė smilė (Kristaus simbolis) bus papuoštas dideliu kryžiumi, todėl aukščiausia bažnyčios vieta bus iškilus 170 m. virš Barselonos ir tai tik 1 m žemiau nei Montjuic kalnas esantis šiame mieste (A.Gaudi nutarė, kad žmogiškas statinys negali būt aukštesnis už dieviškąjį statinį - kalną).
"Kristaus gimimo" fasadas buvo pastatytas dar iki pilietino karo, todėl vienintelis yra pastatytas pagal orginalųjį A.Gaudi planą.
Pastato dekore daug naudota liturgijos tekstų, šūkių, tokių kaip "Hosanna", "Exelsis", "Sanctus". Daug kur cituojami Biblijos tekstai, maldos...
Sunku dar suprasti būsimos bažnyčios dydį, tačiau pirmose mišiose po atidarymo, vien chorui skirtame balkone turėtų tilpti 1500 choristų, 700 vaikų ir penkeri vargonai...
Bažnyčia neturi būti vienspalvė. A.Gaudi numatė, kad Vilties arba Prisikėlimo įėjimas bus nudažytas žalia spalva, Gimimo - ryškiomis šviesiomis spalvomis, o Aistrų fasadas - tamsiomis, niūriomis. A.Gaudi nemėgo monochrominių pastatų. Jis kartodavo "Gamta nėra vienspalvė ar vieno tono, ji visada siekia kontrasto." Todėl kurdamas kiekvieną detalę, Antoni iš karto priskirdavo jai atitinkama spalvą.
Neįmanoma rasti, kur prasideda viena detalė, o kur baigiasi. Viskas yra vientisa.
Baigus, Sagrada Familia turėtų atrodyti taip

Šiuo metu baiminamasi, kad tiesiant greitojo požeminio geležinkelio trasą, gali kilti pavojus visai šiai bažnyčiai. Nes trasa eis 12 m gylyje vos keli metrai nuo šio šedevro ir neaišku ar atsiradusi vibracija nepakenks.
Atsakyti
Oho, Sansara, kokia šaunuolė thumbup.gif Įsivaizduoju kiek teko pasėdėti, juk lietuvių kalba bent jau internete mažai informacijos labai . Ačiū tau labai wub.gif
Atsakyti
Dar šiek tiek radau informacijos apie secesiją , kažkaip buvo įdomu kaip ji pasireiškė būtent fotografijoje smile.gif

Čia

Ir bent jau man nematytas atstovas -Robert Leon Demachy Čia

Ypač šitie darbai man atrodo labai gerai atspindi jau moderno stilių unsure.gif

user posted image

user posted image
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Smiltis: 10 balandžio 2008 - 21:31
Sillwio, kalbant apie tavo porelę, juodos ir baltos proporcijas net miligramais galima matuoti thumbup.gif Ir, turbūt, man vienintelei antroji šiek tiek labiau patinka. Todėl, kad pastaruoju metu iš naujo atrandu juodą spalvą. Aišku toli iki tiekos atspalvių skyrimo, kiek japonai, bet žavi juodos spalvos gelmė. O tie keli baltos spalvos "lašeliai" bigsmile.gif Pirmoje patraukia erdvė. Baltas švytėjimas netgi akina...
Atsakyti
QUOTE(Sansara @ 2008 04 10, 15:16)
O čia jau konkrečiai apie Sagrada Familia bažnyčią:


Sansara, šauniai pasistengei. Labai įdomu. Prarijau informaciją su pasimėgavimu.

QUOTE(Smiltis @ 2008 04 10, 21:27)
Dar šiek tiek radau informacijos apie secesiją


4u.gif

QUOTE(Starburst @ 2008 04 11, 06:55)
Sillwio, kalbant apie tavo porelę, juodos ir baltos proporcijas net miligramais galima matuoti  thumbup.gif Ir, turbūt, man vienintelei antroji šiek tiek labiau patinka. Todėl, kad pastaruoju metu iš naujo atrandu juodą spalvą. Aišku toli iki tiekos atspalvių skyrimo, kiek japonai, bet žavi juodos spalvos gelmė. O tie keli baltos spalvos "lašeliai"  bigsmile.gif Pirmoje patraukia erdvė. Baltas švytėjimas netgi akina...


Ačiū, Starburst 4u.gif
Atsakyti
4u.gif
Едва успеваю следить за событиями в клубе. ax.gif
Огромное спасибо всем за кучу интересных ссылок, с удовольствием всё просмотрел и перечитал. thumbup.gif thumbup.gif thumbup.gif
Smiltis подвела нас непосредственно к фотографии, поэтому поводу думаю может быть попробовать закрепить изучнный материал?
Не хотелось бы сводить общение к раздаче заданий и сбору-просмотру результатов, потому просто предложение: может быть попробовать сделать фотографии в стиле "модерн-сецессия" ? Думаю это могут быть и рабочие снимки, которыми можно не только похвастаться, но и рассмотреть как рабочий материал. Было бы интересно посмотреть кто как понимает стиль и кто как может снять в стиле "модерн". Предложение относится не только к постоянным участникам клуба, но и ко всем, кого интересует данная тема.

Не много поэзии из серебрянного века:

Я ехала домой, душа была полна
Неясным для самой, каким-то новым счастьем.
Казалось мне, что все с таким участьем,
С такою ласкою глядели на меня.

Я ехала домой... Двурогая луна
Смотрела в окна скучного вагона.
Далекий благовест заутреннего звона
Пел в воздухе, как нежная струна.

Раскинув по небу свой розовый вуаль,
Красавица заря лениво просыпалась,
И ласточка, стремясь куда-то вдаль,
В прозрачном воздухе купалась.

Я ехала домой, я думала о вас,
Тревожно мысль моя и путалась, и рвалась.
Дремота сладкая моих коснулась глаз.
О, если б никогда я вновь не просыпалась...
Atsakyti