Sveiki,
norėčiau sužinoti, kokio amžiaus vaiką jau galima vesti pas logopedą? Mums 3 metai ir 4 mėnesiai. Kalbame tikrai silpnai, netaria r, Š,Ž, bet iš to problemos nedarau, man žymiai neramiau, kad jisai maišo raides vietomis pvz Kaldra - klauda, keptuvė - tektuvė. Ar verta nerimauti, ar reikalinga logopedo konsultacija, o gal viskas susitvarkys savaime. Darželyje auklėtoja patvirtino, kad jo kalba žymiai silpnesnė už bendraamžių, bet jinai pasakė, kad pas logogopedą reikėtų eiti nuo 5 metų. Ar nebus per vėlu? Beje tikrai nemanau, kad logopedei būtų sunku su juo dirbti, nes vaikas šneka daug, yra ganėtinai komunikabilus. Labai dėkoju už atsakymą
Jeigu jums pasirodytų tikslinga jį nuvesti pas logopedą, gal galėtumėt kokį nors parekomenduoti, nes tikrai net neįsivaizduoju, kur galėčiau kreiptis. Ačiū
Logopedai, esant reikalui, pradeda dirbti jau su kūdikiais. Jūsų atveju logopedo pagalba, manau, dar tikrai nereikalinga. Tokie garsų sukeitimai (ypač žodžiuose su priebalsių sandūromis) gana dažni 3 - 4 metų vaikų kalboje. Kadangi vaikutis komunikabilus, labai tikėtina, kad su šiomis kalbėjimo problemėlėmis susidoros pats. Stebėkite vaiko kalbą ir, jei po metų panašūs žodžių iškraipymai neišnyks, pasikonsultuokite su specialistu.
mano mergaitei birzeli bus trys metai. Kalba labai risliai, daug. Tik netaria s, š, č, c, z, ž ir r. Ar jau kreiptis i logopeda, ar palaukti. Aciu
Jurgityte,
visų Jūsų išvardintųjų garsų netaisyklingas tarimas būdingas trimečio kalbai. Sutrikimą įžvelgti galima tuo atveju, jei vietoj S, Š taria "T", o Z, Ž keičia į "D". Jei vaikas tik netaisyklingai "šnypščia" tuos garsus, tai problemos kol kas nėra.
visų Jūsų išvardintųjų garsų netaisyklingas tarimas būdingas trimečio kalbai. Sutrikimą įžvelgti galima tuo atveju, jei vietoj S, Š taria "T", o Z, Ž keičia į "D". Jei vaikas tik netaisyklingai "šnypščia" tuos garsus, tai problemos kol kas nėra.
Mano bicas 1m 9 men. sneka bile ka. Nepasako beveik ne vieno normalaus zodzio, isskyrus mama, tete, dede, teta. Visu kitu taria tik po viena skiemeni (ba -batai, ge - gerti). Vietoj kuku sako tutu, vietoj va - ba, salika vadina siasia, kepure pupu. Kiek pastebejau nesugeba istarti dviskiemenio zodzio, jei tie skiemenys skirtingi. Ar jau laikas pas logopeda?
QUOTE(Daiva Noreikytė @ 2005 03 15, 14:30)
Sutrikimą įžvelgti galima tuo atveju, jei vietoj S, Š taria "T", o Z, Ž keičia į "D". Jei vaikas tik netaisyklingai "šnypščia" tuos garsus, tai problemos kol kas nėra.
Labai aciu uz atsakyma. Butent, mano mergaite vietoj s, š taria t, o z, ž kazkaip pasako, bet ne d. Darzelio logopede sake tikrins tik nuo keturiu metu. Tai ir nezinom ka dabar daryti. Ar jau susirupinti, ar dar palaukti
QUOTE(jurgitytė @ 2005 03 16, 08:29)
Butent, mano mergaite vietoj s, š taria t, o z, ž kazkaip pasako, bet ne d. Darzelio logopede sake tikrins tik nuo keturiu metu. Tai ir nezinom ka dabar daryti. Ar jau susirupinti, ar dar palaukti
Jei Jūsų mergaitė geba bent 10 min. išlaikyti dėmesį rimtesnei veiklai, tai tikrai vertėtų apsilankyti pas logopedę. Dažniausiai toks kalbėjimo sutrikimas savaime neišnyksta. Todėl ir pradėti taisyti tokį netaisyklingą tarimą reikėtų kuo anksčiau.
Lota,
Ko gero Jūsų bičas be logopedo pagalbos neapsieis. Bet vėl gi kiekvieno vaiko kalbos vystymasis labai nevienodas ir dažnai nenuspėjamas. Logopedas, žinoma, galėtų verbaliniais žaidimais, artikuliacinėmis ir pirštukų mankštelėmis paskatinti kalbos vystymąsi.
Ko gero Jūsų bičas be logopedo pagalbos neapsieis. Bet vėl gi kiekvieno vaiko kalbos vystymasis labai nevienodas ir dažnai nenuspėjamas. Logopedas, žinoma, galėtų verbaliniais žaidimais, artikuliacinėmis ir pirštukų mankštelėmis paskatinti kalbos vystymąsi.
QUOTE(Daiva Noreikytė @ 2005 03 16, 18:51)
Lota,
Ko gero Jūsų bičas be logopedo pagalbos neapsieis. Bet vėl gi kiekvieno vaiko kalbos vystymasis labai nevienodas ir dažnai nenuspėjamas. Logopedas, žinoma, galėtų verbaliniais žaidimais, artikuliacinėmis ir pirštukų mankštelėmis paskatinti kalbos vystymąsi.
Ko gero Jūsų bičas be logopedo pagalbos neapsieis. Bet vėl gi kiekvieno vaiko kalbos vystymasis labai nevienodas ir dažnai nenuspėjamas. Logopedas, žinoma, galėtų verbaliniais žaidimais, artikuliacinėmis ir pirštukų mankštelėmis paskatinti kalbos vystymąsi.
Aciu uz atsakyma, bet ar man jau dabar begti ieskot logopedo, ar galima kazkiek palaukti? O gal galiu ka nors pati padaryti? Pirstukus lygtai lavinam, mielai delioja deliones, zaidzia su Lego (bet su tais stambesniais, Duplo). Gal reikia smuklesniu konstruktoriu nupirkti? Gal kokiu pratimuku namu salygom padaromu galetumet pasiulyti?
Dvejų metų amžiaus vaikams rekomenduojami dar labai paprasti pirštukų žaidimai. Pavyzdžiui:
"Saulutės spindulėliai": suglauskite vertikaliai abi rankas pirštas į pirštą; Tuomet juos iškėskite ir vėl suglauskite.
"Statom Pilį": sunėrusios vienos rankos pirštus su kitos rankos pirštukais, juos sulenkite ir ištieskite.
"Žirklėm viską sukarpysiu": imituokite karpymą kiekvienos rankos smiliumi ir didžiuoju pirštais.
"Pirštukai sveikinasi": pirštukai iš eilės pagalvėlėmis prisiliečia prie nykščio. Įjunkite dar ir eilėraštuką: labas vienas, labas du, labas trečią surandu, labas keturi penki; štai ir susitikome visi.
Naudingi ir elementarus savimasažo pratimėliai:
patrinkite delnus braukdami aukštyn - žemyn;
tarp delnų pakočiokite pieštuką;
tarp delnų pasukite graikinį riešutą ar panašaus dydžio kamuoliuką.
Nepamirškite ir paprasčiausių kasdienės veiklos elementų: mėginimas užsisegti sagas, užtraukti užtrauktuką, rišti raištelius, kočioti tešlą ir lipdyti.
"Saulutės spindulėliai": suglauskite vertikaliai abi rankas pirštas į pirštą; Tuomet juos iškėskite ir vėl suglauskite.
"Statom Pilį": sunėrusios vienos rankos pirštus su kitos rankos pirštukais, juos sulenkite ir ištieskite.
"Žirklėm viską sukarpysiu": imituokite karpymą kiekvienos rankos smiliumi ir didžiuoju pirštais.
"Pirštukai sveikinasi": pirštukai iš eilės pagalvėlėmis prisiliečia prie nykščio. Įjunkite dar ir eilėraštuką: labas vienas, labas du, labas trečią surandu, labas keturi penki; štai ir susitikome visi.
Naudingi ir elementarus savimasažo pratimėliai:
patrinkite delnus braukdami aukštyn - žemyn;
tarp delnų pakočiokite pieštuką;
tarp delnų pasukite graikinį riešutą ar panašaus dydžio kamuoliuką.
Nepamirškite ir paprasčiausių kasdienės veiklos elementų: mėginimas užsisegti sagas, užtraukti užtrauktuką, rišti raištelius, kočioti tešlą ir lipdyti.
Norėčiau paklausti logopedes,mano dukrytei 6m,rudenį bus 7 m kalbėdama jinai kažkodėl iškiša liežuvį ir dėlto gaunasi taip kad ji švepluoja,ją perspėji tada stengdamasi nustoja švepluoti.Ar man reikėtu kreiptis pas logopedę
Kisule, tarties sutrikimas, kai garsai S,Z,C,DZ, o kartais ir Š,Ž,Č,DŽ tariami liežuvį kišant tarp priekinių dantų, vadinasi tarpdantinis sigmatizmas. Toks netaisyklingas tarimas susiformuoja dėl įvairių priežasčių, pvz.: netaisyklingas sąkandis, nejudrus ir masyvus liežuvis, sinusitas ir daug kt. Manyčiau, Jums vertėtų apsilankyti pas logopedą, kad įvertintų, ar geba mergaitė taisyklingai tarti tuos garsus. Jei izuoliuotą garsą taria taisyklingai, tereikia juos įtvirtinti kalboje. Čia labai svarbūs tampa vaiko savikontrolės įgūdžiai.