Prijaučiantys fotografijai renkasi čia
ANKSTESNĖS TEMOS APIE FOTOGRAFIJĄ
1 dalis
2 dalis
3 dalis
4 dalis
5 dalis
6 dalis
7 dalis
8 dalis
9 dalis
10 dalis
11 dalis
12 dalis
13 dalis
14 dalis
15 dalis
16 dalis
17 dalis
18 dalis
19 dalis
20 dalis
21 dalis
22 dalis
23 dalis
Mūsų moksliukai:
Abo - Canon PowerShot S3 IS
ajas - Nikon D200 +Nikkor 18-200 f/3.5-5.6
astaxa - fuji finepix s5600
Atra - SONY DSC H2
Bilekas - Panasonic DMC-FZ30
Baubazz - Nikon D70 + nikkor 28-100 f3.5-5.6, sigma 17-70 f/2.8-4.5 macro
Desiree -???
buuuchepaula
bite maja - Nikon D50
cara - Canon 350D
californiagirl - Canon XTi(400D)+ canon 50mm f1.4 ir sigma DC 17-70mm f2.8-4.5 macro
Ceburaska - Canon EOS 400D
Dejavu - Canon PowerShot S3 IS
Degutė - Canon 300D
Drumbacele - Nikon D80
Edvinas0613
Elina - Canon EOS 400D
fotolama - tuo paciu,kaip ir Agneza
feliksonas
inc
gus - Canon30D + Canon 85mm (jei neklystu...)
kristina-buziene Fujifilm S 5500
latoya
Labradoriuke - Nikon D80
*Nendria* - Nikon D50
Off topic
Opa - Canon EOS 400
peppi
Pupeliukas - Nikon D80 + kit'inis 18-70mm , bei 70-300mm
Puriena6
raige - Canon EOS 350D
roolys - SONY DSC-H5, NIKON F75 + nikkor AF 50mm f/1.8D
rsaulyte - Canon EOS 350D + kitinis 18-55mm/f3.5-5.6,Sigma 105mm f/2.8 EX DG Macro
Sapokliaka - Konica minolta dimage Z1
Sansara - Nikon D50
Sea_ - Canon 30 D
sillwio - Nikon D50+50mm 1.8 obj +AF-S VR Zoom-Nikkor 70-300mm f/4.5-5.6G IF-ED, taip pat Sigma 18-50mm F3.5-5.6 DC,Nikon F65 ir Tamron SP AF90mm F/2.8 Di Macro
Smiltis - NikonD80 + obj. 18-135 mm.
Stebukle - Canon 30D+canon 50mm 1,8 ir tamron AF 18-250 3,5-6,3(IF)MACRO; SONY DSC-828
Starburst - SONY a100
Tosk - Canon EOS 400D
*Užuolaida* - Nikon D80
valanda - Nikon D70 + Sigma 18-125 mm
VilmaM - Nikon D40
Victor*photo* - Canon 400D
wicked - Canon XTi +canon 17-85mm
Will - Canon EOS 350D
wyshnia - Canon 300D + daug visokiu objektyvu
zuvialia -Canon 400D+ kitinis+50mm f1.8,+70-300APO DG Fujifilm FinePix F30
ZverisKLP - Nikon D80 [ir dar daug visokiu kitokiu]
Kažkur dingę, pabėgę iš pamokų... Prašome sugrįžti
Agneza - Pentax K10D
andriuska - canon 30d, canon 50e, kiev60
astisius
atikutė - Canon Power Shot A460
Cameja - Nikon E2200
Christin - Nikon coolpix7900
Daivulyte - Canon Power shot A530
Elnes
Enija
Gitutyte76 - Konica Minolta DiMAGE G600
InRed
Karbyne - Canon PowerShot A95
konkin - Nikon D40
lapiutaite - Nikon D40
lialka
mallena - Olympus C770UZ
Rimulka - Sony Dslr-A100
Mergina - Panasonic DMC-FZ30
She - Nikon D70s
toro - Canon EOS 400D
~migla~ - FujiFilm F30
Visi naujokai ir pažengę fotografijoje laukiami išskėstomis rankomis.
Siūlome peržvelgti senas temas, aktyviai dalyvauti pokalbiuose, rodyti savo darbelius, komentuoti kitų nuotraukas ir panašiais būdais užsitarnauti pasitikėjimą
Apie kritiką (skirta naujokams) perskaityti privaloma
mes išsakom tik savo nuomonę. jei nuotrauka įdomi, verta nors menkiausio dėmesio, bet trūksta menko pakadravimo (va kaip su tavo šuniuku), visi ir pasako: nukirpčiau tą pusę arba pvz. pašviesinčiau, padidinčiau konstrastą, pastumdyčiau levelius (techninė pusė, kurią mes čia biški ir bandom įvaldyt). o jei nuotrauka kaip su rudeniniais medžiais, yra tiesiog nuotrauka su rudeniniais medžiais. ten pataisymas techninis nepadės. nei apkarpius, nei pakontrastinus - siužetas nuobodus nesikeis. techniškai tai gal ir ok, bet ar norėtum tu pats tokią foto pasikabint savo kambaryje? ar nepagailėtum pinigų išsididint, rėmeliui ir t.t.? abejoju, nes tu pats suvoki, kad rudeninius medžius galima parodyt įdomiau mirksiukas.gif garantuoju, kad tokių medžių yra pas kiekvieną turintį elementarią muilinę ir neimokantį fotografuoti
o kaip padaryti kad būtų įdomu - tai jau asmininės išmonės, pajutimo dalykas... niekas nepasakys, pasilenk, palįsk po medžiu, apsisuk apie savo ašį, o dabar spausk... taip ir atsiranda geri kūriniai, kai sugalvoji, kaip tuos medžius parodyt kitaip, įdomiai, kad visi pasakytų "tu matai kaip galima, nepagalvojau" galima nurodyt, ką daryt techniškai kitaip, bet ką daryt siužetiškai kitaip - turi pajusti pats.
Namų darbai:
1) į namų darbų albumą dedami TIK per tas dvi savaites atlikti darbai
2) jiems atlikti duodamas 2 sav. laikotarpis.
3) darbai talpinami iki antradienio 20 val.
4) balsavimas iki trečiadienio 20 val. (Lietuvos laiku
5) balsuojam už namų darbų foto 5 balų sistema: geriausia foto 5 balai (rašoma komentare po foto), antra pagal gerumą - 4 balai ir t.t.
6) naują temą skelbia daugiausiai balų surinkusios foto autorius
7) balsuoti gali ir nariai nedalyvavę namų darbų temoje su savo foto
Namų darbų albumas guli užrakintas sudėtingu slaptažodžiu, kuris naujokams pirmą dieną po prisijungimo nedalinamas į kairę ir į dešinę. Susipažinkime, susidraugaukime ir nei vienam nebus atsakytą
SALDAINIUKAS NAUJOKAMS IR PRIMINIMAS SENIAI FOTOGRAFUOJANTIEMS:
BENDRI PATARIMAI KOMPOZICIJAI (išmokit man kaip Tėve Mūsų, žinokit patikrinsiu)
nereikia kadro komponuoti simetriškai, išskyrus atvejus kai norima parodyti ritmą ar simetriją, kaip pagrindinę mintį.
nerekomenduojama horizonto ar vandens paviršiaus liniją patalpinti į kadro vidurį - tokia struktūra stengiasi kadrą padalinti į dvi nepriklausomas dalis ir trukdo žiūrovui suprasti, kuri gi dalis yra svarbesnė. Taip pat kadrą gali dalinti: medžiai, stulpai, ryškumo pasikeitimo linijos, spalvos ir namo kampai. Na aišku išimtis - jei tokia yra idėja.
pasistenkite, kad pagrindinis objektas nesusilietų su fonu. Pabandykit išskirti pagrindinį objektą pasinaudodami saulės spindulių, apšvietimo ar šėšėlio kritimo kryptimi, fotoaparato padėtimi arba pasirinkdami kontrastingą fono spalvą.
venkite didelių tuščių erdvių, tokių, kaip žydras dangus be debesų, nuobodi monotoniška pieva ar vandens paviršius. Pabandykit rasti kažką, kad užpildytų tą tuštumą, kaip pvz. nukarusi šaka ar debesėlis.
kadrą formuokite įstrižai. aišku, to nedarykite, jei yra horizontas arba pastatai (tai atrodys keistai). Įstrižinė kompozicija su kryptimi kairė apačia-dešinė viršus yra ramesnė, nei atvirkštinė, kuri yra dinamiškesnė.
jei fotografuojate vandens telkinius, stebėkite, kad vandens paviršius būtų horizontalus, nes vandens paviršiaus pakrypimas labai rėžia akis.
pasistenkite, kad pastatai nebūtų pavirtę atgal. Visų pirma reikia lygiai laikyti fotoapratą, visų antra - jei fotografuojate nustatę maksimalų atitolinimą (pvz. 28 mm), kad daugiau įtipltų kadran, reikia prisiminti, apie kadro kraštuose atsirandančius vaizdo iškraipymus ir apie tai, jei fotoapratą pakreipsite aukštyn ar žemyn, tai tie iškraipymai tik padadidės. Architektūros fotografavimui egzistuoja specialūs šift-objektyvai.
Bandykit kadrą "įrėminti". Naudokitės šakelėmis, medžiais, kad sukurtumėte rėmelio įspūdį ir taip pabrėžtumėte pagrindinį objektą. Taip pat šiuo būdu naudokitės norėdami paslėpti nepageidaujamus vaizdo plotus. taip pat rėmelį galima naudoti norint parodyti kadro trimatiškumą, kaip vieną iš planų. Tačiau rėmelis neturi tapti vienu iš pagrindinių elementų.
užpildykite kadrą siužetu. prieikite kaip galima arčiau. Naudokitės zoom'u. Padarykite nuotraukoje jūsų objektą maksimaliai dideliu. Tai leidžia žiūrovui iš karto matyti foto esmę be ilgo beprasmio klaidžiojimo po visą kadrą.
pabandykite subalansuoti kadro kompoziciją, kad viršutinė kadro dalis neatrodytų sunkesnė už apatinę, taip pat ir su pusėmis, kad viena nebūtų sunkesnė už kitą.
fotografuokite portretą būdami žmogaus akių linijoje. Jie fotografuojate stovintį žmogų, fotoapratą geriausia nuleisti iki jo krūtinės ar juosmens lygio. Pasinaudoję šiuo triuku, negausite žmogaus su trumpomis kojomis naudodami normalų (50 mm) obejktyvą arba maksimaliai atitolinę vaizdą.
nepatingėkite pritūpti fotografuodami vaikus ir gyvūnus. Fotografuokite viename lygyje su jų galva. nefotografuokite iš apačios aukštyn ir iš viršaus, na nebent norite spec efekto. bet kokiu atveju atkreipkite dėmesį į foną. stebėkite, kad horizonto linija ir kitos fono linijos neitų per galvą.
portrete dažniausia svarbiausiu objektu būna akys. todėl jos turėtų būt pats ryškiausias portreto taškas. Jei sunku sufokusuoti vaizdą į akis, galima sufokusuoti ant pirmos kaklo sagos, kuri dažniausia yra toje pat plokštumoje kaip ir akys
puiku, jei nuotraukoje matytume linijas vedančias žiūrovo akį prie pagrindinio nuotraukos objekto. Šias linijas gali sudaryti keliai, tvoros, alėjos. Tik ta vedančioji, neturi būt dominuojanti, nes tada akis, tiesiog, gali pavargti ir nenueiti iki pagrindinio objekto. šios linijos turi būti pasvirusios iš apačios į viršų arba iš viršaus į apačią.
kada fotografuojate judesį (bėgantį žmogų) palikite jam vietos judesiui, t.y. patalpinkite objektą tarsi ką tik įbėgusį į kadrą, o ne paliekantį jį. Kompozicija atrodys dinamiškesnė, jei kadras bus sukomponuotas iš dešinės į kairę. Pageidautina naudoti mažą ryškumo gylį, kad izoliuoti objektą nuo supančios aplinkos.
Neiškraupykite veidų. Fotografuojant iš arti su maksimaliu atitolinimu gausit diiiidelę nosį, o ausytes mažas. Per didelis priartinimas veidą padarys plokščiu. Fotografuojant portreta geriausiai tiks atstumas apie 2 m ir apie 100 mm fokusuojamo nuotolio objektyvas. Tokiu atveju veido proporcijos gausis pačios tiksliausios. na nebent jūs siekiate spec efektų.
Venkite ryškių šviesų ir spalvų dėmių šalia ar už pagrindinio objekto. tai atitraukia dėmesį.
fotografuokite erdviškai. Pvz.fotografuojant namą rakursas, kai galim apžiūrėt fasadą ir dar šoninę sieną yra daug geriau, nei vien fasadas. Įjukite į siužetą pirmojo plano objektus - medžio šaką, turėklą ir t.t., net jei jie atrodys nuotraukoje neryškūs.
Šeimynines foto pagerinsite jei žmones susodinsite ant suoliuko ir kelis pastatysit už jų nugarų, nei nufotografuosite sustatę visus į vieną eilę.
nuobodų vaizdelį galima labai pagyvinti įjungus į kadrą žmogaus figūrą. tai geriau leis pajusti mastelį. O jei žmogus dar ryškiai apsirengęs arba turi margaspalvį skėtį, siužetas taps dar patrauklesniu. Net ir labai gražus peizažas ar gatvė, gali neturėti taško, kuris pritrauktų dėmesį, tokiu atveju, paprašykite draugą atsistoti ir pasigrožėti tuo vaizdu arba atsigulti ant pievelės piknikui. Jei draugo nėra, į kadrą patalpinkite save
fotografuodami žmones nenukarpykite jiems kūno dalių kaip papuolė. fotografuokite visą figūrą arba nukirpkite ties dubens viduriu. Rankas kirpkite ties pečiu, o ne ties riešais. Nestatykite žmogaus kaip lėlės, pasodinkite 3/4 pasisukimu į jus, tegu atsiremia į medį. Suteikite veiksmo, tegu uosto gėlytę (ca_girl vaizdas prieš akis ), arba kemša skanų sumuštinį. suteikite kūnui kompaktišką pozą, kad užpiltytų visą kadrą. Pvz. pritūpusį ar atsisėdusį ir paspaudusį po savimi kojas.
kai fotografuojate žmones, pasisenkite kad iš jų galvų neaugtų ragai, medžiai, elektros stulpai. jei auga, paeikite šiek tiek į šoną. Atidarykite kuo daugiau diafragmą, taip sumažinsite fono įtaką.
fotografuokite gražų dangų. Pilkas dangus, bespalvis baltas ar visiškai žydras - neatrodo įdomiai. Kartais vaizdas atrodo kelis kart įdomesnis su pluksniniais debesimis. Aišku, tai reiškia, kad reikia palaukt ar net ateiti kitą kartą, kad gauti tikrai gražią nuotrauką.
Jei fotografuojate kokius objektus, geriau, kad jų kadre yra nelyginis skaičius: vienas ar trys geriau, nei du ar keturi.
Stebėkite šešėlius, ji natūraliai jie ir yra lengvi ir peršviečiami, fotografijoje jie greičiausia bus sunkūs ir tamsesni, tai gali sugadinti visą vaizdą. Galite naudotis užpildančiąją blyskte.
žinokite savo fotoaparato minimalų fokusuojamą atstumą. kai kurių muilinių šis atstumas yra net 2,5 m, iš arčiau gausit neryškų kadrą.
ir svarbiausia - nesitaikykite su fotoaparatu į objektą kaip su taikikliu. Jūsų tikslas nėra pataikyti į kaktą, o tiesiog gražiai įamžinti žmogų ar gyvūną, todėl bandykit komponuoti kadrą pagal trijų dalių (auksinio pjūvio) taisyklę. netalpinkite objekto į centrą, nors dauguma gamintojų tarsi psichologiškai viduryje ieškiklio įpaišo kvadratuką ar rėmelį, todėl ir fokusuojamas vaizdas ten... galima bandyti nuspaudus iki pusės, t.y. sufokusavus vaizdą centre, laikant mygtuką perkomponuoti kadrą, tačiau sufokusavus ir perkadruojant vaikščioti, keisti kūno padėtį nerekomenduojama, ar esant nedideliam ryškumo gyliui, sufokusuota vieta tiesiog pabėgs.
parengta pagal užsienio spaudą jūsų kolegės Sansaros jos geros nuotaikos proga ir dienos miego sąskaita.
Mokomės toliau
na nereik man tiek garbės kitoj temoj gal nuimkit visus Sansaravimus... o tai imsiu protinga jaustis ir pasikelsiu
tiesiog jūs visi pritariat toms mintims ir teiginiams, tai jos yra visų o kad suformuluoju prieinamai, tai tik dar vienas įrodymas, kad reik fotoapratą keist į spausdinimo mašinėlę bet gal vėliau, dar pasikankinsiu
tiesiog jūs visi pritariat toms mintims ir teiginiams, tai jos yra visų o kad suformuluoju prieinamai, tai tik dar vienas įrodymas, kad reik fotoapratą keist į spausdinimo mašinėlę bet gal vėliau, dar pasikankinsiu
QUOTE(Sansara @ 2007 10 21, 18:59)
na nereik man tiek garbės kitoj temoj gal nuimkit visus Sansaravimus... o tai imsiu protinga jaustis ir pasikelsiu
o tai dar imsi ir pareikši pretenzijas į autorystę
vieną nuėmiau, o tas paskutinis tegul būna, ok?
QUOTE(rsaulyte @ 2007 10 21, 14:48)
nr. 15 sauniai pavyko jei dar visa masina butum sutalpines, isvis super butu dar nr.13 neblogai, bet ne taip gerai. o paskutinej tai nesuprantu, kas ten
aciu uz komentarus. man paciam labiausiai patinka 15nr. pats stebejausi kaip taip pavyko paimti, masinos lekia labai greitai tai jas pagauti yra tikrai nelengva.
biski gaila kad netilpo visa masina, bet kai isiziurejau visai patikt pradejo....
idedu ta pacia masina kurios daugelis nesuprato...
o pries keleta minuciu ji buvo tokia:
Pirma atidarymo zinute
QUOTE(bite maja @ 2007 10 21, 16:42)
O ir aš tarp moksliukų
Tik jau fotografuoju ne su Fujifilm ,o Nicon D80
QUOTE(kristina-buziene @ 2007 10 21, 19:58)
niu kaip ir grįžai tik nežinojau, tavo fotiko, o taisyt jau nebeleidžia.
Nu ir as pasiprasysiu i sarasiuka....turiu Nikon D40X
Oho kaip greitai pabaigėt temą O aš vėl nespėjau pasiprašyti, kad mane į sarašiuką priimtų Pas mane namuose internetas ižlūžęs buvo, o darbe tai tik perskaityti viską vos spėdavau.... Teks dar kartą pasiprašyti, kad ir mane priimtumėt į savo būrį
QUOTE(kristina-buziene @ 2007 10 21, 18:58)
ne nicon, o NIKON
QUOTE(off topic @ 2007 10 21, 19:27)
Registruojuos naujoj temoj
nenusibodo registruotis?