Degute, man pirmoji nuotrauka patiko, spalvos...
valanda, man tavoji antra kazkuo patrauke...bet tuo paciu kazkas ne taip joje tik nezinau kas
QUOTE(californiagirl @ 2007 09 28, 01:03)
Bet noriu stebuklei pasakyti, kad nemetytu pinigu, man rodos su photoshop elements ta pati gali daryti
O gal isduosit paslapti, is kur ji gauti
QUOTE(Degutė @ 2007 09 28, 09:15)
Oi, atsiprašau, kad sunepatoginau. Nenorėjau. Pati pražioplinau Kas čia per augalas?
Tai čia gerąja prasme sunepatoginai
Čia viržiai. Labai juos mėgstu dar nuo tada kai vaikystėje paskaičiau škotų (o gal airių) baladę apie viržius, iš jų medaus daroma midų, ir kaip atėjūnai kankino senuką ir jo sūnų, norėdami išgauti midaus paslaptį...
Čia kur vakar apie filturs kalbėjome. Tai va naudojau poliarizacinį filtrą, o po to ant dangaus jau PS uždejau dar tą pereinamą pusinį filtrą, kurį galima buvo ir iš karto ant objektyvo dėti. Tad gautųsi kažkas panašaus į tai.
Šiemet tos pievos vasarą visos aguonom nuklotos tiesiog kaustė...
Beje dar ar žinote, kad PS CS3 panoramas automatiškai daro, vienu mygtuko paspaudimu. Ir šviesumus sutvarko ir maskes uždeda. Nu kaifas nerealus... Užtai dabar visur panoramas fotkinu
Šiemet tos pievos vasarą visos aguonom nuklotos tiesiog kaustė...
Beje dar ar žinote, kad PS CS3 panoramas automatiškai daro, vienu mygtuko paspaudimu. Ir šviesumus sutvarko ir maskes uždeda. Nu kaifas nerealus... Užtai dabar visur panoramas fotkinu
QUOTE(Narajana @ 2007 09 28, 12:36)
Čia kur vakar apie filturs kalbėjome. Tai va naudojau poliarizacinį filtrą, o po to ant dangaus jau PS uždejau dar tą pereinamą pusinį filtrą, kurį galima buvo ir iš karto ant objektyvo dėti. Tad gautųsi kažkas panašaus į tai.
Šiemet tos pievos vasarą visos aguonom nuklotos tiesiog kaustė...
Beje dar ar žinote, kad PS CS3 panoramas automatiškai daro, vienu mygtuko paspaudimu. Ir šviesumus sutvarko ir maskes uždeda. Nu kaifas nerealus... Užtai dabar visur panoramas fotkinu
Šiemet tos pievos vasarą visos aguonom nuklotos tiesiog kaustė...
Beje dar ar žinote, kad PS CS3 panoramas automatiškai daro, vienu mygtuko paspaudimu. Ir šviesumus sutvarko ir maskes uždeda. Nu kaifas nerealus... Užtai dabar visur panoramas fotkinu
kaip fainai
niu patarkit man, is kur gaut PS
QUOTE(Stebukle @ 2007 09 28, 10:41)
Atsisiųsk iš jų oficialaus saito, o po to nulaužk
jo jo Sansara glamouras ir man ne prie širdies bet už tai pamačiau save išdažytą ir net su ružu ant skruostų
Narajana, o spalvos nenuėmei nuo dangaus? nes jis toks gan pilkas atrodo, bet labai man patinka
Narajana, o spalvos nenuėmei nuo dangaus? nes jis toks gan pilkas atrodo, bet labai man patinka
QUOTE(Pupeliukas @ 2007 09 28, 11:23)
Narajana, o spalvos nenuėmei nuo dangaus? nes jis toks gan pilkas atrodo, bet labai man patinka
Na kaip tik parašiau kad uždėjau filtrą. Nenuėmiau spalvų o uždėjau šiltinantį filtrą
QUOTE(Narajana @ 2007 09 28, 11:36)
Čia kur vakar apie filturs kalbėjome. Tai va naudojau poliarizacinį filtrą, o po to ant dangaus jau PS uždejau dar tą pereinamą pusinį filtrą, kurį galima buvo ir iš karto ant objektyvo dėti. Tad gautųsi kažkas panašaus į tai.
Šiemet tos pievos vasarą visos aguonom nuklotos tiesiog kaustė...
Beje dar ar žinote, kad PS CS3 panoramas automatiškai daro, vienu mygtuko paspaudimu. Ir šviesumus sutvarko ir maskes uždeda. Nu kaifas nerealus... Užtai dabar visur panoramas fotkinu
Šiemet tos pievos vasarą visos aguonom nuklotos tiesiog kaustė...
Beje dar ar žinote, kad PS CS3 panoramas automatiškai daro, vienu mygtuko paspaudimu. Ir šviesumus sutvarko ir maskes uždeda. Nu kaifas nerealus... Užtai dabar visur panoramas fotkinu
ką jau čia ir bepridursi
labai faina, kad užtikai mūsų temą. tikiuos, kad nepabėgsi bent jau iki gruodžio
QUOTE(bite maja @ 2007 09 28, 13:31)
jei pabegs, teks visiems stot i kolegija ir ten mokintis ir kvarsint galva bus sm grupe
Čia manęs paprašė parašyti apie stiklo fotografavimą. Tai pirma, siunčiu straipsnį apie naiurmortą, nes mačiau, kad ir apie jį užduočių buvo. Straispsnis buvo spausdinamas "Moksleivių fotografija" žurnale, kaipp mokomasis. Tik pas mane kompe liko variantas be redaktoriaus korekcijos Bet esmė, manau nepasikeis
O truputi vėliau parašysiu konkrečiai apie stiklinių daiktų fotografavimą.
Natiurmortas
Nariurmorto pasaulis- tai dirbtinos realybės pasaulis, kuris yra vienu ar kitokiu būdu sukurtas žmogaus. Natiurmorto pasaulis tai nejudančių daiktų pasaulis.
Tai mažų formų pasaulis, pamatytas iš arti, kuriame galima įžvelgti smulkiausias detales.
Fotografijoje natiurmorto tikslas gerokai lenkia patį žodį, tiesiogiai jį išvertus negyvoji gamta. Toks pavadinimas labiau tiktų flamandų tapybai, kurioje dažniausiai buvo vaizduojami medžioklės trofėjai: nušautos antys, kiškai bei įvairūs vaisiai. Fotografijoje labiau tinka angliškas žodis still life tylus gyvenimas. Čia daiktų tikslas parodyti už kadro esantį žmogų. Natiurmortas tarsi žmogaus veidrodis, atspindintis jo gyvenimo detales.
Štai vienas pavyzdžių, kaip natiurmorto pagalba galima papasakoti apie žmogų. Tema Pusryčiai. Vienas natiurmortas gali byloti apie žmogų, kuris atsikėlė anksčiau tam, kad ramiai suvalgytų savo pusryčius, paskaitytų šios dienos laikraštį. Kitame atspindys žmogaus, kuris pramiegojo ir paskubomis išgėrė kavos puodelį. Vien tema pusryčiai galima padaryti ne vieną dešimtį skirtingų fotografijų.
Šiuo atveju neužtenka vien aklai nufotografuoti gulinčius daiktus. Reikia sukurti tam tikrą aplinką, nuotaiką ir t.t. Kažkada Didro suformulavo tikslią natiurmorto kompozicijos taisyklę: Norint atvaizduoti grupę laisvai parinktų į visumą daiktų, būtina laikytis dėsnio: reikia įsivaizduoti, kad daiktai gyvi ir juos išdėstyti taip, kaip jie išsidėstytų patys, pagal savo norą, t.y. kuo patogesnėje padėtyje.
Išmokti perteikti savo mintis, perteikti nuotaiką, sukurti aplinką tikrai nelengva. Todėl neužtenka išmanyti vien fototechniką, reikia gerai žinoti apšvietimo, kompozicijos, kolorito ypatumus. Tuomet žiūrovas gali mėgautis ne tik tuo, ką mato nuotraukoje, bet ir savo vaizduotėje susikurtu vaizdu, kas yra už kadro, ko nematome, bet galime numanyti.
Apšvietimas
Ypatingas dėmesys natiurmorto fotografavime skiriamas apšvietimui. Apšvietimas turėtų atrodyti kuo natūraliau, būti tokiu, kokį mes matome kasdien, prie ko pripratusi mūsų akis, tam kad sukurtume tikrumo jausmą. Neretai natiurmorte atsiranda ir pats matomas šviesos šaltinis: stalinė lempa, žvakė ir pan. Tačiau vien žvakės apšvietimo neužtenka sukurti tokiam vaizdui, kurį pripratusi matyti mūsų akis. Tam, kad sukurtume natūralios šviesos efektą, kartais reikia net penkių šviesos šaltinių, iš kurių kiekvienas atlieka savo vaidmenį. Jei naudotume tik žvakės šviesą, pati žvakė būtų peršviesta, o kiti daiktai atsidurtų tamsoje. Todėl paprastai žvakė apšviečiama iš viršaus, šalia dar naudojamos kontro šviesos, kurios išryškina daiktų kontūrus. Dar reikalingos šviesos, kurios apšviestų pirmojo plano daiktus, sukurtų daiktų šešėlius arba juos suminkštintų.
Stiklas dažniausiai apšviečiamas kontro šviesa, t.y. šviesa einančia iš apačios ar į pastatymo foną. Tuomet stiklas atrodo skaidrus, neturintis blikų. Kokioje tonacijoje bus fotografija, priklauso nuo pasirinkto fono. Tai gali būti visiškai baltas fonas, pabrėžiantis daiktų kontūrus, arba tamsus fonas suteikiantis stiklui švytėjimą.
Kiekviena medžiaga reikalauja ir ypatingo apšvietimo, kas tinka stiklui, netinka metalui, kas tinka metalui, netinka medžiui.
Ant metalo ir kitų blizgų paviršių turinčių daiktų atsispindi viskas, kas yra aplink juos kambario detales, šalia esantys objektai ir net pats fotografas. Todėl tokių daiktų fotografavimui dažniausiai naudojamos atšvaitų šviesos, kai šviesa nukreipta ne į fotografuojamą objektą, o į šalia pastatytą reflektorių (baltą ar veidrodinį foną).
Su apšvietimu natiurmorto žanre eksperimentavo čekų fotografas J. Sudekas.
Jis dažnai gamtos elementus jungdavo su žmogaus sukurtais daiktais, todėl dažniausiai naudojosi pro langą sklindančia šviesa. Kaip šviesos reflektorius jis naudojo padėklą arba veidrodį. Ypatingai įdomią erdvę perpildyta sklindančia šviesa jis sukūrė cikle Stikliniai labirintai
Vien apšvietimo pagalba niūrią žiemos dieną galimą sukurti vasariškai šiltą natiurmortą, imituojant šviesą sklindančią pro langą, fone sukuriant medžių šešėlius. Šešėlių sukūrimui puikiai tiktų naminiai augalai.
Efektingam apšvietimui galima naudoti įvairius šviesos filtrus. Ir nebūtinai jie turi būti specialūs, fotografavimui skirti. Foniniams filtrams tiktų ir spalvoti buteliai ar kiti daiktai iš spalvoto stiklo.
Be galo svarbu apšvietimu parodyti daikto formą. Tiesiai apšviesti daiktai visuomet atrodys plokščiai. Todėl frontalinis apšvietimas natiurmorte beveik nenaudojamas, nebent atskirų detalių apšvietimui.
Anksčiau aprašyti apšvietimai tinka tokiais atvejais, kai natiurmortas susideda iš vienos medžiagos elementų. Kur kas sunkiau nufotografuoti natiurmortą, kuriame yra daiktų iš įvairių medžiagų. Tokiai kompozicijai tinkamiausia šoninė šviesa, panaudojant šoninius reflektorius, ir, reikalui esant, dar kelios šviesos, apšviečiančios atskirus daiktus.
Kompozicija
Labai didelę reikšmę natiurmortui turi kompozicija, kuri gali būti skirstoma į linijinę, toninę ir spalvinę. Spalvinėje kompozicijoje fotografas turi įsisavinti kelis principus: sublimaciją ir koordinaciją. Sublimacija tai vienos spalvos išryškinimas kitų atžvilgiu. Ji tampa pagrindine spalva prie kurios derinamos kitos spalvos harmonizuojant arba kontrastuojant . Koordinacija tai vienos spalvos dominavimas visoje erdvėje, kai visi daiktai yra panašios spalvos, besiskiriančios tik šviesumu ir atspalviais. Toks koloritas sukuria monochromiškumo įvaizdį. Spalvos taip pat sukuria bendrą fotografijos nuotaiką. Rusvai rudas koloritas asocijuojasi su praeitimi, kažkuo pasenusiu, nostalgišku. Be to šviesios, rausvos tonacijos daiktai atrodo arčiau, nei tamsūs ir šalti. Todėl jie kadre greičiau patraukia žiūrovo dėmesį.
Natiurmorte, kaip ir bet kuriame kitame žanre, būtina išmokti perteikti savo mintį, idėją, suteikiant poetiškumo, simboliškumo, asociatyvumo. Neretai kadre įvyksta metamorfozės, kai vieni daiktai įgauna visai kitą pavidalą. Pvz. Numestas šalikas gali atrodyti tarsi šuo.
Natiurmorto glimybės neišsenkančios. Kiekvienas autorius šiame žanre gali atrasti savo stilių ir jį dominančius objektus. Tačiau tai taip pat sritis, reikalaujanti iš fotografo daug žinių ir įdirbio. Vienas mygtuko nuspaudimas užims vos kelias sekundes, tačiau jam pasiruošti gali užtrukti kelias valandas, o gal net savaites.
O truputi vėliau parašysiu konkrečiai apie stiklinių daiktų fotografavimą.
Natiurmortas
Nariurmorto pasaulis- tai dirbtinos realybės pasaulis, kuris yra vienu ar kitokiu būdu sukurtas žmogaus. Natiurmorto pasaulis tai nejudančių daiktų pasaulis.
Tai mažų formų pasaulis, pamatytas iš arti, kuriame galima įžvelgti smulkiausias detales.
Fotografijoje natiurmorto tikslas gerokai lenkia patį žodį, tiesiogiai jį išvertus negyvoji gamta. Toks pavadinimas labiau tiktų flamandų tapybai, kurioje dažniausiai buvo vaizduojami medžioklės trofėjai: nušautos antys, kiškai bei įvairūs vaisiai. Fotografijoje labiau tinka angliškas žodis still life tylus gyvenimas. Čia daiktų tikslas parodyti už kadro esantį žmogų. Natiurmortas tarsi žmogaus veidrodis, atspindintis jo gyvenimo detales.
Štai vienas pavyzdžių, kaip natiurmorto pagalba galima papasakoti apie žmogų. Tema Pusryčiai. Vienas natiurmortas gali byloti apie žmogų, kuris atsikėlė anksčiau tam, kad ramiai suvalgytų savo pusryčius, paskaitytų šios dienos laikraštį. Kitame atspindys žmogaus, kuris pramiegojo ir paskubomis išgėrė kavos puodelį. Vien tema pusryčiai galima padaryti ne vieną dešimtį skirtingų fotografijų.
Šiuo atveju neužtenka vien aklai nufotografuoti gulinčius daiktus. Reikia sukurti tam tikrą aplinką, nuotaiką ir t.t. Kažkada Didro suformulavo tikslią natiurmorto kompozicijos taisyklę: Norint atvaizduoti grupę laisvai parinktų į visumą daiktų, būtina laikytis dėsnio: reikia įsivaizduoti, kad daiktai gyvi ir juos išdėstyti taip, kaip jie išsidėstytų patys, pagal savo norą, t.y. kuo patogesnėje padėtyje.
Išmokti perteikti savo mintis, perteikti nuotaiką, sukurti aplinką tikrai nelengva. Todėl neužtenka išmanyti vien fototechniką, reikia gerai žinoti apšvietimo, kompozicijos, kolorito ypatumus. Tuomet žiūrovas gali mėgautis ne tik tuo, ką mato nuotraukoje, bet ir savo vaizduotėje susikurtu vaizdu, kas yra už kadro, ko nematome, bet galime numanyti.
Apšvietimas
Ypatingas dėmesys natiurmorto fotografavime skiriamas apšvietimui. Apšvietimas turėtų atrodyti kuo natūraliau, būti tokiu, kokį mes matome kasdien, prie ko pripratusi mūsų akis, tam kad sukurtume tikrumo jausmą. Neretai natiurmorte atsiranda ir pats matomas šviesos šaltinis: stalinė lempa, žvakė ir pan. Tačiau vien žvakės apšvietimo neužtenka sukurti tokiam vaizdui, kurį pripratusi matyti mūsų akis. Tam, kad sukurtume natūralios šviesos efektą, kartais reikia net penkių šviesos šaltinių, iš kurių kiekvienas atlieka savo vaidmenį. Jei naudotume tik žvakės šviesą, pati žvakė būtų peršviesta, o kiti daiktai atsidurtų tamsoje. Todėl paprastai žvakė apšviečiama iš viršaus, šalia dar naudojamos kontro šviesos, kurios išryškina daiktų kontūrus. Dar reikalingos šviesos, kurios apšviestų pirmojo plano daiktus, sukurtų daiktų šešėlius arba juos suminkštintų.
Stiklas dažniausiai apšviečiamas kontro šviesa, t.y. šviesa einančia iš apačios ar į pastatymo foną. Tuomet stiklas atrodo skaidrus, neturintis blikų. Kokioje tonacijoje bus fotografija, priklauso nuo pasirinkto fono. Tai gali būti visiškai baltas fonas, pabrėžiantis daiktų kontūrus, arba tamsus fonas suteikiantis stiklui švytėjimą.
Kiekviena medžiaga reikalauja ir ypatingo apšvietimo, kas tinka stiklui, netinka metalui, kas tinka metalui, netinka medžiui.
Ant metalo ir kitų blizgų paviršių turinčių daiktų atsispindi viskas, kas yra aplink juos kambario detales, šalia esantys objektai ir net pats fotografas. Todėl tokių daiktų fotografavimui dažniausiai naudojamos atšvaitų šviesos, kai šviesa nukreipta ne į fotografuojamą objektą, o į šalia pastatytą reflektorių (baltą ar veidrodinį foną).
Su apšvietimu natiurmorto žanre eksperimentavo čekų fotografas J. Sudekas.
Jis dažnai gamtos elementus jungdavo su žmogaus sukurtais daiktais, todėl dažniausiai naudojosi pro langą sklindančia šviesa. Kaip šviesos reflektorius jis naudojo padėklą arba veidrodį. Ypatingai įdomią erdvę perpildyta sklindančia šviesa jis sukūrė cikle Stikliniai labirintai
Vien apšvietimo pagalba niūrią žiemos dieną galimą sukurti vasariškai šiltą natiurmortą, imituojant šviesą sklindančią pro langą, fone sukuriant medžių šešėlius. Šešėlių sukūrimui puikiai tiktų naminiai augalai.
Efektingam apšvietimui galima naudoti įvairius šviesos filtrus. Ir nebūtinai jie turi būti specialūs, fotografavimui skirti. Foniniams filtrams tiktų ir spalvoti buteliai ar kiti daiktai iš spalvoto stiklo.
Be galo svarbu apšvietimu parodyti daikto formą. Tiesiai apšviesti daiktai visuomet atrodys plokščiai. Todėl frontalinis apšvietimas natiurmorte beveik nenaudojamas, nebent atskirų detalių apšvietimui.
Anksčiau aprašyti apšvietimai tinka tokiais atvejais, kai natiurmortas susideda iš vienos medžiagos elementų. Kur kas sunkiau nufotografuoti natiurmortą, kuriame yra daiktų iš įvairių medžiagų. Tokiai kompozicijai tinkamiausia šoninė šviesa, panaudojant šoninius reflektorius, ir, reikalui esant, dar kelios šviesos, apšviečiančios atskirus daiktus.
Kompozicija
Labai didelę reikšmę natiurmortui turi kompozicija, kuri gali būti skirstoma į linijinę, toninę ir spalvinę. Spalvinėje kompozicijoje fotografas turi įsisavinti kelis principus: sublimaciją ir koordinaciją. Sublimacija tai vienos spalvos išryškinimas kitų atžvilgiu. Ji tampa pagrindine spalva prie kurios derinamos kitos spalvos harmonizuojant arba kontrastuojant . Koordinacija tai vienos spalvos dominavimas visoje erdvėje, kai visi daiktai yra panašios spalvos, besiskiriančios tik šviesumu ir atspalviais. Toks koloritas sukuria monochromiškumo įvaizdį. Spalvos taip pat sukuria bendrą fotografijos nuotaiką. Rusvai rudas koloritas asocijuojasi su praeitimi, kažkuo pasenusiu, nostalgišku. Be to šviesios, rausvos tonacijos daiktai atrodo arčiau, nei tamsūs ir šalti. Todėl jie kadre greičiau patraukia žiūrovo dėmesį.
Natiurmorte, kaip ir bet kuriame kitame žanre, būtina išmokti perteikti savo mintį, idėją, suteikiant poetiškumo, simboliškumo, asociatyvumo. Neretai kadre įvyksta metamorfozės, kai vieni daiktai įgauna visai kitą pavidalą. Pvz. Numestas šalikas gali atrodyti tarsi šuo.
Natiurmorto glimybės neišsenkančios. Kiekvienas autorius šiame žanre gali atrasti savo stilių ir jį dominančius objektus. Tačiau tai taip pat sritis, reikalaujanti iš fotografo daug žinių ir įdirbio. Vienas mygtuko nuspaudimas užims vos kelias sekundes, tačiau jam pasiruošti gali užtrukti kelias valandas, o gal net savaites.
prisiduodu, kad niekur nedingau... tik serga pua truputi, tai rečiau čia užsuku...
įmesiu kelis portretukus... šiaip nieko ypatingo, bet norisi išgirsti nuomones...
matau, kad ryškumo tai trūkumas
spalvota
j/b
įmesiu kelis portretukus... šiaip nieko ypatingo, bet norisi išgirsti nuomones...
matau, kad ryškumo tai trūkumas
spalvota
j/b