Labai nustebau kad iki siol nera fotoreportazo apie Maroka. Atrodo tiek jau zmoniu ten pabuvojo, o jei nuotrauku ir parodo, tai tik su nuorodom i albumus (iskaitant ir mane ). pameginsiu uzpildyti sia spraga, tik nezinau ar neuztruksiu bemazindama foto.
Pirma karta ten nuskridau 2006 vasari, kai is Lietuvos dar nebuvo skrydziu, o Marokas daugeliui asocijavosi su juodu rombu ant apelsinu antra syki ten grizau 2006 spali, per ramadana. tai buvo pirmosios Novaturo keliones i sia sali, tai pirkom lektuvo bilietus.
pirmiausia mane nustebino zemes spalva - raudona. pajunti kad atsidurei tikrai kazkur kitur, o tixliau- Afrikoje. (foto per busiko langa, todel pasiliejusi)
keliavome savarankiskai, todel Agadyra, ta beveidi turizmo industrijos monstra palikome jau kitos dienos ryta. naudojomes viesu transportu, kuriame prisigruda pvz. tiek - lengvojoje automasinoje priekineje sedyneje 2 zmones, gale 4 ir 2 bagazineje ant improvizuoto suolo (fotkinau is bagazines;)
pirmiausia keliavom i kalnu kaimelius i pietus nuo Agadyro. teko pakeisti tris "grand taxi", tokius marsrutinius taksi vezancius tarp vieno miestelio iki kito. ir stai atsidureme kazkokiame uzkampyje kur nei gyvos dvasios, o kalnu miestelis uz kokio 1.5 km link kalno. taksistas pazadejo uz 2 val grizti musu paimti
miestelis kaip ismires, nes dienos metu per ramadana negalima nei gerti, nei valgyti, nei rukyti, todel musulmonai taupo energija ir paprastai tuo metu stengiasi pamiegoti. aisku ne visi
vaiksciodama tom tusciom gatvelem isgirdau tuksenima, ir ikisusi galva pro vienas duris pamaciau senute, skaldancia kazkokius kauliukus. tai buvo argano seklos ir kuriu spaudziamas maroko pasididziavimas - argano aliejus, kaip sako marokieciai jis ir veidui tinka pries rauksles, ir rankom, ir i maista- vienzo stebuklas. bent jau mano mama buvo suzaveta juom kai parveziau- prase dar nupirkti, tepesi veida juo senute toki miela, juki, tik veido stengesi nerodyti
argano aliejaus gavimo procedura labai brangi, trumpai: auga ant argano medziu (tik maroke ju yra, ir tik pietineje dalyje) panasiu i alyvmedzius tokie vaiziai panasus i alyvuoges. jie labai patinka ozkoms- tai jos maroke ismoko po medzius karstytis kad ju paesti galetu. medziai turi dygias sakeles. tai ozkos paeda, tada iskakoja, lieka kauliukas. vat ta kauliuka is suduku ir surenka, ir po to branduoli suskalde is jo spaudzia ta stebuklinga alieju cia kaip tik ta kauliuka ir skaldo!
merginos, jus sakykite ar man testi tokia forma, ar ir paciai nesivarginti, ir jusu nevarginti?
tada tesiam
argano alieju pirkti geriau rimtose parduotuvese, nes jei turguje ir pigiau, bet neaisku ar ten neprimaisyta paprasto aliejaus. turistinese parduotuvese ok!
taigi is Ameln slenio kaimeliu grizome i Agadyra, ir is jo per Marakesha isvaziavome iki Mekneso, salia kurio, uz 30 km yra romenu miesto Volubilis griuvesiai (autobusu, traukiniu, grand taksi). marokieciai teigia kad tai pieciausias romenu miestas koks yra buves pastatytas. daug islikusiu grindu mozaiku
salia Volubilio yra sventasis miestas Moulay Idriss, jame palaidotas pirmosios Maroko karaliskosios dinastijos ikurejas ir tiesioginis Mahometo palikuonis Moulay Idriss. dar pries keliasdesimt metu miestas buvo uzdraustas nemusulmonams. ir dabar jame negalima apsistoti, nes nera viesbuciu. nemusulmonai negali ten pasilikti nakvynei.
cia iejimas i mecete, kurioje yra Moulay Idriss kapas- po zaliais stogais. nemusulmonams ten ieiti negalima, o musulmonams, kad nusilenkdami parodytu pagarba, skersai kelio uztvertas toks vamzdis.
daznai tai vienintelis transportas Maroko medinose (senamiesciuose)
po Moulay Idriss vakariniu traukiniu vaziavome i Fes. cia tokia "Miss Marokas" kartu su mumis sedejo traukinio kupe
argano alieju pirkti geriau rimtose parduotuvese, nes jei turguje ir pigiau, bet neaisku ar ten neprimaisyta paprasto aliejaus. turistinese parduotuvese ok!
taigi is Ameln slenio kaimeliu grizome i Agadyra, ir is jo per Marakesha isvaziavome iki Mekneso, salia kurio, uz 30 km yra romenu miesto Volubilis griuvesiai (autobusu, traukiniu, grand taksi). marokieciai teigia kad tai pieciausias romenu miestas koks yra buves pastatytas. daug islikusiu grindu mozaiku
salia Volubilio yra sventasis miestas Moulay Idriss, jame palaidotas pirmosios Maroko karaliskosios dinastijos ikurejas ir tiesioginis Mahometo palikuonis Moulay Idriss. dar pries keliasdesimt metu miestas buvo uzdraustas nemusulmonams. ir dabar jame negalima apsistoti, nes nera viesbuciu. nemusulmonai negali ten pasilikti nakvynei.
cia iejimas i mecete, kurioje yra Moulay Idriss kapas- po zaliais stogais. nemusulmonams ten ieiti negalima, o musulmonams, kad nusilenkdami parodytu pagarba, skersai kelio uztvertas toks vamzdis.
daznai tai vienintelis transportas Maroko medinose (senamiesciuose)
po Moulay Idriss vakariniu traukiniu vaziavome i Fes. cia tokia "Miss Marokas" kartu su mumis sedejo traukinio kupe
Fes - neitiketinas miestas, vienus jis uzburia (mane), kitiems pasirodo atgrasus (mano kolega). pats ryskiausias prisiminimas kai leidi sau paklysti tose gatvelese, i kurias masinos neivaziuoja, o vienintelis transportas asiliukai ir arkliai. tokiu kartais 1 m plocio gatveliu is kuriu pats savarankiskai be vietiniu pagalbos neislysi ten 9 tukstanciai!!! ispudis lyg grizai i viduramzius
senamiesciai- medinos- aptverti auksta siena, i juos patenkama pro vartus. cia vieni is pagrindiniu vartu Bab Boujeloud. fotografuota nuo musu viesbutelio stogo, kur buvom apsistoje 3 naktim. mes jau medinos puseje.
garsiausias turistinis Feso objektas be abejo odos raugyklos, kuriose iki sio naudojamas ranku darbas. cia ismurytuose baseineliuose odos rauginamas, balinamos, dazomos. turistus pasigrozeti situom labai smirdanciu reginiu (duoda svieziu metu sakeliu i nosi isikisti) veda i odos parduotuveliu terasas, tuo paciu gal ka nupirks pasiziureje
kadangi mes su drauge turejome personalini gida, kuris mus tampe 4 valandas po medinos uzkaborius, tai su juo patekome ir i pacia raugyka, kur galejau fotkinti tiesiog atsistojusi tarp visu tu smirdanciu duobiu
senamiesciai- medinos- aptverti auksta siena, i juos patenkama pro vartus. cia vieni is pagrindiniu vartu Bab Boujeloud. fotografuota nuo musu viesbutelio stogo, kur buvom apsistoje 3 naktim. mes jau medinos puseje.
garsiausias turistinis Feso objektas be abejo odos raugyklos, kuriose iki sio naudojamas ranku darbas. cia ismurytuose baseineliuose odos rauginamas, balinamos, dazomos. turistus pasigrozeti situom labai smirdanciu reginiu (duoda svieziu metu sakeliu i nosi isikisti) veda i odos parduotuveliu terasas, tuo paciu gal ka nupirks pasiziureje
kadangi mes su drauge turejome personalini gida, kuris mus tampe 4 valandas po medinos uzkaborius, tai su juo patekome ir i pacia raugyka, kur galejau fotkinti tiesiog atsistojusi tarp visu tu smirdanciu duobiu
dar yra duobiu o katinai bus Essouiroje, tai kaciu miestas.
Feso medinos turgus, ant kazkokio balvono kepami ploni blynai
cia vestuviniai sostai - vienoje turgaus gatveleje vyksta ju gamyba. jaunieji juose sedi per savo vestuves
pagrindinis marokieciu gerimas - metu arbata. svarbiausia- metu visada daug!
Feso medinos turgus, ant kazkokio balvono kepami ploni blynai
cia vestuviniai sostai - vienoje turgaus gatveleje vyksta ju gamyba. jaunieji juose sedi per savo vestuves
pagrindinis marokieciu gerimas - metu arbata. svarbiausia- metu visada daug!
naktiniu autobusu is Feso vaziavome visa nakti iki dykumos. ryte buvome Merzouga miestelyje. cia, Alzyro pasienyje grazios, dideles oranzinio smelio kopos. nors buvome spali, taciau kaitra neimanoma, +35C todel truputi pasivaiksciojome iki 12 h po kopas, o pietu meta, iki 16 h praleidome besivoliodamos ant kilimu viesbutyje. ten prie musu prisijunge dar vienas lietuvis.
kokia 16 h, kai buvo nebe taip karsta, musu jau lauke trys kupranugariai, su kuriais mes keliavome gilyn i dykuma - nakvynei po atviru dangumi (ar klajokliu palapinese) ant kilimu . 1,5 h lingavome aukstyn zemyn ant prakeiktu kupranugariu, kuriu balnai nesulyginamai nepatogesni negu Tuniso kupranugariu... vakarojom prie zvakes, po didziulem Afrikos zvaigzdem, visiskoje tyloje, kaim maise . tiesa, 5 ryto pradejo lyg skredziamas bliauti asilas. kelemes fotografuoti ir pasitikti saules
ryte grizome vel ant kupranugariu atgal i viesbuti, ir issinuomota masina isvaziavom link Todros tarpeklio. pakeliui tikroji Maroko dykuma - hamada- plynas tuscias laukas, su akmenimis. kelias praktiskai tuscias. kartais kelyje pasitaiko tokiu dykumos vartu
ivaziavus i sleni, vaizdai pamazu keiciasi i zaliaja puse
Todros tarpeklis, nelabai kokia foto, bet tarp staciu sienu toks upelis teka, smagu ten prasivaikscioti. su zabu rysuliais sukinejasi bobulytes, uzdarbiauja pozuodamos, tikros plesikes
gilyn i kalnus tokie vat fotogeniski serpantinai gyvena
vakare pasiekeme Qarzazate miesta, kuris yra Maroko Holivudas, cia studijose ir aplink sukama daug ivairiu filmu.
bus daugiau...
kokia 16 h, kai buvo nebe taip karsta, musu jau lauke trys kupranugariai, su kuriais mes keliavome gilyn i dykuma - nakvynei po atviru dangumi (ar klajokliu palapinese) ant kilimu . 1,5 h lingavome aukstyn zemyn ant prakeiktu kupranugariu, kuriu balnai nesulyginamai nepatogesni negu Tuniso kupranugariu... vakarojom prie zvakes, po didziulem Afrikos zvaigzdem, visiskoje tyloje, kaim maise . tiesa, 5 ryto pradejo lyg skredziamas bliauti asilas. kelemes fotografuoti ir pasitikti saules
ryte grizome vel ant kupranugariu atgal i viesbuti, ir issinuomota masina isvaziavom link Todros tarpeklio. pakeliui tikroji Maroko dykuma - hamada- plynas tuscias laukas, su akmenimis. kelias praktiskai tuscias. kartais kelyje pasitaiko tokiu dykumos vartu
ivaziavus i sleni, vaizdai pamazu keiciasi i zaliaja puse
Todros tarpeklis, nelabai kokia foto, bet tarp staciu sienu toks upelis teka, smagu ten prasivaikscioti. su zabu rysuliais sukinejasi bobulytes, uzdarbiauja pozuodamos, tikros plesikes
gilyn i kalnus tokie vat fotogeniski serpantinai gyvena
vakare pasiekeme Qarzazate miesta, kuris yra Maroko Holivudas, cia studijose ir aplink sukama daug ivairiu filmu.
bus daugiau...
kadangi Quarzazate naujas, beveidis, nemarokiskas miestas, tai jame neuzsilaikeme ir anksti ryte, dar nepatekejus saulei islekem i Ait Benhaddou miesteli, tai unikalus kasbu (moliniu namu ir itvirtinimu) kaimelis, saugomas UNESCO. cia nufilmuota virs 20 ivairiu filmu, kuriems reikia autentisku senoviniu pastatu, gatveliu - "Jesus is Nazareto", "Gladiatorius", "Arabijos Lourensas". vaizdas i kaimeli:
cia jau is kaimelio
Quarzazate palikom masina, ir sedom i reisini autobusa vaziuojanti per kalnus i Marakesha. buvo baisoka per Aukstojo Atlaso kalnu perejas vaziuoti, auksciai ten 4 km, kelias siauras, vingiuotas, jokiu atitvaru, o jei yra, tai aukstis iki keliu vos- autobuso ratams tai niekis. kiti veme nuo pykinimo tiek sukinejantis, o as ziurejau per langus ir skaiciavau "jei nusirisime i praraja dabar- ar yra sansu islikti gyviems?"arba "kiek kartu apsivers autobusas kol sustos apacioje". gal tiems vemiantiems buvo geriau- jie sau i maisiuka susikoncentrave ziurejo ir buvo apsaugoti nuo vaizdu pro langa. kazkaip tuo momentu nusprendziau kad skristi lektuvu gal ir ne taip baisu (klaikiai bijau skraidyt)
bet Marakesha pasiekem sekmingai, tik kalnu apacioje pamatem mus neseniai kelyje aplenkusi dzipa - jau apsivertusi. Marakeshe susiradom viesbuteli, kaina 10 USD uz dvivieti kambariuka. cia is vidinio viesbutelio kiemelio fotkinta, toks psichodelinis viesbutelis, su dideliu medziu kiemelyje kuriame gyvena 1000 cirskianciu zvirbliu
apie Marakesha daug nepasakosiu, i ji visu turistu keliai veda, cia bendram vaizdui- garsioji aikste Djema el Fnaa, su apelsinu sulciu vezimais (pigiausios Maroke sultys), nakti aiskte prisipildo kilnojamu restoraneliu, kur masiskai maitinami visi-tiek turistai, tiek vietiniai
vasario men cia ju tupejo trigubai daugiau, o vat spali dar matyt nebuvo atskride ziemot. lietuviukai cia- is veidu atpazistu
cia jau is kaimelio
Quarzazate palikom masina, ir sedom i reisini autobusa vaziuojanti per kalnus i Marakesha. buvo baisoka per Aukstojo Atlaso kalnu perejas vaziuoti, auksciai ten 4 km, kelias siauras, vingiuotas, jokiu atitvaru, o jei yra, tai aukstis iki keliu vos- autobuso ratams tai niekis. kiti veme nuo pykinimo tiek sukinejantis, o as ziurejau per langus ir skaiciavau "jei nusirisime i praraja dabar- ar yra sansu islikti gyviems?"arba "kiek kartu apsivers autobusas kol sustos apacioje". gal tiems vemiantiems buvo geriau- jie sau i maisiuka susikoncentrave ziurejo ir buvo apsaugoti nuo vaizdu pro langa. kazkaip tuo momentu nusprendziau kad skristi lektuvu gal ir ne taip baisu (klaikiai bijau skraidyt)
bet Marakesha pasiekem sekmingai, tik kalnu apacioje pamatem mus neseniai kelyje aplenkusi dzipa - jau apsivertusi. Marakeshe susiradom viesbuteli, kaina 10 USD uz dvivieti kambariuka. cia is vidinio viesbutelio kiemelio fotkinta, toks psichodelinis viesbutelis, su dideliu medziu kiemelyje kuriame gyvena 1000 cirskianciu zvirbliu
apie Marakesha daug nepasakosiu, i ji visu turistu keliai veda, cia bendram vaizdui- garsioji aikste Djema el Fnaa, su apelsinu sulciu vezimais (pigiausios Maroke sultys), nakti aiskte prisipildo kilnojamu restoraneliu, kur masiskai maitinami visi-tiek turistai, tiek vietiniai
vasario men cia ju tupejo trigubai daugiau, o vat spali dar matyt nebuvo atskride ziemot. lietuviukai cia- is veidu atpazistu
cia dar tokios dvi paveluotos foto is siauru Feso gatveliu
Marakeshas garseja ir savo sodais. i viena turbur vaziuoja visi, net Novaturas per pazintine i ji veza. tai mielas, nedidelis Majorel sodas. jo interjere(hm, ar galima kalbant apie soda vartoti zodi interjeras?! vyrauja ryskiai melyna spalva, kuri net tapo bendrine kalba dizaineriu pasaulyje "majorel blue". geriausia atvaziuoti is pacio ryto, kol dar nera nei vieno turistinio autobuso, ir gali megautis pauksciu ciulbejimu, ir ramiai pasivaikscioti sodo takeliais. daug foto nedesiu, nes jos ir taip populiarios, daugelis ju prisiziurejo.
kadangi nepriklausomo keliautojo privalumas yra laisvas laiko planavimas, tai nereikejo niekur skubeti, ir aplandziojau visus sodo uzkaborius. netiketai radau viena vietele, kur isimyleje marokieciai palieka savo meiles prisipazinimus, ti ne ant berzeliu kaip mes, o ant bambuku
Papildyta:
Marokas labai spalvinga salis, kur susimaisiusios ivairios kulturos. man labai grazu visokie ornamentai, architekturos detales, spalvu derinimas
vienas agrindiniu patiekalu is marokieciu virtuves- tadzinas. tai troskinys, jo buna ivairiu rusiu, daugiausia su vistiena, arba aviena. butinai jo paragaukite. troskini gamina krosnyse. su tadzino indais susidursite visur- juos pardavineja ant kiekvieno kampo- tokie moliniai komplektai: lekste, ir ja uzdengiantis molinis konusas. mano megstamiausiai tadzinas buvo avienos, su slyvomis ir sezamo seklomis. foto- tadzinas su darzovemis ir aviena. ir aisku metu arbata, vieta- restoraneles virs aikstes Djema el Fnaa, Marakeshas
Marakeshas garseja ir savo sodais. i viena turbur vaziuoja visi, net Novaturas per pazintine i ji veza. tai mielas, nedidelis Majorel sodas. jo interjere(hm, ar galima kalbant apie soda vartoti zodi interjeras?! vyrauja ryskiai melyna spalva, kuri net tapo bendrine kalba dizaineriu pasaulyje "majorel blue". geriausia atvaziuoti is pacio ryto, kol dar nera nei vieno turistinio autobuso, ir gali megautis pauksciu ciulbejimu, ir ramiai pasivaikscioti sodo takeliais. daug foto nedesiu, nes jos ir taip populiarios, daugelis ju prisiziurejo.
kadangi nepriklausomo keliautojo privalumas yra laisvas laiko planavimas, tai nereikejo niekur skubeti, ir aplandziojau visus sodo uzkaborius. netiketai radau viena vietele, kur isimyleje marokieciai palieka savo meiles prisipazinimus, ti ne ant berzeliu kaip mes, o ant bambuku
Papildyta:
Marokas labai spalvinga salis, kur susimaisiusios ivairios kulturos. man labai grazu visokie ornamentai, architekturos detales, spalvu derinimas
vienas agrindiniu patiekalu is marokieciu virtuves- tadzinas. tai troskinys, jo buna ivairiu rusiu, daugiausia su vistiena, arba aviena. butinai jo paragaukite. troskini gamina krosnyse. su tadzino indais susidursite visur- juos pardavineja ant kiekvieno kampo- tokie moliniai komplektai: lekste, ir ja uzdengiantis molinis konusas. mano megstamiausiai tadzinas buvo avienos, su slyvomis ir sezamo seklomis. foto- tadzinas su darzovemis ir aviena. ir aisku metu arbata, vieta- restoraneles virs aikstes Djema el Fnaa, Marakeshas
paskutines nuotraukos is mano mylimiausio miestelio - Essaouiros. tai nedidelis zveju miestas prie Atlanto vandenyno, labai romantiskas, o atmosfera ten labai atpalaiduojanti. ten tikrai jauciu kad pailseciau pabuvus savaite. organizuotu turistu nera, atvaziuoja tik pavieniai klajunai, burlentininkai, hipiai ir gnaoua muzikos stiliaus gerbejai. "make love, no war" stiliaus miestelis . pats fotogeniskiausias miestas- ka befotkini- gali deti i desktopa.
o kelis simtmecius atgal tai buvo piratu miestas Mogadoras, miesta juosianti apsaugine siena eina ir is vandenyno puses - cia ant jos pristatyta senoviniu patranku. labai romantiska vakarais palydeti saule sedint ant vienos is ju ir geriant vyna, ypac kai siaucia audra, ir bangos ridenasi placiom juostom- labai hipnotizuoja, nepajunti kaip prabega 3 valandos.
apsigyvenome mazame viesbutelyje tiesiai prie apsaugines sienos, kadangi atvykome sutemus, tai nelabai kas matesi. uzlipe ryte i terasa ant stogo pamateme toki vaizda (saule dar nepatekejusi , tiksliau rukas aplink didelis, tai neaisku kur ji:)
is ten pat po 2 valandu, kai uzlipome i terasa pusryciauti su vaizdu i vandenyna
uostas ir miestas. kaip tikra klaipediete jurininko dukra, esu neabejinga visokioms valtims
cia Essouiros katinukai, vienas vietinis vaikinas pasake - ne, cia ne "Wind city" (taip Essa vadinama del stipriu veju, palankiu burlentininkams), cia "Cat city"!
ryto sauluteje
knygyne
o kelis simtmecius atgal tai buvo piratu miestas Mogadoras, miesta juosianti apsaugine siena eina ir is vandenyno puses - cia ant jos pristatyta senoviniu patranku. labai romantiska vakarais palydeti saule sedint ant vienos is ju ir geriant vyna, ypac kai siaucia audra, ir bangos ridenasi placiom juostom- labai hipnotizuoja, nepajunti kaip prabega 3 valandos.
apsigyvenome mazame viesbutelyje tiesiai prie apsaugines sienos, kadangi atvykome sutemus, tai nelabai kas matesi. uzlipe ryte i terasa ant stogo pamateme toki vaizda (saule dar nepatekejusi , tiksliau rukas aplink didelis, tai neaisku kur ji:)
is ten pat po 2 valandu, kai uzlipome i terasa pusryciauti su vaizdu i vandenyna
uostas ir miestas. kaip tikra klaipediete jurininko dukra, esu neabejinga visokioms valtims
cia Essouiros katinukai, vienas vietinis vaikinas pasake - ne, cia ne "Wind city" (taip Essa vadinama del stipriu veju, palankiu burlentininkams), cia "Cat city"!
ryto sauluteje
knygyne
is Essaouiros i Agadyra galima grizti keliu, einanciu palei vandenyno pakrante, atstumas tarp miestu 173 km. tai vienas graziausiu Maroko keliu- galima issinuomoti masina ir su sustojimais nukeliauti i viena ar kita puse. mes vaziavome autobusu, tai neturejau progos sustoti ir nufotkinti unikaliu vaizdu, kurie sutinkami turbut tik sioje vietoje - pamenate pasakojau kaip gaunamas argano aliejus? tai vat cia pats pirmais apdirbimo etapas - t.y. vaisiu valgymas (foto ne mano, radau internete!) maciau ir maziau nukentejusiu medziu
o cia jau Agadyras, visiem pazistamas vaizdas - centrinis pliazas. ant kalno uzrasas "Dievas , Tevyne, Karalius". kas megsta zuvi, einant link to kalno uz keliu min prieisite uosta- ten zuvu turgus ir palapinese-restoraneliuose kepa jusu pasirinkta zuvi. galite zuvi pirkti ir is zveju, ir nunese i palapine paprasyti iskepti- ten nusipirkus salotu, arbatos ar kitokiu gerimu, kepimas nekainuoja. tas pats beje ir Essouiros uoste yra.
vietine fauna
Taigi tuom ir baigsiu. aciu uz siltus komentarus, ir kantrybe ziurint mano varganu, keliu metu senumo, 2 mgpx fotiku darytas foto.
deja, graziausiu negalejau parodyti, nes esu jas pardavusi ir isipareigojau nedemonstruoti viesai.
kitai kelionei jau perku geresni- tai tikiuosi foto bus kokybiskesnes !
o cia jau Agadyras, visiem pazistamas vaizdas - centrinis pliazas. ant kalno uzrasas "Dievas , Tevyne, Karalius". kas megsta zuvi, einant link to kalno uz keliu min prieisite uosta- ten zuvu turgus ir palapinese-restoraneliuose kepa jusu pasirinkta zuvi. galite zuvi pirkti ir is zveju, ir nunese i palapine paprasyti iskepti- ten nusipirkus salotu, arbatos ar kitokiu gerimu, kepimas nekainuoja. tas pats beje ir Essouiros uoste yra.
vietine fauna
Taigi tuom ir baigsiu. aciu uz siltus komentarus, ir kantrybe ziurint mano varganu, keliu metu senumo, 2 mgpx fotiku darytas foto.
deja, graziausiu negalejau parodyti, nes esu jas pardavusi ir isipareigojau nedemonstruoti viesai.
kitai kelionei jau perku geresni- tai tikiuosi foto bus kokybiskesnes !
As pati maciau ozkas medyje Gidas pasakojo, kas piemenys kartais specialiai sukelia jas i medi, kas sustotu turistai ir uz fotografavima susimoketu.
Jeigu temos autore nesupyktu, galeciau as dar ir kitokiu gyvunu nuotrauku ikelti, kuriuos sutikau Maroke Ir katinuku taip pat
Labai puikus pasakojimas, mano marsrutas siek tiek skyresi nuo jusu.Labai gaila bet nepamaciau dykumos.Gal kita kart
Jeigu temos autore nesupyktu, galeciau as dar ir kitokiu gyvunu nuotrauku ikelti, kuriuos sutikau Maroke Ir katinuku taip pat
Labai puikus pasakojimas, mano marsrutas siek tiek skyresi nuo jusu.Labai gaila bet nepamaciau dykumos.Gal kita kart
QUOTE(fenddi @ 2007 09 13, 20:13)
As pati maciau ozkas medyje Gidas pasakojo, kas piemenys kartais specialiai sukelia jas i medi, kas sustotu turistai ir uz fotografavima susimoketu.
Jeigu temos autore nesupyktu, galeciau as dar ir kitokiu gyvunu nuotrauku ikelti, kuriuos sutikau Maroke Ir katinuku taip pat
Labai puikus pasakojimas, mano marsrutas siek tiek skyresi nuo jusu.Labai gaila bet nepamaciau dykumos.Gal kita kart
Jeigu temos autore nesupyktu, galeciau as dar ir kitokiu gyvunu nuotrauku ikelti, kuriuos sutikau Maroke Ir katinuku taip pat
Labai puikus pasakojimas, mano marsrutas siek tiek skyresi nuo jusu.Labai gaila bet nepamaciau dykumos.Gal kita kart
fenddi, zinoma kelkite nuotraukas! cia gi tema apie Maroka, o ne mano seimynini piknika - visi gali ja testi ozku kelti nereikia - piemuo, pamates sustojusia turistu masina ar autobusa, tiesiog padauzo lazda i medi ir i ji dar daugiau ozku sulipa. tai tada ir praso uz fotografavima pinigeliu, paprastai 1 euro, t.y. 10 dirhamu mazdaug. o siaip jos ten ir be piemenu karstosi - daug tokiu pietiniame maroke maciau. tik deja is vaziuojancios masinos susilieje vaizdai gavosi