Taigi:
Apimčių kompozicijos principą man netgi sunku paaiškinit, nes kaip buvo minėta, jis labiau paremtas nuojauta, negu matematika. Balansą nuotraukoje galima kurti įvariomis priemonėmis. Tai gali būti spalvos, šviesa, šešėliai, atspalviai, ryškumas, kontrastas, faktūra, formos ir t.t. Yra bendri kompozicinio balanso principai, bet jie labiau rekomendacijos, nei taisyklės. Pvz. mažas šiltos spalvos plotas atsveria didelį šaltos spalvos plotą. Stabilumą kadre galima užtikrinti saulės atspindžiu arba šešėliu. Iš principo kompoziciją galima kurti nebūtinai fiziniais objektais, o pvz. vien tik šešėliais ar spalvomis. Prieš fotografuodami mes objektus galime išdėstyti kadre taip, kad jie sukurs stabilią kompoziciją, bet gali būti, kad spalvos, šešėliai, objektų faktūra ją čia pat sugriaus. Kaip perprasti šį kompozicijos principą neturiu aiškaus supratimo. Bandau mokytis žiūrėdamas į svetimus darbus ir šiek tiek skaitydamas.
Atrinkau keletą nuotraukų, nuotraukų, kurios man labai patiko. Čia tikrai ne visos, kurias manau esant etaloninėmis.
http://www.magnumpho.../X/NYC50176.jpghttp://www.magnumpho.../A/NYC70204.jpghttp://www.magnumpho.../S/LON38357.jpghttp://www.magnumpho.../H/LON38337.jpg
"Forcing yourself to use restricted means is the sort of restraint that liberates invention. It obliges you to make a kind of progress that you can't even imagine in advance." - Picasso