Įkraunama...
Įkraunama...

Meninės fotografijos klubas (2 dalis)

QUOTE(Narajana @ 2007 10 02, 11:33)
Atsirinkti savo fotografijas ne mažesnis menas, nei jas padaryti. Didžiausia žmonių bėda, kad jie ir savo fotografijų atrinkti nemoka, nemoka įvertinti.
O reikėtų išmokti, nes tai labai svarbu...


Aciu uz idomias mintis!
Manau ismokti atsirinkti labiausiai padeda argumentuota kritika. Ar ne? Butu naudinga jos cia girdeti daugiau.
Papildyta:
QUOTE(peppi @ 2007 10 02, 14:26)
beje kaubojus bega is kadro, itariu tas techniniam fotografui niekaip nesuvokiama biggrin.gif o pirmojoje horizontas pasvires lotuliukas.gif


Galbut as neteisingai supratau, bet man pasirode, kad kaubojus ir yra daugiau "madonos liemenele" negu menine fotografija. Ar ne?
Atsakyti
o tau pasakymas, kad nuotrauka neturi dvasios, minties gylio ar siaip kazkokio kabliuko juk dar nesiskaitytu pakankamai argumentuota wink.gif?

regis jau du ar trys puslapiai prirasyti lietuviskai ir rusiskai apie tai ka reiketu daryti...primiausia meginti zvelgti i daiktus, dalykus, ivykius ne is fotografo tasko bet meginti isijausti i personaza, kuris bus nuotraukoje...persikunyti...

lengva kritikuoti tiems, kurie nieko neismano...juk pakanka pasakyti "nepatinka, man negrazu"...o sunku kritikuoti kai zinai daug...kartais tiesiog nuotraukoje nebuna nieko, ka galetum pakomentuoti...
Atsakyti
QUOTE(sillwio @ 2007 10 02, 14:41)
Aciu uz idomias mintis!
Manau ismokti atsirinkti labiausiai padeda argumentuota kritika. Ar ne? Butu naudinga jos cia girdeti daugiau.
Papildyta:
Galbut as neteisingai supratau, bet man pasirode, kad kaubojus ir yra daugiau "madonos liemenele" negu menine fotografija. Ar ne?


Kaubojaus fotografija parduota kaip meno kūrinys, o ne pop kultūros aksesuaras. Ir mums jį tenka tokiu ir pripažinti. O kas labiausiai vertinga šioje fotografijoje tai taip pat, kaip ir toje, kur stovi mergaitė, o gi mūsų atspindys. Kokie buvome ir kaip atrodėme dabar jau praėjusiame amžiuje. Apranga, veiksmas ir t.t. štai kas vertinga šioje fotografijoje. Beje jei kabėti apie kompoziciją, tai būtent judesio fotografavime ir galimas "išėjimas iš kadro" pabrėžiantis patį judesį, tad klasikinėm kompozicijos taisyklėm čia nenusižengta...

Dėl pačio vertinimo, tai mes labai dažnai susiduriame su tokia problema studentų tarpe. Kai būna piešimo peržiūros. Kaskart atsiranda studentų kurie šalia savo darbų iškabina ir svetimus, įsivaizduodami, kad gal komisija to nepastebės. ir tie svetimi darbai būna, žinoma, žymiai geresni nei jų. Bet jie to nemato ir bando įrodyti, kad jų darbai taip pat gari arba, kad tikrai tai jie piešė. Bėda ir yra ta, kad jie nesugeba pamatyti skirtumo tarp gero ir blogo darbo.
O va dėstytojui tai matosi vos tik užmetus akį. ir nieko čia neapgausi. Taigi egzistuoja kai kas, ką gali įvertinti žinodamas tam tikras taisykles...

Dabar dėl rodymo darbų. Na paimkim muzika. mokinys mokosi groti pianinu, išmoksta groti gamas, išmoksta gerai groti gamas, ar jis jau gali koncertuoti? Ar jis gali išeiti į sceną ir damonstruoti savo sugebėjimus groti gamą?
Ar jis išeina tik tuomet, kai išmokęs gamas, laisvai gali net improvizuoti. Kad mokėjimas groti gamas jo jau nebevaržo, tai tiesiog jau "įaugę į kraują" ir jis pavyzdžiui atlieka net savos kūrybos kūrinį.
Fotografijoje lygiai tas pats, bet kuriame mene lygiai tas pats. pradedi piešti nuo kubo, po to kitų daiktų, kol prieini prie gipsinės galvos ir tik galiausiai pradedi paišyti žmogų. Bet ar akademinis piešimas jau meno kūrinys? tik tuomet kai įvaldęs techniką ir suvokęs visus principus pradedi improvizuoti, pradedi vaizduoti kaip būtent tu matai aną ar kitą objektą, vieną ar kitą žmogų, tuomet tampi menininku.

Kažkodėl visi galvoja kad fotografijoje viskas kitaip. kadangi fotografams dėstau piešimą, man visi sako, kad mes stojome į fotografiją todėl, kad piešti nemokam ir iš viso mes ne dailininkai, o fotografai...
bet tam kad suvokti tuos bendrus principus neapseinama nei be piešimo, nei be bendros meno istorijos ir t.t.



Papildyta:
QUOTE(peppi @ 2007 10 02, 14:56)
lengva kritikuoti tiems, kurie nieko neismano...juk pakanka pasakyti "nepatinka, man negrazu"...o sunku kritikuoti kai zinai daug...kartais tiesiog nuotraukoje nebuna nieko, ka galetum pakomentuoti...


Aš tai visiškai su tavim sutinku. Iš tiesų žmonės reikalauja, va nuėjau pafotiknau truputį šiandien ir prašau man komentuokit. man regis išsamius komentarus taip pat reikia nusipelnyti...
pasakyti gražu arba ne, man patinka arba ne tikrai nesunku. O va analizuoti reikia laiko ir kartais to laiko gaila...
Kartais verta nufotografavus atidėti kuriam laikui fotografijas į šalį, o po kelių dienų, ar savaičių naujai į jas pažiūrėti, gal tos fotografijos kurios iš karto atrodė įdomios ir geros pasirodys visai ne tokios. Ir atvirkščiai, kitos nepastebėtos bus žymiai įdomesnės.
man būna taip, kad aš metus neliečiu fotografijų ir tik po metų pradedu žiūrėti kad gi ten gali būti gero... Nes pirmas įspūdis labai glaudžiai susijęs su patirtomis emocijomis fotografavimo metu. bet žiūrovas, kuris ten nedalyvavo, viso to gi nejaučia, tad jam gali būti visiškai ir neįdomu...
Atsakyti
QUOTE(Narajana @ 2007 10 02, 17:06)
Dėl pačio vertinimo, tai mes labai dažnai susiduriame su tokia problema studentų tarpe. Kai būna piešimo peržiūros. Kaskart atsiranda studentų kurie šalia savo darbų iškabina ir svetimus, įsivaizduodami, kad gal komisija to nepastebės. ir tie svetimi darbai būna, žinoma, žymiai geresni nei jų. Bet jie to nemato ir bando įrodyti, kad jų darbai taip pat gari arba, kad tikrai tai jie piešė. Bėda ir yra ta, kad jie nesugeba pamatyti skirtumo tarp gero ir blogo darbo.
O va dėstytojui tai matosi vos tik užmetus akį. ir nieko čia neapgausi. Taigi egzistuoja kai kas, ką gali įvertinti žinodamas tam tikras taisykles...


QUOTE(Narajana @ 2007 10 02, 17:06)
Aš tai visiškai su tavim sutinku. Iš tiesų žmonės reikalauja, va nuėjau pafotiknau truputį šiandien ir prašau man komentuokit. man regis išsamius komentarus taip pat reikia nusipelnyti...


Ir kaip gi studentai mokosi piesti? Jus siunciat juos namo dar pasimokyti keleta meteliu, nes jie dar nenusipelne buti analizuojami? Ar visgi patariat, parodot ir padedat suprast?

QUOTE(Narajana @ 2007 10 02, 17:06)
Dabar dėl rodymo darbų. Na paimkim muzika. mokinys mokosi groti pianinu, išmoksta groti gamas, išmoksta gerai groti gamas, ar jis jau gali koncertuoti? Ar jis gali išeiti į sceną ir damonstruoti savo sugebėjimus groti gamą?
Ar jis išeina tik tuomet, kai išmokęs gamas, laisvai gali net improvizuoti. Kad mokėjimas  groti gamas jo jau nebevaržo, tai tiesiog jau "įaugę į kraują" ir jis pavyzdžiui atlieka net savos kūrybos kūrinį.


Jis mokosi savarankiskai, ar vistik jam kazkas padeda ir ji moko? Man rodos cia mes susirinkom mokytis, o ne rodyti savo darbu kaip meno. Negana to, mes cia susirinkom ne tapti menininkais, o pabandyti suprasti mena ir pradeti matyti savaip.

QUOTE(Narajana @ 2007 10 02, 17:06)
Kartais verta nufotografavus atidėti kuriam laikui fotografijas į šalį, o po kelių dienų, ar savaičių naujai į jas pažiūrėti, gal tos fotografijos kurios iš karto atrodė įdomios ir geros pasirodys visai ne tokios. Ir atvirkščiai, kitos nepastebėtos bus žymiai įdomesnės.
man būna taip, kad aš metus neliečiu fotografijų ir tik po metų pradedu žiūrėti kad gi ten gali būti gero... Nes pirmas įspūdis labai glaudžiai susijęs su patirtomis emocijomis fotografavimo metu. bet žiūrovas, kuris ten nedalyvavo, viso to gi nejaučia, tad jam gali būti visiškai ir neįdomu...


Labai teisingas pastebejimas. Taip darau ir as, ir manau daugelis bent kiek pramokusiu fotografuoti.
Atsakyti
QUOTE(Narajana @ 2007 10 02, 14:25)
Apie mano kainą taip pat galiu kalbėti/ne kainą iš savo patirties. Didžiausią sumą už savo fotografijas esu gavusi Šveicarijoje t.y. 10 000 eurų.  Tačiau tas pačias fotografijas galėčiau atiduoti ir už dyką bičiuliams arba už kelis šitus litų.
Tai gi fotografija kainuoja tiek, kiek už ją kažkas sumoka, štai tokia jos ir kaina.
galima sakyti, kad va šita fotografija labai vertinga, bet jei jos niekas neperka, tai ji ir nekainuoja smile.gif


Man super patiko sita tavo mintis, manau sitai pasako daug ka apie komercija ir kaip ji susijusi su menu.
Atsakyti
QUOTE(sillwio @ 2007 10 02, 18:04)
Ir kaip gi studentai mokosi piesti? Jus siunciat juos namo dar pasimokyti keleta meteliu, nes jie dar nenusipelne buti analizuojami? Ar visgi patariat, parodot ir padedat suprast?
Jis mokosi savarankiskai, ar vistik jam kazkas padeda ir ji moko? Man rodos cia mes susirinkom mokytis, o ne rodyti savo darbu kaip meno. Negana to, mes cia susirinkom ne tapti menininkais, o pabandyti suprasti mena ir pradeti matyti savaip.
Labai teisingas pastebejimas. Taip darau ir as, ir manau daugelis bent kiek pramokusiu fotografuoti.


Nenorėčiau, kad mano pastabas priimtumėte asmeniškai, lyg aš čia jus kur nors varyčiau. Niekur niekas jūsų nevaro, be to tai ir ne mano tema, nei mano skyrelis. Atėjau pasidalinti kažkokia patirtimi, kažkokiomis žiniomis tik tiek.

Aš tik ką norėjau pasakyti, kad tas fotografijas, kurios atitinka gamas siųstumėte į skyrelį skirtą mokslams, o va jei jau nuspręsite, kad viena ar kita fotografija tinkama ir džazui, siųstumėte čia smile.gif Na kad įdomiau būtų žiūrėti ir įdomiau diskutuoti, nagrinėti analizuoti ir pan.
Ir viskas čia nuo jūsų priklauso. Čia juk, kiek suprantu, skyrelis skamba "Meninės fotografijos klubas", tad visi laisvi išsakyti savo nuomonę ir savo pastabas...

Ir dar kartelį pakartosiu, kad aš kalbu apskritai, o ne asmeniškai. Nei vienam, man regis, asmeniškai dar nieko nesu pasakius...
Atsakyti
QUOTE(Narajana @ 2007 10 02, 19:19)
Nenorėčiau, kad mano pastabas priimtumėte asmeniškai, lyg aš čia jus kur nors varyčiau. Niekur niekas jūsų nevaro, be to tai ir ne mano tema, nei mano skyrelis. Atėjau pasidalinti kažkokia patirtimi, kažkokiomis žiniomis tik tiek.


Labai vertinu tiesas, kurios gimsta diskusijoje ir negaliu pakęsti žmonių, neturinčių nuomonės. Ačiū už atvirą diskusiją. Aš taip pat kalbėjau apskritai. Rašydamas "jūs" turėjau omenyje kolegijos dėstytojus. Internete į visus kreipiuosi "tu". To paties pageidauju ir iš pašnekovų smile.gif
Dėl nuotraukų dėjimo čia - aš dedu tik tas, kurios mano akimis ir yra džazas. Galbūt ne visada pavyksta tinkamai pačiam įvertinti nuotrauką, todėl ir dedu čia. Plius stengiuosi vykdyti Viktoro užduotis, nes, kaip jau minėjau, norisi išmokti giliau suprasti meninę fotografiją ir meną apskritai. Dalyvauju čia tikrai ne tam, kad pasirodyti esąs menininkas.
Viktoras pradėjo šį skyrelį, tu padarei jį dar įdomesnį.
Atsakyti
QUOTE(sillwio @ 2007 10 02, 19:47)
Viktoras pradėjo šį skyrelį, tu padarei jį dar įdomesnį.


thumbup.gif drinks_cheers.gif
Atsakyti
Labai įdomiai viską suskaitau. Pritariu Peppi paskutiniams postams, ir aišku tikrai nesiginčysiu su Narajana.. skaitau tyliai suglaudusi ausis ir mokausi blush2.gif

Jau daug kartų minėjau, kad esu čia tam, kad sugebėčiau atskirti meninę fotografiją nuo ne meninės, šiuo metu dar toli gražu iki to, nes kartais dar neatskiriu ir kompoziciškai nestabilios nuotraukos, ir kad išmokčiau savo nuotraukomis kažką pasakyti ir kad jos taptų įdomios ne tik man vienai. dėl to mokausi ir beje labai laukiu ir Narajanos komentarų 4u.gif

Ir aš stengiuosi, kad nuotraukos pagulėtų kažkiek, nes jau tikrai pastebėjau, kad išblėsus emocijoms, kai kurios nuotraukos tampa visiškai neįdomios, kurios iš pradžių atrodė kažkas tokio..
Atsakyti




Спасибо Ветре за поддержку и понимание.
Надеюсь многим здесь есть чему поучиться, и мне этот клуб даёт как ни странно не меньше , чем я ему.
По поводу коментарий к фотографиям спешу прокоментировать пропущенные снимки:
Silwio
Белые ветряные мельницы -это супер! Очень символичный, очень поэтичный, и если угодно,
очень композиционно уравновешен. Очень сильный снимок, жаль что он остался незамеченным.
Elina
Очень понравился Ваш снимок с барашками. Остальны "тройки" более притянуты к теме, а барашки - прелесть.

Что касается трудностей по поводу коментирования и того, что эти коментарии надо заслужить, мысль такая:
Клуб если помните, начинался с того , что все кому не лень присылали фотографии и ждали коментариев,
конечно положительных. Я, стараясь удержать планку, подходил к снимкам максимально критично, полагая ,
что критика учит. Как показал мой личный опыт в этом клубе: далеко не всех.
Некоторые, не дождавшись похвалы и "признания" в этом клубе ушли, другие, решив, что худ. хотография - это
не так интересно, как им казалось, тоже ушли там где понятнее и легче.
Тогда я сделал вывод и озвучил его так: смогу научить тех, кто хочет УЧИТЬСЯ, а не безответственно болтать.
Желающих пойти с самого начала нашлось двое ( Labradoriuke я не обучаю - ей есть где черпать знания и надеюсь
она не обижается).
Прекрасно! Но на каждом этапе клубного обучения появляется соблазн появиться и спросить: а как вам кажется,
как у меня получается?
Мне не настолько трудно отвечать и описывать недостатки и достоинства, насколько бесполезно это в первую очередь
для вопрошающего.
На подобные вопросы: как вам кажется хочется ответить- а зачем это вам? Если хотите учиться - надо начинать сначала,
если хотите признания или похвалы, а что будет, если вы её не получите?
smile.gif)
Надеюсь никого не обидел и буду понят правильно.
Хотите участвовать в клубе - учавствуйте, но не ограничивайте своё участие вопросами: а как вам кажется,
моя карточка - художественная? (и если нет, то у вас не интересно и я с вами не вожусь, у меня свои взгляды
на искуство).Почему спрашивая о значимости своих работ, Вы не высказываете вои взгляды на работы других?
Стесняетесь? А чего больше: показывать свои работы или говорить о работах других? И почему?

А что касается нашего разговора с Ветре по поводу скандальных снимков:
Ветре на самом деле, я думаю мы оба понимаем, что эта пляжная коллекция, о которой мы говорили, снята не любителем,
и снята умышленно эпотажно. Даже моим невооруженым глазом видно, что автор не вчера взял в руки фотоаппарат,
и блестяще владеет техникой фотосъёмки не только технической, но и художественной, а в этой коллекции - умышленно
и даже нарочито принебрёг всеми художественными приёмами. Но ведь это похоже на игру профессионального фигуриста,
который в своём показательном выступлении показывает дилетанта в фигурном катании. Там всё шито белыми нитками:
я имею в виду профессионализм автора, но этот профессионал выбал, или ему грамотно "подсказали", путь эпотажа!
Снято "как мыльницей", снято "как со встроенной вспышкой" и т.д. А потом помнишь Женя Мохорев, сказал:
"ему удалось не разрушить этот тонкий мир" и как-то дискуссия прекратилась.
Доля правды и очень большая в его словах есть. Я и теперь не считаю эту коллекцию художественной, у себя бы я
такую не держал, но надо сознаться, что есть люди, которым важен не худ. аспект в чистов виде, а степень
внимания к объекту- это мало похоже на ливчик Мадонны, но людям с детской чистотой взглядов, я бы не смог объяснить
чем эти карточки хороши.



Atsakyti
Sveiki,

Šiandien norėčiau jus supažindinti su įvairiomis technikomis, kurios vyrauja šiuo metu foto meno pasaulyje. Kurios labai madingos.
Šiame skaitmeniniame laikotarpyje menininkai vis ieško naujų raiškos priemonių, arba tiksliau grįžta prie senųjų…
Dažniausiai pasirenkamos “žaislinės kameros”, galbūt dėl to kad pabrėžti, kad svarbu ne su kuo, o svarbu ką ir kaip fotograuoji. Tad pasaulyje dabar vyrauja žaislinės kameros…
Štai keletas jų. Kolkas tik paminėsiu visas, o vieną pristatysiu plačiau.
Pihol’inė kamera. Ją galima pasidaryti iš bet kokios dėžutės, čia kiekvieno fantazija. Tačiau yra ir pramoninių pinholinių kamerų. Lietuvoje ytin madinga, VDA dėstytojo dėka, kuris užkrėtė jaunimą.
user posted image
user posted image
Holga. Plačiaformatė kamera. Tačiau teturi vieną diafragmą, jokių išlaikymų jokių parametrų, bet už tai fotografuojama plačiomis juostelėmis.
Lomo kamera. Lomografija dabar labia madinga ir Lietuvoje ypeč jaunimo tarpe. Taip pat žaislinė kamera. Lomo yra keletos rūšių, kai kurios daro keturis sr gaugiau kadrų iš karto.

Na ir Polaroid SX-70.
user posted image
Tai senas polaroido leidimas, kuris suteikia galimybę nutogorafavus greitai apdoroti fotografiją, kad ji atrodo kaip tapybos darbas. Ši technika labia madinga visame pasaulyje. Tačiau įsigyti medžiagų ir patį fotoaparatą galima tik Amerikoje arba Vokietijoje. Tačiau tokios fotogafijos mylėtojams tai ne kliūtis smile.gif
Ta polariodo emulsija būna minkšta kelias minutes, tad reikia iš karto numatyti ką fotografuosi irk ą iš to galmės per tas kelias minutes padaryti… Apdorojama ji dažniausiai metaliniu strypeliu. Kaip suprantat polaroido originalas yra labia mažas, be to greitai blunka, tad geriau jį laikyti kur nors tamsoje. O originalą nuskanavus galima išdidinti ir spausdinti jau reikiam formato…
Štai keletas pavyzdžiu fotografijų atliktųšia technika. Jokio PS, vienas kadras ir polaroido manipuliacija. smile.gif
user posted image
user posted image
user posted image





Atsakyti
Vetre, tikrai labai patiko tavo pristatymas thumbup.gif Dekui 4u.gif

QUOTE(Victor*photo* @ 2007 10 03, 05:01)
Желающих пойти с самого начала нашлось двое ( Labradoriuke я не обучаю - ей есть где черпать знания и надеюсь
она не обижается).


Я уже привыкла, ну я тут самая паследния ax.gif
пока у мене не где черпать знания blush2.gif А когда будет, там ни кто неучит понимат и снимат художественую фотографию.
Спосиба што вы тут бываете.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Labradoriukė: 03 spalio 2007 - 14:36