andriuška, tai nieko neparodysi iš savo bandymo?
puriena, mes jau per AŽ paderinom meeto reikalą. jei tik galėsiu, būsiu
Sveiki, kolegos! Smagu matyti didejancias "mirkanciu" rankas chemikaluose gretas Keletas minciu/pamastymu/klausimu is asmenines praktikos. Savaitgali ryskinau pora Kodak T-MAX 400 juostu (viena savo ir viena svetima) ir "papuoliau". Bekabinant juostas viena prilipo prie kitos. Kokiom 5 sekundem, ne ilgiau. Ir ka manot, ant vienos juostos ryskiai matosi atspaudas. Lygiai per viduri kadro. Gerai, kad bent ne per visa ilgi. Niekada nemaniau, kad gali taip nutikti. Spausdamas nuotraukas bandziau maskuoti, bet tai sunku padaryti, nes riba kaip uzbrezta ir reikia tiksliai pataikyti vieta, iki kurios pridengti popieriu. Kitaip iseina dar blogiau, negu is viso nieko nedarant. Juosta aisku isdziovinta. Andriuska, ar yra koks sansas "atmirkyt"? Kiekviena karta ryskindamas vis keikiu D-76 miltelinius ryskalus. Gerai, kad siuolaikines juostas galima ryskinti kad ir katino slapine, jos atlaidzios Kitaip butu liudna. Isbaigsiu ir zadu pereit prie skystu. Pradejau ziurinetis ilforda. Ogi pasirinkimo beveik nera, o ir brangesnis jis uz Kodaka. Vietiniai tiekejai deklaruoja, kad veza, bet sandely turi viena vienintele rusi. Visa kita brangu ir ilgokai uztrunka. Su Ilfordo 135 juostom irgi beda. Sandeliuose tik 120 Sakykit is kur uzsakinejat. Kita vertus as kodaku visai patenkintas. Turbut teks testi draugyste su kodaku, tik ryskalu skystu nusipirkt. Andriuska, gali ka nors papasakot apie T-MAX ryskalus? Fiksazas, kiek zinau, tinka bet koks. Turiu skysto ilfordo, tai ta ir "valgysiu" po truputi. Na, nebent parekomenduosit ka nors pigaus ir gero
Dar vienas klausimas. Kadangi nusipirkau taimeri didintuvui, tai eksperimentavau su skirtingomis diafragmomis ir islaikymais. Susidariau nuomone, kad kontrastingumui skirtinga diafragma itakos nedaro. Svarbu teisingai parinkt islaikyma. Tuo tarpu nuotrauku kokybei diafragma itaka daro. Prie pilnai atidarytos (islaikymas 1,4s) atspaude matosi gana ryski balta vinjete. Prie pilnai uzdarytos ta pati beda. Optimaliausia kombinacija kazkur per viduri. Aisku islaikymas ilgeja iki kokiu 10 sekundziu, bet per jas galima spet pvz. pamaskuot. Andriuska, is tikruju viskas taip, ar mano didintuvo objektyva laikas keist?
Neziurint i visus sunkumus procesas tikrai kurybinis ir labai idomus. Geriausias jausmas apima ryte perziurint isdziuvusias nuotraukas. Gal siandien vakare ka nors parodysiu
Dar vienas klausimas. Kadangi nusipirkau taimeri didintuvui, tai eksperimentavau su skirtingomis diafragmomis ir islaikymais. Susidariau nuomone, kad kontrastingumui skirtinga diafragma itakos nedaro. Svarbu teisingai parinkt islaikyma. Tuo tarpu nuotrauku kokybei diafragma itaka daro. Prie pilnai atidarytos (islaikymas 1,4s) atspaude matosi gana ryski balta vinjete. Prie pilnai uzdarytos ta pati beda. Optimaliausia kombinacija kazkur per viduri. Aisku islaikymas ilgeja iki kokiu 10 sekundziu, bet per jas galima spet pvz. pamaskuot. Andriuska, is tikruju viskas taip, ar mano didintuvo objektyva laikas keist?
Neziurint i visus sunkumus procesas tikrai kurybinis ir labai idomus. Geriausias jausmas apima ryte perziurint isdziuvusias nuotraukas. Gal siandien vakare ka nors parodysiu
QUOTE(Sansara @ 2008 11 17, 11:33)
nėr labai ką rodyti. senus negatyvus perkeliu ant didesnio formato. čia jau reikia "gyvai" žiūrėti
QUOTE(sillwio @ 2008 11 17, 11:42)
Sveiki, kolegos!
labas
bandyk užsisakyti iš fotoimpex'o. veikia kaip ir dera vokiečiams - be priekaištų. o ir adox juosta gali maloniai tave nustebinti (bent jau kaina). bet mano siūlymas - pats laikas pačiam pereiti prie 120.
apie tas sulypusias juostas. manau, kad atmirkymui jas reikėjo kišti į vandenį ir ten bandyti. gal ten tas "lygių paviršių susiklijavimo" efektas ne toks stiprus būtų... bet šiaip tai želatininė emulsija labai jau toks daiktas, reikalaujantis švelnumo, kol drėgna. buvau kelis kartus neišlaikęs juostos, kai kabinau (tiksliau - šsprūdo iš laikiklio). nu tai jau grindų dulkės ir smiltelės visas surinko. ir praplovimas pakartotinis neką tepadėjo
x-tolas labai geras ryškalas. ypač skiestas 1+3. neagresyvus, išlyginimo efektas geras. o svarbiausia, kad atskiestas ir iki viršaus pripiltame butelyje stovi metus ir daugiau. aš vat praskėdžiau 5 L ir supilsčiau į litrinius alaus butelius rudus. ryškalas visuomet po ranka. tik nupilu 120 ml vienam bakeliui ir praskiedžiu. po to unitazan išpilu (po jis gan draugiškas aplinkai - vitaminas C pagrinde )
dėl diafragmos didintuve. Žinok čia sunku ką pasakyti nemačius. priklauso ir nuo objektyvo tipo (dabaqr nepamenu kurie, bet vieni mėgsta diafragmą apie 8, o kiti ir su atidaryta dirba). aš pats per 2 žingsnius visuomet priveriu (pas mane industaras kažkuris). galima ir su atvira, bet diafragma ryškumo gyliui įtakos kažkie turi. nereik suprasti, kad ji padaro ryškesniu neryškų negatyvo vaizdą. visai ne. paprasčiausiai aš mėgstu spausdinti išėmęs vieną stiklą (o paskitinį kartą ir abu stiklus, pasidariau šiokį tokį bestiklį rėmelį. taigi, kadangi juosta nėra idealiai lygi, tai diafragmos privėrimas leidžia "išlyginti" tuos juostos išlinkimus. o vinjetavimas gali atsirasti dėl įvairių priežasčių: lempos aukštis mano krokuse turi daug įtakos, ir ne tik aukštis, bet ir bendrai padėtis. lempos forma. kondensorių (jei pas tave jie yra didintuve) kokybė ir tinkamumas sistemai (objektyvas+kondensoriai ir matyt +lempa). tarp kitko, antrą kartą spausdinu su maža apvalia balta philips lempute 40 w galios. ir rezultatai žymiai geresni nei su dideliu burbulu 150 w. pirmiausia - ne taip kaista viskas, laikas dvigubai sutrumpėjo. na ir bendras pojūtis.
aš vat porą kartų su kita problema susidūriau: vaizdas ant popieriaus gaunasi toks labiau pilkas (nėra nei baltos, nei juodos), ir visas lyg šviesesnėm-tamsesnėm bangom nuėjęs.... pastebėjau, kad toks efektas gaunasi, kai ryškale labai greitai pradeda vaizdas ryškėti (pereksponuota). matyt tame problema, kad ryškinimas vyksta pairšiniame sluoksnyje ir gilyn ryškalas dar nespėja prasiskverbti, o jau procesas stabdomas ir fiksuojamas. bendrai tai man geriausiai žiūrisi tops nuotraukos, kurios išguli ryškale 2-3 minutes ir vizualiai procesas po pirmos minutės kaip ir sustojo ir toliau nesikeičia, bet matyt popieriaus emulsijos gilumoj vis vien ryškinasi ir gaunasi toks sodrus vaizdas.... nepamačius jaučiu sunku suprasti, apie ką kalbu. nors kitą vertus pastebėjau, kad mano nuotraukos gan tamsios. negaliu pasakyti, kad siužetai jose labai jau šviesūs, bet bendrai gan niūrokai ir dramatiškai atrodo. reikia matyt trumpinti ekspoziciją kokių 15 proc. nuo man patinkančios.
o su ta vokiečių parduotuvę išbandyk. po norvėgijos kainų bus neblogai (net lietuviškom kainom konkurenciją sudaro, kąjau bekalbėti apie pasirinkimą). tiesa, neaišku, kokius muitus reiks mokėti. bet jei užsisakinėsi, pasiimk ir seleniniį tonerį (adox selenid). skiedinys 1+100 nekeičia vizualios spalvos, bet keičia sidabro struktūrą ir prailgina negatyvų ir nuotraukų gyvenimą kelis kartus. o ir spalva įdomi gaunasi, kai šalto tono popieirų tonuoji. warmtoniniam nelabai patiko, man rudas gražesnis...
p.s. tikiuosi po 29 bus daugiau "mirkančiųjų"
na vat, dedu porą nuotraukų. I temos uždarymui. pirmos dvi skanuotos padėtos ant stiklo, o paskutinės dvi kabėjo ore (na aš jas priklijavau prie pasporto nenuskanavęs, na čia iš serijos to mano rengiamo tipo portfolio ), todėl matosi šioks toks brokas - atspindžiai nuo popieriaus paviršiaus, bet siužetui tai nekenkia. spalvų nekeičiau, tokios jos popieriuje. visu dydžiu nuotraukos netilpo, nes skaneris A4, o nuotraukos kiek didesnės, be to dėl pasporto kiek viršaus teko pakirpti paskutinėse... nu čia teisintis pradėjau.
p.s. pastaroji viena mano mėgstamiausių nuotraukų...piršlienė liūdėsio akimirka...
p.s. pastaroji viena mano mėgstamiausių nuotraukų...piršlienė liūdėsio akimirka...
QUOTE(andriuska @ 2008 11 17, 16:32)
1. bandyk užsisakyti iš fotoimpex'o. veikia kaip ir dera vokiečiams - be priekaištų. o ir adox juosta gali maloniai tave nustebinti (bent jau kaina). bet mano siūlymas - pats laikas pačiam pereiti prie 120.
2. apie tas sulypusias juostas. manau, kad atmirkymui jas reikėjo kišti į vandenį ir ten bandyti. gal ten tas "lygių paviršių susiklijavimo" efektas ne toks stiprus būtų... bet šiaip tai želatininė emulsija labai jau toks daiktas, reikalaujantis švelnumo, kol drėgna. buvau kelis kartus neišlaikęs juostos, kai kabinau (tiksliau - šsprūdo iš laikiklio). nu tai jau grindų dulkės ir smiltelės visas surinko. ir praplovimas pakartotinis neką tepadėjo
3. x-tolas labai geras ryškalas. ypač skiestas 1+3. neagresyvus, išlyginimo efektas geras. o svarbiausia, kad atskiestas ir iki viršaus pripiltame butelyje stovi metus ir daugiau. aš vat praskėdžiau 5 L ir supilsčiau į litrinius alaus butelius rudus. ryškalas visuomet po ranka. tik nupilu 120 ml vienam bakeliui ir praskiedžiu. po to unitazan išpilu (po jis gan draugiškas aplinkai - vitaminas C pagrinde )
4. dėl diafragmos didintuve. Žinok čia sunku ką pasakyti nemačius. priklauso ir nuo objektyvo tipo (dabaqr nepamenu kurie, bet vieni mėgsta diafragmą apie 8, o kiti ir su atidaryta dirba). aš pats per 2 žingsnius visuomet priveriu (pas mane industaras kažkuris). galima ir su atvira, bet diafragma ryškumo gyliui įtakos kažkie turi. nereik suprasti, kad ji padaro ryškesniu neryškų negatyvo vaizdą. visai ne. paprasčiausiai aš mėgstu spausdinti išėmęs vieną stiklą (o paskitinį kartą ir abu stiklus, pasidariau šiokį tokį bestiklį rėmelį. taigi, kadangi juosta nėra idealiai lygi, tai diafragmos privėrimas leidžia "išlyginti" tuos juostos išlinkimus. o vinjetavimas gali atsirasti dėl įvairių priežasčių: lempos aukštis mano krokuse turi daug įtakos, ir ne tik aukštis, bet ir bendrai padėtis. lempos forma. kondensorių (jei pas tave jie yra didintuve) kokybė ir tinkamumas sistemai (objektyvas+kondensoriai ir matyt +lempa). tarp kitko, antrą kartą spausdinu su maža apvalia balta philips lempute 40 w galios. ir rezultatai žymiai geresni nei su dideliu burbulu 150 w. pirmiausia - ne taip kaista viskas, laikas dvigubai sutrumpėjo. na ir bendras pojūtis.
5. aš vat porą kartų su kita problema susidūriau: vaizdas ant popieriaus gaunasi toks labiau pilkas (nėra nei baltos, nei juodos), ir visas lyg šviesesnėm-tamsesnėm bangom nuėjęs.... pastebėjau, kad toks efektas gaunasi, kai ryškale labai greitai pradeda vaizdas ryškėti (pereksponuota). matyt tame problema, kad ryškinimas vyksta pairšiniame sluoksnyje ir gilyn ryškalas dar nespėja prasiskverbti, o jau procesas stabdomas ir fiksuojamas. bendrai tai man geriausiai žiūrisi tops nuotraukos, kurios išguli ryškale 2-3 minutes ir vizualiai procesas po pirmos minutės kaip ir sustojo ir toliau nesikeičia, bet matyt popieriaus emulsijos gilumoj vis vien ryškinasi ir gaunasi toks sodrus vaizdas.... nepamačius jaučiu sunku suprasti, apie ką kalbu. nors kitą vertus pastebėjau, kad mano nuotraukos gan tamsios. negaliu pasakyti, kad siužetai jose labai jau šviesūs, bet bendrai gan niūrokai ir dramatiškai atrodo. reikia matyt trumpinti ekspoziciją kokių 15 proc. nuo man patinkančios.
6. o su ta vokiečių parduotuvę išbandyk. po norvėgijos kainų bus neblogai (net lietuviškom kainom konkurenciją sudaro, kąjau bekalbėti apie pasirinkimą). tiesa, neaišku, kokius muitus reiks mokėti. bet jei užsisakinėsi, pasiimk ir seleniniį tonerį (adox selenid). skiedinys 1+100 nekeičia vizualios spalvos, bet keičia sidabro struktūrą ir prailgina negatyvų ir nuotraukų gyvenimą kelis kartus. o ir spalva įdomi gaunasi, kai šalto tono popieirų tonuoji. warmtoniniam nelabai patiko, man rudas gražesnis...
2. apie tas sulypusias juostas. manau, kad atmirkymui jas reikėjo kišti į vandenį ir ten bandyti. gal ten tas "lygių paviršių susiklijavimo" efektas ne toks stiprus būtų... bet šiaip tai želatininė emulsija labai jau toks daiktas, reikalaujantis švelnumo, kol drėgna. buvau kelis kartus neišlaikęs juostos, kai kabinau (tiksliau - šsprūdo iš laikiklio). nu tai jau grindų dulkės ir smiltelės visas surinko. ir praplovimas pakartotinis neką tepadėjo
3. x-tolas labai geras ryškalas. ypač skiestas 1+3. neagresyvus, išlyginimo efektas geras. o svarbiausia, kad atskiestas ir iki viršaus pripiltame butelyje stovi metus ir daugiau. aš vat praskėdžiau 5 L ir supilsčiau į litrinius alaus butelius rudus. ryškalas visuomet po ranka. tik nupilu 120 ml vienam bakeliui ir praskiedžiu. po to unitazan išpilu (po jis gan draugiškas aplinkai - vitaminas C pagrinde )
4. dėl diafragmos didintuve. Žinok čia sunku ką pasakyti nemačius. priklauso ir nuo objektyvo tipo (dabaqr nepamenu kurie, bet vieni mėgsta diafragmą apie 8, o kiti ir su atidaryta dirba). aš pats per 2 žingsnius visuomet priveriu (pas mane industaras kažkuris). galima ir su atvira, bet diafragma ryškumo gyliui įtakos kažkie turi. nereik suprasti, kad ji padaro ryškesniu neryškų negatyvo vaizdą. visai ne. paprasčiausiai aš mėgstu spausdinti išėmęs vieną stiklą (o paskitinį kartą ir abu stiklus, pasidariau šiokį tokį bestiklį rėmelį. taigi, kadangi juosta nėra idealiai lygi, tai diafragmos privėrimas leidžia "išlyginti" tuos juostos išlinkimus. o vinjetavimas gali atsirasti dėl įvairių priežasčių: lempos aukštis mano krokuse turi daug įtakos, ir ne tik aukštis, bet ir bendrai padėtis. lempos forma. kondensorių (jei pas tave jie yra didintuve) kokybė ir tinkamumas sistemai (objektyvas+kondensoriai ir matyt +lempa). tarp kitko, antrą kartą spausdinu su maža apvalia balta philips lempute 40 w galios. ir rezultatai žymiai geresni nei su dideliu burbulu 150 w. pirmiausia - ne taip kaista viskas, laikas dvigubai sutrumpėjo. na ir bendras pojūtis.
5. aš vat porą kartų su kita problema susidūriau: vaizdas ant popieriaus gaunasi toks labiau pilkas (nėra nei baltos, nei juodos), ir visas lyg šviesesnėm-tamsesnėm bangom nuėjęs.... pastebėjau, kad toks efektas gaunasi, kai ryškale labai greitai pradeda vaizdas ryškėti (pereksponuota). matyt tame problema, kad ryškinimas vyksta pairšiniame sluoksnyje ir gilyn ryškalas dar nespėja prasiskverbti, o jau procesas stabdomas ir fiksuojamas. bendrai tai man geriausiai žiūrisi tops nuotraukos, kurios išguli ryškale 2-3 minutes ir vizualiai procesas po pirmos minutės kaip ir sustojo ir toliau nesikeičia, bet matyt popieriaus emulsijos gilumoj vis vien ryškinasi ir gaunasi toks sodrus vaizdas.... nepamačius jaučiu sunku suprasti, apie ką kalbu. nors kitą vertus pastebėjau, kad mano nuotraukos gan tamsios. negaliu pasakyti, kad siužetai jose labai jau šviesūs, bet bendrai gan niūrokai ir dramatiškai atrodo. reikia matyt trumpinti ekspoziciją kokių 15 proc. nuo man patinkančios.
6. o su ta vokiečių parduotuvę išbandyk. po norvėgijos kainų bus neblogai (net lietuviškom kainom konkurenciją sudaro, kąjau bekalbėti apie pasirinkimą). tiesa, neaišku, kokius muitus reiks mokėti. bet jei užsisakinėsi, pasiimk ir seleniniį tonerį (adox selenid). skiedinys 1+100 nekeičia vizualios spalvos, bet keičia sidabro struktūrą ir prailgina negatyvų ir nuotraukų gyvenimą kelis kartus. o ir spalva įdomi gaunasi, kai šalto tono popieirų tonuoji. warmtoniniam nelabai patiko, man rudas gražesnis...
1. Bandysiu. Pavarčiau jų parduotuvę, tai kainos žemesnės, o ir pasirinkimas didesnis. Apie 120 vis pamąstau, bet čia klasika brangi. Investuoti į Hasselį ar Mamyia kažkaip nesinori. Vis dairausi kokį dviakį daiktą, bet nerandu nieko doro. Rasiu, būtinai nusipirksiu. Niežti nagai pabandyt.
2. Bus gera pamoka. Gaila, kad didžioji dalis juostos taip.
3. Tada klausimų kol kas daugiau nėr Imsiu. Gal iš vokiečių. Pas juos pigiau.
4. Yra pas mane kondensatoriai. Tarp jų vieta filtrui. Stiklą aš irgi išėmęs spaudžiu, o vat lempa panašu tikrai įtakoja. Reguliuojasi pas mane jos pozicija. Reiks pasikėlus didintuvą susireguliuot. Beje klausimas vis matau skelbimuose ekspozicijos nustatymo prietaisų (prieš eksponuodamas popierių pasimatuoji tamsiausią ir šviesiausią zonas, o jis suskaičiuoja išlaikymą sekundėmis). Daikčiukai nepigūs (iki 200 Lt), taiga mąstau ar nauda kokia būtų ar geriau iš akies?
5. Žinok aš išlaikymą reguliuoju pagal atspaudą, pragulėjusį ryškale 2-3 minutes. Ta prasme palaikau gerokai ir žiūriu, į kurią pusę koreguot išlaikymą. Jei atspaudas per šviesus, bet kontrastas per didelis/mažas, keičiu filtrą ir ilginu išlaikymą ir atvirkščiai, arba tik ilginu/trumpinu išlaikymą, jei kontrastas normalus.
6. Pamėginsiu tonerį būtinai. 1+100 užteks ilgam
QUOTE(andriuska @ 2008 11 17, 20:35)
na vat, dedu porą nuotraukų. I temos uždarymui. pirmos dvi skanuotos padėtos ant stiklo, o paskutinės dvi kabėjo ore (na aš jas priklijavau prie pasporto nenuskanavęs, na čia iš serijos to mano rengiamo tipo portfolio ), todėl matosi šioks toks brokas - atspindžiai nuo popieriaus paviršiaus, bet siužetui tai nekenkia. spalvų nekeičiau, tokios jos popieriuje. visu dydžiu nuotraukos netilpo, nes skaneris A4, o nuotraukos kiek didesnės, be to dėl pasporto kiek viršaus teko pakirpti paskutinėse... nu čia teisintis pradėjau.
Blin, man iki tokios kokybės toli dar. Visos puikios, bet pirma puikiausia. Žinai, rasčiau prie kokio Bressono darbų, net nepagalvočiau, kad Andriuškos. Mano komplimentai. Aš irgi rodau 3.
Va, puikiai matosi, prie ko privedė sulipusios juostos.
Čia šiek tiek taisyta situacija maskuojant, bet nepataikiau
O trečia daugmaž, nors iki tikslo dar toli.
na mamyia nuo haselio skiriasi gerokai kaina, bet tikrai nemanau, kad reikia ją iš karto pirkti. praktiniam naudojimui 6x4,5 formatas man labiau patiko. o bronikos ir mamijos neautomatinės panašiai kainuoja - apie 280 eu. pagal kokybę ir mažą kainą tai jašikos be konkurencijos.
o dėl to eksponometro, tai nežinau, kiek jis naudingas spausdinant nedidelius formatus. kai darau 30x40 man ilgiausia ekspozicija būna iki 2 min, o paprastai apie 1-1:20. aišku kartais užknisa mėginukus šviest ir ryškinti po to dar kokias 2-3 min. bet tai savotiškai įdomu: atspėjai ar ne. ir dabar jau dažniausiai atspėju. ir jei reikia koreguoti - tai kokias +/- 15 sec. o vat jei daryti taip kokias 60x kažkiek, tai manau jau užknistų šviesti po kokias 5 minutes. reiktų tada ir eksponometro. bet čia irgi toks dalykas. multikontrastinio popieriaus iso priklauso nuo naudojamo filtro. reiktų paklaidas įvedinėti. o po to dar ir ryškalas juk. temperatūrą, išsekimas ir pan. manau, kad kol kas dar neverta. geriau tuos 200 lt prie bronicos prisidėk
o lempą tai būtinai reguliuok. vienas svarbiausių dalykų - tolygus lauko apšvietimas. matinį stiklą aš išėmiau, kadangi ekspozicija su juo pailgėdavo kokį 1,5 karto ir vis vien, jei lempos normaliai nepastatai - gaudavosi skirtingo šviesumo zonos.
bet kaip įdomiai tos nuotraukos atrodo (defekto prasme) jei supratau - tai kairė pusė per 1/4 pločio šviesesnė? tai negatyvas reiškiasi tamsesnis...aš galvojau kad emulsija atšoko, o gal ten tiesiog prie šitos juostos pagrindo prilipo anos juostos emulsijos? nebandei po to praplauti? tiesa ir dabar nevėlu pamirkyti kokias 30 min arba net valandą. ir po to švariam vandenyje pasukioti arba po tekančiu kiek. aišku čia tuo atveju, jei užterštas pagrindas. jei iš emulsijos pusės - tai nepadės matyt.
Papildyta:
p.s. kas mokat - padarykit naują temą, prašau
o dėl to eksponometro, tai nežinau, kiek jis naudingas spausdinant nedidelius formatus. kai darau 30x40 man ilgiausia ekspozicija būna iki 2 min, o paprastai apie 1-1:20. aišku kartais užknisa mėginukus šviest ir ryškinti po to dar kokias 2-3 min. bet tai savotiškai įdomu: atspėjai ar ne. ir dabar jau dažniausiai atspėju. ir jei reikia koreguoti - tai kokias +/- 15 sec. o vat jei daryti taip kokias 60x kažkiek, tai manau jau užknistų šviesti po kokias 5 minutes. reiktų tada ir eksponometro. bet čia irgi toks dalykas. multikontrastinio popieriaus iso priklauso nuo naudojamo filtro. reiktų paklaidas įvedinėti. o po to dar ir ryškalas juk. temperatūrą, išsekimas ir pan. manau, kad kol kas dar neverta. geriau tuos 200 lt prie bronicos prisidėk
o lempą tai būtinai reguliuok. vienas svarbiausių dalykų - tolygus lauko apšvietimas. matinį stiklą aš išėmiau, kadangi ekspozicija su juo pailgėdavo kokį 1,5 karto ir vis vien, jei lempos normaliai nepastatai - gaudavosi skirtingo šviesumo zonos.
bet kaip įdomiai tos nuotraukos atrodo (defekto prasme) jei supratau - tai kairė pusė per 1/4 pločio šviesesnė? tai negatyvas reiškiasi tamsesnis...aš galvojau kad emulsija atšoko, o gal ten tiesiog prie šitos juostos pagrindo prilipo anos juostos emulsijos? nebandei po to praplauti? tiesa ir dabar nevėlu pamirkyti kokias 30 min arba net valandą. ir po to švariam vandenyje pasukioti arba po tekančiu kiek. aišku čia tuo atveju, jei užterštas pagrindas. jei iš emulsijos pusės - tai nepadės matyt.
Papildyta:
p.s. kas mokat - padarykit naują temą, prašau
QUOTE(andriuska @ 2008 11 18, 09:42)
na mamyia nuo haselio skiriasi gerokai kaina
o dėl to eksponometro, tai nežinau
tai kairė pusė per 1/4 pločio šviesesnė?
o dėl to eksponometro, tai nežinau
tai kairė pusė per 1/4 pločio šviesesnė?
Nezinau, nebent rasciau pigiau, bet tai mazai tiketina. Svedai supranta rariteto verte Tesiu paieskas, o tuo tarpu toliau dirbsiu ties kokybe.
Turbut tu teisus. Ir is akies pavyksta padaryt, tai kam moketi brangiau Na, gal tik broko procentas sumazetu. Kita vertus sitam etame broka daryti naudinga. Greiciau ateina supratimas.
Butent. Plaut nebandziau, nes apziurejau jau isdziuvus juostai. Bandysiu pamerkt siandien ir lai mirksta. Blogiau jau nebus.
Aciu, Andriuska, uz patarimus.
merkdamas neperlenk. ilgas skalavimas irgi turi neigiamų pasekmių. vat aš vieną nuotrauką blogai išploviau - tai sekančią dieną joje pradėjo geltonumai lįsti (sieros dariniai kažkokie). galvoju pamerkdamas dar išplausiu bent kiek ir kad toliau nesiplėstų....na kad jau visiškai "gerai" būtų, dar wanish įbėriau (reklama savo daro matyt ). iš ties tai logika paprasta buvo: foto jau sugadinta. literatūroje jokio gelbėjimo plano neradau, pagalvojau, kad wanishe be visą ko yra ir optinio baliklio. o gal, pamaniau, jis tą geltonumą kiek nuims ir sierą išplaus.... kažkiek padėjo, bet geltonumas liko šioks toks, vaizdo nesugadino...bet vat popierius kiek liguistai sureagavo į skalbimo priemonę: popierius atsiskyrinėti nuo plėvelės su emulsija pradėjo iš kraštų.... matyt PAV labai aktyvios ir suminkštino gerokai ir greitai. tai vat. viską reikia daryti su protu ir prisiminti pasakymą, kad nereikia taisyti dar veikiančių daiktų - būtinai suges
QUOTE(andriuska @ 2008 11 18, 10:54)
nereikia taisyti dar veikiančių daiktų - būtinai suges
Auksiniai zodziai Kadangi juosta jau sukarpyta, tai isrinksiu prasciausia gabaliuka ir merksiu. Pasistengsiu nepersistengt.
Tema uždaryta pasiekus maksimalų leidžiamą puslapių skaičių.