QUOTE(andriuska @ 2008 11 17, 16:32)
1. bandyk užsisakyti iš fotoimpex'o. veikia kaip ir dera vokiečiams - be priekaištų. o ir adox juosta gali maloniai tave nustebinti (bent jau kaina). bet mano siūlymas - pats laikas pačiam pereiti prie 120.
2. apie tas sulypusias juostas. manau, kad atmirkymui jas reikėjo kišti į vandenį ir ten bandyti. gal ten tas "lygių paviršių susiklijavimo" efektas ne toks stiprus būtų... bet šiaip tai želatininė emulsija labai jau toks daiktas, reikalaujantis švelnumo, kol drėgna. buvau kelis kartus neišlaikęs juostos, kai kabinau (tiksliau - šsprūdo iš laikiklio). nu tai jau grindų dulkės ir smiltelės visas surinko. ir praplovimas pakartotinis neką tepadėjo
3. x-tolas labai geras ryškalas. ypač skiestas 1+3. neagresyvus, išlyginimo efektas geras. o svarbiausia, kad atskiestas ir iki viršaus pripiltame butelyje stovi metus ir daugiau. aš vat praskėdžiau 5 L ir supilsčiau į litrinius alaus butelius rudus. ryškalas visuomet po ranka. tik nupilu 120 ml vienam bakeliui ir praskiedžiu. po to unitazan išpilu (po jis gan draugiškas aplinkai - vitaminas C pagrinde

)
4. dėl diafragmos didintuve. Žinok čia sunku ką pasakyti nemačius. priklauso ir nuo objektyvo tipo (dabaqr nepamenu kurie, bet vieni mėgsta diafragmą apie 8, o kiti ir su atidaryta dirba). aš pats per 2 žingsnius visuomet priveriu (pas mane industaras kažkuris). galima ir su atvira, bet diafragma ryškumo gyliui įtakos kažkie turi. nereik suprasti, kad ji padaro ryškesniu neryškų negatyvo vaizdą. visai ne. paprasčiausiai aš mėgstu spausdinti išėmęs vieną stiklą (o paskitinį kartą ir abu stiklus, pasidariau šiokį tokį bestiklį rėmelį. taigi, kadangi juosta nėra idealiai lygi, tai diafragmos privėrimas leidžia "išlyginti" tuos juostos išlinkimus. o vinjetavimas gali atsirasti dėl įvairių priežasčių: lempos aukštis mano krokuse turi daug įtakos, ir ne tik aukštis, bet ir bendrai padėtis. lempos forma. kondensorių (jei pas tave jie yra didintuve) kokybė ir tinkamumas sistemai (objektyvas+kondensoriai ir matyt +lempa). tarp kitko, antrą kartą spausdinu su maža apvalia balta philips lempute 40 w galios. ir rezultatai žymiai geresni nei su dideliu burbulu 150 w. pirmiausia - ne taip kaista viskas, laikas dvigubai sutrumpėjo. na ir bendras pojūtis.
5. aš vat porą kartų su kita problema susidūriau: vaizdas ant popieriaus gaunasi toks labiau pilkas (nėra nei baltos, nei juodos), ir visas lyg šviesesnėm-tamsesnėm bangom nuėjęs.... pastebėjau, kad toks efektas gaunasi, kai ryškale labai greitai pradeda vaizdas ryškėti (pereksponuota). matyt tame problema, kad ryškinimas vyksta pairšiniame sluoksnyje ir gilyn ryškalas dar nespėja prasiskverbti, o jau procesas stabdomas ir fiksuojamas. bendrai tai man geriausiai žiūrisi tops nuotraukos, kurios išguli ryškale 2-3 minutes ir vizualiai procesas po pirmos minutės kaip ir sustojo ir toliau nesikeičia, bet matyt popieriaus emulsijos gilumoj vis vien ryškinasi ir gaunasi toks sodrus vaizdas.... nepamačius jaučiu sunku suprasti, apie ką kalbu. nors kitą vertus pastebėjau, kad mano nuotraukos gan tamsios. negaliu pasakyti, kad siužetai jose labai jau šviesūs, bet bendrai gan niūrokai ir dramatiškai atrodo. reikia matyt trumpinti ekspoziciją kokių 15 proc. nuo man patinkančios.
6. o su ta vokiečių parduotuvę išbandyk. po norvėgijos kainų bus neblogai (net lietuviškom kainom konkurenciją sudaro, kąjau bekalbėti apie pasirinkimą). tiesa, neaišku, kokius muitus reiks mokėti. bet jei užsisakinėsi, pasiimk ir seleniniį tonerį (adox selenid). skiedinys 1+100 nekeičia vizualios spalvos, bet keičia sidabro struktūrą ir prailgina negatyvų ir nuotraukų gyvenimą kelis kartus. o ir spalva įdomi gaunasi, kai šalto tono popieirų tonuoji. warmtoniniam nelabai patiko, man rudas gražesnis...
1. Bandysiu. Pavarčiau jų parduotuvę, tai kainos žemesnės, o ir pasirinkimas didesnis. Apie 120 vis pamąstau, bet čia klasika brangi. Investuoti į Hasselį ar Mamyia kažkaip nesinori. Vis dairausi kokį dviakį daiktą, bet nerandu nieko doro. Rasiu, būtinai nusipirksiu. Niežti nagai pabandyt.
2. Bus gera pamoka. Gaila, kad didžioji dalis juostos taip.
3. Tada klausimų kol kas daugiau nėr Imsiu. Gal iš vokiečių. Pas juos pigiau.
4. Yra pas mane kondensatoriai. Tarp jų vieta filtrui. Stiklą aš irgi išėmęs spaudžiu, o vat lempa panašu tikrai įtakoja. Reguliuojasi pas mane jos pozicija. Reiks pasikėlus didintuvą susireguliuot. Beje klausimas vis matau skelbimuose ekspozicijos nustatymo prietaisų (prieš eksponuodamas popierių pasimatuoji tamsiausią ir šviesiausią zonas, o jis suskaičiuoja išlaikymą sekundėmis). Daikčiukai nepigūs (iki 200 Lt), taiga mąstau ar nauda kokia būtų ar geriau iš akies?
5. Žinok aš išlaikymą reguliuoju pagal atspaudą, pragulėjusį ryškale 2-3 minutes. Ta prasme palaikau gerokai ir žiūriu, į kurią pusę koreguot išlaikymą. Jei atspaudas per šviesus, bet kontrastas per didelis/mažas, keičiu filtrą ir ilginu išlaikymą ir atvirkščiai, arba tik ilginu/trumpinu išlaikymą, jei kontrastas normalus.
6. Pamėginsiu tonerį būtinai. 1+100 užteks ilgam
QUOTE(andriuska @ 2008 11 17, 20:35)
na vat, dedu porą nuotraukų. I temos uždarymui. pirmos dvi skanuotos padėtos ant stiklo, o paskutinės dvi kabėjo ore (na aš jas priklijavau prie pasporto nenuskanavęs, na čia iš serijos to mano rengiamo tipo portfolio

), todėl matosi šioks toks brokas - atspindžiai nuo popieriaus paviršiaus, bet siužetui tai nekenkia. spalvų nekeičiau, tokios jos popieriuje. visu dydžiu nuotraukos netilpo, nes skaneris A4, o nuotraukos kiek didesnės, be to dėl pasporto kiek viršaus teko pakirpti paskutinėse... nu čia teisintis pradėjau.
Blin, man iki tokios kokybės toli dar. Visos puikios, bet pirma puikiausia. Žinai, rasčiau prie kokio Bressono darbų, net nepagalvočiau, kad Andriuškos. Mano komplimentai. Aš irgi rodau 3.
Va, puikiai matosi, prie ko privedė sulipusios juostos.
Čia šiek tiek taisyta situacija maskuojant, bet nepataikiau
O trečia daugmaž, nors iki tikslo dar toli.
"Forcing yourself to use restricted means is the sort of restraint that liberates invention. It obliges you to make a kind of progress that you can't even imagine in advance." - Picasso