andriuska, o man tavo visos 40 mm kliuna muilinos atrodo palyginus su 150 mm. gal tik sutapimas... gal akys dar ryte mano nelabai fokusuoja, bet truksta to svaraus piesinio, kuri matau 150 mm.
o "Mane fotografuoja" reminciau ir ant sienos tiesiu taikymu dukriukui komplimentai kaip fotomenininkei
Andriuska, o ar galima keisti objektyvus, esant nebaigtai juostelei?
QUOTE(Puriena6 @ 2008 10 27, 08:15)
Andriuska, o ar galima keisti objektyvus, esant nebaigtai juostelei?
aišku galima.. nefotografuojant veidrodis yra nuleistas, jis saugo juostelę nuo apšvietimo.
objektyvą keisti galima. nuleistas ne tik veidrodis, bet ir užrakto užuolaidėlės. tą progą iš technikos istorijos. tų aparatų, kurių veidrodžiai nenusileidžia po eksponavimo (pvz. zenitas, kiev - t.y. tokių, kur neužvedus per ieškiklį nesimato vaizdo) negalima palikinėti ant saulės, nes jei tiesioginiai spindoliai pakliūna - išdegina skyę medžiaginėse užuolaidėlėse . rimtas dalykas. patarimuose renkantis seną kiev 6/60 ne kartą užtikau akcentą į tai. kai pačiupinėjau aparatą supratau apie ką kalba.
o dėl 40 mm objektyvo - gal kur abu sėdim ir nepataikyta su fokusu, bo fotografuota iš kokių 40-50 cm atstumo (tingėjau fono laikyklį statyti, tai ant baro kėdžių atlošų užmečiau, o patys ant grindų sėdim tai toks gan siauras fonas buvo), kad ir buvo diafragma iki 8 prispausta, vis vien fokusavausi pagal dukrą ir prisėdau šale, o kai susiglaudėm, tai ir galėjom iššokti iš fokuso. o pirmoje fokusavausi į veidą, na tai ten normaliai kaip ir viskas. bendrai paėmus plačiakampių labai ryškių matyt nelabai ir būna gamtoje ir nekorektiška lyginti ryškumą tokių skirtingų pagal židino atstumą objektyvų. be to šis zenzanonas yra senos kartos (MC markiruotė) ir jis niekada nebuvo pozicionuojamas kaip ryškus. tai žinojau pirkdamas ale palyginti su naujasne PE serija, kaina 85 svarai už MC su 150 ir daugiau už PE nusvėrė pimojo naudai. vis vien dažniausiai fotografuoju su 50-uko atitikmeniu (75 mm). bet kartais, tik kartais trūksta plataus kampo. vat tiem kartam ir pasiėmiau.
o už mano portreto įvertimą ačiū pačiam net patinka. tyliai viliuosi, kad ir ant popieriaus bus gerai....
o dėl 40 mm objektyvo - gal kur abu sėdim ir nepataikyta su fokusu, bo fotografuota iš kokių 40-50 cm atstumo (tingėjau fono laikyklį statyti, tai ant baro kėdžių atlošų užmečiau, o patys ant grindų sėdim tai toks gan siauras fonas buvo), kad ir buvo diafragma iki 8 prispausta, vis vien fokusavausi pagal dukrą ir prisėdau šale, o kai susiglaudėm, tai ir galėjom iššokti iš fokuso. o pirmoje fokusavausi į veidą, na tai ten normaliai kaip ir viskas. bendrai paėmus plačiakampių labai ryškių matyt nelabai ir būna gamtoje ir nekorektiška lyginti ryškumą tokių skirtingų pagal židino atstumą objektyvų. be to šis zenzanonas yra senos kartos (MC markiruotė) ir jis niekada nebuvo pozicionuojamas kaip ryškus. tai žinojau pirkdamas ale palyginti su naujasne PE serija, kaina 85 svarai už MC su 150 ir daugiau už PE nusvėrė pimojo naudai. vis vien dažniausiai fotografuoju su 50-uko atitikmeniu (75 mm). bet kartais, tik kartais trūksta plataus kampo. vat tiem kartam ir pasiėmiau.
o už mano portreto įvertimą ačiū pačiam net patinka. tyliai viliuosi, kad ir ant popieriaus bus gerai....
QUOTE(andriuska @ 2008 10 27, 09:01)
objektyvą keisti galima. nuleistas ne tik veidrodis, bet ir užrakto užuolaidėlės. tą progą iš technikos istorijos. tų aparatų, kurių veidrodžiai nenusileidžia po eksponavimo (pvz. zenitas, kiev - t.y. tokių, kur neužvedus per ieškiklį nesimato vaizdo) negalima palikinėti ant saulės, nes jei tiesioginiai spindoliai pakliūna - išdegina skyę medžiaginėse užuolaidėlėse . rimtas dalykas. patarimuose renkantis seną kiev 6/60 ne kartą užtikau akcentą į tai. kai pačiupinėjau aparatą supratau apie ką kalba.
o dėl 40 mm objektyvo - gal kur abu sėdim ir nepataikyta su fokusu, bo fotografuota iš kokių 40-50 cm atstumo (tingėjau fono laikyklį statyti, tai ant baro kėdžių atlošų užmečiau, o patys ant grindų sėdim tai toks gan siauras fonas buvo), kad ir buvo diafragma iki 8 prispausta, vis vien fokusavausi pagal dukrą ir prisėdau šale, o kai susiglaudėm, tai ir galėjom iššokti iš fokuso. o pirmoje fokusavausi į veidą, na tai ten normaliai kaip ir viskas. bendrai paėmus plačiakampių labai ryškių matyt nelabai ir būna gamtoje ir nekorektiška lyginti ryškumą tokių skirtingų pagal židino atstumą objektyvų. be to šis zenzanonas yra senos kartos (MC markiruotė) ir jis niekada nebuvo pozicionuojamas kaip ryškus. tai žinojau pirkdamas ale palyginti su naujasne PE serija, kaina 85 svarai už MC su 150 ir daugiau už PE nusvėrė pimojo naudai. vis vien dažniausiai fotografuoju su 50-uko atitikmeniu (75 mm). bet kartais, tik kartais trūksta plataus kampo. vat tiem kartam ir pasiėmiau.
o už mano portreto įvertimą ačiū pačiam net patinka. tyliai viliuosi, kad ir ant popieriaus bus gerai....
o dėl 40 mm objektyvo - gal kur abu sėdim ir nepataikyta su fokusu, bo fotografuota iš kokių 40-50 cm atstumo (tingėjau fono laikyklį statyti, tai ant baro kėdžių atlošų užmečiau, o patys ant grindų sėdim tai toks gan siauras fonas buvo), kad ir buvo diafragma iki 8 prispausta, vis vien fokusavausi pagal dukrą ir prisėdau šale, o kai susiglaudėm, tai ir galėjom iššokti iš fokuso. o pirmoje fokusavausi į veidą, na tai ten normaliai kaip ir viskas. bendrai paėmus plačiakampių labai ryškių matyt nelabai ir būna gamtoje ir nekorektiška lyginti ryškumą tokių skirtingų pagal židino atstumą objektyvų. be to šis zenzanonas yra senos kartos (MC markiruotė) ir jis niekada nebuvo pozicionuojamas kaip ryškus. tai žinojau pirkdamas ale palyginti su naujasne PE serija, kaina 85 svarai už MC su 150 ir daugiau už PE nusvėrė pimojo naudai. vis vien dažniausiai fotografuoju su 50-uko atitikmeniu (75 mm). bet kartais, tik kartais trūksta plataus kampo. vat tiem kartam ir pasiėmiau.
o už mano portreto įvertimą ačiū pačiam net patinka. tyliai viliuosi, kad ir ant popieriaus bus gerai....
geras geras portretas.. tikrai..
aš su juosta nė karto nesu bandžius autoportreto daryti.. su mano kokybės "pomėgiu" būtų juostos gadinimas ir tiek
a čia, matyt, kaip pasiseks. buvo trys kadrai - du vykę. pamatavau krintančią šviesą ir vieną padariau kaip parodė, o du - prisukau dar per vieną žingsnį diafragmą (iki f11). tai ir padėjo: šėšėlis išėjo tiek, kiek norėjau, fono faktūros ir raukšlių nėr, na ir ir ryškumas (vis tik DOF padidėjo). dar buvo minčių iš pradžių su skaitmena pažaisti prieš tai, ale partneris mano kantrybe nepasižymi , tai kol buvo susidomėjimas veiksmu (štatyvo statymu, šviesos matavimu ir pan.) ir "išnaudojau" juostai...
sveiki,
žiūriu smagią temą čia aptikau
aš kartais išsitraukiu savo juostelinę minoltą. visai kitas jausmas, kai gauni tikras nuotraukas ir tik tada pamatai rezultatą.
čia žiūriu daug profų yra, tai gal kas galėtų pasidalinti patirtimi apie filtrus nespalvotai fotografijai ? būt labai įdomu.
kiek pamenu raudonas filtras kontrastina, mačiau gražių pavyzdžių. o daugiau nelabai ką ir težinau
žiūriu smagią temą čia aptikau
aš kartais išsitraukiu savo juostelinę minoltą. visai kitas jausmas, kai gauni tikras nuotraukas ir tik tada pamatai rezultatą.
čia žiūriu daug profų yra, tai gal kas galėtų pasidalinti patirtimi apie filtrus nespalvotai fotografijai ? būt labai įdomu.
kiek pamenu raudonas filtras kontrastina, mačiau gražių pavyzdžių. o daugiau nelabai ką ir težinau
tarkim profu čia nėra, tik besidomintys
filtrų bw yra daug visokių: tinka poliarizaciniai, ND, bet įtariu, tu klausi apie spalvotus. populiariausi yra geltoni ir raudoni (dar yra mėlini, žali ir oranžiniai). jie neliečia baltos spalvos, tą spalvą, kurios yra padaro šviesesnę, neįtakoja spalvų, kurios palėtėje yra už jų ir patamsina spalvas, kurios eina prieš jas. bet yra visokių niuansų. ot susakiau
pvz. oranžinis filtras. kadre mėlynas dangus, jūra, geltonas smėlis, žalias medis ir oranžiniu kombinezonu vilkintis tipas. mėlyna, žalia bus tamsesnė (ypač mėlyną dangų gerai pajuodina) oranžinė bus kaip balta. smėlio irgi nelabai palies, nes spektre arti oranžinės.
o kontrastą jie todėl ir didina (pradedant nuo geltonai žalio, toliau geltono ir iki raudono), kad numuilina pustonius. susiaurina pustonių gamą. iš mano turimų mėgstamiausias oranžinis. jis dirba kiečiau už geltoną, bet ne taip, kaip raudonas ir neatima tiek šviesos.
vat šioks toks pvz. http://fotokudra.lt/...2&nav=aut&page= ir dar šita serija http://fotokudra.lt/...5&nav=aut&page=
turiu Yashikai geltoną, žalią ir oranžinį, bet vat oranžinio efektas kažkaip labiausisi ir krenta į akis. na nebadžiau žalio rimtai, riektų kitą vasarą žaliose pievose ką nors pafotografuoti, gal tuomet pasimatys
filtrų bw yra daug visokių: tinka poliarizaciniai, ND, bet įtariu, tu klausi apie spalvotus. populiariausi yra geltoni ir raudoni (dar yra mėlini, žali ir oranžiniai). jie neliečia baltos spalvos, tą spalvą, kurios yra padaro šviesesnę, neįtakoja spalvų, kurios palėtėje yra už jų ir patamsina spalvas, kurios eina prieš jas. bet yra visokių niuansų. ot susakiau
pvz. oranžinis filtras. kadre mėlynas dangus, jūra, geltonas smėlis, žalias medis ir oranžiniu kombinezonu vilkintis tipas. mėlyna, žalia bus tamsesnė (ypač mėlyną dangų gerai pajuodina) oranžinė bus kaip balta. smėlio irgi nelabai palies, nes spektre arti oranžinės.
o kontrastą jie todėl ir didina (pradedant nuo geltonai žalio, toliau geltono ir iki raudono), kad numuilina pustonius. susiaurina pustonių gamą. iš mano turimų mėgstamiausias oranžinis. jis dirba kiečiau už geltoną, bet ne taip, kaip raudonas ir neatima tiek šviesos.
vat šioks toks pvz. http://fotokudra.lt/...2&nav=aut&page= ir dar šita serija http://fotokudra.lt/...5&nav=aut&page=
turiu Yashikai geltoną, žalią ir oranžinį, bet vat oranžinio efektas kažkaip labiausisi ir krenta į akis. na nebadžiau žalio rimtai, riektų kitą vasarą žaliose pievose ką nors pafotografuoti, gal tuomet pasimatys
taigi. priverstinai likęs namuose vienas laiką panaudojau kurybiškai. dariau nuotraukas. padariau savo portretą. pradžioj 13x18, po to 24x30 na ir neiškenčiau, praplėšiau poką 30x40 ir padariau.... kol kas dar džiūna vonioje ant sienos, bet jausmas toks, kad daugiau nebesifotografuosiu, bent iki kokių 50-ies... nes kaip toje kokakolos reklamoje: niekada nebuvo, niekada nebus... tą prasme mano nuotraukos, kuri man patiktų labiau ir čia 100 proc pasireiškia formato, kaip tam tikro daugiklio dėsnis: gerą nuotrauką didesnis formatas pagražina, o nulį kad ir kiek daugink - rezultatas vienas.
p.s. turiu dovanų sayonarai ir bitei. padariau sansaros darytus kadrus iš susitikimo. na 30x40 nedrįsau, padariau kiek mažesnes tik kaip perduoti?
p.s. turiu dovanų sayonarai ir bitei. padariau sansaros darytus kadrus iš susitikimo. na 30x40 nedrįsau, padariau kiek mažesnes tik kaip perduoti?
kaip spalvos??
tuoj nuprotesiu - jau nebezinau kuo tiket, savo akim, juosta ar skaitmena juosta rodo tokias spalvas, padarius "auto color" matau visiskai kitokia palete. klausiau vyro, kaip is tikruju prisimeni, sitas variantas lyg ir artimesnis. andriuska, tik neskaityk eilinio moralo apie spalvotas juostas noriu vis delto issiaiskinti, kuriam perkelimo taske grybavimas prasideda (juostos specifika, ryskinimas, skenavimas??)
tuoj nuprotesiu - jau nebezinau kuo tiket, savo akim, juosta ar skaitmena juosta rodo tokias spalvas, padarius "auto color" matau visiskai kitokia palete. klausiau vyro, kaip is tikruju prisimeni, sitas variantas lyg ir artimesnis. andriuska, tik neskaityk eilinio moralo apie spalvotas juostas noriu vis delto issiaiskinti, kuriam perkelimo taske grybavimas prasideda (juostos specifika, ryskinimas, skenavimas??)
manau, kad visuose išvardintuose:
juostos specifika - pradėkim nuo to kad pagrindas (mask) kiekvienos juostos yra tam tikro atspalvio. o jis įtakoja baltos spalvos balansą. t.y. jo spalvinę reikšmę reikia įvertinti norint nustatyti tikrą baltą. kažkur skaičiau rekomendacijas, kad skanuoti reikia su gabalėliu tarpkadrinio, o po to šope nurodyti, kad tai yra balta spalva. arba naudoti skanavimo programoje nustatytais profailais. bet pagal tarpkadrinį WB gaunasi tikslesnis. o jau apie juostos laikymo sąlygas, galiojimo terminą ir pan. iš viso nekalbėsiu.
ryškinimas - c-41 aišku unifikuotas procesas ir maksimaliai užtiokrina rezultatų pakartojimą, bet reaktyvai irgi matyt skirtingų gamintojų gali būti, laikymo sąlygos, ne paskutinėje vietoje laiko tarpas tarp eksponavimo ir ryškinimo.
skanavimas - nu šiame etape tai galima arba viską ištaisyti, arba viską sugadinti juodai baltą nuskanuoti gerai jau yra menas, o spalvotą tai ir iš viso. kadangi prašei nemoralizuoti, tai ties ta vieta ir sustosiu
atskanavau palyginimui nuotrauką (24x30). sudėjau kropus. kairėje nuotraukos skanas, dešinėje negatyvo. labai panašaus dydžio (pagal pikselius). techniškai pagal detalizaciją, mano akim žiūrint, rezultatas labai panašus. bet pagal atspalvį (na čia gal labiau popieriaus nuopelnas), pustonius (taip kaip aš juos suprantu: na vat žiūriu į šešėlį po lūpa ir negatyvo skane matau tik du atspalvius - tamsisi pilką ir juodą, o nuotraukos skane tų atspalvių bent keturi
na tai tiek pamąstymų su pavyzdžiais apie tai, kas geriau... viena man tikrai aišku. nuotraukas reikia spauzdinti. ir teisingas būvo tas reklaminis šūkis: "neatspausdinta - ne nuotrauka!"
Papildyta:
p.s. tiesa, Gaziulka - tavo nuotraukoje man per daug purpuro. ten gi yra baltų mašinų, pabandyk baltos balansą pagal jas.
juostos specifika - pradėkim nuo to kad pagrindas (mask) kiekvienos juostos yra tam tikro atspalvio. o jis įtakoja baltos spalvos balansą. t.y. jo spalvinę reikšmę reikia įvertinti norint nustatyti tikrą baltą. kažkur skaičiau rekomendacijas, kad skanuoti reikia su gabalėliu tarpkadrinio, o po to šope nurodyti, kad tai yra balta spalva. arba naudoti skanavimo programoje nustatytais profailais. bet pagal tarpkadrinį WB gaunasi tikslesnis. o jau apie juostos laikymo sąlygas, galiojimo terminą ir pan. iš viso nekalbėsiu.
ryškinimas - c-41 aišku unifikuotas procesas ir maksimaliai užtiokrina rezultatų pakartojimą, bet reaktyvai irgi matyt skirtingų gamintojų gali būti, laikymo sąlygos, ne paskutinėje vietoje laiko tarpas tarp eksponavimo ir ryškinimo.
skanavimas - nu šiame etape tai galima arba viską ištaisyti, arba viską sugadinti juodai baltą nuskanuoti gerai jau yra menas, o spalvotą tai ir iš viso. kadangi prašei nemoralizuoti, tai ties ta vieta ir sustosiu
atskanavau palyginimui nuotrauką (24x30). sudėjau kropus. kairėje nuotraukos skanas, dešinėje negatyvo. labai panašaus dydžio (pagal pikselius). techniškai pagal detalizaciją, mano akim žiūrint, rezultatas labai panašus. bet pagal atspalvį (na čia gal labiau popieriaus nuopelnas), pustonius (taip kaip aš juos suprantu: na vat žiūriu į šešėlį po lūpa ir negatyvo skane matau tik du atspalvius - tamsisi pilką ir juodą, o nuotraukos skane tų atspalvių bent keturi
na tai tiek pamąstymų su pavyzdžiais apie tai, kas geriau... viena man tikrai aišku. nuotraukas reikia spauzdinti. ir teisingas būvo tas reklaminis šūkis: "neatspausdinta - ne nuotrauka!"
Papildyta:
p.s. tiesa, Gaziulka - tavo nuotraukoje man per daug purpuro. ten gi yra baltų mašinų, pabandyk baltos balansą pagal jas.
andriuska, sveikinu atsispaudus savo portreta ir tai, kad tave tai tenkina iki
as pati ji noreciau ja turet, ale vyras nesuprastu nes kaip nuotrauka - tikrai puikiai suzaidusi sviesa, gal ir ne klasikine sviesa, bet tikrai puiki.
tiesa, gi. prisiminiau, kad dar nenunesiau spalvotos tos is galiojimo isejusios juosteles su kievu isfotkintos i laba radau stalciuje. tik nuvezit i procentra, kai dirbu, tai beda.nors ir ilgai jis dirba, bet..... kada nors
gaziulka - spalvos nerealios. nepatinka man. atrodo kaip sendinta skaitmenine foto uzmetus koki old color photo efekta. kazkas su spalvomis tikrai. ale as ne specas, tai tikrai nepasakysiu kur klaidos
as pati ji noreciau ja turet, ale vyras nesuprastu nes kaip nuotrauka - tikrai puikiai suzaidusi sviesa, gal ir ne klasikine sviesa, bet tikrai puiki.
tiesa, gi. prisiminiau, kad dar nenunesiau spalvotos tos is galiojimo isejusios juosteles su kievu isfotkintos i laba radau stalciuje. tik nuvezit i procentra, kai dirbu, tai beda.nors ir ilgai jis dirba, bet..... kada nors
gaziulka - spalvos nerealios. nepatinka man. atrodo kaip sendinta skaitmenine foto uzmetus koki old color photo efekta. kazkas su spalvomis tikrai. ale as ne specas, tai tikrai nepasakysiu kur klaidos