QUOTE(Dyna @ 2008 02 01, 16:34)
noreciau, kad kriksto tevais butu vyro brolis su zmona, bet zmona ne katalike, staciatikiu baznycioje krikstyta. Kazin ar gali ji buti kriksto mama, ar ne?
Vistiek juk krikscione
iš arkivyskupijos atsakymų:
1.Klausimas:
ar būtinai turi būti du krikšto tėvai? ar gali būti ir tik vienas iš tėvų? ačiū už atsakyma?
Atsakymas:
Kanonų teisės Kodeksas kalba apie "krikštatėvį" (kan. 872). Kanonas 873 patikslina, kad leidžiama kviesti tik vieną krikšatatėvį arba krikštamotę, arba krikštatėvį ir krikštamotę kartu. Šiaip tradiciškai kviečiamas krikštatėvis ir krikštamotė, kurie savotiškai dvasine prasme irgi atspindi žemiškąją šeimą.
2.Klausimas:
AR GALI KRIKŠTO TĖVAS BŪTI KITO TIKĖJIMO? PVZ :provoslavas
Atsakymas:
Krikštatėvis gali būti tik katalikas, priėmęs Komuniją ir sutvirtinimo sakramentą, besilaikantis tikėjimo normų. Tai nurodo bažnytinė teisė. Krikščionis nekatalikas gali būti tik krikšto liudininku, bet nėra laikomas krikštatėviu. Kadangi kanonų teisė įsakmiai reikalauja bent vieno krikštatėvio, situacijos gali būti sprendžiamos įvairiai, tačiau nekatalikas krikštatėviu būti negali ir dėl dar vienos priežasties: krikštatėvio pareiga rūpintis, kad jo krikšto vaikas būtų auklėjamas katalikiškai ir tame padėti tėvams. Neįsivaizduočiau, kad nekatalikas rūpintųsi vaiko katalikišku auklėjimu, kuriuo ir pats negyvena.
3.Klausimas:
ar gali vaiko krikstateviais buti: krikstamote- katalike, krikstatevis - musulmonas?
Atsakymas:
Krikšto tėvais gali būti tik praktikuojantys katalikai, kurie, jei yra vedę, gyvena teisėtoje, Bažnyčios palaimintoje santuokoje, sulaukę bent 16 metų amžiaus ir pasirinkti paties krikštijamojo, ar jo tėvų. Musulmonai yra nepriėmę krikšto sakramento, tad bet koks tokio asmens aktyvus dalyvavimas krikšto metu yra neįmanomas. Būtų keista, jei nekrikštytas žmogus įsipareigotų kitą žmogų vesti pakrikštytojo keliu. Be abejo, jis gali dalyvauti, kaip žiūrovas, bet ne daugiau.