Tai pagal ką sprendžia apie tą brandą? Pagal vaiko suvokimą kas jam sakoma tarkim žodžiu, ir kaip jis tą informaciją moka perteikti lape. Na aš taip įsivaizduoju.
Nors būtų įdomu sužinoti kažką konkrečiau.
Na, kaip bebūtų, visa atsakomybė čia tenka vaikui. Tik ir juokinga, ir pikta, kai reikia tilpti į kažkokius rėmus (šiuo atveju metus). Įdomu, kaip tie, kuriems pagal metus jau priklauso eiti į priešmokyklinę grupę, išlaikytų tuos testus. Neabejoju, kad koks trečdalis neišlaikytų.
Ir vėl jūs, mamos, pykstat dėl rėmų (šiuo atvejų-metų). Na bet kažkas turi tai reglamentuoti. Na jei ne metias apibrėšime, tai kuo? Branda? Tai ir sakau, kitas gal ir 10 metų dar bus nesubrendęs, tai mes jį darželyje laikysim? O kitas pervertinęs (kaip dažnai) būna savo vaiko galias norės į 1 klasę 4 metų vaiką išleisti.
mano mama jau daug metu dirba mokytoja, tai ji sake, kad vyresnese klases tas metu skirtumas yra akivaizdus, jei mazesnese klasese to nesijaucia, tai, pasak jos, kokioj 9 -10 klasej jau nesunkiai mokytojas gali nustatyti, kuris vaikas mokykla lankyt pradejo nuo seseriu... o mano nuomone, tai nera reikalo taip skubeti, gi spes tas vaikelis pasimokyti, beto, 18 jis bus dar brandesnis, nei butu 17metu, todel ir kelia tolimesni daug brandziau pasirinkt galetu. mano tokia nuomone.
Bet seniau juk visi 6-erių pradėjom lankyti mokyklą. Baigiau ją 17m., 18 tik rudenį suėjo, ir dar jaunesnių už mane buvo klasėj, ir tikrai nesijautėm jaunesni, kvailesni, visada sekėsi ir buvau geriausia. Todėl ir į savo vaikus žiūriu ne kaip į vidutinių sugebėjimų.
Mokyklinė branda tai protinis, emocinis ir socialinis vaiko brandumas. Protinė branda. Tai vaiko mokėjimas susikaupti, išlaikyti dėmesį, logiškai mąstyti, įsivaizduoti, sklandžiai reikšti mintis, logiškai įsiminti. Brandus mokyklai vaikas smalsauja, klausinėja, tyrinėja aplinką, varto knygas, albumus, vaikiškas enciklopedijas. Jis prasimano įvairių žaidimų: vaidina, groja, dainuoja, šoka, kuria, vaizduoja, fantazuoja, tačiau skiria realybę nuo fantazijos pasaulio. Gerai atpažįsta įprastus daiktus, vaizdus, juos įvardija, supranta suaugusiųjų ir vaikų šneką, atsako į klausimus, padaro ko paprašytas, tiksliai suvokia aplinkoje vartojamų įprastinių žodžių, frazių prasmes. Moka teirautis, pasakoti, aiškinti, nupasakoti, nurodyti. Nori ir bando skaityti, rašyti. Turi supratimą apie formą, dydį, skaičius. Gali suskaičiuoti daiktus, skaitmenis susieti su daiktais, spręsti tekstinius uždavinius, kuriuose reikia sudėti ar atimti daiktus. Brandus mokyklai vaikas moka grupuoti daiktus ir supranta tokias sąvokas, kaip ,,uogos, vaisiai, daržovės, baldai, miestai ir kt.. Pradeda suvokti nuoseklumą, priežasties ir pasekmės ryšį. Pavyzdžiui, kodėl visi automobiliai turi stabdžius, kodėl žmonės dirba, kodėl ant siunčiamo voko turi būti pašto ženklas. Būsimasis pirmokas turėtų gerai kopijuoti linijas, figūras, ornamentus, iškirpti įvairius daiktus, spalvinti piešinius, laikantis linijų. Turėtų mokėti užsirišti, atsirišti batų raištelius, atsisegti, užsisegti sagas, suimti ir dėlioti smulkius daiktus. Emocinė branda. Tai susidomėjimas mokykla, mokytojais, atsiradusi mokymosi motyvacija (,,aš noriu eiti į mokyklą), pasitikėjimas savimi. Mokyklai brandus vaikas jau stengiasi valdyti savo emocijas. Valdo savo spontaniškus norus dėl bendro žaidimo, veiklos. Nugali savo baimingumą, nedrąsumą. Planuoja laiką, gali pakomentuoti, ką padaręs, sutvarkyti savo darbo vietą. Dažniau užduotį atlieka iki galo nei meta nepabaigtą. Socialinė branda. Tai poreikis bendrauti su kitais vaikais, gebėjimas paklusti grupės interesams, suprasti ir atlikti mokinio vaidmenį. Priešmokyklinio amžiaus vaikas žino ir pasako, kas esąs vardą, pavardę, kiek metų, žino gimimo dieną, kur gyvena. Jaučiasi esąs šeimos, grupės narys. Turi draugų kieme, darželyje, susidraugauja įvairiose situacijose.Noriai dalyvauja vaikų grupės veikloje -: pokalbiuose, žaidimuose, šventėse. Žaisdamas gali ir vadovauti, ir paklusti bendraamžiui. Bendradarbiauja su kitais vaikais: kalbasi, tariasi, aiškinasi su kitais, ką ir kaip darys. Labai svarbūs higienos įgūdžiai ir užsigrūdinimas. Brandus mokyklai vaikas turi pats praustis, šluostytis, valytis dantis, apsirengti, nusirengti, susitvarkyti savo kambarį, daiktus, žaislus, mokymosi reikmenis. Kuo labiau užsigrūdinęs vaikas , tuo mažiau problemų su jo sveikata ir pamokų praleidinėjimu.
Ačiū, Nome. Na beveik viską ir sugebam, nors iki mokyklos dar geri metai. Batų raištelių tik nemokam užsirišti Bet kai viskas bus tikrinama specialiai, tai kažin kaip ten gausis. Juk būna, kad būtent tuo momentu ir suaugęs negali kažko prisiminti.
1. Ačiū, Nome.
2. Batų raištelių tik nemokam užsirišti
3. Bet kai viskas bus tikrinama specialiai, tai kažin kaip ten gausis. Juk būna, kad būtent tuo momentu ir suaugęs negali kažko prisiminti.
1. Į sveikatą
2. Nepergyvenk. Mano pirmokė dar nelabai sumaizgo tuos raištelius-ateis laiaks ir išmoks
3. Nesikrimsk taip labai ir nenuteik vaiko, nesakyk jam, akd čia labai jau svarbu jam viską atlikti-suneraminsi tik vaiką. O šiaip ar taip, sprendimą priima tėvai, atsižvelgę (arba ne ) į PPT rekomendacijas ir išvadas.
Mano klasiokė gavo išvadą, kad vaikas dar nebrandus m-klai, bet ji nepaisė tos išvados ir išleido vaiką į m-klą, kuris dabar jau 6-okas, įvairių olimpiadų dalyvis. Taip kad....
Dėkui Nome. Panašiai ir įsivaizdavau. Mūsų atveju, kaip ir minėjau anksčiau, klaustukas būtų prie suvokimo apie mokyklą. Bet kadangi mes tik nuo rudens pradėjom dalyvaut Lietuvos švietimo sistemoj, tai nelabai iš kur galėjo tas suvokimas atsirast (aš pati dar neįsikertu ). Dar gal nedrąsumas... bet vėlgi - kiek čia charakterio, o kiek amžiaus problema. Ar nugali? Taip, stengiasi. Na, žiūrėsim. Gegužės 9 d. mums paskyrė testą. O po to galvosim.
nu sakykit, mamos, ko jūs veržiatės į tą mokyklą? metai vaikui labai daug duoda brandai, suvokimui. kam užkrauti prieš laiką tokį krūvį, pareigas vietoj to, kad grįžęs iš priešmokyklinės klasės ramiausiai žais?