perskaičiau keletą pasisakymų ir susidarė nuomonė(galbūt klaidinga) kad daugelis nori vesti vaiką 6 ir ne vėliau,o as galvoju kad veliau ir aukletoja vakar patare kitais metais dar nevest i paruosaima,mergaite neturi motyvacijos mokytis,jai geriau zaist,sunkiai sukaupia demesio ilgiau prie vieno uzsiemimo
Tiesa, norėjau pasiteirauti išmanančių. Darželio direktorė minėjo, kad dabar pirmokėlių vadovėliai yra iš dviejų dalių: jau skaitantiems ir dar ne. Ar tai tiesa? Man vis tiek sunku įsivaizduoti, kaip mokytojas dirba su skritingus dalykus mokančiais vaikais, kaip užduotis duoda, kaip prižiūri jų atlikimą?..
QUOTE(light blue @ 2007 12 07, 13:39)
Rezervuarų kitokiems nei norma nesitikėk, getas (taikytas žydams) nesugrįš. Taip kad...teks keistis mums. Manau turėtų keistis ir požiūris į mokymą tų, kurie vadinami "normaliais". Skandinavai taip nedrasko vaikų su mokslais, testavimais ir t.t. UK, Skandinavijoje vaikai į mokyklą eina su noru, as mus retas nori eiti į mokyklą ir dar žinodamas kad bus kontrolinis prastai miega, bijo patikros Kai sustyguos kažkuriame amžiuje tokius dalykus netrukdys daugumai ir specialių poreikių vaikai. Bet tema ne apie tai
Kas tie "rezervuarai" (šiame kontekste) tai nelabai žinau, gal šiūkšliadežės? Jei taip tai tikrai nesitikiu. O kas yra "getas", turbūt žinau geriau už tave, nes mano šeimai Vilniaus geto "malonumus" teko patirt savo kailiu. Taip pat nedrįsčiau taip apibendrint vienos ar kitos šalies patirtį. Dar, savo poste aiškiai nurodžiau, kad kalbu ne apie specialių poreikių vaikus, bet su sunkiu protiniu atsilikimu. Mūsų klasėje tokie yra du.
O leidžiant į mokyklą nuo tam tikro amžiaus reikia dar ir pagalvoti, kokio amžiaus vaikas mokyklą baigs. Gal 6 metų vaikas ir nelabai trokšta mokytis, bet ar 19 jis/ ji norės eiti į mokyklą? Kai paskaitai temas "pastojau budama 11- 12 klasėje" pirma mintis tai " ", bet kai pagalvoji, kad dažnai iš tokių mamyčių jau buvo 18-19, o vaiko tėvui 20+, tai ko ne šeima? Mūsų laikais beprotiškai užsitęsė vaikystė. pvz. UK į mokyklą eina nuo 5 metų, Kanadoje "darželišką darželį" baigia 4, tada jau "darželis- mokykla". Tai gal dėl to ir noro mokytis vaikams nuo pat ankstyvo amžiaus nenužudo?
Papildyta:
QUOTE(Ode @ 2007 12 07, 14:12)
Tiesa, norėjau pasiteirauti išmanančių. Darželio direktorė minėjo, kad dabar pirmokėlių vadovėliai yra iš dviejų dalių: jau skaitantiems ir dar ne. Ar tai tiesa? Man vis tiek sunku įsivaizduoti, kaip mokytojas dirba su skritingus dalykus mokančiais vaikais, kaip užduotis duoda, kaip prižiūri jų atlikimą?..
Na, aš tik pagal saviškę galiu pasakyt: taip, dauguma vadovėlių iš dviejų dalių, bet ne "skaitantiems" ir "ne" (arba nepastebėjau ir mokytoja nieko nesakė ) bet tam, kad svoris, kurį vaikas nešasi į mokyklą neviršytų normą. (nors mūsų mokytoja skatina vaikus nesinešt vadovėlių namo, nes namų darbai jei ir užduodami, tai vadovėlio jiems atlikt nereikia). Taigi, kiekvienas vaikas turi spintelę ir ten gali palikt.
QUOTE(Mergiona @ 2007 12 07, 11:39)
Gal žinai, ar yra teisinės galimybės gruodinukę leist į mokyklą (pirmą klasę) nuo 5 metų 9 mėn? Na,nenoriu kad su atnra problema pasikartuotų (aišku, nuo jos pačios norų priklausys).
Teisiens tikrai yra galimybes, nes as pati su maziuke domejausi, bet dziaugiuosi, kad apsigalvojau. Pamokas labai gerai padaro, skaito gerai, bet pvz. uzmirsta kuprine, blogiau besijausdama apsiverkia. Nu paprasciausiai, truksta suaugimo, bendro supratimo. O kai dar prisiklausiau, kad viskas islenda 3-4kl. pabijojau.
QUOTE(Mergiona @ 2007 12 07, 13:19)
Na, aš tik pagal saviškę galiu pasakyt: taip, dauguma vadovėlių iš dviejų dalių, bet ne "skaitantiems" ir "ne" (arba nepastebėjau ir mokytoja nieko nesakė ) bet tam, kad svoris, kurį vaikas nešasi į mokyklą neviršytų normą. (nors mūsų mokytoja skatina vaikus nesinešt vadovėlių namo, nes namų darbai jei ir užduodami, tai vadovėlio jiems atlikt nereikia). Taigi, kiekvienas vaikas turi spintelę ir ten gali palikt.
Pas maniske pirmoke tai dabar yra vaikai, kurie skaito Saltineli (lengviausias), Prie Saltinio (sunkesni tekstai) ir savo knygas, kurias atsinesa i mokykla ir draugams skaito istraukas ir mokytoja duoda Skaitinukus (dar sunkesni tekstai). Tai treciai grupei mokytoja vis parenka, ka reikia skaityti, kad butu sunkiau.
O vyresnei buvo disleksija ir disgrafija tai dziaugiausi, kad mokytoja visiems duoda tik Saltineli ir maniske nesijaucia nemokanti kaip kiti.
QUOTE(#Mia# @ 2007 12 07, 05:40)
Teisiens tikrai yra galimybes, nes as pati su maziuke domejausi, bet dziaugiuosi, kad apsigalvojau. Pamokas labai gerai padaro, skaito gerai, bet pvz. uzmirsta kuprine, blogiau besijausdama apsiverkia. Nu paprasciausiai, truksta suaugimo, bendro supratimo. O kai dar prisiklausiau, kad viskas islenda 3-4kl. pabijojau.
Pas maniske pirmoke tai dabar yra vaikai, kurie skaito Saltineli (lengviausias), Prie Saltinio (sunkesni tekstai) ir savo knygas, kurias atsinesa i mokykla ir draugams skaito istraukas ir mokytoja duoda Skaitinukus (dar sunkesni tekstai). Tai treciai grupei mokytoja vis parenka, ka reikia skaityti, kad butu sunkiau.
Pas maniske pirmoke tai dabar yra vaikai, kurie skaito Saltineli (lengviausias), Prie Saltinio (sunkesni tekstai) ir savo knygas, kurias atsinesa i mokykla ir draugams skaito istraukas ir mokytoja duoda Skaitinukus (dar sunkesni tekstai). Tai treciai grupei mokytoja vis parenka, ka reikia skaityti, kad butu sunkiau.
Bet tai gali būti ne brandos, o charakterio bruožas, ar ne? (aš dar ir dabar bliaunu, kai blogai jaučiuosi ) Šiaip tai suprantu, ką norėjot pasakyti. Pedagogai tą patį sako.
Dėkui už informaciją apie skaitymą.
QUOTE(#Mia# @ 2007 12 07, 14:40)
Teisiens tikrai yra galimybes, nes as pati su maziuke domejausi, bet dziaugiuosi, kad apsigalvojau. Pamokas labai gerai padaro, skaito gerai, bet pvz. uzmirsta kuprine, blogiau besijausdama apsiverkia. Nu paprasciausiai, truksta suaugimo, bendro supratimo. O kai dar prisiklausiau, kad viskas islenda 3-4kl. pabijojau.
Na, aš irgi galvoju, kad reikia suprast, kad leidi ne į "pirmą klasę", bet į "mokyklą", tai kažkas gali "išlisti" 3,4, 5... klasėje.
Dėl to nebrandumo... Sesė dirba mokykloje, buvo toks atvejis: 5 metų merginą leido į antrą klasę. (dabar ji jau dešimtokė, mokosi gimtazijoje vien dešimtukais). Tai nemokėjo dorai nei apsirengt, nei daiktų susidėt, valgykloje pro kitus vaikus prasimušt negalėjo. BET ji tapo visos klasės mylimu žaislu Panos ją rengė, daikčiukus kiekvienai pamokai deliojo, vaikinai valgykloje ja pasirūpindavo. Aišku, manau, čia didžiulis mokytojos nuopelnas.
QUOTE(Ode @ 2007 12 06, 22:40)
Aš turėjau omeny, kad jei reikia (jei vaikui skiriamas vienerių metų priešmokyklinėj klasėj krepšelis), tai patys padengtumėm tuos kitus metus toje pačioje klasėje, o ne tai, kad naudotumėmės biudžeto lėšomis.
Nėra tokio mechanizmo, nieko savo lėšomis nesumokėsit. Beje, ar 3000 Lt Jums būtų vieni niekai?
QUOTE(Mergiona @ 2007 12 07, 12:18)
Na, suprantu visokius "humanizmus" ir "demokratijas", na bet kada dėl 2-3 vaikų kenčia dar 20 Dar aš suprantu, pvz. mūsų klasėje yra labai gabi mergaitė, bet jai yra disleksija, nelabai sunki, bet visgi. Tikslą taikytis prie jos tai matau, bet... ta "integracija" tai (kalbu apie nespecialistui pastebimus protinio vystymosi sutrikimus). Na kam kankint abi puses, na, koks tikslas??? Na išmoks jis didžiausiom pastangom ir mokytojos (o reiškia ir vaikų) laiko sąnaudom 20 anglų žodžių per 5 metus, kas iš to??? Skaitys 10 gimtosios kalbos žodžių per minutę. Ir? O kiek praras kiti, kiek pinigų reiks išleist korepetitoriams vidutinių vaikų tėvams. Kodėl apie tai niekas negalvoja?
Su tokiom mintim absoliučiai nesutinku . Vaikas mokykloje išmoksta ne tik skaityti, skaičiuoti, bet ir visuomenei priimtinų (gaila, bet nepriimtinų taip pat) elgesio normų, problemų sprendimo būdų, išmoksta prisitaikyti ir t.t., ir pan. Spec. mokykloje normaliai vaiko socializacijai daug mažiau galimybių.
QUOTE(klopedija @ 2007 12 07, 17:57)
Su tokiom mintim absoliučiai nesutinku . Vaikas mokykloje išmoksta ne tik skaityti, skaičiuoti, bet ir visuomenei priimtinų (gaila, bet nepriimtinų taip pat) elgesio normų, problemų sprendimo būdų, išmoksta prisitaikyti ir t.t., ir pan. Spec. mokykloje normaliai vaiko socializacijai daug mažiau galimybių.
Dar kartą pakartosiu, kalbėjau ne apie specialių poreikių vaikus ir ne vaikus su fizine negalia. Kalbėjau apie SUNKIUS protinio vystymo sutrikimus. Galima daug ir gražiai kalbėt, bet atsakykite tiesiai: "kokia yra 20 išmoktų užsienio kalbos žodžių vertė?"
QUOTE(klopedija @ 2007 12 07, 08:57)
Nėra tokio mechanizmo, nieko savo lėšomis nesumokėsit.
Beje, ar 3000 Lt Jums būtų vieni niekai?
Beje, ar 3000 Lt Jums būtų vieni niekai?
Aš juk jau minėjau, kad man visas šitas reikalas visai naujas, tad ir kiek litų sudaro krepšelį galėjau tik numanyti. Ne, 3000 Lt nėra niekai. Bet kiekvienoje situacijoje ieškomas individualus sprendimas, ir antrų metų toje pačioje klasėje krepšelio padengimas iš tėvų kišenės būtų vienas iš sprendimo variantų. O kad tai neįmanoma, tai jau kitas reikalas.
QUOTE(Ode @ 2007 12 07, 17:47)
Aš juk jau minėjau, kad man visas šitas reikalas visai naujas,
Žinok, kad net ir švietimiečiams šitas "reikalas" gana naujas. Aš taip pat nepritariu daugybei įstatymų ir poįstatyminių aktų, bet nesu pajėgi kažką pakeisti . Ir jau tikrai neketinu kažkam minti ant skaudžios vietos . Aš tik raginu įsiskaityti įsakymus ir juos analizuoti. O šauktukai tam, kad atkreiptumėte dėmesį į tam tikrus teginius.QUOTE(Mergiona @ 2007 12 07, 19:07)
Tik linkiu, Klopedija, kad tavo vaiko "socializacija" ir sveikata nenukentėtų per kitus norinčius "socializuotis".
Ačiū už rūpestį , nenukentės. Noriu pridurti, kad ne Direktorius, ne Švietimo skyrius, ne Ministerija sprendžia, kur vaikas mokysis, o neįgalaus vaiko tėvai. Jų teises garantuoja Konstitucija bei Specialiojo ugdymo įstatymas.
Kai kurių tėvų neadekvatūs lūkesčiai ir neteisingi sprendimai labai apsunkina mokytojų ir mokinių darbą, Bet ką Jūs, gerbiama Mergiona, pasakytumėte neįgalaus vaiko tėvams? Čia retoriškas klausimas.
QUOTE(klopedija @ 2007 12 07, 20:43)
Ačiū už rūpestį , nenukentės.
Noriu pridurti, kad ne Direktorius, ne Švietimo skyrius, ne Ministerija sprendžia, kur vaikas mokysis, o neįgalaus vaiko tėvai. Jų teises garantuoja Konstitucija bei Specialiojo ugdymo įstatymas.
Kai kurių tėvų neadekvatūs lūkesčiai ir neteisingi sprendimai labai apsunkina mokytojų ir mokinių darbą, Bet ką Jūs, gerbiama Mergiona, pasakytumėte neįgalaus vaiko tėvams? Čia retoriškas klausimas.
Noriu pridurti, kad ne Direktorius, ne Švietimo skyrius, ne Ministerija sprendžia, kur vaikas mokysis, o neįgalaus vaiko tėvai. Jų teises garantuoja Konstitucija bei Specialiojo ugdymo įstatymas.
Kai kurių tėvų neadekvatūs lūkesčiai ir neteisingi sprendimai labai apsunkina mokytojų ir mokinių darbą, Bet ką Jūs, gerbiama Mergiona, pasakytumėte neįgalaus vaiko tėvams? Čia retoriškas klausimas.
Visą tai žinau. Ir Direktorius, ir Mokytoja jau ne kartą mums tai paaiškino. O ką Jūs pasakytumėt kitų tos klasės vaikų tėvams? Klausimas ne retorinis, tikrai norėčiau išgirsti atsakymą.