QUOTE(rusne @ 2007 08 06, 19:26)
Kokiu savybiu reikia tam slaptam pirkejui? Kaip suprantu pinigeliai siame darbe nera motyvas... Kokius igudzius galima tobulinti?
Slaptam pirkejui reikia visu pirma
geros atminties kad prisimintu koki zmogu tikrino ir ka tas zmogus padare gerai, o ka blogai. Po to jam reikia geru
bendravimo igudziu. Ju reikia ne tam, kad plepetum su pardaveja, kuria tikrini, o tam, kad galetum kiekvienoj situacijoje issisukti ir taip uzduoti reikiamus klausimus, kad pardaveja nesuprastu, jog yra tikrinama. T.y. tu turi buti kuo labiau panasi i tipiska pirkeja. O tai nera taip paprasta kaip atrodo. Tarkim, tau reikia patikrinti kaip pardaveja aiskinasi poreikius. O kadangi eidama i tikrinima tu pasiruosi ir is anksto apgalvoji tuos savo "poreikius", kai tik isgirsti reikalinga klausima, pradedi jai greitai viska aiskinti. Taip, kaip normalus pirkejas neaiskina
Jei pardaveja ne durna, ji is karto supranta kas toks esi ir tada viska graziai pagal vadoveli pavaro:) Is tiesu pardavejos daznai taip daro, nes visu pirma, jom azartas (kuri atspejo, o kuri ne), o visu antra, jei atspejo, tai jos ivertinimo balai bus geri, ji gaus premijas arba bent jau nebus nubausta.
Trecias momentas, kalbant apie tai, koks turi buti slaptas pirkejas - tai savotiskos
drasos reikia (nors tai labai priklauso ir nuo projektu). Kartais reikia suvaidinti pikta klienta, kartais reikia isprovokuoti konflikta. Ar galesi gerai tai padaryti? Maciau viena karta kaip slaptas pirkejas bande pareiksti priekaistus del kazkokios ale nepatinkancios atsiskaitymo tvarkos. Is karto supratau, kad tai buvo slaptas pirkejas, nes jis drebejo daugiau uz pati pardaveja, kazka atsakinejo pagal sios parduotuves reikalavimus ir siaip to slapto pirkejo buvo labai, labai gaila.
Ketvirtas bruozas yra
lankstumas,
pastabumas ir savotiskai
nestandartinis mastymas. Kai ka turi pardavejo paklausti, kai ka turi isgirsti kaip pardavejas kalba su kitais. Kai kur isprovokuoti, kai kur nusisypsoti. Kai kur tiesiog atspeti ka pardavejas ruosesi tau sakyti...
Stai tokius reikalavimus kelciau as, jei ieskociau savo projektams slaptu pirkeju. Cia aprasiau toki idealu varianta. Bet reikia dar i projektus ziureti - kokia parduotuve, kokios prekes, kokiose situacijose turi buti tikrinamas pardavejo darbas. Nuo to gali keistis ir savybes... Kaip sakiau, cia yra idealus variantas, kuri maciau tikroveje tik kelis kartus. Dazniau slapti pirkejai nebuna tokie profai bendravimo prasme, tuomet as pirmenybe teikdavau atsakingiems pedantams, kurie gal ir nevirtuoziskai, bet labai atsakingai padarys tai, ka pasakysiu. Tuomet sekme priklausydavo nuo to, kaip juos apmokinsiu ir ka liepsiu daryti, o jie po to nueina ir zodis i zodi padaro kaip reikia. Man toks variantas irgi tiko
I super sudetingas ar konfliktines situacijas vaziuodavau pati
Ai, dar vienas super svarbus bruozas -
saziningumas!!! Jei slaptas pirkejas yra nesaziningas, apie joki tolimesni bendradarbiavima su klientu negali eiti kalbos, nes tai praktiskai 100% reiskia zlugusi projekta. Tokius jo vizitus visada reikia perdaryti kazkam kitam, pries klienta ilgai atsiprasineti, daryti jam nuolaidas ir raudonoti dar kelis menesius po to. Kodel tai yra taip svarbu? Nes blogai ivertintas pardavejas visada neigia, kad padare kazka negerai. Todel gaunasi musu (si projekta darancios imones) zodis pries pardavejo zodi. Ir neduok dieve paaiskes, kad mes suklydom
lygiai taip pat jei pardavejas aptarnavo klaikiai,o buvo ivertintas gerai. Kaip manot, per kiek minuciu si informacija pasiekia sios parduotuves vedeja? Taigi pasigirti taip norisi tam nevykeliui pardavejui..
Todel slapto pirkejo nesaziningumas jokiu budu yra netoleruojamas. Ir ne tik nesaziningumas, o net uzuominos apie ji...
Stai tiek, jei trumpai
Jooo, gavosi labai trumpai