QUOTE(srauni_upe @ 2008 12 14, 19:53)
Ir prie ko čia tas menas sienų karnizuose?
Ir prabanga. Na nesusiję nors tu ką. Tai labai sąliginis dalykas. Ir išvis toks nuvalkiotas terminas....
Šiaip tai čia architektūrinės detalės ir tam tikru laikotarpiu, tam tikruose pastatuose kuriuos iš vardinau, kaip jūs teigėte, išaugo pačios. Kad ir.
Karnizai, beje, kaip kokliai ir visa kita - visais laikais buvo amatininkų, o ne menininkų užsiėmimas.
Visada žmonės mėgo puošti savo namus. Prie ko čia tie karaliai.
(tarsi labai daug karalių Lietuva matė)
Žinot buvau vienam name, kai rinkausi butą pirkt. Ir ten savininkė savo nuožiūrą remontą darė ir tuos autentiškus lipdinius nudaužinėjo - patikėkit manim, norėjau nukapoti rankas. Va po visokių laikmečių tokių bobų, manau sąmoningas žmogus turi teisę atkurti lubų lipinius. Nes tokiu požiūriu galima ir i gotikinį pastatą baroko prikišt, nes va dabar tokia mada.
Nors apskritai tai nežinau ko čia ginčijuos...
Normalu kad architektūra evoliucionuoja, bet jei tarkim dabar būtų populiarus tik minimalizmas, tai nereiškia, kad visų laikotarpių interjierus reikia pakeisti minimalistiniais. Juk renkiesi žmogus gyventi senamiesti pvz, todėl kad patinka ta aura ir aplinka, o ne tam kad ją pakeisti.
o kas sakė, kad reikia keisti senamiestį??
bet pradėsiu iš pradžių. jūsų žiniai architektūra šiai dienai yra meno sritis, taikomojo meno rūšis. (jeigu jums atrodo kitaip tai jau jūsų reikalas.) karnizas ir kiti puošybos elementai yra
neatsiejama architektūros dalis (kaip jūsų pirštas ar plaukas yra jūsų dalis) taigi 2+2 - karnizas irgi meno reikalas (kaip tas pirštas biologijos reikalas)
toliau. dailininkas (architektas, skulptorius, tapytojas nesvarbu), jūsų žiniai, iki 19 amžiaus tebuvo toks pats amatininkas kaip ir batsiuvys ar stalius ar tas koklių lipdytojas. o jei kaip sakote koklius lipdė amatininkas, tai kas kūrė/paišė tiems kokliams kompozicijas? juk ant tų koklių dažnai būdavo ne vien ornamentai, bet ir potretai, siužetinės scenelės ir t.t. Įdomu, ar daug šiandieninių koklių fabriko darbininkų išlipdytų Adamkaus potretą ant kokliaus?
taip kad su ta menininko ir amatininko skirtimi nėra taip paprasta.
pasikartokite dailės istoriją. o kai pasikartosite elementarius dalykus, tada gal prieisite ir sudėtingesnius, gilesnius kultūros procesų ir jos suvokimo dalykus, o tada jau suprasite ir prie ko tie karaliai..
(beje ten aš tik perpasakojau ką sako protingi žmonės, ten ne mano išgalvota. kažkaip pernelyg tiesmukai supratote, bet jei man nepavyko keliais sakiniais suprantamai perteikti tai, ką žmonės tyrinėja metų metais, tai gal ir mano kaltė.
) beje, nesakau, kad sekti klasika yra blogai (jeigu jums pasirodė kitaip
) tiesiog tą daryti reikia atsargiai, su protu (t.y. skoniu) tskant.
ir kas čia siūlo ką nors griauti ar keisti senamiesty? jokiu būdu.
kaip tik atvirkščiai. bet prie ko čia gotikinės bažnyčios subarokinimas
, juk tema apie klasiką
namuose , t.y. mūsų gyvenamuosiuose būstuose apskritai (kurie daugeliu atveju tikrai nėra senamiesty). ir jau ankstesniame poste minėjau, kad yra skirtumas tarp tikrų senų autentiškų sienų ar lubų puošmenų senamiesčio butuose, ir tų, kuriuos tiesiog užsisakom ir patys užsidedam bet kuriuose kituose naujuose būstuose. beje, nugriauti senus elementus (kur nors senamiesty), o persigalvojus juos vėl atkurti jau irgi nebus tas pats - autentika jau prarasta.
(sorry, bet apie tai trumpai nemoku)
p.s. o kad Lietuva daug karalių nematė tai visiškai ne prieko. ar tai, kad Lietuvoje nėra holivudo žvaigždžių mums trukdo žinoti kaip jie ten gyvena (ir geisti to paties)?