Savo vyresneli norejom leisti i "Saules" pradine mokykla, bet kai nuejom pasisneketi su mokyklos valdzia, nuomone apie ta mokykla pasikeite. Pirma buvo labai keista, kad niekur neradom tos mokyklos iskabos. Po to kai paklausem apie mokytojus, tai atsakymas buvo: ar jus ka nors pazistat (norejosi suzinoti apie pirmokeliu mokytojas, ka baigusios, koks darbo stazas ir t.t.). Kai paprasem parodyti klases, nelabai norejo rodyti. I daugeli rupimu man klausymu nesugebejo atsakyti (atviru duru dienu nebuvo). Po tokio pokalbio pasirinkom kita mokykla.
QUOTE(Aistis @ 2007 01 12, 00:24)
Sveikos, nes, matyt, dauguma jusu moterys. As tetis. Ir pats noreciau isteigti privacia mokykla. Turiu tokia svajone. Gal patarumete kokia ji turetu buti ir kaip tai padaryti?
Jei tai nesudomins, susitvarkysiu pats...
Jei tai nesudomins, susitvarkysiu pats...
Nežinau kodėl, bet kilo įtarimas, kad privačią mokyklą panorėjote įsteigti galvodamas apie savo vaikus
O šiaip klausimas įdomus. Mokyklos vizija pakankamai platus dalykas. Aš planų ką nors steigti tikrai neturiu, bet man apskritai būtų įdomu padiskutuoti apie geros [ko būtų tikimasi iš privačios] mokyklos viziją. Čia jau kelių eilučių neužtektų. Va jei pristatytumėte savąją viziją, tada gal paprasčiau prasidėtų diskusija.
Ir nepriklausomai nuo vizijos, privačios mokyklos steigimas yra laaabai daug finansinių investicijų reikalaujantis dalykas ir tikrai neatsiperkantis pirmais metais kol dar mokykla nėra žinoma. O dar ir popierizmas, nes būtina licenzija [ar kažkas panašaus], kad mokykla būtų pripažinta ŠMM ir nebūtų laikoma nelegalia ar neformaliojo ugdymo mokykla.
Manyčiau, kad gerą privačią mokyklą gali įsteigti [finansuoti gali ir kas nors kitas] tik geras edukologas [tam diplomas nebūtinas ], kuris ne tik turi patrauklią mokyklos viziją, bet ir numato galimas problemas, sugeba pritraukti tinkamus mokytojus ir t.t.
1.Problema, kurią imamės spręsti yra labai paprasta, bet skaudi daugeliui. Šiandieninė formalaus ugdymo sistema turi daug trūkumų: mokykloje tiesiog parduodamos žinios, mokytojui visai nerūpi, kaip jos bus panaudotos, kokiu žmogumi taps suaugęs mokinys. Iš čia ir nenoras lankyti mokyklą, autoritetų nebuvimas, valkatavimas, gatvės vaikai, prievarta, narkotikai, alkoholis, pernelyg anksti pradėtas seksualinis gyvenimas, kuris turėtų būti galimas tik šeimoje, savižudybės ir t.t.
2.Idėja paprasta,- jei valstybė nepajėgi išspręst šios problemos, imtis spręsti ją patiems ir sukurti privačią mokyklą. Ši mokykla turėtų užaugti kartu su vaikais ir tapti pilnaverte mokykla palaipsniui. Kiekvienas iš mūsų esame tėvas ar mama ar tikimės tokiais tapti, todėl mums visiems rūpi, kas bus su mūsų vaikais. Kadangi reformuoti švietimo sistemą uždavinys ne mūsų jėgoms (bent jau kol kas), reikia pasiūlyti sukurti privačią mokyklą, kurią galės lankyti jeigu ir ne visi, tai bent jau turtingesnių šeimų tėvai. Aišku, jie ir finansuos mokyklos įsteigimą ir palaikymą.
3.Koks būtų tokios mokyklos tikslas? Tai turėtų būti charakterio ugdymo mokykla, kurioje vaikai būtų užimti po pamokų. Tokia mokykla ugdys kūrybingą, disciplinuotą, atsakingą pasaulio pilietį, kuriam svarbiausia bendras gėris, grožis ir tiesa. Uždaviniai labai paprasti: tiesiog pasiekti, kad šios mokyklos mokiniai taptų lyderiais, kurie pakeis Lietuvą ir pasaulį, ir sukurs šviesesnę ateitį.
4.Mokykla pradžioje gali turėti tik mokinius po pamokų, kurie ateis du, tris kartus per savaitę. Vėliau, vaikai privalėtų ateiti kasdien, išskyrus šeštadienį ir sekmadienį. Ten manau, turėtų būti menų laikas (šokių, dailės, muzikos instrumentų pamokos), istorijos laikas, sporto laikas, moralės ir etikos laikas, kompiuterinio raštingumo laikas, šnekamosios anglų kalbos laikas ir pamokų ruošimo laikas. Ne kiekvienas iš tų dalykų būtų kasdien, tačiau menas, sportas, pamokų ruoša ir pakaitomis kiti dalykai galėtų būti kasdien. Vėliau ši mokykla priimtų ikimokyklinukus (4,5,6 metų vakus) tapdama darželiu, dar vėliau taptų ir pradine mokykla, vaikams augant pagrindine, vėliau vidurine (gimnazija), o tolimoje perspektyvoje universitetu ir tokiu būdu būtų sukurta pavyzdinga formalaus ir neformalaus ugdymo sistema, kurios pavyzdžiu būtų įmanoma reformuoti egzistuojančią valstybinę švietimo sistemą.
5.Kaip veiktų tokia įmonė? Pradžioje labai paprastai: mokyklos autobusiukas paimtų vaikus nuo mokyklos ir nuvežtų juos į vietą, vėliau gražintų juos atgal prie mokyklos (už papildomą mokestį ir namo). Taigi, mokykloje būtų transportas, patalpos, kuriose vyktų užsiėmimai ir personalas.
6.Klientai, tai būtų turtingesni tėveliai, kurie užsiėmę ir įtemptai dirba savo darbą, todėl neturi laiko pasirūpinti savo vaikais po pamokų, bet nori kokybiško išsilavinimo jiems. Kad vaikas ne tik taptų kūrybiškesnis, bet ir, padedamas privačios mokyklos mokytojų, galėtų paruošti pamokas ir suprastų tai, ko nesuprato per įprastas pamokas.
7.Pirmoji Lietuvoje privati mokykla buvo įkurta 1993 metais. Šiuo metu Vilniuje yra keletas privačių mokyklų, visos jos išsidėstę mieste (Antakalnyje, Justiniškėse, Turniškėse, Subačiaus g., netoli Aušros Vartų ir t.t.). Siūlome mūsų mokykla steigti kaime, Vilniaus rajone, Juodšilių kaime, Šilo vidurinės mokyklos patalpose. Visų pirma, skirtingai nei konkurentai, mokykla nepraras sąryšio su gamta, o Juodšiliai gana švari ir miškinga vieta, juo labiau Vilnius numatęs plėstis į Kauno pusę, todėl Šalčininkų ir Lydos kryptimi ilgesnį laiką išliks švaru. Kiek tyrinėjau konkurentų privačias mokyklas, jiems plėstis bus sunku, kadangi mieste brangi žemė ir patalpos. Jau dabar jos yra perpildytos, todėl perspektyva minimali.
8.Darbuotojai, žinoma, didžiausia problema. Tai turėtų būti vizijos žmonės, nesugadinti dabartinės mokyklos, linkę eksperimentuoti, mokytis visą gyvenimą. Norėčiau, kad kolektyvas būtų jaunas, energingas, bet turėtų ir vyresnį žmogų, kuris kartais stabilizuotų padėtį, jei kiltų konfliktai. Aišku, reikalingas vadovas, dar reikalingas vairuotojas, reikalingi mokytojai. Norėčiau, kad mokytojai nedirbtų kito darbo tik šį. Jie privalo būti pailsėję, žvalūs, kad turėtų pakankamai energijos dirbti su vaikais. Reikalingas buchalteris-sekretorė, kuris galėtų atsakinėti į telefonų skambučius ir nuimtų, kiek tai įmanoma, popierių naštą nuo vadovo ir mokytojų.
9.Vadovas turėtų 80% savo darbo laiko skirti strategijai planuoti ir naujiems horizontams tirti. Todėl dar reikėtų žmogaus, kuris užsiimtų tik reklama. Žinoma, pradžioje visus išvardintus dalykus gali daryti ir vienas žmogus, net ir vairuotojo darbą, tačiau atsiradus lėšoms ir augant vaikų skaičiui, atsirasti turėtų ir didesnis darbuotojų skaičius.
10.Manau, reikalingas tam tikras pradinis kapitalas, steigiant mokyklą. Galima beveik ir be jo, tačiau tada mokyklos augimas užtruktų, idėja nebūtų įgyvendinta taip greitai. Mokyklos steigėjas, privatus asmuo, gali užstatyti savo nekilnojamąjį turtą bankui, už ką gaus pradines lėšas reklamai, transportui ir nuomojamoms patalpoms apmokėti. Vėliau tėveliai taps pagrindiniu ir veikiausiai vieninteliu rėmėju, kurie išlaikys mokyklą, padarys ją pelningą.
11.Steigiant įmonę, reikėtų teisingai pasirinkti jos juridinį statusą. Manau, kad viešoji įstaiga tam tiktų geriausiai. Manau, ji turėtų būti nepelno siekianti. Visas pelnas, likęs apmokėjus visas sąskaitas, turėtų būti skiriamas mokyklos plėtimui. Mokyklos steigėjas vienas ar keli privatūs asmenys, laisvalaikio pedagogai.
12.Išvados: mokykla turėtų būti įdomi dinamiška, besikeičianti, priimanti vis naujus sprendimus, pastoviai tobulėjanti, bet visada išsauganti pagrindinę viziją, - gyventi vardan kitų, aukotis vaikų labui. Žinoma, kad pritraukti talentingus žmones, sulaikyti juos Lietuvoje, reikia pasiūlyti pakankamą atlygį, kuris leistų jiems be galvos skausmo kasdieniuose rūpesčiuose, skirti savo kūrybines jėgas vaikų ugdymui, jų charakterio formavimui.
13.Pavadinimas turėtų būti toks: MOKYKLA PO MOKYKLOS. Jis aktualus tol, kol ši mokykla išliks tik neformalaus ugdymo įstaiga, tačiau vėliau, jai tapus ir darželiu ir pradine mokykla, pavadinimas turėtų keistis.
Įdedu tai ką turiu iš anksčiau paruošęs. Ryt du egzaminai, einu miegoti. Jei patiks, pratęsime diskusijas rytoj.
2.Idėja paprasta,- jei valstybė nepajėgi išspręst šios problemos, imtis spręsti ją patiems ir sukurti privačią mokyklą. Ši mokykla turėtų užaugti kartu su vaikais ir tapti pilnaverte mokykla palaipsniui. Kiekvienas iš mūsų esame tėvas ar mama ar tikimės tokiais tapti, todėl mums visiems rūpi, kas bus su mūsų vaikais. Kadangi reformuoti švietimo sistemą uždavinys ne mūsų jėgoms (bent jau kol kas), reikia pasiūlyti sukurti privačią mokyklą, kurią galės lankyti jeigu ir ne visi, tai bent jau turtingesnių šeimų tėvai. Aišku, jie ir finansuos mokyklos įsteigimą ir palaikymą.
3.Koks būtų tokios mokyklos tikslas? Tai turėtų būti charakterio ugdymo mokykla, kurioje vaikai būtų užimti po pamokų. Tokia mokykla ugdys kūrybingą, disciplinuotą, atsakingą pasaulio pilietį, kuriam svarbiausia bendras gėris, grožis ir tiesa. Uždaviniai labai paprasti: tiesiog pasiekti, kad šios mokyklos mokiniai taptų lyderiais, kurie pakeis Lietuvą ir pasaulį, ir sukurs šviesesnę ateitį.
4.Mokykla pradžioje gali turėti tik mokinius po pamokų, kurie ateis du, tris kartus per savaitę. Vėliau, vaikai privalėtų ateiti kasdien, išskyrus šeštadienį ir sekmadienį. Ten manau, turėtų būti menų laikas (šokių, dailės, muzikos instrumentų pamokos), istorijos laikas, sporto laikas, moralės ir etikos laikas, kompiuterinio raštingumo laikas, šnekamosios anglų kalbos laikas ir pamokų ruošimo laikas. Ne kiekvienas iš tų dalykų būtų kasdien, tačiau menas, sportas, pamokų ruoša ir pakaitomis kiti dalykai galėtų būti kasdien. Vėliau ši mokykla priimtų ikimokyklinukus (4,5,6 metų vakus) tapdama darželiu, dar vėliau taptų ir pradine mokykla, vaikams augant pagrindine, vėliau vidurine (gimnazija), o tolimoje perspektyvoje universitetu ir tokiu būdu būtų sukurta pavyzdinga formalaus ir neformalaus ugdymo sistema, kurios pavyzdžiu būtų įmanoma reformuoti egzistuojančią valstybinę švietimo sistemą.
5.Kaip veiktų tokia įmonė? Pradžioje labai paprastai: mokyklos autobusiukas paimtų vaikus nuo mokyklos ir nuvežtų juos į vietą, vėliau gražintų juos atgal prie mokyklos (už papildomą mokestį ir namo). Taigi, mokykloje būtų transportas, patalpos, kuriose vyktų užsiėmimai ir personalas.
6.Klientai, tai būtų turtingesni tėveliai, kurie užsiėmę ir įtemptai dirba savo darbą, todėl neturi laiko pasirūpinti savo vaikais po pamokų, bet nori kokybiško išsilavinimo jiems. Kad vaikas ne tik taptų kūrybiškesnis, bet ir, padedamas privačios mokyklos mokytojų, galėtų paruošti pamokas ir suprastų tai, ko nesuprato per įprastas pamokas.
7.Pirmoji Lietuvoje privati mokykla buvo įkurta 1993 metais. Šiuo metu Vilniuje yra keletas privačių mokyklų, visos jos išsidėstę mieste (Antakalnyje, Justiniškėse, Turniškėse, Subačiaus g., netoli Aušros Vartų ir t.t.). Siūlome mūsų mokykla steigti kaime, Vilniaus rajone, Juodšilių kaime, Šilo vidurinės mokyklos patalpose. Visų pirma, skirtingai nei konkurentai, mokykla nepraras sąryšio su gamta, o Juodšiliai gana švari ir miškinga vieta, juo labiau Vilnius numatęs plėstis į Kauno pusę, todėl Šalčininkų ir Lydos kryptimi ilgesnį laiką išliks švaru. Kiek tyrinėjau konkurentų privačias mokyklas, jiems plėstis bus sunku, kadangi mieste brangi žemė ir patalpos. Jau dabar jos yra perpildytos, todėl perspektyva minimali.
8.Darbuotojai, žinoma, didžiausia problema. Tai turėtų būti vizijos žmonės, nesugadinti dabartinės mokyklos, linkę eksperimentuoti, mokytis visą gyvenimą. Norėčiau, kad kolektyvas būtų jaunas, energingas, bet turėtų ir vyresnį žmogų, kuris kartais stabilizuotų padėtį, jei kiltų konfliktai. Aišku, reikalingas vadovas, dar reikalingas vairuotojas, reikalingi mokytojai. Norėčiau, kad mokytojai nedirbtų kito darbo tik šį. Jie privalo būti pailsėję, žvalūs, kad turėtų pakankamai energijos dirbti su vaikais. Reikalingas buchalteris-sekretorė, kuris galėtų atsakinėti į telefonų skambučius ir nuimtų, kiek tai įmanoma, popierių naštą nuo vadovo ir mokytojų.
9.Vadovas turėtų 80% savo darbo laiko skirti strategijai planuoti ir naujiems horizontams tirti. Todėl dar reikėtų žmogaus, kuris užsiimtų tik reklama. Žinoma, pradžioje visus išvardintus dalykus gali daryti ir vienas žmogus, net ir vairuotojo darbą, tačiau atsiradus lėšoms ir augant vaikų skaičiui, atsirasti turėtų ir didesnis darbuotojų skaičius.
10.Manau, reikalingas tam tikras pradinis kapitalas, steigiant mokyklą. Galima beveik ir be jo, tačiau tada mokyklos augimas užtruktų, idėja nebūtų įgyvendinta taip greitai. Mokyklos steigėjas, privatus asmuo, gali užstatyti savo nekilnojamąjį turtą bankui, už ką gaus pradines lėšas reklamai, transportui ir nuomojamoms patalpoms apmokėti. Vėliau tėveliai taps pagrindiniu ir veikiausiai vieninteliu rėmėju, kurie išlaikys mokyklą, padarys ją pelningą.
11.Steigiant įmonę, reikėtų teisingai pasirinkti jos juridinį statusą. Manau, kad viešoji įstaiga tam tiktų geriausiai. Manau, ji turėtų būti nepelno siekianti. Visas pelnas, likęs apmokėjus visas sąskaitas, turėtų būti skiriamas mokyklos plėtimui. Mokyklos steigėjas vienas ar keli privatūs asmenys, laisvalaikio pedagogai.
12.Išvados: mokykla turėtų būti įdomi dinamiška, besikeičianti, priimanti vis naujus sprendimus, pastoviai tobulėjanti, bet visada išsauganti pagrindinę viziją, - gyventi vardan kitų, aukotis vaikų labui. Žinoma, kad pritraukti talentingus žmones, sulaikyti juos Lietuvoje, reikia pasiūlyti pakankamą atlygį, kuris leistų jiems be galvos skausmo kasdieniuose rūpesčiuose, skirti savo kūrybines jėgas vaikų ugdymui, jų charakterio formavimui.
13.Pavadinimas turėtų būti toks: MOKYKLA PO MOKYKLOS. Jis aktualus tol, kol ši mokykla išliks tik neformalaus ugdymo įstaiga, tačiau vėliau, jai tapus ir darželiu ir pradine mokykla, pavadinimas turėtų keistis.
Įdedu tai ką turiu iš anksčiau paruošęs. Ryt du egzaminai, einu miegoti. Jei patiks, pratęsime diskusijas rytoj.
QUOTE(Aistis @ 2007 01 13, 01:34)
1.Šiandieninė formalaus ugdymo sistema turi daug trūkumų: mokykloje tiesiog parduodamos žinios, mokytojui visai nerūpi, kaip jos bus panaudotos, kokiu žmogumi taps suaugęs mokinys. Iš čia ir nenoras lankyti mokyklą, autoritetų nebuvimas, valkatavimas, gatvės vaikai, prievarta, narkotikai, alkoholis, pernelyg anksti pradėtas seksualinis gyvenimas, kuris turėtų būti galimas tik šeimoje, savižudybės ir t.t.
Problemų ir trūkumų ugdymo sistemoje neabejotinai yra. Tačiau manau, kad šiuo atveju per daug atsakomybės tikimasi uždėti mokyklai ir per mažai paliekama šeimai ir kitoms aplinkybėms (kaip televizijos įtakai, kiemo draugams, vaiko raidos vystymosi sutrikimams ir pan.). Ne visada mokykla gali atsverti šią įtaką.
Tačiau neabejotinai geroje mokykloje visų tų problemų yra daug mažiau. Dar ir todėl, kad vaikais nesirūpinantys tėvai dažniausiai ir neieško geros mokyklos.
QUOTE(Aistis @ 2007 01 13, 01:34)
2. Kadangi reformuoti švietimo sistemą uždavinys ne mūsų jėgoms (bent jau kol kas), reikia pasiūlyti sukurti privačią mokyklą..
O kaip žiūrite į egzistuojančias privačias mokyklas. Ar kuri nors veikianti privati mokykla Jums imponuoja? Ar matote ten problemų ar kaip tik jose beveik viskas atrodo gerai. Kitaip sakant ar dar vis norėtumėte kurti privačią mokyklą, jei tokia būtų po Jūsų namo langais?
P.s. Lengviau skaitosi trumpesni postai, todėl pratęsiu kitame.
QUOTE(Aistis @ 2007 01 13, 01:34)
3.Koks būtų tokios mokyklos tikslas? Tai turėtų būti charakterio ugdymo mokykla, kurioje vaikai būtų užimti po pamokų. Tokia mokykla ugdys kūrybingą, disciplinuotą, atsakingą pasaulio pilietį, kuriam svarbiausia bendras gėris, grožis ir tiesa. Uždaviniai labai paprasti: tiesiog pasiekti, kad šios mokyklos mokiniai taptų lyderiais, kurie pakeis Lietuvą ir pasaulį, ir sukurs šviesesnę ateitį.
Užimtumas po pamokų gal nėra taip tiesiogiai susijęs su šiais ugdomais dalykais.
Manau, kad ugdomos vertybės turi būti apskritai mokyklos vizijos dalis ir tai daroma visur, kur dirbama su mokiniais. Ir eilinėse pamokose ir popamokinėje veikloje.
"Lyderis" yra šiek tiek rizikingas žodis. Ne kiekvienas vaikas gali būti lyderiu, ne kiekvienas bus ir manau ne kiekvienas turi siekti būti lyderiu. Svarbu, kad vaikas išmoktų rasti savo vietą pasaulyje, sugebėtų prisiimti atsakomybę už tai ir suvoktų, kad keisti pasaulį jis gali būdamas tuo, kuo jis yra.
Manyčiau, kad taip pat labai svarbu atsižvelgti į vaiko individualumą, o taip pat išmokyti jį gyventi šiuolaikiniame pasaulyje.
QUOTE(Aistis @ 2007 01 13, 01:34)
4.Mokykla pradžioje gali turėti tik mokinius po pamokų, kurie ateis du, tris kartus per savaitę. Vėliau, vaikai privalėtų ateiti kasdien, išskyrus šeštadienį ir sekmadienį.
Žodžiu, pradžioje, tai būtų neformaliojo ugdymo mokykla. Toks kelias visai suprantamas, tačiau, su žodžiu "privalėtų" yra šiek tiek rizikinga, ypač kai dar tenka mokėti pinigus.
Pagalvoju iš savo varpinės. O galvoti nesunku, nes turiu dukrą, kuri rudenį eis į mokyklą. Kas mane verstų rinktis valstybinę mokyklą ir po to kasdien eiti į būrelius [kol kas vadinkime taip, nors tai ne visai teisingas vardas] privačiai?
Nemažai valstybinių mokyklų [žinoma, geresnių] ir taip siūlo daug būrelių mokyloje, o privačios kiek žinau irgi visada siūlo įvairiausią veiklą su pamokų ruošimu iki maždaug 17 val.
Išskirtinis vertybių ugdymas? Bet visos privačios mokyklos tai deklaruoja. Todėl ir klausiau ar domėjotės jomis.
Kol kas manyčiau, kad mieliau pasirinkčiau veikiančią privačią mokyklą, nei važinėjimą tarp dviejų mokyklų.
QUOTE(Aistis @ 2007 01 13, 01:34)
Vėliau ši mokykla priimtų ikimokyklinukus (4,5,6 metų vakus) tapdama darželiu, dar vėliau taptų ir pradine mokykla, vaikams augant pagrindine, vėliau vidurine (gimnazija), o tolimoje perspektyvoje universitetu ir tokiu būdu būtų sukurta pavyzdinga formalaus ir neformalaus ugdymo sistema, kurios pavyzdžiu būtų įmanoma reformuoti egzistuojančią valstybinę švietimo sistemą.
mmm O štai ši vizija man rodos visiškai nereali. Turiu omeny tapimą universitetu ir valstybinės sistemos pertvarką. Ir todėl būtent šioje vietoje kilo klausimas kiek apskritai Jūsų privačios mokyklos vizija yra reali. Manau, kad mokyklos steigėjas turi būti realistas, o šiuo atveju...
Ačiū už pastabas. Gaila tik, kad neliktumėme diskutuoti dviese. Nes tada gal būtų pravartu tiesiog susirašinėti privačiai, o ne forume.
Ar aš esu realistas? Manau, kad ne. Bent maksimalistas tai tikrai. Manau, kad užsibrėžti kaip galima aukštesnį tikslą privalu tam, kad jis įkvėptų. Kažkoks būrelis, kažkokia mokyklėlė... O čia UNIVERSITETAS! Skamba išdidžiai...
Na, čia vyrų maistas.
Grižtu prie temos. Tikrai nežinau visų metodų ir strategijų, kelių ir ėjimų. Kuo privilioti į tokią neformalaus ugdymo mokyklą? Arba kuo ji skirtųsi? Aš to norėjau paklausti Jūsų,- kuo ji privalėtų skirtis, kad tėvai leistų į ją vaikus?
Gyvenau du metus Pietų Korėjoje. Ten vaikai iškart po valstybinės mokyklos vyksta į privačias, vadinamus "hakvon". Jie ten mokosi visko,-taekwondo, muzikos, šokti, piešti, anglų kalbos, kompiuterių, matematikos ir t.t. Tai yra daroma taip masiškai, kad mokykla tiesiog yra aplipusi tokiomis privačiomis mokyklėlėmis. Vaikai tose mokyklėlėse neretai prabūna iki 10 vakaro!
Bet taip nėra Lietuvoje. Juk čia Europa, tiesa, senas žemynas, aptingęs, bet savas. Nesvarbu, kad Korėjos jaunimas turi daugiausiai akademinių žinių pasaulyje, ar jos žmonės dirba daugiau valandų nei kiti Žemės gyventojai... Ar Korėja yra greičiausiai besivystanti ekonomika, vadinamas Azijos tigras. Lietuvoje nėra tokio siekio, tokio noro būti pirmais, kokį turi jie. Nežinau, ar kas nors pasaulyje tokį apskritai turi?
Man imponuoja profesorius B.Bitinas, nesenai atšventęs savo 80-metį. Pasirodo visa Maskvos neformalaus ugdymo sistema yra jo idėja!
Taip, man trūksta žinių. Metodų, strategijų ir būdų. Norėčiau čia, šiame forume tiesiog suformuluoti viziją, gal kiek atitrūkti nuo realybės. Moterys praktiškesnės, bet kodėl nepasvajojus?
Kažkodėl laiškai rašosi tik po visurnakčio. Labanakt!
Ar aš esu realistas? Manau, kad ne. Bent maksimalistas tai tikrai. Manau, kad užsibrėžti kaip galima aukštesnį tikslą privalu tam, kad jis įkvėptų. Kažkoks būrelis, kažkokia mokyklėlė... O čia UNIVERSITETAS! Skamba išdidžiai...
Na, čia vyrų maistas.
Grižtu prie temos. Tikrai nežinau visų metodų ir strategijų, kelių ir ėjimų. Kuo privilioti į tokią neformalaus ugdymo mokyklą? Arba kuo ji skirtųsi? Aš to norėjau paklausti Jūsų,- kuo ji privalėtų skirtis, kad tėvai leistų į ją vaikus?
Gyvenau du metus Pietų Korėjoje. Ten vaikai iškart po valstybinės mokyklos vyksta į privačias, vadinamus "hakvon". Jie ten mokosi visko,-taekwondo, muzikos, šokti, piešti, anglų kalbos, kompiuterių, matematikos ir t.t. Tai yra daroma taip masiškai, kad mokykla tiesiog yra aplipusi tokiomis privačiomis mokyklėlėmis. Vaikai tose mokyklėlėse neretai prabūna iki 10 vakaro!
Bet taip nėra Lietuvoje. Juk čia Europa, tiesa, senas žemynas, aptingęs, bet savas. Nesvarbu, kad Korėjos jaunimas turi daugiausiai akademinių žinių pasaulyje, ar jos žmonės dirba daugiau valandų nei kiti Žemės gyventojai... Ar Korėja yra greičiausiai besivystanti ekonomika, vadinamas Azijos tigras. Lietuvoje nėra tokio siekio, tokio noro būti pirmais, kokį turi jie. Nežinau, ar kas nors pasaulyje tokį apskritai turi?
Man imponuoja profesorius B.Bitinas, nesenai atšventęs savo 80-metį. Pasirodo visa Maskvos neformalaus ugdymo sistema yra jo idėja!
Taip, man trūksta žinių. Metodų, strategijų ir būdų. Norėčiau čia, šiame forume tiesiog suformuluoti viziją, gal kiek atitrūkti nuo realybės. Moterys praktiškesnės, bet kodėl nepasvajojus?
Kažkodėl laiškai rašosi tik po visurnakčio. Labanakt!
QUOTE(Aistis @ 2007 01 14, 01:17)
Ačiū už pastabas. Gaila tik, kad neliktumėme diskutuoti dviese. Nes tada gal būtų pravartu tiesiog susirašinėti privačiai, o ne forume.
Tikrai būtų gaila, tuo labiau, kad kuo daugiau žmonių, tuo daugiau nuomonių.
QUOTE(Aistis @ 2007 01 14, 01:17)
Grižtu prie temos. Tikrai nežinau visų metodų ir strategijų, kelių ir ėjimų. Kuo privilioti į tokią neformalaus ugdymo mokyklą? Arba kuo ji skirtųsi? Aš to norėjau paklausti Jūsų,- kuo ji privalėtų skirtis, kad tėvai leistų į ją vaikus?
Kalbant apie pradinkus (darželinukus), didžiausia problema yra vaiko vežiojimas ir laukimas kol pasibaigs užsiėmimai, net ne kaina (žinoma, jei kaina žema ar vidutinė). Jei abu tėvai dirba, dažnai tai yra problema. Tad jeigu Jūsų pusėje tokių mokyklų nedaug arba visai nėra, tokiu atveju vaikai susirinks gana nesunkiai. Tas pats ir su privačia mokykla-darželiu. Beje, autobusiukas nedaug padėtų - būtų per daug taškų iš kur reiktų vežioti vaikus.
Tikėtis mokinių iš tolimesnių rajonų galima jau turint prestižą.
Tačiau tikėtis, kad lankytų kasdien sunkiau. Tiesiog taip spėčiau.
QUOTE(Aistis @ 2007 01 14, 01:17)
Nesvarbu, kad Korėjos jaunimas turi daugiausiai akademinių žinių pasaulyje, ar jos žmonės dirba daugiau valandų nei kiti Žemės gyventojai... Ar Korėja yra greičiausiai besivystanti ekonomika, vadinamas Azijos tigras. Lietuvoje nėra tokio siekio, tokio noro būti pirmais, kokį turi jie. Nežinau, ar kas nors pasaulyje tokį apskritai turi?
Bet ar toks siekis tikrai yra prasmingas? Jie turi tik 4 dienas per metus atostogų ir net šeštadienis yra oficiali darbo diena. Jei nori, šiais laikais taip gali dirbti ir Lietuvoje [ir ko gero, nemažai taip dirba], bet ar tai ką jie atranda yra vertingiau už tai ko netenkama. Ir vis dėl to nežiūrint Korėjiečių neblogo pragyvenimo lygio, jie į "baltus" žmones žiūri su pavydu ir pagarba ...
Panašu, kad klausimas kokios turėtų būti privačios mokyklos nesusilaukė dėmesio. Gaila, būtų buvę įdomu susikurti idealios mokyklos viziją.
Beje, mano vienas pažįstamas, daug keliavęs po užsienius gyvena panašiomis mintimis [tiesa, kol kas be ambicijų į universitetą ] ir jo įkurta privati papildomo ugdymo mokyklėlė tuoj atsidarys. Po pusmečio sugrįšiu į šią temą ir parašysiu kaip jiems sekasi.
Beje, mano vienas pažįstamas, daug keliavęs po užsienius gyvena panašiomis mintimis [tiesa, kol kas be ambicijų į universitetą ] ir jo įkurta privati papildomo ugdymo mokyklėlė tuoj atsidarys. Po pusmečio sugrįšiu į šią temą ir parašysiu kaip jiems sekasi.
As irgi taip maniau, kad nesusilauke demesio.
Taciau as visada atviras, jei kas noretu apie tai su manimi privaciai padiskutuoti ar net susitikti. Butu malonu suburti bendraminciu buri. Privacios mokyklos neturetu veikti pavieniui, jei jos is tikruju turi gera motyvacija dirbti su vaikais, jos dalinsis naudinga patirtimi, stengdamosis vardan vaiku. Tokiu budu, turint gera patirti, butu galimi kurti tokios idealios mokyklos filialus visoje Lietuvoje ir tureti istisa tinka tokiu mokyklu, kurios dirbtu remdamasis naujausiais mokslininku darbais ir tikrais savo pedagogais entuziastais.
Jei Jusu pazistamas noretu su manimi pabendrauti - maloniai prasom. Man siandien parase vienos Vilniaus privacios mokyklos direktore, nori susitikti. Malonu, butinai atrasysiu.
Taciau as visada atviras, jei kas noretu apie tai su manimi privaciai padiskutuoti ar net susitikti. Butu malonu suburti bendraminciu buri. Privacios mokyklos neturetu veikti pavieniui, jei jos is tikruju turi gera motyvacija dirbti su vaikais, jos dalinsis naudinga patirtimi, stengdamosis vardan vaiku. Tokiu budu, turint gera patirti, butu galimi kurti tokios idealios mokyklos filialus visoje Lietuvoje ir tureti istisa tinka tokiu mokyklu, kurios dirbtu remdamasis naujausiais mokslininku darbais ir tikrais savo pedagogais entuziastais.
Jei Jusu pazistamas noretu su manimi pabendrauti - maloniai prasom. Man siandien parase vienos Vilniaus privacios mokyklos direktore, nori susitikti. Malonu, butinai atrasysiu.
QUOTE(Aistis @ 2007 01 12, 01:24)
Sveikos, nes, matyt, dauguma jusu moterys. As tetis. Ir pats noreciau isteigti privacia mokykla. Turiu tokia svajone. Gal patarumete kokia ji turetu buti ir kaip tai padaryti?
Jei tai nesudomins, susitvarkysiu pats...
Jei tai nesudomins, susitvarkysiu pats...
Kokia turėtu būti mokykla?
Pirmiausia, žinoma, mokykloje turėtų būti sukurta tokią aplinką, kurioje vaikai būtų skatinami mokytis, siekti, domėtis. Būdų yra įvairiausiu, bet uždegti vaikus siekimu, noru mokytis gali tik pedagogas iš pašaukimo.
Reikalauti iš vaikų to mokymosi, namų darbų paruošimo, atsakingumo, gal net sudaryti tam tikrą konkurenciją (čia gal šiek tiek diskutuotinas dalykas iki kokio lygio tai gali būti). Mokykla siektu ne tik įkalti tam tikrus dalykus, bet ir ugdytų vaikų savarankiškuma, atsakomybę, saviraišką.
Tikriausiai - žinios, mokymosi kokybė - tai ir būtų svarbiausias dalykas - nes mokykla yra būtent žinių įgyjimo vieta.
Antras dalykas žinoma ir veikla po pamoku. Būreliai, konkursai, dalyvavaimas įvairiuose projektuose. Bet tai jau antraeiliai dalykai.
Ko pasigendu dabartinėje mokykloje? Glaudesnio pedagogų bendravimo su tėvais. Kadangi pradinukams pažymiai nėra rašomi, tai susidaryti vaizdą apie vaiko pasiekimus iš skurdaus sakinio - daro pažangą - labai sunku. Norėčiau dažniau gauti iš mokytojos informaciją apie vaiko pasiekimus, spragas (kurias žinoma matau ir taip pažiūrejusi į sąsiuvinį, bet...). Tegu tie vertinimai bus neformalus, gali būti neatskleidžiami mokiniui, jei jau dabartines pedagogikos nuostata, kad tai traumuoja vaiką. Ir žinoma informacijos apie elgesį (kuris kaip žinia dažnai skiriasi nuo elgesio namuose), bendravimo problemas (jei tokių iškyla)
QUOTE(Aistis @ 2007 01 23, 23:23)
As irgi taip maniau, kad nesusilauke demesio.
Taciau as visada atviras, jei kas noretu apie tai su manimi privaciai padiskutuoti ar net susitikti. Butu malonu suburti bendraminciu buri. Privacios mokyklos neturetu veikti pavieniui, jei jos is tikruju turi gera motyvacija dirbti su vaikais, jos dalinsis naudinga patirtimi, stengdamosis vardan vaiku.
Jei Jusu pazistamas noretu su manimi pabendrauti - maloniai prasom.
Taciau as visada atviras, jei kas noretu apie tai su manimi privaciai padiskutuoti ar net susitikti. Butu malonu suburti bendraminciu buri. Privacios mokyklos neturetu veikti pavieniui, jei jos is tikruju turi gera motyvacija dirbti su vaikais, jos dalinsis naudinga patirtimi, stengdamosis vardan vaiku.
Jei Jusu pazistamas noretu su manimi pabendrauti - maloniai prasom.
Susitikimas akivaizdžiai turėtų prasmę, jei turėčiau konkrečių planų. Tuo tarpu aš tokių neturiu. Man tai būtų buvusi įdomi tiesiog kaip diskusija forume, nes pažįstu privačiose dirbančių mokytojų, pažįstu žmonių, kurie ten veda vaikus, be to ir dukra tokio amžiaus, kai rūpi mokyklos.
O savo pažįstamui perduosiu, tik nežinau kada susitiksiu, nes jie žada greit atsidaryti ir šiuo metu juodai užsiėmę įkurtuvėmis.