QUOTE(lyja lyja lietus @ 2010 04 01, 16:55)
Mes irgi žadam nuo naujų mokslo metų integruotis į LT mokyklą. Dukra baigė Italijoj pradinę mokyklą, turėtume pradėti eiti į 5-tą lietuvišką klasę. Mums irgi neramu dėl jos integracijos. Lietuvių k. mokomės namie.
Būtų įdomu sužinoti kaip praktiškai yra taikomas tas Matrignos minėtas specialus ministerijos įsakymas, įpareigojantis mokyklą papildomai ir intensyviai dirbti su emigrantų vaikais. Gal kas nors susidūrėt ir galėtų papasakoti?
Beje, skaiciau diskusijas apie tai, kas turetu skirti lesu emigrantu vaiku integracijai. Bent jau kitose ES salyse, skiria valstybe. Konkretus pavyzdys: mano dukros pradineje mokykloje po pamoku vyksta papildomi uzsiemimai emigrantu vaikams, kuriuose jie yra mokomi italu kalbos ir kulturos. Dukros klaseje yra nemazai uzsienieciu vaiku. Tarkim viena mergaite su mano dukra mokosi nuo pat pirmos klases, t.y. ji visa laika lanke mokykla tik Italijoj, taciau vis vien lanko tas papildomas pamokas, nes jos abu tevai yra neitalai, ir ji seimoje kalba kita kalba, todel jai reikia papildomu pamoku.
Kalbos nemokantys vaikai tikrai nera keliami i zemesne klase, jie mokosi kartu su savo bendraamziais, jiems padedama tik kalbiniuose dalykuose.
Papildyta:
Svietimo ministerijos puslapyje radau tik tokia informaciaja:
Užsienyje baigtą pradinio, pagrindinio ar vidurinio ugdymo programos dalį vertina mokykla, į kurią kreipiasi mokinys, pageidaujantis tęsti mokymąsi. Jei reikia likviduoti kai kurių dalykų programų skirtumus, mokyklos direktorius, jo pavaduotojas ar pavaduotojai ugdymui, mokytojų taryba, atsižvelgusios į mokinio pageidavimus, numato būdus ir formas įveikti atsilikimą ir atsiskaityti.
Malonu sutikti mamyte is Italijos. Mano sunus cia lanko 2 media. Dar po metu ketinam grizti i LT. Taigi tuomet jis turetu buti devintokas.
Truputi kraupiai skamba "iveikti atsilikima". Nera jokio atsilikimo, yra tik programu skirtumai (ir nemanau, kad jie dideli). Beje, protingas ir motyvuotas vaikas ar Italijoj, ar Lietuvoj yra protingas ir motyvuotas. Musu,teveliu, uzduotis yra padeti, palaikyti, skatinti ir suprasti vaika. Zinoti vaiko stipriasias ir silpnasias puses. Nekelti nepamatuotu reikalavimu nei vaikui, nei mokyklai. O su mokykla bendradarbiauti, dometis ir, jeigu reikia, reikalauti
specialaus ministerijos įsakymo vykdymo (cia jeigu matysim, jog mokykla tik formaliai popieriukus pildo).
Siaip manau, kad gali tekti ir paieskoti kai kuriu dalyku korepetitoriu. Jei reiks- surasim. Cia jeigu neuzteks
mokyklos numatytu budu ir formu iveikti "atsilikima".
Kaip matot, realiai su sio isakymo vykdymu dar nesusidurem. Bet esam nusiteike optimistiskai. Daznai juk taip nutinka, kad tenka rinktis mazesne blogybe. Tikrai nemanau, kad mokyklu kaitaliojimas yra geris vaikui. O cia keiciama ne tik mokykla, bet ir salis. Juk aisku, kad sunkumu bus. Mes karta tai jau patyrem cia, Italijoj, kuomet atvykom i nauja sali, i nauja mokykla. Vaikui itin sunku buvo pirmaji pusmeti. Stengemes padeti visi- tevai, mokytojai, netgi naujieji klasiokai ir draugai. Viskas pavyko. Pavyks, jeigu tikrai grisim, dar karta. Ir Jums pavyks, bukit tuo tikra.