QUOTE(kiskis @ 2010 08 24, 10:03)
Nemanau, kad Jezuitai turetu buti rodiklis. Pradineje svarbiausia vaikui iskiepyti, jog reikia savarankiskumo daug, vertinti pati vaika. Ir kad jis noretu eiti i mokykla, o tik po to mokslai.
Prisijungiu prie šios nuomonės. Tikrai ne rodiklis "mokslo pasiekimai" pradinėje mokykloje. Daug svarbiau vaikui įskiepytas požiūris į mokslą, atsakomybės jausmas, išugdytas gebėjimas analizuoti informaciją, ieškoti sprendimų iš nestandartinių situacijų ir pan. Galiausiai suvokimas, kas yra teisinga, kas yra gerai, o kaip elgtis tiesiog negarbinga. Šito labiausiai trūksta mūsų vaikams.
Pati puikiai prisimenu, kai pradinėse klasėse moksluose tikrai nepasižymėjęs berniukas vyresnėse klasėse mokytojų būdavo graibstomas, kad tik dalyvautų jų dalykų miesto ar respublikinėse olimiadose - matematikos, chemijos, fizikos.
Turiu ir kitokių pavyzdžių - kai namuose uoliai ugdytas gudrus vaikas (močiutė buvo nusipelniusi pedagogė, jau išėjusi į pensiją), atėjęs į mokyklą baisiai nusivylė, nes per savaitę ten neišgirdo ir neišmoko nieko naujo... Jis tiesiog nustojo domėtis mokslais, "atbuko"... Ir reikėjo labai daug pastangų, kad būdamas paauglys prisėstų prie knygų.
Esu įsitikinusi, kad svarbu ne mokykla, o pirmoji mokytoja. Tik kur dabar surasti tokią, kuri dirba ne mokyklos valdžiai, ne tėvams, o vaikams. Kuriai mažiau rūpi remontai klasėje, "parodomosios" programos, o daugiau tas mažas žmogutis su savo baimėm, lūkesčiais, svajonėm... Kaip vakar gerb. Burgis citavo "lenta ir kreida" ir dar žmogus, kuris neabejingas tam, ką daro, kuriam ne vistiek, kas užaugs iš tų vaikų.