Įkraunama...
Įkraunama...

Ką galvojate apie mintis neleisti vaiko į mokyklą

QUOTE(Natuke @ 2009 03 05, 21:47)
Iš kitos pusės - o kaip iš viso kontroliuoti klasę nevertinant? Tai ir gaunasi, kad mūsų vaikai yra pervedami per t.t. sistemą, kuri pati jau užmuša kūribiškumą ir norą mokytis...

o kam kontroliuoti? tereikia sudominti 4u.gif

as irgi desciau anglu kalba pradinukams - nuostabus vaikai. mes puikiai leidom laika - dainavom ir skandavom anglu kalbos garsus, su zaisliukais vaidinom pasisveikinimo, susipazinimo, ivardijimo scenas, zaidem skaicius ir tt. jie kuo puikiausiai man atlikdavo uzduotis, ismokdavo naujus zodzius - be jokiu ivertinimu.
tiesa sakant, as buvau atsidurusi priesingoje padetyje - tuo metu mokykloje dar buvo rasomi pazymiai, o as nuosirdziai neisivaizdavau, uz ka as galiu jiems rasyti pazymius doh.gif ar uz tai, kad plodami rankom ir nepamesdami ritmo sugebejo suskaiciuoti angliskai iki desimt? bet skaiciavo tai visi paeiliui - tai visai desimciai ir surasyti pazymius i zurnala? o kokia tada prasme is zaidimo?

aisku, taip dirbti sunkiau - nebudavo tokios pamokos, kad sedeciau uzpakali padejusi. per pamoka spedavau bent keliais zodziais persimesti su kiekvienu vaiku - o tai reiske, kad turedavau prie kiekvieno prieiti, suvaidinti scenele (turejau toki personaza - anciuka Henri, kuris kalbindavo vaikus). tai reikalavo energijos, judejimo, geros nuotaikos - bet o kaip kitaip uzdegsi, sudominsi, jei pati busi abejinga destomam dalykui ir mokiniams?

dabar pradinukams pazymiai neberasomi - bet mano sunaus klase turi "pasiekimu knygeles", i kurias klijuojami spalvoti (geltona, zalia, melyna, raudona) lipdukai su linksmais arba liudnais veidukais - o juk tai lygiai toks pat vertinimas kaip iprastais pazymiais ar raidemis. g.gif
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo ragnez: 06 kovo 2009 - 09:30
QUOTE(ragnez @ 2009 03 05, 11:34)
o galu gale, ar tikrai visi mokykloje destomi dalykai yra labai svarbus ir reikalingi suaugusiuju gyvenime?

didele dalis reikalinga. Jeigu ziuresime pagal tai, kad mokslas yra "privalomas" tik pagrindineje mokykloje, tai tenai nera jau taip labai gilinamasi i destoma dalyka, tenais daugiau suteikiami pagrindai ant kuriu galima kurti jau tolimesni ziniu bagaza.
Na gal atmetus daile ir muzika, kas tikrai yra grynai bendram isprusimui.
QUOTE(ragnez @ 2009 03 05, 11:34)
na ir dar - ar dalykai, kuriu tikrai reikia gyvenime, gali buti neidomus?

cia gal ne visai is mokyklos ( bet kai kuriose dabar jau yra ir tokie dalykai destomi) kaip kad teisiniu ziniu pagrindai ( tai kas reikalinga gyvenime - vartotoju teises ar kur galima susirasti reikiama teisine informacija....).
Atsakyti
QUOTE(Bekasė @ 2009 03 06, 10:29)
didele dalis reikalinga.

o kaip tos zinios pateikiamos? ar vaikai jaucia mokomuju dalyku rysi su realiu gyvenimu?

pateiksiu pavyzdi is savo mokyklos laiku. musu mokykloje daug kartu keitesi fizikos mokytojai ir mes savo kailiu patyreme, kaip skirtingai galima elgtis su tuo paciu dalyku. buvo mokytoju, kurie liepdavo skaityti vadoveli ir kviesdavo prie lentos "deklamuoti" perskaityta skyriu. o buvo ir toks mokytojas, kuris kiekviena teorija sugebedavo is karto pailiustruoti gyvenimiskais pavyzdziais, cia pat sukurdavo uzdaviniu. toje klaseje per fizikos pamokas buvo destoma optika, todel jis visuomet turedavo ivairiu lesiu, sviesos saltiniu, prizmiu ir gyvai pademonstruodavo, kaip viskas veikia. iki siol prisimenu viena jo sukurta uzdavini, kai turejome apskaiciuoti, kokio stiprumo lesiu reikia trumparegiui berniukui, kad galetu taisyklingai skaityti knyga.

QUOTE(Bekasė @ 2009 03 06, 10:29)
cia gal ne visai is mokyklos ( bet kai kuriose dabar jau yra ir tokie dalykai destomi) kaip kad teisiniu ziniu pagrindai ( tai kas reikalinga gyvenime - vartotoju teises ar kur galima susirasti reikiama teisine informacija....).

tu nori pasakyti, kad teisiniu ziniu pagrindai neidomus?
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo ragnez: 06 kovo 2009 - 10:40
QUOTE(ragnez @ 2009 03 06, 11:36)
o kaip tos zinios pateikiamos? ar vaikai jaucia mokomuju dalyku rysi su realiu gyvenimu?

cia jau priklauso nuo pacios mokytojo asmenybes, o ne nuo sudarytos programos.
Mokytojui nera grieztu nurodymu, kaip pateikti destoma medziaga - jisai turi ja pateikti, itvirtinti zinias ir ivertinti kaip vaikai tai suprato ( tai ir jam paciam yra reikalinga), bet kaip jisai tai daro yra asmeninis jo reikalas.

QUOTE(ragnez @ 2009 03 06, 11:36)
tu nori pasakyti, kad teisiniu ziniu pagrindai neidomus?

Taip, asmeniskai man jie neidomus ( manau, kad daugeliui zmoniu taip pat). Domiuosi del to, kad tai yra reikalinga.
Atsakyti
QUOTE(ragnez @ 2009 03 06, 10:25)
uz ka as galiu jiems rasyti pazymius  doh.gif ar uz tai, kad plodami rankom ir nepamesdami ritmo sugebejo suskaiciuoti angliskai iki desimt?

kai mokslas tik paploti ir iki dešimt suskaičiuoti, aišku kad nėr už ką vertint. bet jeigu reikia patikrint devintoko gramatikos žinias? juk per tuos metus ne vien ploti ir trepsėti mokėsi.
o tas dalykas, kad masiškai klijuojami lipdukai, raidelės ar kokie ten snukučiai, tai rodo, kad niekas nieko gudresnio neišgalvojo.
Atsakyti
QUOTE(sena niekšė @ 2009 03 06, 16:00)
kai mokslas tik paploti ir iki dešimt suskaičiuoti, aišku kad nėr už ką vertint. bet jeigu reikia patikrint devintoko gramatikos žinias?

drinks_cheers.gif
kaip sugebėt sudomint modaliniais veiksmažodžiais, kad juos išmokt? arba visais laikais? g.gif
arba lietuvių kalbos skyryba? (ypač, jei nesi linkęs į humanitarinius dalykus)
Atsakyti
QUOTE(sena niekšė @ 2009 03 06, 17:00)
ar kokie ten snukučiai,

lotuliukas.gif

Bet ir tie snukučiai jau yra įvertinimas...
Snukučiai, pažymiai, atlyginimas...
Mokymasis yra vaikų darbas, kuris yra įvertinamas...
Nes remiantis tokia pat logika nereiktų ir darbo užmokesčio... Svarbu dirbai ir "patyrei malonumą"... Arba gautume visi vienodai...
Be to darbas - nebūtinai yra linksmybės ar malonumai... Darbas gali būti ir sunkus ir juodas, kai reikia rimtai dirbti - bet jis turi būti įvertinamas... Tai teikia žmogui pasitenkinimo... "jis įveikė, jis pasiekė, jis uždirbo..."
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Urartu: 06 kovo 2009 - 23:48
dar žinokime, kad į mokyklas ateina vaikai skirtingai auklėjami. vieni demokratiškai, kiti diržu lupti. ir jų drausmė bei motyvacija tikrai nėra vienoda. vienam užtenka pažinimo džiaugsmo, kitas nesimokys jei nebijos būt paskui neprileistas prie kompo. dėl to pažymis -- pakankamai universalus ir informatyvus daiktas.
Atsakyti
QUOTE(sena niekšė @ 2009 03 09, 17:55)
dar žinokime, kad į mokyklas ateina vaikai skirtingai auklėjami. vieni demokratiškai, kiti diržu lupti. ir jų drausmė bei motyvacija tikrai nėra vienoda. vienam užtenka pažinimo džiaugsmo, kitas nesimokys jei nebijos būt paskui neprileistas prie kompo. dėl to pažymis -- pakankamai universalus ir informatyvus daiktas.

ir dar - kad matytumet su kokiu pasididziavimu musu mazoji pirmokele rodo pasiekimu knygele su geru ivertinimu !!!!! mokytoja gi dar ir pastaba priraso, kad saunuole! o dar toj klasej ir Rokas yra. Jis labai protingas, ir piestukais visada dalinasi....
Atsakyti
QUOTE(Gorada @ 2009 03 09, 17:02)
ir dar - kad matytumet su kokiu pasididziavimu musu mazoji pirmokele rodo pasiekimu knygele su geru ivertinimu !!!!! mokytoja gi dar ir pastaba priraso, kad saunuole!

O kaip vaikas gali pergyventi, kai gaus bloga ivertinima... verysad.gif
As mokiausi vien penketais (tais laikais) pimoje klaseje, o piesti nemokejau taip,kad gauti penkis . Ir kai gaudavau keturis, taip verkdavau. doh.gif Mama ramino - -cia smulkmena, neverk, pamatysi, kad ne del tokiu bedu verkiama .. O as jai sakau, as maza ir cia mano tokios bedos dabar, kitu neturiu, tai dėl savo blogų pažymių ir verkiu.
O taip patikdavo klijuoti ir daryti visokius darbelius, bet velgi nemokejau taip graziai padaryti dezutes, kaip klasioke Zana. Tai net miegot negalejau, Zanos dezute tokia lygi ir graži, mokytoja ją iškėlusi gyrė prieš visą klasęir sakė, kad tokias visi turime padaryti, o mano kreiva sleiva. verysad.gif Po to dingo noras kazka isvis piesti ar karpyti, nes niekad taip graziai kaip Zana nepadarysiu, ir mokytoja manes nepagirs. verysad.gif O dar paėmusi piešinį prieš visą klasę parodys, kokia čia tervalionė, kad negalima suprasti, kas nupiešta. blush2.gif Arba, kaip negalima taip suklijuoti dėžutės, kad ji būtų visa lygi ir pan. Nebelieka jokio dziaugsmo piesti ar kurti kazka, kai zinai, kad kiti padaro geriau, o tu jautiesi tokia nevėkšla, atgrubnagė....doh.gif
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo shantal: 09 kovo 2009 - 22:56
Niekad dėl to nesinervinau. Ir savo vaikui sakau, kad visada bus vienoj ar kitoj srity už tave gabesnių, geresnių ir kad nereikia norėt, kad visada ir visur būtų geriausias. Tai jis ir daro, todėl jokių pykčių ar ašarų dėl vieno ar kito nepasisekusio dalyko nėra.
Atsakyti
QUOTE(zinulė @ 2009 03 09, 23:56)
Niekad dėl to nesinervinau. Ir savo vaikui sakau, kad visada bus vienoj ar kitoj srity už tave gabesnių, geresnių ir kad nereikia norėt, kad visada ir visur būtų geriausias. Tai jis ir daro, todėl jokių pykčių ar ašarų dėl vieno ar kito nepasisekusio dalyko nėra.

Ne visi vaikai vienodi.
Vieni jautriai reaguoja i pastabas, pažymius, kitiems tai kaip vanduo nuo žąsies.
Aš iš tų, kur negalėjau mokytis mokykloje, ir ne tik dėl pažymių, bet tą ką ten dėstė dvylika metų, būčiau savarankiškai išmokusi daug greičiau. Tiesiog gaila prarasto laiko. Ir nežinojau, kad galima savarankiškai mokytis, o taryb. laikais negalima buvo pasirinkti net mokyklų doh.gif Gal būtų buvę šaunūs dėstytojai ir būtų buvę įdomu mokytis. smile.gif
Atsakyti