Įkraunama...
Įkraunama...

Ką galvojate apie mintis neleisti vaiko į mokyklą

QUOTE(zinulė @ 2009 02 14, 18:00)
Tikrai būdama humanitarė galėtumėt mokyt fizikos, chemijos? g.gif
8 klasės chemijos temos-
fizika-
biologija-

Neteigiu, kad štai iškart, kai manęs paklausėte, galėčiau išaiškinti visus nurodytus dalykus, bet pamokoms yra pasiruošiama. Net ir mokytojai ruošiasi pamokoms (kartais biggrin.gif ), pavyzdžiui, atsiverčia vadovėlį - persiskaito, ką reikia pakalbėt biggrin.gif Na, stropesni ir tuo metu turintys laiko bei sveikatos, paieško originalesnės, aktualesnės medžiagos, efektyvesnių darbo metodų, priemonių bei įdomesnių užduočių. Ar nemanote, kad tėvai, besiruošdami pamokai su savo vaiku, stengtis gali net labiau, nei mokytojai?
Yra dar vienas aspektas, pasidalinsiu iš savo patirties: ypač kai ruošiesi pamokai dalyko, kurio specialistė nesi, kurį, galbūt, mokeisi ar studijavai prieš keliolika metų, pati patiri pažinimo bei atradimo džiaugsmą, gal net atrandi savo gerą santykį su tuo dalyku, kas anuomet buvo neįmanoma. Ir tas džiaugsmas bei entuziazmas, kas svarbiausia, užkrečiamas thumbup.gif
Labai gera pastaba apie gebėjimą "statyti žinių namą" - nuo pamatų, ko išmanymas ir turėtų iš esmės skirti, pavyzdžiui, biologijos mokytoją nuo paprasto biologijos specialisto. Išeitis - skaityti metodinę literatūrą, galų gale - domėtis pačiais vaiko mąstymo bei mokymosi mechanizmais įvairiais amžiaus tarpsniais... Pažymėsiu, kad niekur nesakiau, jog būti savo vaikų mokytoju labai lengva, ir tikrai reikia turėtti stiprią motyvaciją, kodėl renkiesi tokį kelią... rolleyes.gif Nes kol kas tai man regis, kad oponentės tėvų sprenfdimą lavinrti vaiką namie laiko tiesiog užgaida...
Atsakyti
QUOTE(Bekasė @ 2009 02 14, 19:40)
o tai kaip jisai gyvens su broliais ir seserimis be prisitaikymo?
Kuo bureliai skiriasi nuo mokyklos -
Seimos pareiga
Turi buti ir isskirtinis, ir prisitaikantis tuo pat metu.

Aš juk ir sakau - kadangi gyvena ne vakuume, o su šeima, giminėmis, draugais, tam tikromis bendruomenėmis, įgis socialinių įgūdžių ir neidamas į mokyklą. Nesuprantu jūsų minties apie prisitaikymą.
Pirmiausia būreliai nuo įprastų pamokų skiriasi savo atmosfera - bent iš to, ką aš patyriau, apibūdinčiau ją kaip laisvės ir kūrybiškumo atmosferą. Be to, santykis tarp mokinio ir mokytojo ten kitoks (kitaip būrelis nebus populirus biggrin.gif ) Ir tai esminis dalykas, kuris perkeičia visa kita.
Mano šeimai dar tik pusantrų metų, arba 7 mėnesiai, jei skaičiuot nuo dukros gimimo. Dar nesu sau susiformulavus, kokia šeimos pareiga.
Kaip suprantu, jus jaudina, ar individualiai ugdytas žmogus sugebės priimti visuomenės gyvenimo normas - susitarimus - taisykles. O kodėl neturėtų? Kaip jau čia buvo išsakyta, šeimoje įgyjamas vertybinis bei dorovinis pagrindas, su kuriuo žmogus išeina į pasaulį. Aišku, jei šeima asociali, gali būti, kad žmogus ir elgsis asocialiai - destruktyviai. Tik abejoju, ar mes čia apie tokias kalbam.
Papildyta:
QUOTE(Bekasė @ 2009 02 14, 20:37)
svarbiausia yra zinoti ( jeigu taip galima issireiksti) kada galima issiskirti, o kada reikia prisitaikyti.

Ak, ir dar... 4u.gif Štai čia aš nesutinku. Savimi reikia būti visada. Ir žinoti, kas esi, ką jauti ir galvoji. Kitaip tampame minia...
Atsakyti
Kuo toliau skaitau, tuo labiau isitikinu, kad namu ugdymo salininkems visiskai nera aisku, kaip atrodo tikrasis mokymas namuose. Arba cia yra perdetas pasitikejimas savimi g.gif Kalbu apie saves ir kitu itikinima, kad galesit pacios mokinti namuose bigsmile.gif
Suprantu tokius mokslus kaip biologija, istorija ir t.t. Bet kaip su chemija, fizika, matematika? Siu dalyku neismokstama, juos reikia suprasti. Tie, kas mokykloje kaldavo, kazin, ar dabar ka prisimena, o tie, kas tiesiog "pagavo", nesunkiai gali prisiminti. Ar sios temos iniciatore tikrai "tiek pasikausciusi", kad gali ne tik viska suprasti, prisiminti, bet dar ir teisingai perteikti vaikui? Man cia kvepia egoizmu, nebent atsiimciau zodzius, jei tikrai esate mokslu korifejus...tada zemai lenkiu galva, nes tokiu kaip jus vienetai. cool.gif
Ir del bureliu... Gal tikrai per mazai patirties turite, bet galiu pasakyti, kad ir ju nederetu idealizuoti ir isskirti kaip kitokios, saugesnes aplinkos. Patikekite, mano sunui shoko ivare ne vienas burelis ir jo vadovas. Taip kad su tokia logika, ir burelius siulyciau pravesti namuose thumbup.gif Pavojai tyko visur.
Atsakyti
QUOTE(ragnez @ 2009 02 14, 19:11)
as galeciau. laisvai. manau, kad sugebeciau be jokiu problemu isdestyti visa vidurines mokyklos kursa. juk esam suauge zmones ir skaityti mokam, be to yra visagalis google wink.gif bet turiu kita klausima - kokia PRAKTINE siu ziniu nauda? kas is to, kad penkiolikmetis iskals enciklopedija?  g.gif

drinks_cheers.gif
Kai pažiūri per LRT tą laidą apie Tūkstantmečio moksleivius, tai pasidaro graudu, kai vaikai n...olimpiadų dalyviai (chemijų, fizikų ir.t..t.) nežino tokių elementarių dalykų kuo skiriasi mokasinai nuo mohikano ir t.t. Pažiūrėkit, kokie ten klausimai - iš bendro išsilavinimo - atspėti dainą, kurią dainuoja Prncūzijos prezidento žmona, atspėti šokio tipą, atspėti Indijos šventyklą... ar tokių dalykų moko mokyklose? g.gif Kam kalti tiek mėnesių Mendelejevo lentelę, (kiek rašydavom kontrolinių su tais atomais, elektonais, protonais doh.gif ),, kalti mintinai tas istorijos datas, kokių metų kokį mėn. kas ką užpuolė doh.gif. ir t.t. Arba lietuvių kalba - -priešpaskutinio skiemens dėsnis: jei minėtasis skiemuo yra tvirtagalis arba trumpas, linksniai su trumposiomis galūnėmis kirčiuojami galūnėse. Jei priešpaskutinis skiemuo tvirtapradis, buvusio šakninio kirčiavimo žodžio dabartinė trumpa galūnė lieka nekirčiuota. Tad dviskiemenių žodžių kirčiuotės pasidalijusios žodžius taip: 1 ir 3 kirčiuotei priklauso tvirtapradžiai žodžiai, 2 ir 4 - tvirtagaliai arba trumpašakniai žodžiai. Ši taisyklė tinka ir tiems daugiaskiemeniams žodžiams, kurių kirtis yra priešpaskutiniame skiemenyje Kiek sudėtingesnė yra daugiaskiemenių žodžių trečioji kirčiuotė. Jei kirtis linksniuojant šokinėja iš galūnės į tolesnį nei antrą nuo galo skiemenį, atskirai nurodoma to skiemens priegaidė, nes toks skiemuo nebūtinai bus tvirtapradis.
Nematau tokiuose mokymuose prasmės, esmę matau visai kituose dalykuose ir visai kitų dalykų vaikus mokyčiau namuose. Visų pirma vaiką reikia mokyti mąstyti, o ne kalti. Visų antra - motyvacija. Vaikui turi būti pačiam įdomu mokytis, turi suvokti prasmę mokymęsi. Visų trečia - -reikia išmokyti mokytis - -iškarto pagauti esmę, nekreipaint dėmesio į šalutinius dalykus, suvokti visumą, atsirenkant, kas reikalinga, kas ne.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo shantal: 16 vasario 2009 - 14:47
QUOTE(shantal @ 2009 02 16, 14:18)
drinks_cheers.gif
Kai pažiūri per LRT tą laidą apie Tūkstantmečio moksleivius, tai pasidaro graudu, Visų pirma vaiką reikia mokyti mąstyti, o ne kalti. Visų antra - motyvacija. Vaikui turi būti pačiam įdomu mokytis, turi suvokti prasmę mokymęsi. Visų trečia - -reikia išmokyti mokytis - -iškarto pagauti esmę, nekreipaint dėmesio į šalutinius dalykus, suvokti visumą, atsirenkant, kas reikalinga, kas ne.

blink.gif Ką, rimtai yra tokia laida ir buvo tokie atvejai??? Net įdomu pasidarė - o kada rodoma ši laida ir per kokį kanalą?? Nueičiau pas ką nors pasižiūrėt specialiai (nes patys mes teliko neturim, neprisitaikę prie visuomenės biggrin.gif )
O dėl visų išvardytų svarbių dalykų - labai jums pritariu, ir manau, kad, dirbant asmeniškai ir namuose jų pasiekti yra geresnės sąlygos.
Kvaida, o kaip atrodo ugdymas namuose? Papasakokite, labai įdomu. Taip pat - iš kur susidarėte savo turimą įspūdį? Mano kuklios žinios - iš interneto bei knyga http://www.amazon.co...o...0226&sr=1-9
Nežinau, iš kur kyla toks jūsų nepasitikėjimas savo galimybėm bei pasitikėjimas mokyklos sistema?? Dar apie įsivaizdavimo "nerealumą" - aš kalbu apie mokyklą tik iš savo patirties, kurią turėjau būdama darželinukė, mokinė, o vėliau ir mokytoja... mirksiukas.gif
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Sazha: 16 vasario 2009 - 15:22
QUOTE(Sazha @ 2009 02 16, 16:21)
blink.gif  Ką, rimtai yra tokia laida ir buvo tokie atvejai??? Net įdomu pasidarė - o kada rodoma ši laida ir per kokį kanalą?? Nueičiau pas ką nors pasižiūrėt specialiai (nes patys mes teliko neturim, neprisitaikę prie visuomenės  biggrin.gif )

Sazha,labai įdomi laida. Nežinau, ar dar rodo, bet visad vykdavo penktadieniais prieš Panoramą per LRT. Užpraeitą penktadienį dar rodė. mirksiukas.gif

Papildyta:
QUOTE(Sazha @ 2009 02 16, 16:21)
O dėl visų išvardytų svarbių dalykų - labai jums pritariu, ir manau, kad, dirbant asmeniškai ir namuose jų pasiekti yra geresnės sąlygos.

Kažin ar to mokyklose išmokyti įmanoma. verysad.gif Pati išmokau besimokydama Universitete. Ir bandysiu perduoti tai savo vaikams. mirksiukas.gif
Atsakyti
Šiaip, aš labai norėčiau mokyti savo vaiką namie. Tikrai manau tai nėra super sudėtinga šiais laikais, bet yra vienas bet. Juk mokykla yra ne tik ir ne tiek žinios. Man atrodo, yra labai svarbios pamokos, kurių namie "išdėstyt" neįmanoma: nesąžiningai parašyti pažymiai- nesvarbu, ar aukštesni, ar žemesni, kažkas atmė kažką, pastumė, apstaugė nenuotaikoje atėjusi į darbą mokytoja- skaudžiospamokos, bet jas, dėja, reikia išmokt. verysad.gif
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Mirėja: 16 vasario 2009 - 15:48
QUOTE(Sazha @ 2009 02 16, 15:21)

Kvaida, o kaip atrodo ugdymas namuose? Papasakokite, labai įdomu. Taip pat - iš kur susidarėte savo turimą įspūdį? Mano kuklios žinios - iš interneto bei knyga http://www.amazon.co...o...0226&sr=1-9
Nežinau, iš kur kyla toks jūsų nepasitikėjimas savo galimybėm bei pasitikėjimas mokyklos sistema?? Dar apie įsivaizdavimo "nerealumą" - aš kalbu apie mokyklą tik iš savo patirties, kurią turėjau būdama darželinukė, mokinė, o vėliau ir mokytoja...  mirksiukas.gif


O is kur jus tiek zinote apie vaiku ugdyma namuose? As remiuosi ne internetu ar keliomis novatoriskomis dogmomis, o simtmeciais ispuoseleta pasaulio svietimo sistema. Ir tikrai kalbu ne apie tuos mokytojus, kurie sistemoje nepritampa, kurie dirba ne is idejos ar kurie ruosiasi pamokai pries kelias minutes ir tik is vieno elementoriaus. Ne. As kalbu, apie sistema, kurioje buvau mokine, studente, o dabar mama. Lygiai taip pat kaip ir Jus. Mano isvados remiasi praktika, patirtimi. Ir dziaugiuosi, kad mano tevai nebuvo sugalvoje mane mokinti namuose, nes esu be galo laiminga praejusi kelia kartu su savo bendraamziais, klasiokais, grupiokais ir t.t.
Ne vieno klases susitikimo metu (o pastaruoju metu vis labiau) vis pabreziame, kaip mums smagu tureti vieni kitus, kaip gera, kaip per pora gyvenimo desimciu pas mus atsiranda tiek daug sirdziai mielu zmoniu (klasiokai, mokytojai, draugai). Is kur juos paimti neinant i mokykla? Seserys, broliai? Jie tures atstoti draugus?
Ir visgi, kaip galima daryti isvada apie bloga aplinka ir tiketis stebuklo mokant namuose, kai pati esate is tos kritikuojamos pilkosios mases? Nejaugi vaiku ateiti galima statyti ant internete ar zurnaluose propaguojamos idejos?
Tai gal ir pirma milijona ne taip sunku uzdirbti pasiskaicius D. Trump'o knygas? lotuliukas.gif
Zodziu, kiekvienas turbut turi savo gyvenimo suvokima, lai juo ir vadovaujasi.
Atsakyti
QUOTE(shantal @ 2009 02 16, 15:18)
drinks_cheers.gif
Kai pažiūri per LRT tą laidą apie Tūkstantmečio moksleivius, tai pasidaro graudu, kai vaikai n...olimpiadų dalyviai (chemijų, fizikų ir.t..t.) nežino tokių elementarių dalykų kuo skiriasi mokasinai nuo mohikano ir t.t. Pažiūrėkit, kokie ten klausimai - iš bendro išsilavinimo - atspėti dainą, kurią dainuoja Prncūzijos prezidento žmona, atspėti šokio tipą, atspėti Indijos šventyklą... ar tokių dalykų moko mokyklose? g.gif Kam kalti tiek mėnesių Mendelejevo lentelę, (kiek rašydavom kontrolinių su tais atomais, elektonais, protonais doh.gif ),, kalti mintinai tas istorijos datas, kokių metų kokį mėn. kas ką užpuolė doh.gif.  ir t.t.


Šioje vietoje man tikrai labai įdomu, kuris iš "mokėjimų" PRAKTIŠKAI naudingesnis - ar žinoti Mendelejevo lentelę, ar Indijos šventyklas, ar Prancūzijos prezidento žmonos repertuarą, ar Lietuvos istorijos datas...
Taip pat ir dėl "kalimo" - kiekvienas iš šių dalykų gali būti plikų faktų iškalimas, arba "žmonijos mokslo/kultūros/istorijos tarpsnis", atkurtas su to laiko dvasia, emocijomis, paremtas šiuolaikiniais ir vaiko amžiui suvokiamais palyginimais, kai sužadinama vaizduotė ir faktai "nusėda" atmintyje ilgam ir be titaniškų pastangų. Ar jūs manote, kad galite savo vaikui kiekvieną iš vidurinėje dėstomų dalykų perteikti tokiu būdu? Jeigu taip, lieka jus tik sveikinti.
Aš ir vyras, turėdami skirtingas specialybes ir skirtingas laisvalaikio domėjimosi sritis, padengiame tik dalį vidurinės kurso. Ir tai tenka neretai pasitelkti "google" į pagalbą. Viskam aprėpti man neužtektų nei laiko, nei gabumų.
Todėl be jokių abejonių leidžiu vaiką į mokyklą. Ugdymas ir bendravimas joje ne tik pateikia atsakymus, bet ir iškelia klausimus, ir dar, kas labai svarbu, sutelkia ir motyvuoja vaiką ieškoti atsakymų į tuos klausimus. "Kodėl mokytoja neišbraukė dvejeto, kurį įrašė už nepadarytus namų darbus. Aš po to radau sąsiuvinį, bet ji pasakė, kad nusirašiau nuo draugų.", "Jie keturi ir prie manęs kabinėjasi. Aš vienas ir aš bijau. Ką man daryti?", "Draugo vyresnysis brolis sako, kad kai blogai veikia bluetooth'as reikia pasiukoti telefoną. Ar tai tikrai taip?". Kompetetingi, vaiko supratimo lygyje pateikti tėvų atsakymai į vaikui aktualius klausimus yra tas žinių ir bendravimo "lobynas", kurį mokykla ir tėvai padeda vaikui susikrauti.

QUOTE(shantal @ 2009 02 16, 15:18)

Nematau tokiuose mokymuose prasmės, esmę matau visai kituose dalykuose ir visai kitų dalykų vaikus mokyčiau namuose. Visų pirma vaiką reikia mokyti mąstyti, o ne kalti. Visų antra - motyvacija. Vaikui turi būti pačiam įdomu mokytis, turi suvokti prasmę mokymęsi. Visų trečia - -reikia išmokyti mokytis - -iškarto pagauti esmę, nekreipaint dėmesio į šalutinius dalykus, suvokti visumą, atsirenkant, kas reikalinga, kas ne.


Vaikas turi pažinti save ir atrasti jam tinkamiausią "įsiminimo" būdą (kažkodėl jūs tai vadinate kalimu, nors be tam tikrų dalykų įsiminimo nieko neišmoktume), taip pat kaip ir jam tinkamiausią suvokimo būdą, išmokti savimotyvacijos ir tam reikia tėvų pagalbos, nesvarbu, ar jis lanko mokyklą, ar mokinsis namie. Bet šie įgūdžiai ir sugebėjimai nepakeičia dalykinių žinių. Mokinant vaiką namie reikia puikiai išmanyti ir tai, ką nori pasakyti (patį dalyką), ir tai, kaip nori pasakyti (mokymo metodus ir priemones). O tai oi koks nelengvas užsdavinys. Sakau iš patirties, nes tikrai daug laiko ir jėgų tenka įdėti "lopant" esamos mokyklinės sistemos skyles. O jūs juk pretenduojate sukurti visą sistemą nuo nulio ir geresnę.
Atsakyti
QUOTE(pagyvenus @ 2009 02 16, 20:47)
Šioje vietoje man tikrai labai įdomu, kuris iš "mokėjimų" PRAKTIŠKAI naudingesnis - ar žinoti Mendelejevo lentelę, ar Indijos šventyklas, ar Prancūzijos prezidento žmonos repertuarą, ar Lietuvos istorijos datas... 

Klausimus tai viktorinai galvoju ne aš (nes prezidentienės dainų repertuaras man taip pat neįdomus, man įdomiau pvz.Čiurlionio kūryba, beje, mergaitė, laimėjusi tūkstantmečio nebeatsimenu vienuoliktokės ar dvyliktokės vardą žinojo ir tą repertuarą dainų, ir mauzoliejų Indijoje, ir t.t.). Aš norėjau pasakyti tai, kad žmogus turi būti visapusiškai išprusęs - žinoti Tadž Mahalą - vieną iš septynių pasaulio stebuklų, nesvarbu, kad jis randasi Indijoje, o ne Lietuvoje, skirti mokasiną nuo mohikano, nesvarbu, kad tai ne vyža ir ne žemaitis, žinoti, kas ta Mendelejevo lentelė, suprasti ją, o ne kalti mintinai koks ten Cu ar K ar Na numeris lentelėje, nesimokyti bereikalingų kirčiavimo taisyklių, kurias jau rašiau, o mokėti tiesiog kirčiavimo esmę, mokėti galų gale atskirti tango šokį nuo pasadoblio ir t.t.
Papildyta:
QUOTE(pagyvenus @ 2009 02 16, 20:47)
Taip pat ir dėl "kalimo" - kiekvienas iš šių dalykų gali būti plikų faktų iškalimas, arba "žmonijos mokslo/kultūros/istorijos tarpsnis", atkurtas su to laiko dvasia, emocijomis, paremtas šiuolaikiniais ir vaiko amžiui suvokiamais palyginimais, kai sužadinama vaizduotė ir faktai "nusėda" atmintyje ilgam ir be titaniškų pastangų. Ar jūs manote, kad galite savo vaikui kiekvieną iš vidurinėje dėstomų dalykų perteikti tokiu būdu? Jeigu taip, lieka jus tik sveikinti.

drinks_cheers.gif su jumis.Būtent taip ir reikia vaikus mokyti drinks_cheers.gif , manęs taip niekas nemokė mokykloje, mes kaldavome , kaip jūs rašėte "plikus faktus", karų programas minimum ir maximum, mūšių datas, Mendelejevo lenteles, teoremas, aksiomas, šimtus formulių turėjim mokėti mintinai (kiek žinau dabar per egzaminus jau galima naudotis formulėmis, pagaliau kažkas suprato, kad nebūtina visos informacijos kišti į galvą, mes kalėm literatūros tekstus ir mokėmės begalę eilėraščių, kad per egzaminą galėtum pacituoti kažkokią atkarpėlę ar posmelį, dabar kiek žinau gali atsiversti knygą ir panaudoti citatas savo rašiniuose).
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo shantal: 16 vasario 2009 - 20:52
QUOTE(kvaida @ 2009 02 16, 17:43)
As remiuosi ne internetu ar keliomis novatoriskomis dogmomis, o simtmeciais ispuoseleta pasaulio svietimo sistema.

ax.gif O jūs apskritai bent ką nors apie ugdymo namuose galimybes, būdus ir praktiką skaitėte?? Gal pabandykite kokį ramų vakarą perversti bent jau lietuviškai išėjusią knygutę "Mano puodelis arbatos"?.. Atsiprašau, bet jūsų postai skamba kaip ideologiniai šūkiai, o žodžių junginys "novatoriškos dogmos" yra nelogiškas. Ir nepatinka man diskutuoti stiliumi "kas ką".
Jums priimtina Lietuvos švietimo sistema, jūs ir jūsų vaikai turėjote nuostabią mokyklos patirtį - na ir džiugu (nors kiek anksčiau rašėte šiuos žodžius: Patikekite, mano sunui shoko ivare ne vienas burelis ir jo vadovas. g.gif )
Mano patirtis kitokia, mano poreikiai kiti, mano prioritetai, tai, ką noriu vaikams suteikti taip pat skiriasi nuo jūsiškių.
Pagyvenus, labai objektyviai kalbate. Aš pasikartosiu - nesakau, kad ugdyti vaikus namie - lengva užduotis ax.gif
Bet nesutinku su Mirėja. Be to, yra didžiulis skirtumas, ar nuo PMS kenčianti mokytoja aprėks antrokėlį, ar dešimtoką, sutikite? Ir kodėl turėčiau manyti, kad mano vaiko luošinimas įeina privaloma tvarka į "mokinio krepšelį"?Apskritai nepriimtinas mąstymas, grįstas tokiais posakiais kaip "už vieną muštą dešimt nemuštų duoda", arba "mokslo šaknys karčios, užtat vaisiai saldūs", ir t.t.
Atsakyti
QUOTE(Sazha @ 2009 02 16, 23:07)

Jums priimtina Lietuvos švietimo sistema, jūs ir jūsų vaikai turėjote nuostabią mokyklos patirtį - na ir džiugu (nors kiek anksčiau rašėte šiuos žodžius: Patikekite, mano sunui shoko ivare ne vienas burelis ir jo vadovas.   g.gif  )



Burelis, brangioji, o ne mokykla. O i burelius tai norite leisti? Ten pavojinga!!! Namuose kvieskites plaukimo treneri, molio lipdymo specialista, krepsinio treneri ir t.t. Ar pati mokinsite? blink.gif

Tiek as, tiek tradicinio mastymo salininkes jums ir bandome uzduoti klausima "nuo ko saugosite vaika? nuo blogio?" jus sakete, kad ne. o dabar vel kabinejates prie zodziu "bureliai ir ju vadovai ivare shoko". Tai ko gi bijote? Ar nepadarysite vaiko dar uzdaresnio, labiau kompleksuoto laikydama tarp namu keturiu sienu? desocializacija - taip as pavadinciau toki sprendima "neleisti vaiko i mokykla".

Gaila nepamenu filmo apie mama, kuri vaika saugojo nuo visko: blogio, pasaulio, bakteriju ir t.t. ir laike uzdaryta tokiam pripuciamam kamuolyje. maista paduodavo per specialias angas. berniukas uzaugo ir jam parupo, kas uz to guminio kamuolio. jam pavyko istrukti ir tada jis susipazino su pasauliu. visaip susipazino ir blogaja, ir geraja prasme. jis is tikruju buvo isskirtine asmenybe - nei jis nesuprato, kas aplinkui vyksta, nei jo niekas nesuprato. doh.gif

Atsakyti