QUOTE(shantal @ 2009 02 16, 15:18)
Kai pažiūri per LRT tą laidą apie Tūkstantmečio moksleivius, tai pasidaro graudu, kai vaikai n...olimpiadų dalyviai (chemijų, fizikų ir.t..t.) nežino tokių elementarių dalykų kuo skiriasi mokasinai nuo mohikano ir t.t. Pažiūrėkit, kokie ten klausimai - iš bendro išsilavinimo - atspėti dainą, kurią dainuoja Prncūzijos prezidento žmona, atspėti šokio tipą, atspėti Indijos šventyklą... ar tokių dalykų moko mokyklose?
Kam kalti tiek mėnesių Mendelejevo lentelę, (kiek rašydavom kontrolinių su tais atomais, elektonais, protonais
),, kalti mintinai tas istorijos datas, kokių metų kokį mėn. kas ką užpuolė
. ir t.t.
Šioje vietoje man tikrai labai įdomu, kuris iš "mokėjimų" PRAKTIŠKAI naudingesnis - ar žinoti Mendelejevo lentelę, ar Indijos šventyklas, ar Prancūzijos prezidento žmonos repertuarą, ar Lietuvos istorijos datas...
Taip pat ir dėl "kalimo" - kiekvienas iš šių dalykų gali būti plikų faktų iškalimas, arba "žmonijos mokslo/kultūros/istorijos tarpsnis", atkurtas su to laiko dvasia, emocijomis, paremtas šiuolaikiniais ir vaiko amžiui suvokiamais palyginimais, kai sužadinama vaizduotė ir faktai "nusėda" atmintyje ilgam ir be titaniškų pastangų. Ar jūs manote, kad galite savo vaikui kiekvieną iš vidurinėje dėstomų dalykų perteikti tokiu būdu? Jeigu taip, lieka jus tik sveikinti.
Aš ir vyras, turėdami skirtingas specialybes ir skirtingas laisvalaikio domėjimosi sritis, padengiame tik dalį vidurinės kurso. Ir tai tenka neretai pasitelkti "google" į pagalbą. Viskam aprėpti man neužtektų nei laiko, nei gabumų.
Todėl be jokių abejonių leidžiu vaiką į mokyklą. Ugdymas ir bendravimas joje ne tik pateikia atsakymus, bet ir iškelia klausimus, ir dar, kas labai svarbu, sutelkia ir motyvuoja vaiką ieškoti atsakymų į tuos klausimus. "Kodėl mokytoja neišbraukė dvejeto, kurį įrašė už nepadarytus namų darbus. Aš po to radau sąsiuvinį, bet ji pasakė, kad nusirašiau nuo draugų.", "Jie keturi ir prie manęs kabinėjasi. Aš vienas ir aš bijau. Ką man daryti?", "Draugo vyresnysis brolis sako, kad kai blogai veikia bluetooth'as reikia pasiukoti telefoną. Ar tai tikrai taip?". Kompetetingi, vaiko supratimo lygyje pateikti tėvų atsakymai į vaikui aktualius klausimus yra tas žinių ir bendravimo "lobynas", kurį mokykla ir tėvai padeda vaikui susikrauti.
QUOTE(shantal @ 2009 02 16, 15:18)
Nematau tokiuose mokymuose prasmės, esmę matau visai kituose dalykuose ir visai kitų dalykų vaikus mokyčiau namuose. Visų pirma vaiką reikia mokyti mąstyti, o ne kalti. Visų antra - motyvacija. Vaikui turi būti pačiam įdomu mokytis, turi suvokti prasmę mokymęsi. Visų trečia - -reikia išmokyti mokytis - -iškarto pagauti esmę, nekreipaint dėmesio į šalutinius dalykus, suvokti visumą, atsirenkant, kas reikalinga, kas ne.
Vaikas turi pažinti save ir atrasti jam tinkamiausią "įsiminimo" būdą (kažkodėl jūs tai vadinate kalimu, nors be tam tikrų dalykų įsiminimo nieko neišmoktume), taip pat kaip ir jam tinkamiausią suvokimo būdą, išmokti savimotyvacijos ir tam reikia tėvų pagalbos, nesvarbu, ar jis lanko mokyklą, ar mokinsis namie. Bet šie įgūdžiai ir sugebėjimai nepakeičia dalykinių žinių. Mokinant vaiką namie reikia puikiai išmanyti ir tai, ką nori pasakyti (patį dalyką), ir tai, kaip nori pasakyti (mokymo metodus ir priemones). O tai oi koks nelengvas užsdavinys. Sakau iš patirties, nes tikrai daug laiko ir jėgų tenka įdėti "lopant" esamos mokyklinės sistemos skyles. O jūs juk pretenduojate sukurti visą sistemą nuo nulio ir geresnę.