QUOTE(Sazha @ 2009 01 12, 23:03)
Kilstelsiu temelę į viršų, nes kaip tik susidomėjau tuo, kas "homeschooling"'u vadinama
Apie mintis neleisti savo vaiko į mokyklą galvoju visai teigiamai - labai norėčiau pabendrauti su tokių minčių turinčiais tėvais, ypač jei jie patys imasi mokymo atsakomybės. Stebiu mokinukus - aplink mūsų namus bent keletas visokio ugdymo įstaigų - įstaigėlių, ir nesu tikra, ar nėjimas į mokyklą yra toks jau baisus praradimas, ypač jei namie keli broliukai - sesutės, yra dar kokia bendruomenėlė, kur galima susitikti ir pabūti su savo bendraamžiais, o, pavyzdžiui, menų pamokas pakeičia ugdymasis menų mokyklose, o sporto pamokas - lankymasis sporto klube, ypač visa šeima.
Ėjau į paprastą mažo miestelio mokyklą - ir, lygindama save su, tarkim, buvusiais kursiokais universitete, suprantu, kad mano mokytojai buvo puikūs "kirviai"
Bet reikia pripažint, kad mano mama, būdama diplomuota agronomė, man padėjo išmokti rusų bei anglų kalbų, biologijos ir istorijos labiau, nei tų dalykų mokytojai. Per muzikos pamokas vis klykdavom "jeipatinka ši dainelė daryk taip", per dailę iki pat dvyliktos klasės piešėm grybus (monochrominius, erdvinius, ir kitokius grybus), fizinio pamokos įvarė krūvą kompleksų, kurių teatsikračiau pradėjus užsiiminėt sportu savarankiškai...
Žodžiu, kaip ir visi tėvai, noriu savo vaikui "geriau". Ir suprantu tuos tėvus, kurie, neleisdami į mokyklą investuoja savo laiką ir pastangas į vaikų ugdymą.
Beje, Lietuvoj šiam fronte nieko naujo??
Smagu perskaityti nuomones apie namų mokymą. Atsiprašau, kad ne viską perskaičiusi rašau. Jau septyni metai galvoju apie namų mokymą (homeschooling - plačiaja prasme). Tačiau susiklosčius nepalankioms aplinkybėms šeimoje, išleidau vaiką į vidurinę mokyklą. Nepraėj nei pusmetis, o jau pamačiau neigiamas viso to mokslo pasekmes. Štai mano patirtis: mokytoja neuždavė, vadinasi nereikia (pradingo žingeidumas), indų neplausiu, nes kiti vaikai sakė, kad neplauna (kam vykdyti pareigą, jei kiti jos nevykdo - vienas iš bandos jausmo elementų); negrosiu, nes turiu ruošti pamokas (kai tuo tarpu mokykloje sako: neparuošiau pamokų, nes neturėjau laiko, reikėjo visą dieną plauti indus, groti ir t.t.), visus blogus įpročius įgytus mokykloje pritaiko jaunesnėms sesėms ir broliams. Dar prieš mokyklą mielai imdavo knygutę į rankas ir pradėjęs ten eiti jau šito nebenori. Mokykloje būdamas gabesniu daro tą patį, ką daro pats neįgaliausias mokinys. Pats neplanuoja, ką buvo išmokęs anksčiau. Nelieka laiko įdomiai veiklai: baseinui keramikai, šokiams, įvairiausiems būreliams ir t.t.
Žodžiu ta mokykla, mano nuomone, nėra iš tikrųjų tokia reikšminga , kai teigiama. Nuolatinės reformos yra tik kosmetinės ir nieko iš esmės pakeisti negali. Taip pat tai ne pati geriausia forma vaikui pabendrauti su bendraamžiais. Todėl daug kartų geriau rasti vieną ar keletą gerų mokytojų, kurie įkvėptų, uždegtų ir pakylėtų mokytis, kurti ir atrasti.
Kadangi esu kaunietė, kviečiu kauniečius, kurie jaučia poreikį kitokiam ugdymui parašyti į AŽ, nes plačiai diskusijai visai neturiu laiko ir noro ir galimybių, nes daugiau linkusi pabendrauti su savo vaikais, pamuzikuoti įvairiais muzikos instrumentais bei susitikti su šeimomis ir pamuzikuoti kartu.