Nesižvalgykit į svečias šalis, domėkitės sava patirtim. Prieš kelis mėnesius Vilniuje atidarytas privatus darželis. Info apie jį neturiu, bet galima rasti.
Kokia bebūtų mokyklėlė, reikės rašyti strateginius, perspektyvinius ir t.t. planus, programas, derinti su ŠMM, aprobuoti. Blablabla, blablabla... Antraip ji bus nelegali, net būrelio statuso negalės turėti.
Reikės gauti finansavimą, kad išsinuomotumėt/nupirktumėt patalpas mokyklai, įrengtumėt pagal higieninius reikalavimus, įsigytumėt mokomąją, metodinę medžiagą. Jei nenorėsit mūsiškų vadovėlių, užsieniniai bus brangesni, neatitiks ŠMM standartų. Iš jų besimokantys vaikai neišlaikys egzaminų.
Reikės mokėti algas mokytojams. Tik užsienyje šeštadieninėse mokyklose žmonės dirba iš patriotizmo savanoriškai, be atlygio.
Galėčiau vardint ir vardint natūralias ir dirbtines kliūtis Jūsų tikslams, bet, patikėkit, nenoriu žlugdyti Jūsų entuziazmo. Jei dabar pradėsit atkakliai minti savivaldybių, ministerijų, verslo bendrovių slenksčius, savo anūkams privačias mokyklas pramušite.
internete nemažai informacijos ta tema. nors tokioj šaly kaip JAV tai gana populiaru, bet ir ten kliūčių yra nemažai.
dar buvo įdomių minčių, kad namų mokymas labai tinka kai vaikas linksta į konkrečią gyvenimo kryptį, pvz. profesionalaus sportininko ar muzikanto.
ir buvo patarimų griežtai prieš namų mokymą, jei tėvai patys nežino ko jie mokys, ar jų vaikas vienturtis, ar jie nėra pasirengę išeisti keturgubai daugiau pinigų nei kad leisdami į mokyklą, jau nekalbant apie LAIKĄ.
ir dar buvo saitas, ką patys paaugliai mano apie namų mokymą. buvo labai daug neigiamų nuomonių, argumentuojant tuo, kad mokykla tai nėra vien pamokos -- tai ir visuomeninis gyvenimas, draugai, šventės.
todėl tai susiveda į viena -- tėvų pasišventimą. nes neleidžiant vaiko į mokyklą, svarbu kad jis ne tai kad išmoktų reikiamą programą, bet ir turėtų draugų, visuomeninės veiklos, ir panašiai.
dar buvo įdomių minčių, kad namų mokymas labai tinka kai vaikas linksta į konkrečią gyvenimo kryptį, pvz. profesionalaus sportininko ar muzikanto.
ir buvo patarimų griežtai prieš namų mokymą, jei tėvai patys nežino ko jie mokys, ar jų vaikas vienturtis, ar jie nėra pasirengę išeisti keturgubai daugiau pinigų nei kad leisdami į mokyklą, jau nekalbant apie LAIKĄ.
ir dar buvo saitas, ką patys paaugliai mano apie namų mokymą. buvo labai daug neigiamų nuomonių, argumentuojant tuo, kad mokykla tai nėra vien pamokos -- tai ir visuomeninis gyvenimas, draugai, šventės.
todėl tai susiveda į viena -- tėvų pasišventimą. nes neleidžiant vaiko į mokyklą, svarbu kad jis ne tai kad išmoktų reikiamą programą, bet ir turėtų draugų, visuomeninės veiklos, ir panašiai.
QUOTE(laimakp @ 2007 04 04, 17:36)
Manau, tam kad mokyti vaika namuose, reikia tureti daugybe laisvo laiko ir, be abejo, pritariu Dios, tinkama issilavinima. Ir netureti daugiau kaip viena vaika, nes paprasciausiai nespesi.Juk reikia pasirupinti ir vyru, ir namais ir dar daug kuo . Bent jau man tokia mintis net nekilo. O ir nesugebeciau to daryti, nors ir aukstaji issilavinima turiu. Geriausiai, kai kiekvienas dirba savo darba (as turiu omeny, kad yra specialiai tam paruosti pedagogai, kurie tegul ir moko).
O aš girdėjau iš užseniečių, kad tai būtent tinka daugiavaikoje šeimoje.
Manau absurdiska ideja. Vaikui gali atsirasti socfobija. Manau tik kolektyvinis bendrvimas su bendraamziais padeda jam pritapti visuomeneje
QUOTE
Dios,2007 08 10, 01:41
ir dar buvo saitas, ką patys paaugliai mano apie namų mokymą.
Gal įmestum nuorodėlę? Būtų įdomu pasiskaityti.ir dar buvo saitas, ką patys paaugliai mano apie namų mokymą.
Ačiū už argumentus. Jie visi labai svarūs. Domėtis teko jau keli metai.
Aš ieškau bendraminčių. Gal net ir daugiavaikių, nes ir pati auginu tris. Kol buvo du negalvojau apie namų mokymą. . Dabar patirties daugiau. Sugalvojau savo mokymo metodikas, kurios labiau pasiteisina nei masiškas mo kymas. Ir kodėl aš turėčiau išlaikyti vaikus iki aštuoniolikos metų dėl to, kad po to pasakytų, kad viskas, ko išmokau tai šeimoje, gatvėje, kelionėse...
Žinoma, čia ne visiems. Man nepatinka masinis mokymas , (nebent ką nors panašiai, kaip daro Šatalovas) kai tuo metu vaikas gali daug įdomių dalykų daryti: sportuoti, piešti, groti, mokytis kulinarijos meno, kurti savo verslą... ir pasiekti geresnių rezultatų, be streso, kurį patiria mokykloje.
Jei 5 metų vaikas moka rašyti skaityti, groti, skaičiuoti, domisi chemija, daug bendrauja su įvairaus amžiaus žmonėmis ir , žinoma su vaikais, ar reikalinga jam mokykla? Nebent tik būreliai. Na o jei tėvai savo laiko nenori skirti atžaloms, ir atiduoda atsakonybę valstybei, tai jų pasirinkimas yra geriausias.
Ar yra norinčių prisiimti atsakomybę už vaikų ugdymą patiems? Jei yra atsiliepkite, pažaisime kartu.
Aš ieškau bendraminčių. Gal net ir daugiavaikių, nes ir pati auginu tris. Kol buvo du negalvojau apie namų mokymą. . Dabar patirties daugiau. Sugalvojau savo mokymo metodikas, kurios labiau pasiteisina nei masiškas mo kymas. Ir kodėl aš turėčiau išlaikyti vaikus iki aštuoniolikos metų dėl to, kad po to pasakytų, kad viskas, ko išmokau tai šeimoje, gatvėje, kelionėse...
Žinoma, čia ne visiems. Man nepatinka masinis mokymas , (nebent ką nors panašiai, kaip daro Šatalovas) kai tuo metu vaikas gali daug įdomių dalykų daryti: sportuoti, piešti, groti, mokytis kulinarijos meno, kurti savo verslą... ir pasiekti geresnių rezultatų, be streso, kurį patiria mokykloje.
Jei 5 metų vaikas moka rašyti skaityti, groti, skaičiuoti, domisi chemija, daug bendrauja su įvairaus amžiaus žmonėmis ir , žinoma su vaikais, ar reikalinga jam mokykla? Nebent tik būreliai. Na o jei tėvai savo laiko nenori skirti atžaloms, ir atiduoda atsakonybę valstybei, tai jų pasirinkimas yra geriausias.
Ar yra norinčių prisiimti atsakomybę už vaikų ugdymą patiems? Jei yra atsiliepkite, pažaisime kartu.
QUOTE(klopedija @ 2007 08 10, 10:46)
Gal įmestum nuorodėlę? Būtų įdomu pasiskaityti.
deja neberandu jau. buvo kažkas panašaus į forumą. bet informacijos angliškai tikrai daug yra.
QUOTE(kalina @ 2007 08 10, 08:31)
Manau absurdiska ideja. Vaikui gali atsirasti socfobija. Manau tik kolektyvinis bendrvimas su bendraamziais padeda jam pritapti visuomeneje
nu, jeigu vaiko ugdymo svarbiausias tikslas, kad jis pritaptų ir būtų tokiu kaip kiti, tai žinoma -- niekas nepakeis tradicinės valstybinės mokyklos.
o kad mokyklos funkcija būtent auginti lengvai valdomą darbo jėgą, tai yra akivaizdu. nes moko žmogų priprasti prie rutinos, prie nuobodulio, prie hierarchijos, ir prie bandos, slopinti individualybę. išskirtinumas peikiamas, duotos užduotis ir jų reikalingumas -- neginčijama. jei tarp bendraamžių -- konfliktai, auklėjama "priprasti ar nekreipti dėmesio". vertinamos ne žinios, ne patirtis, ne talentas, bet sugebėjimas paklusti reikalavimams.
QUOTE
jeigu vaiko ugdymo svarbiausias tikslas, kad jis pritaptų ir būtų tokiu kaip kiti, tai žinoma -- niekas nepakeis tradicinės valstybinės mokyklos.
o kad mokyklos funkcija būtent auginti lengvai valdomą darbo jėgą, tai yra akivaizdu. nes moko žmogų priprasti prie rutinos, prie nuobodulio, prie hierarchijos, ir prie bandos, slopinti individualybę.
Retoriškas klausimas: kaip ten tie vargšai japonai išgyvena su savo kolektyvine sąmone? Juk jie nuo pirmų dienų mokykloje mokomi prisitaikyti prie visų, kad ir nepalankiausių, sąlygų!o kad mokyklos funkcija būtent auginti lengvai valdomą darbo jėgą, tai yra akivaizdu. nes moko žmogų priprasti prie rutinos, prie nuobodulio, prie hierarchijos, ir prie bandos, slopinti individualybę.
Ar manote, kad vaikas bus laimingas, neišmokęs prisitaikyti?
Prisitaikymą aš suprasntu labai plačiai. Tai - ir mokėjimas išvengti, ir apeiti, ir nepastebėti kažko nepageidaujamo, ir, galų gale, gebėjimas pačiam užvaldyti prastą situaciją, įtakoti ir vadovauti žmonėms!
Kaip vaikai išmoks to, jei bus apriboti šeimos ir bendraminčių?
QUOTE(klopedija @ 2007 08 10, 14:04)
Ar manote, kad vaikas bus laimingas, neišmokęs prisitaikyti?
Prisitaikymą aš suprasntu labai plačiai. Tai - ir mokėjimas išvengti, ir apeiti, ir nepastebėti kažko nepageidaujamo, ir, galų gale, gebėjimas pačiam užvaldyti prastą situaciją, įtakoti ir vadovauti žmonėms!
Na na... Panasu kad jus vadovaujates vien teorija. Teorijoje viskas labai grazu. Realybe, deja, kartais buna visiskai kitokia. Kiekvienoj klasej buna sunkiai suvaldomu asmenybiu, kurios terorizuoja visus likusius. Ir tie zmones tokie aktyvus, kad ju nei apeisi, nei nepastebesi... Kencia kiti vaikai, is darbo zada iseiti mokytojos... Beje, taip pat noreciau pabrezti ir tai, kad tie kurie buvo "vadovaujantys" klaseje, dabar, 10 metu po mokyklos baigimo, nieko labai ispudingo nepasieke. O tie, kurie buvo "luzeriai", nepritampantys (beje ju buvo daugiau nei puse klases), labai neblogai verciasi, ir butent dabar vadovauja. Taip per desimt metu nei vieno klases susitikimo ir neturejom... Prisitaikymą aš suprasntu labai plačiai. Tai - ir mokėjimas išvengti, ir apeiti, ir nepastebėti kažko nepageidaujamo, ir, galų gale, gebėjimas pačiam užvaldyti prastą situaciją, įtakoti ir vadovauti žmonėms!
Beje. Teko skaityti, kad Lietuvoje apie 70% moksleiviu mokykloje patiria bendraklasiu priekabiavima... Taigi paskui zmogui visam gyvanimui gali nepilnavertiskumo kompleksa ivaryti...
Beje, toks visuotinis visu suvarymas i mokyklas istoriskai yra gana naujas dalykas. Juk seniau aukstuomene savo vaikus mokindavo privaciai, samdydavo mokytojus. Ukininkai baigdavo 4 klases ir to uztekdavo, o gabus kaimieciu ir miestieciu vaikai mokindavosi gimnazijose. Taip isvenkdavo kad gabus mokinys ir visiskas asilas sedi vienoje klaseje.
QUOTE(klopedija @ 2007 08 10, 15:04)
Retoriškas klausimas: kaip ten tie vargšai japonai išgyvena su savo kolektyvine sąmone? Juk jie nuo pirmų dienų mokykloje mokomi prisitaikyti prie visų, kad ir nepalankiausių, sąlygų!
na, apie japonus diskutuot nesiryšiu. nes nepažįstu jų, nebuvau ten, esu tik girdėjus šį bei tą ir nesu tikra ar tiesą girdėjau.
QUOTE
Ar manote, kad vaikas bus laimingas, neišmokęs prisitaikyti?
Prisitaikymą aš suprasntu labai plačiai. Tai - ir mokėjimas išvengti, ir apeiti, ir nepastebėti kažko nepageidaujamo, ir, galų gale, gebėjimas pačiam užvaldyti prastą situaciją, įtakoti ir vadovauti žmonėms!
Kaip vaikai išmoks to, jei bus apriboti šeimos ir bendraminčių?
Prisitaikymą aš suprasntu labai plačiai. Tai - ir mokėjimas išvengti, ir apeiti, ir nepastebėti kažko nepageidaujamo, ir, galų gale, gebėjimas pačiam užvaldyti prastą situaciją, įtakoti ir vadovauti žmonėms!
Kaip vaikai išmoks to, jei bus apriboti šeimos ir bendraminčių?
nu nemanau kad mokymas namie yra apribojimas. sakyčiau tai tiesiog kitoks priėjimas. jeigu tėvai socialiai aktyvūs žmonės, ir to reikalo imasi iš širdies, tai nemanau kad gresia koks tai apsiribojimas.
mano viena dėstytoja mokė namie savo dvi paaugles dukras. nes jos iš JAV, o jinai atvažiavo padirbėt į Lietuvą ir atsivežė dukras. Tai tos mergaitės nuolat buvo universitete, tarp dėstytojų, tarp studentų. iš arti matė akademinį gyvenimą, dalyvavo visokioj studentų užklasinėj veikloj, dar mama jas buvo įtraukus į kažkokią labdaringą veiklą. taip, joms gal trūko bendraamžių, kitiems paaugliams įprasto gyvenimo, bet tai klausimas -- ar jos taip jau daug prarado, lyginant su tuo ką atrado?
dėl prisitaikymo -- suprantama, tą irgi reikia mokėti. tiktai drįstu užginčyt, kad tai teisinga ir reikalinga būtent taip, kaip moko tradicinė mokykla. nes suprasti, išklausyt, užjausti, gerbti, kartais nusileisti kitam žmogui -- gal šeima ir bendraminčiai to išmokyti gali kaip tik geriau nei mokyklos "žvėrynas".
o dėl pritapimo tarp bendraamžių -- ar ne tėvai paskui patys dejuoja, kad vaikui svarbi tik draugų nuomonė? ar kad vaikas iš noro pritapti prie chebros ima ignoruoti vertybes, kuriomis auklėja tėvai? arba kai pritapimą klasėje lemia naujo mobilaus turėjimas ar dalyvavimas "plote"?
QUOTE(Dios @ 2007 08 10, 15:07)
o dėl pritapimo tarp bendraamžių -- ar ne tėvai paskui patys dejuoja, kad vaikui svarbi tik draugų nuomonė? ar kad vaikas iš noro pritapti prie chebros ima ignoruoti vertybes, kuriomis auklėja tėvai? arba kai pritapimą klasėje lemia naujo mobilaus turėjimas ar dalyvavimas "plote"?
yra ir dar blogesniu dalyku uz mobilius: rukymas, isgerinejimas, narkotikai ir tt... Ir dazniausiai "pritapimas" tai ir reiskia. O jei vaikas vis delto turi tvirtas moralines nuostatas, supranta kad tai ka "klases vedliai" daro nera gerai, vis delto giliai sirdy pergyvena kad nera tokie "kaip visi".
QUOTE(RutaT @ 2007 08 10, 16:13)
yra ir dar blogesniu dalyku uz mobilius: rukymas, isgerinejimas, narkotikai ir tt... Ir dazniausiai "pritapimas" tai ir reiskia. O jei vaikas vis delto turi tvirtas moralines nuostatas, supranta kad tai ka "klases vedliai" daro nera gerai, vis delto giliai sirdy pergyvena kad nera tokie "kaip visi".
ir dar vienas bajeris vertas apmąstymo -- ar mažai situacijų kada klasėj susidaro toks klimatas, kai gerai mokytis pasidaro gėda?