NAMŲ DARBAI
Nuo pat pirmos klasės tėvų nuostatos turėtų rodyti vaikui, kad už namų darbus visiškai atsako vaikas ir jo mokytojas. Tėvai neturėtų nuolat raginti vaikus ruošti namų darbus. Jie neturėtų prižiūrėti ar tikrinti, kaip vaikai juos atlieka (nors tokia politika gali prieštarauti mokytojų reikalavimams), išskyrus tą atvejį, kai vaikas pats to paprašo. Kai tėvai prisiima per didelę atsakomybę už vaikų namų darbus, vaikai mielai leidžia jiems tai daryti, ir tėvai jau niekada nebeatsikrato šios naštos. Namų darbai gali tapti vaiko ginklu, naudojamu savo tėvams bausti, šantažuoti ir išnaudoti.
Pagrindinė namų darbų reikšmė yra ta, kad jie suteikia vaikams savarankiško darbo patirtį. Tačiau, kad turėtų šią reikšmę, namų darbai turi atitikti vaiko galimybes, kad jis galėtų dirbti savarankiškai, kitiems mažai tepadedant. Tiesioginė pagalba ruošiant namų darbus gali tik parodyti vaikui, kad vienas jis yra bejėgis. Tačiau netiesioginė parama gali būti naudinga, pavyzdžiui, sukurta tinkama pamokoms ruošti aplinka ar pagalba pasirenkant tinkamą šiam darbui laiką, buvimas netoliese, kai vaikas mokosi ir pan.
Vaiko namų darbų ruošimas neturėtų būti pertraukiamas klausimais ar pastabomis, kurie nėra neatidėliotini. Mes turime likti fone, savo buvimu suteikdami vaikui komfortą ir nebylią paramą, bet ne nurodinėti ir aiškinti. Retkarčiais galime padėti suprasti klausimą ar paaiškinti sakinį, uždavinį. Mūsų pagalba turėtų būti saikinga, bet teikiama su palankumu.
Tėvų požiūris į mokyklą ir mokytoją gali turėti įtakos vaiko požiūriui į namų darbus. Jei tėvai nuolat keiksnos mokyklą ir menkins mokytoją, vaikas padarys aiškias išvadas. Tėvai turi palaikyti mokytoją ir pritarti jo reikalavimui atsakingai atlikti namų darbus.
Pasipriešinimas mokymuisi nėra paprasta problema, kuri gali būti išspręsta griežtu arba atlaidžiu elgesiu su vaikais. Didesnė prievarta gali padidinti vaiko pasipriešinimą, o visiškas nesidomėjimas gali byloti apie tai, kad tėvams yra priimtinas vaiko nebrandumas ir atsakomybės stoka. Sprendimas nėra nei greitas, nei lengvas. Kai kuriems vaikams reikalinga pagalba iš šalies. Tačiau aksioma yra tai, kad šio darbo neturi dirbti tėvai. Mūsų tikslas yra parodyti vaikui, kad jis yra atskiras individas ir pats nepriklausomai nuo mūsų atsako už savo sėkmes ir nesėkmes.
H.G. Ginott "Tarp tėvų ir vaiko"