Fotografavimo pagrindai:Už išsamius patarimus ačiū rsaulytei
Auksinio pjūvio taisyklevisu pirma, kai kazka fotografuoji, pasistenk, kad tas dalykas ir butu svarbiausias nuotraukoj, ir kad kuo maziau nereikalingu detaliu butu aplink, fonas kuo svaresnis. kad akys neklaidziotu, kur nereikia del to reikia pavaikstineti aplink, ir paieskoti geros vietos, is kur fotografuot. arba prieit arciau prie to, ka fotografuoji.
kitas dalykas - yra tokia trecdaliu taisykle atrodo kaip cia
padalini visa kadra i 9 dalis, ir ten, kur linijos susikerta, yra svarbieji taskai ir kai fotografuoji kazkoki dalyka, stenkis, kad objektas, ar siaip koks svarbus nuotraukos elementas butu kazkuriame viename is tu tasku, arba ant kazkurios is tu liniju. kitaip sakant, ne per viduri, kaip daznai atsitinka
pvz.:
Kai kuriuose fotoapratuose galima užsidėti ant ekrano Grid-o linijas, nereikia pačiam jų piešti. Peržiūrėk nustatymų meniu, ar pas tave nėra tokios galimybės
Papildyta:GyvūnaiFotografuojant visokius gyvunus (visokius bet kokius), ir zmones, zinoma, svarbiausia, kad butu ryskios akys.. nes juk visada i akis pirmiausiai paziuri, ir tikrai nekoks vaizdas, kai ten nera vaizdo
Apie drugelius kalbant, tai zinoma, geriausiai prie ju kuo arciau prieiti.. o dar geriau, kai tik drugelis ir augalas, ar kazkas, ant ko jis tupi, buna ryskus.. nes cia ir drugelis margas, ir fonas margas.. ir truputi pasimeta jis.
bet kad nelengva prie ju arti prieiti, tai irgi problema ypac vidury dienos, kai jiem tik valgyt ir siaip skraidyt rupi ir nepatupi nei kiek vienoj vietoj. todel visada yra patariama anksti ryte juos fotkint, arba vakare (tik vakare kazkaip nesu nei vieno drugelio niekur macius ) bet kad ir diena, turint laiko ir kantrybes, kartais pasiseka tik juos fotkinant, ypac jei is sono, reiketu pasistengti, kad ju akys ryskios butu..
Dar viena taisyklė, horizontas neturi dalinti nuotraukos pusiau Stovas yra butinas fotografuojant vakare, nakti, arba siaip, kai mazai sviesos ir ilgas islaikymas.. rekuomeduojama ji naudot ir makro fotografijoms nes kai vaizdas labai arti, bet koks mazas sujudejims labai stipriai jauciasi.
ir siaip daug kur raso, kad jei islaikymas yra 1/60 sekundes, arba maziau, tada jau labai sunku islaikyti aparata nesujudinus. ir pradedant nuo tokio islaikymo jau reiketu stovo
na, rimtas trikojis buna toks labai tvirtas, kad vejas nenupustu, ir nepradetu klebeti visaip, ilgiau panaudojus (kaip mano dabartinis ), bet ne per sunkus.. pakankamai aukstas (aukstesno uz save gal nereikia ), bet talpiai susilankstantis dar noriu tokio su gera galvute, kad galeciau gerai panoramines fotkinti (sukant daug kadru padaryt persiklojanciu).. kas cia dar.. ai, dar esu maciusi, kaip kazkokie labai placiai issizergia, ir visai aparatas prie zemes nusileidzia.. reikia man tokio
LašiukaiTokias nuotraukas darant svarbus yra blicas. va as irgi kazak panasaus esu dariusi, tai nustatymai tokie:
islaikymas - 1/60s, diafragma - f5.6, ISO 400 + blicas
kad ryskus butu lasiukas, o ne kranas, pridedu kazka toj vietoj, kur lasiukas bus, sufokusuoju, neatleidziu mygtuko, ir sulaukus lasiuko fotkinu
Metering Mode ir AF modeAF mode yra Auto Focus rezimas, t.y., kai spaudi knopke, aparatas pats fokusuoja. mat kituose aparatuose buna ir MF - manual focus, kai pats gali ranka sukineti ir fokusuoti. ir ten pas tave, matyt, galima kazkokius to AF variantus pasirinkt. pabandyk instrukcija patyrinet
o Metering Mode lietuviskai vercia kaip "ekspozicijos matavimas" kitaip sakant, tai toks procesas aparate, kai jis nustato apsvietimo lygi kadre.. jei vaizdas tamsus - aparatas visa nuotrauka pasviesina, ir atvirksciai. ir cia daznai buna galima pasirinkti kazkokius to Metering Mode rezimus: kad nustatytu viso kadro apsvietimo vidurki, arba kad daugiau demesio kreiptu i kadro centra, ir pan.
Foto apkirpimas1. atsidarai photoshope nuotrauka.
2. kairej pusej turetu buti tokia maza lentele. ten dviem stulpeliais visi irankiai sudeti.
3. susirandi Crop Tool (kairesniam stulpely trecias nuo virsaus).
4. paspaudi ji.
5. ant nuotraukos nubrezi keturkampi (paemus uz tasku kampuose ir per krastiniu viduri, gali ji visaip patampyt, jei is pirmo karto tiksliai nenusibrezia).
6. ten, kur ta keturkampi nubrezi, jo vidus lieka normalus, o aplink viskas patamseja siek tiek. taip lengviau matyt, kaip atrodys apkirpta nuotrauka.
7. kai jau tas vaizdas patinka, keturkampio viduj spaudi du kartus kairi peles klavisa.
8. VUOLIA!
Horizonto tiesinimas Measure Tool yra pasleptas po Eyedropper Tool (desiniam stulpely 10-tas nuo virsaus). paspaudi ta Eyedropper Tool, palaikai kokia sekunde nuspaudus, ir atsiranda trys irankiai: apatinis ir yra Measure tool (liniuote pavaizduota). (na, bent mano photoshopo versijoj taip yra ) tada pasirenki ta liniuote, brezi linija ant kreivo horizonto, pavyzdziui, paskui eini i Image - Rotate Canvas - Arbitrary - OK. ir istiesina. o kadangi istiesina pasukdamas nuotrauka, kiek reikia, tai po to reikia ja truputi apkirpti, nes atsiranda kampuose tusti plotai
Išlaikymaso islaikymas - tai laiko tarpas (kai sviesu, tai buna gerokai maziau uz sekunde, tamsoj gali buti ir kelios sekundes), kuri diafragma buna atsidariusi, ir pro ta skyle i aparata patenka sviesa. ir islaikymo ilgis priklauso nuo to, kiek sviesos aplink. kuo daugiau sviesos, tuo jis trumpesnis. va taip
cia 15s - pats ilgiausias islaikymas, 1/2000s - pats trumpiausias. ir nuotraukos turetu tamseti stumiant i 1/2000s puse, nes islaikymas trumpeja (t.y. diafragma atsidariusi isbuna vis trumpiau), o per trumpesni laika maziau sviesos patenka ant sensoriaus, ir del to nuotraukos tamsesnes labai paprasta cia
Nustachius rezhima macro, fokusuoja vaizda viduryje. O jei objektas yra shone? Ka tada reikia nustatyti?arba gali daryti taip: sukomponuok taip, kad ojektas butu vidury, sufokusuok, neatleisdama mygtuko pasuk aparata kaip reikia, kad tas objektas atsidurtu sone, ir nuspausk iki galo tik ziurek, kad taip sukinejant, aparats nei trupucio nenutoltu ar priartetu prie objekto. kitap sakant, atstumas tas pats kad liktu
Foto ryškinimasas ryskinu su Unsharp Mask (nes cia gali truputi pareguliuot, kaip nori). pas mane dabar ten taip uzstatyta:
amount - 40%
radius - 0,4 pixels
threshold - 0 levels
jei neuztenka vieno karto, paspaudziu dar karta arba net dar karta. cia nuo nuotraukos dydzio priklauso, man rodos.
ir
visu pirma atsidarau nuotrauka, ijugiu Levels langa (Ctrl+L). ten tokia kaip diagrama..
ir slankiojant tuos tris trikampiukus galima pareguliuot sviesuma ir kontrasta nuotraukos. tuo paciu ir spalvos pasitvarko. kairej yra juodas trikampiukas (tamsiausios nuotraukos vietos), desinej - baltas (sviesiausios), o per viduri - pilkas (vidutiniai tonai).
juodaji stumiant i desine tos tamsesnes vietos dar patamseja, baltaji i kaire - pasviesina sviesias vietas (arba tas, kurios turetu buti sviesios )
bet cia paciai pabandyt reikia
jei to neuztenka, atsidarau Hue/Saturation langa (Ctrl+U)
ir ten kur saturation yra, pastumiu kazkiek i desine. dazniausiai uztenka nuo +5 iki +10.
na ir galu gale dar "pasharpinu" su Unsharp Mask (Filter - Sharpen - Unsharp Mask). tuos visus skaiciukus jau anksciau rasiau.
Diafragma ir ISOtas skaiciukas prie F raides ir parodo diafragmos skylutes dydi diafragma atsiveria, kai nuspaudi mygtuka iki galo, ir nuotrauka tada pasidaro. ir daugumoj aparatu galima nustatyti tos sklyles dydi...
o ISO skaicius parodo jautruma sviesai. su juostelem taip pat yra. kuo didesnis skaicius, tuo didesnis jautrumas, tuo mazesnio islaikymo reikia, tuo gali drasiau fotkint nebijodama, kad sudrebes aparatas. tik kuo tas skaicius didesnis, tuo daugiau ir grudo atsiranda
Todėl piknaudžiauti ISO taip pat nereikia.
Tiesiog prietemoje bandai taip:
nusistatai kokius 800 - pažiūri koks išlaikymas. Jei išlaikymas per ilgas, .t.y nuotrauka sujudėjusi ir išplaukusi - persistatai ant aukštesnio ISO. Pas mane iki 1600, ir jį naudoju pakankamai retai. Bet kartais tikrai praverčia.
gali padaryt toki eksperimenta su tais f2,7-8,00.
atsiversk knyga kokia, ir nufotkink ta pacia vieta (nepajudinus nei aparato, nei knygos) pirma prie f 2,7, o paskui - f8,00. taip is zemiau, ne is virsaus, kaip cia:
http://nl.wikipedia....epthofField.jpgpirmoj turetu buti maziau ryskiu eiluciu, antroj daugiau
tas (nuo F2.8 iki F8.0) ir yra diafragmos skyles dydis.
ir yra taip:
* kuo mazesnis skaicius - tuo skyle didesne - tuo ryskumo gylis mazesnis (t.y. tik arčiausiai prieš ir už fotografuojamo objekto esantis vaizdas bus ryškus). todel cia yra svarbu gerai nusitaikyti i objekta, kad jis butu ryskus
*kuo didesnis skaicius - tuo skyle mazesne - tuos ryskumo gylis didesnis (t.y. ryškus bus ne tik fotografuojamas objektas, bet ir toli už jo bei arčiau esantys objektai)
ir mazesni skaiciu pasirenki, kai nori, kad tik tas objektas butu ryskus.. ypatingai fotografuojant makro. o didesni skaiciu galima naudot, pvz, gamtovaizdzius fotografuojant..
diafragma ir shutter speed yra labai susije dalykai. nes ir nuo skyles dydzio, ir nuo to shutter speed priklauso, kiek ant sensoriaus sviesos patenka. jei tu, pvz. padidini skyle, pro ja is karto praeina daugiau sviesos, ir automatiskai reikiatrumpesnio fotografavimo laiko, t.y. shutterspeed. ir atvirksciai. jei skylute labai maza, reikia islaikyti ja atidaryta ilgiau, kad patektu daugiau sviesos, ir nuotrauka nebutu per tamsi. tai visada didindama skyle matysi, kad shutter speed trumpeja, o mazindama - kad ilgeja.
Portretų fotografavimasVisų pirma, manau, turėtų būt kuo neutralesnis fonas. Geriausia, manau, vienspalvis. Nes žmogaus nuotrauka sekcijos, televizoriaus ar dar ten kokių daiktų fone niekada neatrodys meniškai graži, manyčiau.
Antra - apšvietimas. Svarbu, kad jis būtų geras, geriausia gal iš viršaus ir iš priekio. Skaičiau, kad tai geriausias apšvietimas kūno fotografijoms.
Toliau - makiažas, svarbu, kad neblizgėtų oda, nebūtų šviesaus perlamutrinio lūpdažio ir pan. Daug tų patarimų, manau, yra
Aišku, labai svarbu pats pateikimas, pasirinkt geriausią rakursą, kadravimas ir t.t.
Negražu, kai yra nukandama pusė galvos ar kojų.
Rėmeliai ant foto kompiuteriuyra daug budu remeliams uzdet, bet as naudoju viena labai paprasta.
1. atsidarai nuotrauka
2. spaudi Select - All (arba Ctrl+A). aplink nuotrauka atsiranda punktyrine linija.
3. eini i Edit - Stroke
4. ten kur Width - irasai ploti juosteles, kuri bus aplink nuotrauka. jei irasai 1 - bus labai labai plonyte.
5. paspaudus ten, kur Color - galima issirinkti kokia tik nori spalva.
6. o Location reiskia, ar viduj to punktyro remelis atsiras, ar per centra, ar isorej.
7. OK
o jei nori, kad aplink nuotrauka, pvz, pirmiausiai butu plonyte juoda linija, po to storesnis baltas remelis, ir vel plona juoda linija - is viso tris kartus reikes tai daryt. tik paspaudus Select - All, automatiskai apveda krastus nuotraukos, o jei nori, kad tas punktyras butu ne paciuose krastuose, o labiau i nuotraukos viduri, tai tada reikia paciai ranka ji nupiesti su Rectangular Marquee Tool (irankiu lentelej kairej virsutinis).
Objekto pašalinimas iš foto su PSAs tai darau taip:
* Einu i PS irankiu juosta (ta, kuri kairej pusej guli)
* Pasirenku klonavimo (Clone Stamp Tool) 5 nuo virsaus kairiajam irankiu juostos stulpely.
* Ant klaviaturos spaudziu Shift+Alt+ pelyte nustatau ant nuotraukos is kur imsiu vaizda (is kur klonuosiu vaizda). Tas taskas pasizymi toliu rutuliuku su kryziuku
* Atleidziu ir einu koreaguoti (uztusuoti klonuojamu fonu) nepatinkancia vieta.
* Klonuodama ir retusuodama nuotrauka as renkuosi klonuojama fona kelis sykius spausdama Shift+Alt. Taip geriau atitaikau spalvas, perejimus
Dar virsuj, irankio nustatymo juostoje galima keisti tasko dydi, rezima, permatomuma ir pan...
Naktinės fotoas darau taip:
1.pasistatau fotika.( suoliukas, trikojis ar kur tik iseina)
2.jei visiskai tamsu tai diafragma atidarau, jei nelabai tai siek tiek pridarau pvz 5.6
3.islaikyma irgi ziurint kokios salygos. dazniausiai pabandai 10s, matai kad tamsu, tada 20s ir taip ziuri....
3,5. fokusuoji i kazkoki sviesesni ruoza, ar i kazkoki objekta, arba ijungi MF ir nusuki i begalybe....
4.nusistatau kad fotkinciau su laikmaciu, pasidarau 2s kad speciau atsitraukti nuo fotiko ir jis visiskai nejudetu....
5. iso maziausias. nebent yra taip tamsu kad nepadeda nei 30s nei atidaryta diafragma, tada galima didinti ISO
(Baubazz)
kaip as darau:
1. visada ant trikojo.
2. nustatau diafragmos dydi, kokio man reikia.
3. pagal ja islaikymas pats nusistato.
4. fokusuoju irgi ten, kur man reikia. jei siaip kazkoki vaizda, o ne kazka konkretaus, tai ir fokusuoju tai, kas yra priekyje. jei bandytum fokusuot, pavyzdziui, svieciancias lempas, tai nuotrauka labai tamsi butu.. be tu lempu nieko nesimatytu, nes aparatas, pagalvojes, kad visur yra taip sviesu, kaip toj lempoj, parinks gerokai trumpesni islaikyma, negu reikia. ir atvirksciai.
kitas variantas:
pasirenku pati islaikyma. tarkim, noriu, kad liktu tos linijos nuo pravaziuojanciu masinu. paskaiciuoju, kiek sekundziu trunka, kol viena masina pro visa nuotrauka pravaziuoja, nustatau toki islaikyma, pagal ji nusistato atitinkama diafragma. ir viskas. jei matau, kad reikia ilgo islaikymo, o diafragma per placiai atsidaro, o noriu, kad ryskumo gylis butu didesnis, tada padidinu ISO. jautrumas padideja, ir nebereikes tokios dideles skyles:)
(rsaulyte)
Judantys objektai (pvz. bėgantis šuo)fokusuoti suni, ir labai trumpo islaikymo reikia, kad jis butu ryskus.
bet jei nori tokio rezultato

tai yra toks vienas budas. reikia uzstatyti gana ilga islaikyma, 1/30 sekundes, ar maziau, ir pradeti sekti aparatu judanti suni, taip besekant sufokusuoti, ir jau kazkada nuspausti mygtuka iki galo, vis taip labai tolygiai sukant aparata.. ir tada tas judantis objektas, kuri fokusuoji ir fotkini, buna palyginti ryskus, o visas fonas issiliejes.. toks judesio jausmas jauciasi
bet nera lengva taip padaryt daug praktikuotis reikia..
(angliskai tai vadinasi Panning. jei idomu, gali daugiau informacijos paieskot ir pasiskaityt)