Organizuojant gimtadieni laikausi siu principu:
1. Gimtadienis - ne namuose.
2. Kokia nors ekskursija (plaukimas garlaiviu, vaziavimas mediniu autobusu, apsilankymas kokiame nors muziejuje ir pan.)
3. Vaises gamtoje - Piknikas.
4. Ir vaiku, ir tevu uzimtumas.
QUOTE(RVJ @ 2009 09 12, 10:24)
Organizuojant gimtadieni laikausi siu principu:
1. Gimtadienis - ne namuose.
2. Kokia nors ekskursija (plaukimas garlaiviu, vaziavimas mediniu autobusu, apsilankymas kokiame nors muziejuje ir pan.)
3. Vaises gamtoje - Piknikas.
4. Ir vaiku, ir tevu uzimtumas.
1. Gimtadienis - ne namuose.
2. Kokia nors ekskursija (plaukimas garlaiviu, vaziavimas mediniu autobusu, apsilankymas kokiame nors muziejuje ir pan.)
3. Vaises gamtoje - Piknikas.
4. Ir vaiku, ir tevu uzimtumas.
saunios taysykles


as nezinau ar tiks viskas vaikams, bet pabandykite
ZAIDIMAI
Akla karvė
Vieta: didesnė patalpa.
Priemonės: varpelis ir skarelė akims užrišti.
Žaidimo aprašymas: Visi žaidėjai susėda ratu. Vienam žaidėjui užrišamos akys - jis yra "akla karvė". Tada tas žaidėjas kelis kartus apsukamas aplink ir pastatomas rato viduryje. Žaidėjai siunčia varpelį ratu ir skambina. "Akla karvė" turi sekti varpelio skambėjimą. Kai vadovas duoda ženklą, varpelį turintis žaidėjas nustoja juo skambinti ir nebeperduoda jo toliau. "Akla karvė" dabar turi atspėti pas ką yra varpelis parodydama į tą žaidėją pirštu. Jei atspėja, tai žaidėjas, turintis varpelį, tampa "akla karve". Jei neatspėja, lieka "akla karve" kol atspės.
Akla višta
Priemonės: skarelė akims užrišti.
Žaidimo aprašymas: Vienam žaidėjui užrišamos akys ir jis tris kartus apsukamas aplink. Tada paleidžiamas ir stengiasi pagauti kurį nors kitą žaidėją. Žaidėjai gali skleisti kokius nors garsus, kartais paliesti "aklą vištą" ar tiesiog stengtis stovėti ir judėti tyliai. Galiausiai kas nors vis tiek kas nors bus pagautas. Tada tas žaidėjas tampa akla višta.
Variantas: Pagautą žaidėją "akla višta" turi atpažinti liesdama. Jei atpažįsta, tas žaidėjas tampa "akla višta", jei neatpažįsta, "akla višta" lieka tas pats žaidėjas.
Aklųjų polka
Vieta: didesnė patalpa.
Trukmė: 10 min.
Tinkamumas: vaikams nuo 10 metų, jaunimui ir suaugusiems. Įvairaus dydžio grupėms. Tinka naudoti pradinėse stadijose, kad sukurtų pasitikėjimą ir palengvintų žaidiminius tarpusavio santykius.
Žaidimo aprašymas: mažesnė dalis žaidėjų yra aklieji. Jiems užrišamos akys arba jie užsimerkia. Kiti gali matyti. Kiekvienas aklasis gauna po vieną matantį partnerį. Pradžioje groja lėtesnė muzika, po to šiek tiek greitesnė. Pagal muziką matantieji vedžioja savo akluosius partnerius. Po trumpo laiko (labai atsargiai) jie perduoda akląjį kitam matančiajam. Po kurio laiko pasikeičiama vaidmenimis: matantieji tampa aklaisiais, o aklieji matančiaisiais.
Variantai: galima susitarti, kokia forma matantieji vedžios akluosius, pav. liesdamiesi delnais, ar lengvai liesdami pečius, ar tik liesdamiesi dviem pirštais.
Pedagoginiai nurodymai: žaidimas gali padėti pagrindus tarpusavio pasitikėjimui. Žaidimas gera priemonė šokant laisvesniu būdu judėti pagal muziką.
Asmens sargybiniai
Vieta: lauke ar patalpoje.
Trukmė: 5 - 10 min.
Dalyviai: vaikai nuo 6 metų, jaunuoliai ir suaugusieji.
Tikslas: Tinka naudoti norint suaktyvinti grupę. Judrus žaidimas, tinkamas žaisti 4 ir daugiau žaidėjų.
Žaidimo aprašymas: Sudaromos mažos grupės po 4 žaidėjus. Vienas iš jų yra LSA (labai svarbus asmuo - taigi įžymi asmenybė), du yra jo asmens sargybiniai, o ketvirtasis yra agentas, kuris turi "nušauti" LSA. Asmens sargybiniai ir LSA susikabina rankomis ir sudaro ratą. Agentas turi paliesti LSA nugarą. Abu asmens sargybiniai stengiasi to jam neleisti padaryti. Jeigu LSA paliečiamas, galima pasikeisti vaidmenimis.
Pedagoginiai nurodymai: žaidimas reikalauja iš žaidėjų koordinacijos ir judrumo. Šį žaidimą ypač tinka žaisti tarp mažiau judrių motorinio aktyvumo fazių. Ypač įdomu žaisti atitinkamai persirengus ( užsidėjus tam tikrą galvos apdangalą ar akinius) ir LSA parinkus įžymių žmonių vardus.
Balionų mūšis
Priemonės: balionai ir juostelės jiems pririšti.
Žaidimo aprašymas: Grupė padalinama į dvi komandas, kiekvienam komandos nariui prie alkūnės pririšamas pripūstas balionas ir komandos su balionais kaunasi. Jei kurio nors dalyvio balionas susprogsta, jis iškrenta iš žaidimo. Laimi ta komanda, kurioje lieka nesusprogusių balionų.
Bola
Vieta: geriausia lauke.
Priemonės: šokinėjimo virvutė arba paprasta virvė.
Žaidimo aprašymas: Vienas žaidėjas stovi rato viduryje ir suka virvutę. Kai virvutė sukasi gražiais ratais, kiti žaidėjai įsijungia į žaidimą ir šokinėja per virvutę. Viduryje stovintis žaidėjas gali iš pradžių sukti virvutę lėtai, o paskui pamažu sukti vis greičiau. Taip pat gali nurodyti, kad žaidėjai turi susikibti ir šokinėti poromis. Tas, kurį virvutė užgauna, iškrenta iš žaidimo arba stoja į rato vidurį ir toliau suka virvutę.
Britų buldogai
Vieta: geriausia lauke.
Žaidimo aprašymas: Žaidimo lauke pažymimos dvi ribos. Viduryje, tarp ribų, stovi trys žaidėjai, kurie yra "britų buldogai". Visi kiti žaidėjai stovi už vienos iš ribų. Kai viduryje stovintys žaidėjai sušunka "Britų buldogai", kiti žaidėjai turi stengtis kuo greičiau nepaliesti perbėgti į kitą pusę, už kitos ribos. Jei kuris nors viduryje esantis žaidėjas paliečia bėgantįjį - jie pasikeičia vietomis, paliestasis tampa "Buldogu".
Gaudyk - negaudyk
Vieta: geriausia lauke.
Priemonės: kamuolys.
Žaidimo aprašymas: žaidėjai stovi ratu ir jų rankos sukryžiuotos ant krūtinės. Vienas žaidėjas stovi rato viduryje. Jis turi kamuolį ir jį mesdamas kuriam nors žaidėjui sako "Gaudyk" arba "Negaudyk". Pirmu atveju žaidėjas turi negaudyti kamuolio ir net nepajudinti rankų, antru atveju - sugauti kamuolį. Jei žaidėjas suklysta, jis arba iškrenta arba eina į vidurį ir toliau mėto kamuolį.
Gaudynės
Vieta: geriausia lauke.
Žaidimo aprašymas: Du žaidėjai susikalbina rankomis ir pasiruošia gaudyti. Kai jie paliečia kitą žaidėją, jis taip pat susikabina su jais rankomis ir gaudo kitus žaidėjus. Kai gaudo keturi žaidėjai, jie gali pasidalinti į dvi gaudančių poras arba likti visi kartu. Kai gaudo daugiau žaidėjų, jie gali pasidalinti, bet pasidalinus kiekvienoje gaudytojų grupelėje turi būti lyginis žaidėjų skaičius. Žaidžiama, kol visi žaidėjai pagaunami.
Gyvatės uodega
Žaidimo aprašymas: Žaidėjai sustoja į vieną liniją ir padeda abi rankas ant pečių priešais stovinčiam žaidėjui. Pirmas eilėje stovintis žaidėjas yra gyvatės galva, o paskutinis - uodega. Galvos tikslas yra pagauti uodegą. Uodega stengiasi išvengti galvos, o visas kūnas juda paskui galvą. Jeigu galva pagauna uodegą arba gyvatės kūnas suplyšta, tada paskutinis buvęs žaidėjas tampa galva, o priešpaskutinis - uodega. Taip žaidžiama, kol visi turi galimybę pabūti galva ir uodega.
Gyvulių kiemas
Žaidimo aprašymas: Kiekvienas žaidėjas gauna gyvulio pavadinimą. Vienodus pavadinimus gauna trys žaidėjai. Davus pradžios signalą visi žaidėjai turi skleisti savo gyvuliui būdingus garsus ir susirasti kitus du žaidėjus. Pirmas susitikęs trejetas laimi. Taip pat šį žaidimą galima panaudoti norint grupę suskirstyti į trejetus tolimesnėms užduotims ar žaidimams.
Išplaktas
Vieta: geriausiai pievoje.
Trukmė: 5 - 10 min.
Tinkamumas: vaikams nuo 6 metų, jaunuoliams ir suaugusiems. Linksmas žaidimas, kuris tinka truputį atsipalaiduoti grupei. Optimalus grupės dydis 10 - 20 žaidėjų.
Žaidimo aprašymas: Įsivaizduok: po vieno pasivaikščiojimo po užeigas tu prabundi kokteilyje. Mikseris atūžia tavęs link. Tu išvengi susitikimo su juo, tačiau jis vėl slenka tavęs link. Saugokis! Šią trumpą sceną galima sužaisti. Žaidėjai guli rate ant pilvo. Jie yra mikseriai. Viduryje guli žaidėjas, kurį stengiasi paliesti kamuoliu rate gulintys "mikseriai". Jei tai pavyksta, žaidėjai pasikeičia vietomis. Jeigu kamuolys nusiridena už rato ribų, viduryje esantis žaidėjas gauna papildomą tašką.
Variantai: galima susitarti, kad kiekvienas žaidėjas už įgautą tašką gali pasakyti grupei ar vienam kuriam nors žaidėjui savo norą. "Mikseriai gali taip pat atsistoti ir būti atsisukę veidu į rato išorę ir mėtyti kamuolį pasilenkę pro savo kojas. Jeigu yra daug žmonių, galima pasidalinti į dvi grupes. Taip pat galima žaisti su 2 viduryje esančiais žaidėjais.
Pedagoginiai nurodymai: šį žaidimą tinka žaisti tarp keleto labai judrių žaidimų nusiraminimui. Vadovas turėtų pirmas eiti į rato vidurį.
Išridenk kamuolį
Žaidimo aprašymas: žaidėjai sustoja glaudžiu ratu su gana plačiai išskėstomis kojomis. Vienas žaidėjas stovi rato viduryje su kamuoliu. Jis stengiasi išridenti kamuolį tarp žaidėjų kojų už rato. Žaidėjai stengiasi sulaikyti kamuolį rankomis. Jei kamuolys išrieda už rato pro kurio nors žaidėjo kojas, tas žaidėjas eina į rato vidurį.
Kelionė automobiliu
Žaidimo aprašymas: Žaidėjai sėdi rate, kiekvienas turi savo kėdę ir pasiskirsto automobilio dalių pavadinimus. Viduryje esantis žaidėjas juda ir pasakoja kelionės automobiliu istoriją. Kai paminima kuri nors automobilio dalis, žaidėjai su tuo pavadinimu atsistoja ir prisijungia prie pasakotojo. Kai pasakotojas sušunka atsipalaidavimui ir reakcijos lavinimui. Grupės dydis: 10 - 30 žaidėjų.
Žaidimo aprašymas: Žaidėjai pasidalina į dvi lygias dalis ir sudaro du koncentriškus ratus: "kėglius" ir " kėglių klubą". Vidinio rato žaidėjai ("kėgliai") susikabina ir stovi veidu į rato išorę. Išorinis ratas ("kėglių klubas") turi su pasunkintu kamuoliu ridendamas pataikyti į kurį nors "kėglį". Paliestas žaidėjas pereina į "kėglių klubą" Vidinis ratas vėl užsidaro. Ridenimo atstumas nesikeičia. Paskutiniai trys "kėgliai" tampa "kėglių klubu", o "kėglių klubas" tampa "kėgliais".
Pedagoginiai nurodymai: Žaidimas reikalauja kūno judrumo ir žaidėjų koordinacijos. Vyresni vaikai ir jaunimas naudoja mažytes žaidimo taktikas. Žaidimas atpalaiduoja ir atgaivina, per daug neįtempdamas. Ypač jaunesniems yra labai svarbu žaidimo istorija. Galima atitinkamai ir apsirengti. Taisyklės, kuriose žaidėjai neiškrenta iš žaidimo, mažina varžybinę orientaciją ir veikia atpalaiduojančiai. Jaunesniems žaidėjams reikėtų prieš žaidimą paaiškinti apie patį žaidimą kėgliais ir leisti keletą kartų pabandyti numušti "kėglius".
Kopėčios
Žaidimo aprašymas: Žaidėjai padalinami į dvi komandas. Komandos susėda viena prieš kitą ant žemės ištiestomis, plačiai išskėstomis kojomis, o porų pėdos vos liečiasi. Kiekviena pora gauna pavadinimą arba numerį. Kai vadovas pasako poros numerį, abu žaidėjai turi atsikelti, viena kryptimi per kitų porų kojas nubėgti iki galo, apibėgti visą žaidėjų eilę iš išorės ir iš kito galo per žaidėjų kojas sugrįžti į savo vietą. Tas žaidėjas, kuris pirmas grįžta į vietą, uždirba vieną tašką savo komandai.
Lapė ir kiškis
Žaidimo aprašymas: Žaidėjai padalinami į grupeles po tris ir pasiskirsto žaidimo aikštelėje. Iš trijų du žaidėjai suformuoja "namus" - atsistoja veidu vienas į kitą ir susikabina rankomis. Trečias žaidėjas yra kiškis ir tiesiog stovi savo namuose - tarp žaidėjų rankų. Taip pat yra dar du žaidėjai - lapė ir kiškis, kuris neturi namų. Lapė gaudo kiškį. Kai kiškis pavargsta, jis gali bėgti iki artimiausių namų ir juose atsistoti, o kitas kiškis, buvęs namuose, turi išbėgti ir lapė toliau jį gaudo. Kai lapė pagauna kiškį, jie keičiasi vaidmenimis.
Lobio pagrobimas
Vieta: geriausiai didesnėje patalpoje, bet galima ir lauke.
Trukmė: 10 - 15 min.
Tinkamumas: vaikams nuo 6 metų, jaunimui ir suaugusiems. Rato žaidimas, su judesio elementais. Jis tinkamas grupei atsipalaiduoti.
Žaidimo aprašymas: grupė sėdi ratu. ji yra siena. Viduryje rato padėtas lobis (tai gali būti dėžė arba šiaip gerai pagriebiamas daiktas). Vienas iš žaidėjų yra lobio vagis. Jis išeina iš patalpos. Grupės nariai susitaria, kuris bus sargybinis. Kai lobio vagis įeina į rato vidurį ir paima lobį, tuomet sargybinis gali pradėti gaudyti vagį. Jis turi suspėti jį pačiupti tol, kol vagis dar yra rato viduryje. Išradingas vagis pabandys apsimesti, kad jis ima lobį, kad išsiaiškintų, kuris yra sargybinis. Kiti žaidėjai gali padėti sargybiniui ir suklaidinti vagį, atlikdami apgaulingus judesius, lyg jie patys būtų sargybiniai.
Variantai: galima žaisti su dviem vagiais ir dviem sargybiniais.
Pedagoginiai nurodymai: žaidimas padeda vystyti įvairias strategijas ir mokytis grupei dirbti drauge. Žaidimas gali būti tikrai įtemptas.
Lenktynės su balionais
Priemonės: 4 apvalūs balionai.
Žaidimo aprašymas: Grupė padalinama į dvi komandas ir kiekviena dalis pasiskirsto poromis. Paruošiama lenktynių trasa, pažymima pradžia ir pabaiga. Kiekvienos komandos poros išsiskirsto visoje lenktynių trasoje vienodais atstumais. Poros sustoja nugaromis ir susikabina per sulenktas alkūnes. Kiekvienos komandos pirmos poros nariams duodama po pripūstą balioną, kurį žaidėjai laiko rankose. Kai duodamas signalas pradėti lenktynes, pirmoji pora bėga prie antros ir perduoda balionus. Antroji perduoda trečiajai ir t.t. Laimi ta komanda, kuri pirma pasiekia finišą.
Minų laukas
Žaidimo aprašymas: Žaidėjai padalinami į tris grupes. Viena grupė yra minos ir ramiai stovi žaidimo lauke. Kita grupė yra bėgliai, kurie stengiasi saugiai pereiti minų lauką, tačiau jų akys užrištos ir jie nežino kur stovi minos. Trečia grupė yra padėjėjai, kurie stovi kitame lauko gale ir stengiasi nurodyti bėgliams saugų kelią per minų lauką. Jei bėglys atsitrenkia į miną, abu sprogsta. Grupės turėtų pasikeisti vietomis, kad visi turėtų galimybę patirti kiekvieną situaciją. Variantai: Iš pradžių bėgliai gali eiti po vieną per minų lauką, vėliau galima pabandyti leisti visiems bėgliams bėgti kartu. Taip pat galima apsunkinti žaidimą sąlyga, kad vienam bėgliui susidūrus su mina, visi bėgliai grįžta į pradžią ir bando pereiti lauką iš naujo.
Nosinaitė
Žaidimo aprašymas: Žaidėjai sustoja ratu. Vienas žaidėjas eina aplink ratą išorine puse. Jis turi nosinaitę. Pasirinkęs žaidėją, jis tyliai numeta nosinaitę jam už nugaros ir stengiasi toliau ramiai apeiti visą ratą iki to žaidėjo, kol jis nesuprato, kad nosinaitė yra jam už nugaros. Jeigu tai pavyksta, žaidėjas, kuriam už nugaros buvo nosinaitė, tampa negyva žuvimi ir eina į rato vidurį. Jei žaidėjas atranda nosinaitę už nugaros, jis turi vytis ją numetusį žaidėją ir stengtis pagauti jį iki jis neatsistojo į to žaidėjo vietą rate. Jei nepagauna, toliau turi eiti ratu ir kam nors už nugaros numesti nosinaitę. Yra du būdai, kuriais negyva žuvis gali išsigelbėti. Jis gali bandyti pavogti nosinaitę iš už nugaros kuriam nors žaidėjui, kol jis dar nepastebėjo jos arba žaidėjas, atradęs nosinaitę sau už nugaros, gali numesti ją negyvai žuviai už nugaros ir tada negyva žuvis turi pagauti išorėje esantį žaidėją.
Nugaros
Grupės dydis: nelyginis dalyvių skaičius.
Žaidimo aprašymas: Visi žaidėjai sustoja poromis, išskyrus vieną. Kai tas žaidėjas pasako "Nugaromis", poros turi sustoti nugaromis vienas į kitą. Kai pasako "Rankomis", poros turi atsisukti vienas į kitą ir susikibti rankomis. Kai vėl sušunkama "Nugaromis" (ir toliau kiekvieną kartą sušukus "Nugaromis"), poros turi pasikeisti ir suradę naują partnerį su juo sustoti nugaromis. Tuo tarpu vienas buvęs žaidėjas stengiasi sau surasti porą. Be poros likęs žaidėjas toliau kartoja nurodymus.
Pelėkautai
Žaidimo aprašymas: Žaidėjai padalinami į dvi komandas. Viena komanda sustoja ratu, susikabina rankomis ir jas iškelia virš galvų. Kita komanda yra pelės ir bėgioja per pelėkautus. Vadovas, nežiūrėdamas į tai kur yra pelės, sušunka "Pelėkautai" ir rate stovintys žaidėjai nuleidžia rankas. Visos pelės, esančios rato viduryje yra sugautos ir prisijungia prie pelėkautų. Paskutinė nepagauta pelė laimi. Tada komandos turėtų keistis vietomis.
Pietų metas
Priemonės: maži popieriaus lapeliai, žemės riešutai arba saldainiai.
Žaidimo aprašymas: Dalyviai padalinimai į grupeles mažiausiai po 4 žaidėjus. Kiekviena grupė pasirenka gyvūno pavadinimą ir atitinkamą garsą, taip pat išsirenka vadovą. Kiekvienos grupės tikslas yra surinkti kuo daugiau maisto (popieriaus lapelių, riešutų ar saldainių). Žaidimui prasidėjus kiekvienas žaidėjas gali ieškoti maisto žaidimo teritorijoje, tačiau jį paimti nuo žemės gali tik grupelės vadovas. Kiti žaidėjai maisto paimti negali. Kai kiti žaidėjai suranda maisto, stovėdami šalia turi skleisti sutartą garsą kol ateis vadovas. Kai vadovas paima maistą, galima ieškoti toliau. Komanda, kuri surenka daugiausiai maisto, laimi.
Pučia stiprus vėjas...
Žaidimo aprašymas: Žaidėjai susėda ratu iš tiesų rankų atstumu vienas nuo kito. Vienas žaidėjas stovi rato viduryje. Jis yra "vėjas". Žaidimas prasideda kai "vėjas" sukasi ratu, mojuoja rankomis ir sako "Pučia stiprus vėjas." Tada jis gali nurodyti ką konkrečiai "vėjas" nupučia, pvz. "Stiprus vėjas nupučia visus mėlynakius." Visi žaidėjai su mėlynomis akimis turi atsistoti ir bėgti "vėjo" pūtimo kryptimi bei susirasti laisvą vietą. Taip pat ir "vėjas" tuo metu stengiasi susirasti sau laisvą vietą. Tas, kuris liko be vietos atsisėsti, tampa "vėju".
Sardinės
Žaidimo aprašymas: Vienas žaidėjas slepiasi, kiti žaidėjai tuo tarpu skaičiuoja iki 100. Tada visi eina ieškoti pasislėpusio žaidėjo. Kai kuris nors žaidėjas jį suranda, tyliai prisijungia prie pasislėpusiojo. Taip žaidimas tęsiasi kol visi žaidėjai pasislepia vienoje vietoje lyg sardinės skardinėje
Kai paskutinis žaidėjas suranda pasislėpusius, žaidimas baigiasi.
Pastaba: Būtina 100% žaidimo priežiūra.
Slėpynės
Vieta: laike ar didesnėje patalpoje.
Žaidimo aprašymas: Žaidimo pradžioje žaidėjai, naudodami kokią nors skaičiuotę, išsiskaičiuoja. Tada paskutinis likęs žaidėjas užsidengia akis (nusisuka) ir duoda laiko kitiems žaidėjams pasislėpti. Paprastai laikas matuojamas skaičiuojant (iki 20, ar 30). Kai visi žaidėjai pasislepia, ieškotojas, baigęs skaičiuoti, garsiai sušunka "Einu ieškoti" ir stengiasi surasti kitus žaidėjus. Pamatęs kurį nors pasislėpusį žaidėją, ieškotojas bėga į sutartą vietą (tai vieta, kurioje žaidimas prasidėjo) ir pribėgęs paliečia sutartą daiktą (medį, namo sieną ar pan.) ir sušunka surastojo vardą. Surastasis gali "išsigelbėti" pirmas atbėgęs ir palietęs sutartą daiktą ir sušukęs savo vardą. Pirmas "neišsigelbėjęs" surastasis kitame žaidimo cikle tampa ieškotoju. Taip pat žaidėjas gali "išsigelbėti", net jei ieškotojas jo nepastebėjo - jis turi paliesti sutartą daiktą ir sušukti savo vardą. Jei ieškotojas pastebėjo tokį bėgantį žaidėją, jis gali bandyti jį aplenkti ir padaryti tai pirma. Kai visi žaidėjai surandami, žaidimas pradedamas iš naujo.
Slėpynės 2
Žaidėjų grupė pasidalina į du pogrupius A ir B. Grupė A eina slėptis ir pakeliui palieka pėdsakus ant žemės, pagal kurias grupė B galėtų juos atsekti. Kai nueina pakankamai toli, visi grupės A žaidėjai pasislepia. Grupės B žaidėjai turi sekti grupės A pėdomis ir juos surasti. Kai B grupė suranda grupę A, sušunka "Radau", kad abiejų grupių žaidėjai išgirstų ir abi grupės turi bėgti atgal. Kuri pirma atbėga, toji kitą kartą išeina slėptis.
Skardinių kvadratas
Vieta: kvadrato žaidimo aikštelė.
Trukmė: 15 min.
Priemonės: Kamuolys ir tiek skardinių, kiek yra žaidėjų.
Žaidimo aprašymas: Žaidimo aikštelė padalinama kaip kvadrato žaidimui. Žaidėjai padalinami į dvi komandas Kiekviename aikštelės gale didesniu atstumu viena nuo kitos pastatoma tiek skardinių (kėglių, butelių ar pan.) kiek komandoje yra žaidėjų. Komandos užima savo aikštelės dalį ir žaidimo eigoje negali iš jos išeiti. Žaidimo tikslas - numušti kuo daugiau kitos komandos skardinių. Savo skardines (esančias už komandos kvadrato dalies) žaidėjai gina stengdamiesi sugauti ar numušti kamuolį. Skardinė yra numušta, nesvarbu ar kamuolys pataikė tiesiai į ją, ar nuo ko nors atsimušęs. Komandos gauna kamuolį paeiliui. Po 15 min. žaidimas baigiasi ir laimi ta komanda, kuri numušė daugiau skardinių.
Variantas: Jei yra daug žaidėjų, galima žaisti su dviem kamuoliais.
Spalvoti kiaušiniai
Žaidimo aprašymas: Vienas žaidėjas išrenkamas būti lape, antras - višta. Visi likę žaidėjai yra kiaušiniai. Lapė iš pradžių pasitraukia toliau nuo vištos ir kiaušinių, kad jų negirdėtų. Tuo tarpu višta kiekvienam kiaušiniui priskiria spalvą. Tada visi "kiaušiniai" išsirikiuoja priešais vištą. Ateina lape, atsistoja vištai už nugaros ir beldžia į duris. Višta klausia: "Kas ten?" Lapė atsako: "Tai lapė." Višta: "Ko tu nori?" Lapė: "Spalvotų kiaušinių." Višta: "Aš tokių neturiu." Kai višta tai pasako, kiaušiniai ima garsiai juoktis. Lapė: "Aš girdžiu kaip jie juokiasi." Višta: "Gerai. Kokią spalvą renkiesi?" Tada lapė turi pasirinkti spalvą ir pasakyti. Kai ji pasako spalvą, kuri yra priskirta kiaušiniui, tas kiaušinis turi bėgti pas vištą, o lapė stengiasi jį pagauti. Jei pagauna, tai tada kiaušinis tampa lape, o lapė - višta. Jei nepagauna, lapė turi rinktis kitą spalvą, tačiau visas vištos ir lapės pokalbis turi pasikartoti iš pradžių.
Šokanti meška
Priemonės: virvė.
Žaidimo aprašymas: virvė gana laisvai pririšama prie medžio kamieno, kad galėtų aplinkui jį suktis. Vienas žaidėjas tampa meška ir laikosi už virvės galo. Kiti žaidėjai turi bėgioti aplinkui medį ne toliau kaip per meškos ištiestą ranką. Jei meška paliečia kurį nors žaidėją, jis taip pat tampa meška ir viena ranka susikabina su meška, o kita gaudo likusius žaidėjus.
Šokančios statulos
Priemonės: Šokių muzika, vienkartiniai puodeliai ar tušti jogurto indeliai kiekvienam žaidėjui.
Žaidimo aprašymas: Žaidėjai užsideda vienkartinius indelius ant galvų ir šoka. Tas, kuris ilgiausiai išlaiko indelį ant galvos - laimi.
Šok kartu
Priemonės: Šokių muzika.
Žaidimo aprašymas: Žaidėjai sėdi ratu, kiekvienas ant savo kėdės. Grojant muzikai viduryje esantis žaidėjas (vadovas) šoka rate. Jis pasirinktinai gali paliesti kitus sėdinčius žaidėjus tardamas: "Šok kartu". Paliestas žaidėjas prisijungia prie šokio. Šokama tol, kol vadovas pasako "Šokis baigėsi". Tada kiekvienas šokęs žaidėjas stengiasi kuo greičiau susirasti sau vietą ir atsisėsti. Be vietos likęs žaidėjas tęsia žaidimą.
Tinklinis
Vieta: tinklinio aikštelė.
Priemonės: tinklinio kamuolys ir tinklas.
Žaidimo aprašymas: Žaidėjai padalinami į mergaičių ir berniukų komandas. Kai berniukas ar mergaitė permeta kamuolį per tinklą, gali bėgti į kitą tinklo pusę. Žaidimo tikslas, kad komandos pilnai apsikeistų pusėmis, tačiau tam, kad šį tikslą pasiektų, reikalingas bendradarbiavimas.
Tiranozauras
Žaidimo aprašymas: Vienas žaidėjas yra tiranozauras. Jam prikabinama 120-170cm virvė ir jis gaudo kitus žaidėjus. Pagautasis žaidėjas sustingsta ir negali pajudėti. Taip žaidžiama, kol tiranozauras išgaudo visus žaidėjus. Yra tik viena priemonė apsisaugoti nuo tiranozauro: drąsuoliai gali užminti jam ant uodegos ir kai tiranozauras praras ją, žaidimas taip pat bus baigtas, nes žvėris jau nugalėtas.
Variantai: didesnėse grupėse gali būti keli tiranozaurai. Taip pat galima sugalvoti būdų, kaip išlaisvinti valgiui paruoštus sugautuosius (pav. Pralysti jam tarp kojų arba išnešti iš už aikštelės ribų. Galima įvesti ir du žmonių gelbėtojus. Varijuoti galima pagal žaidėjų norus ir nuotaiką. Žaidimo aikštelės ribos turi būti tiksliai pažymėtos. Virvė turi būti labai lengvai pritvirtinta, kad užlipus ant jos, ji atitrūktų.
Pedagoginiai nurodymai: žaidimas reikalauja rizikos, drąsos, bendradarbiavimo su kitais žaidėjais, kad įveiktų tiranozaurą. Pirmą kartą būtų gerai, kad tiranozauru būtų vadovas ir baisiai riaumotų bei gąsdintų žaidėjus.
Trečias bėga
Žaidimo aprašymas: Žaidėjai pasidalina į grupeles po tris, du žaidėjai lieka be trejeto. Grupelėse po tris žaidėjai sustoja vieni kitiems už nugarų suformuodami liniją, o visi trejetai sustoja į ratą, palikdami pakankamai didelius tarpus tarp grupelių. Vienas iš dviejų likusių žaidėjų gaudo, kitas bėga. Kai bėgantis žaidėjas pavargsta, jis gali atsistoti prieš bet kurį trejetą. Tokiu būdu toje grupelėje paskutinis, ketvirtas žaidėjas tampa gaudomu. Jis bėga, o pavargęs gali pasirinkti kitą trejetą. Jei gaudantis žaidėjas sugauna bėgantįjį, jie keičiasi vietomis - bėgęs tampa gaudančiu, o gaudantis - bėgančiu.
Vaikas ore
Vieta: geriausiai lauke.
Priemonės: kamuolys.
Žaidimo aprašymas: Pradžioje dalyviai išsiskaičiuoja ir kiekvienas turi prisiminti savo skaičių. Žaidimo pradžioje dalyvis su didžiausiu numeriu meta kamuolį i viršų šaukdamas "Vaikas ore, numeris ..." ir pasako kurį nors numerį, o tada bėga į šalį. Tas dalyvis, kurio numeris buvo pasakytas, pagauna kamuolį ir pagavęs sušunka "Stop". Tai išgirdę visi kiti žaidėjai turi sustoti ir nejudėti. Žaidėjas su kamuoliu gali žengti tris žingsnius link kurio nors kito žaidėjo ir mesti į jį kamuolį. Jei pataiko, tai tas žaidėjas gauna vieną raidę iš žodžio "Vaikas", V. Jei nepataiko, tai tas, kuris turėjo kamuolį, gauna raidę V.
Kai žaidėjas susirenka visas raides iš žodžio "Vaikas", jis iškrenta iš žaidimo. Žaidžiama, kol lieka vienas žaidėjas.
Vaisiai ir daržovės
Žaidimo aprašymas: Žaidėjai padalinami į dvi grupes ir vienoje grupėje pasirenka vaisių vardus, o kitoje - daržovių. Keli žaidėjai kiekvienoje grupėje turi tuos pačius pavadinimus. Kai pavadinimai pasirinkti, žaidėjai susimaišo ir susėda į ratą, vienas žaidėjas yra rato viduryje. Pastarasis pradeda žaidimą sakydamas, pvz. "Bulvės ir kriaušės." Tada "bulvės" ir "kriaušės" turi keistis vietomis, o viduryje esantis žaidėjas turi stengtis sau susirasti vietą. Be vietos likęs žaidėjas eina į vidurį ir sako kitus pavadinimus.
Vienišas vaiduoklis
Žaidimo aprašymas: Pažymima vaiduoklio teritorija ir vienas žaidėjas išrenkamas vaiduokliu. Jis visada pasilieka pažymėtoje teritorijoje - sename name. Vaiduoklis labai vienišas ir nori susirasti draugų. Kiti žaidėjai yra saugūs už namo ribų, tačiau mielai erzina vienišą vaiduoklį vis įeidami į seną namą. Vaiduoklis stengiasi pagauti žaidėjus, esančius name. Jeigu jam pasiseka paliesti kurį nors žaidėją, tas žaidėjas taip pat tampa vaiduokliu ir padeda gaudyti kitus žaidėjus. Paskutinis likęs nepagautas žaidėjas laimi ir kito žaidimo metu tampa vienišu vaiduokliu.
Viščiuko kelionė
Priemonės: žaislinis viščiukas.
Žaidimo aprašymas: Žaidėjai susėda ratu, vienas žaidėjas yra viduryje, vienas žaidėjas yra skaičiuotojas. Pasirenkama kokia nors tema ir žaislinis viščiukas pradeda keliauti ratu iš rankų į rankas. Tuo tarpu viduryje esantis žaidėjas turi vardinti visus su temas susijusius dalykus. Kai tik viščiukas sugrįžta pas pirmąjį žaidėją, viduryje esantis nustoja kalbėti. Tada į vidurį eina kitas žaidėjas ir renkama nauja tema. Tas žaidėjas, kuris išvardina daugiausiai susijusių dalykų, tampa nugalėtoju. (Pvz.: tema - šokoladas: juodas, baltas, pieniškas, Karūnos, grietininis, su riešutais ir t.t.)
Voveraičių medžioklė
Vieta: lauke ar didesnėje patalpoje.
Trukmė: 10 min.
Tinkamumas: vaikai, jaunimas, suaugę. 15-20 žaidėjų. Atpalaiduoja grupę, patenkina judėjimo poreikį.
Žaidimo aprašymas: Žaidėjai pasidalina į dvi grupes ir atsistoja į dvi eiles, remdamasi vienas į kitą nugara. Du žaidėjai stovi eilių galuose. Vienas jų yra medžiotojas, kitas voverė. Po signalo medžiotojas pradeda gaudyti voverę, o voverė bėga. Medžiotojas gali gaudyti tik viena kryptimi, o voverė bėgti gali įvairiomis kryptimis. Medžiotojas bet kuriuo momentu gali atsistoti prie kurio nors žaidėjo, stovinčio eilėje ir dabar jau šis yra medžiotojas ir gaudo voverę. Kitas žaidėjas gali pasirinkti kokią nori kryptį gaudyti voverei, tačiau vėliau jos keisti irgi negali. Jei voverė pagaunama, medžiotojas tampa vovere, o voverė medžiotoju. Taip visa grupė bendromis pastangomis bando sugauti voverę. Kai voverė sugauta, žaidėjai vėl atsistoja į dvigubos eilės galus. Variantai: Žaidimo sėkmė priklauso nuo greito medžiotojų pasikeitimo. Galima susitarti, kad medžiotojai gali keistis ne anksčiau, kaip po vieno apibėgimo rato.
Pagalbinės priemonės: Reikia labai gerai išaiškinti žaidimo taisykles. Galima susitarti, kad medžiotojas turi turėti kepurę (keičiantis, ją užmauti kitam). Grupė neturėtų būti per didelė. Žaidimas reikalauja greitos reakcijos ir vikrumo.
Žąsys skraido
Žaidimo aprašymas: Kai vadovas sako "Žąsys skraido" ir mojuoja rankomis kaip paukštis, visi žaidėjai turi kartoti tą patį. Vadovas tęsia toliau sakydamas "Katės miaukia" ir visi skleidžia atitinkamus garsus. Vadovas tęsia toliau sakydamas, pvz. "Arkliai žvengia", "Vištos kudakuoja", "Žuvys plaukia" su atitinkamais garsais ir judesiais. Kai visi įsijaučia į žaidimą, vadovas kartais pasako neteisingą sakinį pvz. "Karvės loja" arba "Drambliai skraido". Jei žaidėjas imituoja veiksmą ar garsą, jis gauna baudą. Po trijų baudų jis iškrenta iš žaidimo.
Žmonių pagrobimas
Vieta: lauke (geriausiai pievoje ar ant smėlio).
Trukmė: 15 min. ir ilgiau.
Amžius: nuo 10 metų vaikams, jaunimui ir suaugusiems. Grupės dydis: tarp 18 ir 30 žaidėjų.
Žaidimo aprašymas: Kaip ir senovės Romoje vykdavo žmonių pagrobimas, taip ir čia bus grobiami žmonės. Žaidėjai pasidalina į dvi lygias dalis (romėnus ir sabiniečius). Kiekviena grupė turi savo valstybės teritoriją. Tarp jų yra niekieno žemė. Kiekviena tauta stengiasi tapti galingesne ir skaitlingesne. Todėl jiems reikia žmonių iš kitos valstybės, tik savo noru jie neateis. Taigi, juos reikia pavogti. Tai vyksta tokiu būdu: Iš kiekvienos valstybės į kitą yra išsiunčiama po vieną žmogų. Būtų gerai, jei jie turėtų skiriamąjį ženklą (skarą ar skrybėlę). Ten vyksta gaudynės. Kai pagaunamas kuris nors žaidėjas, jis turi "užlipti ant arklio"(ant gaudžiusio nugaros). Ir taip jis yra nunešamas į kitos valstybės teritoriją. Tuomet pagrobtasis tampa tos valstybės piliečiu. Tuojau po to, kai yra peržengta savo valstybės siena su kroviniu, iš karto kitas tos valstybės pilietis gali išeiti grobti žmonių. Taip didėja(arba mažėja) piliečių skaičius. Žaidimas baigiasi tuomet, kiekvienoje iš valstybių lieka mažiau nei pusė piliečių.
Variantai: Priklausomai nuo žaidėjų pajėgumo, galima padaryti skirtingo dydžio "niekieno" žemę. Jeigu grupės yra didelės, į žmonių grobimą galima leisti iš karto du žaidėjus. Jeigu suaugusiems šis žaidimas atrodys monotoniškas, galima padaryti taip, kad "niekieno" žemėje priešingų valstybių žmonių grobikai gali grobti vieni kitus. Jeigu po tokios atakos raitelis nukrenta ant žemės, tuomet pagrobėjas turi grįžti į savo teritoriją be "krovinio".
Pedagoginiai nurodymai: Vadovas turi atidžiai sekti, kad visi žaidėjai galėtų eiti grobti kitos valstybės žmonių. Žaidimas reikalauja žaidėjų tarpusavio susitarimo, kas eis grobti žmonių ir mažiau agresyviose grupėse gali būti žaidžiamas tikrai linksmai.
ZAIDIMAI
Akla karvė
Vieta: didesnė patalpa.
Priemonės: varpelis ir skarelė akims užrišti.
Žaidimo aprašymas: Visi žaidėjai susėda ratu. Vienam žaidėjui užrišamos akys - jis yra "akla karvė". Tada tas žaidėjas kelis kartus apsukamas aplink ir pastatomas rato viduryje. Žaidėjai siunčia varpelį ratu ir skambina. "Akla karvė" turi sekti varpelio skambėjimą. Kai vadovas duoda ženklą, varpelį turintis žaidėjas nustoja juo skambinti ir nebeperduoda jo toliau. "Akla karvė" dabar turi atspėti pas ką yra varpelis parodydama į tą žaidėją pirštu. Jei atspėja, tai žaidėjas, turintis varpelį, tampa "akla karve". Jei neatspėja, lieka "akla karve" kol atspės.
Akla višta
Priemonės: skarelė akims užrišti.
Žaidimo aprašymas: Vienam žaidėjui užrišamos akys ir jis tris kartus apsukamas aplink. Tada paleidžiamas ir stengiasi pagauti kurį nors kitą žaidėją. Žaidėjai gali skleisti kokius nors garsus, kartais paliesti "aklą vištą" ar tiesiog stengtis stovėti ir judėti tyliai. Galiausiai kas nors vis tiek kas nors bus pagautas. Tada tas žaidėjas tampa akla višta.
Variantas: Pagautą žaidėją "akla višta" turi atpažinti liesdama. Jei atpažįsta, tas žaidėjas tampa "akla višta", jei neatpažįsta, "akla višta" lieka tas pats žaidėjas.
Aklųjų polka
Vieta: didesnė patalpa.
Trukmė: 10 min.
Tinkamumas: vaikams nuo 10 metų, jaunimui ir suaugusiems. Įvairaus dydžio grupėms. Tinka naudoti pradinėse stadijose, kad sukurtų pasitikėjimą ir palengvintų žaidiminius tarpusavio santykius.
Žaidimo aprašymas: mažesnė dalis žaidėjų yra aklieji. Jiems užrišamos akys arba jie užsimerkia. Kiti gali matyti. Kiekvienas aklasis gauna po vieną matantį partnerį. Pradžioje groja lėtesnė muzika, po to šiek tiek greitesnė. Pagal muziką matantieji vedžioja savo akluosius partnerius. Po trumpo laiko (labai atsargiai) jie perduoda akląjį kitam matančiajam. Po kurio laiko pasikeičiama vaidmenimis: matantieji tampa aklaisiais, o aklieji matančiaisiais.
Variantai: galima susitarti, kokia forma matantieji vedžios akluosius, pav. liesdamiesi delnais, ar lengvai liesdami pečius, ar tik liesdamiesi dviem pirštais.
Pedagoginiai nurodymai: žaidimas gali padėti pagrindus tarpusavio pasitikėjimui. Žaidimas gera priemonė šokant laisvesniu būdu judėti pagal muziką.
Asmens sargybiniai
Vieta: lauke ar patalpoje.
Trukmė: 5 - 10 min.
Dalyviai: vaikai nuo 6 metų, jaunuoliai ir suaugusieji.
Tikslas: Tinka naudoti norint suaktyvinti grupę. Judrus žaidimas, tinkamas žaisti 4 ir daugiau žaidėjų.
Žaidimo aprašymas: Sudaromos mažos grupės po 4 žaidėjus. Vienas iš jų yra LSA (labai svarbus asmuo - taigi įžymi asmenybė), du yra jo asmens sargybiniai, o ketvirtasis yra agentas, kuris turi "nušauti" LSA. Asmens sargybiniai ir LSA susikabina rankomis ir sudaro ratą. Agentas turi paliesti LSA nugarą. Abu asmens sargybiniai stengiasi to jam neleisti padaryti. Jeigu LSA paliečiamas, galima pasikeisti vaidmenimis.
Pedagoginiai nurodymai: žaidimas reikalauja iš žaidėjų koordinacijos ir judrumo. Šį žaidimą ypač tinka žaisti tarp mažiau judrių motorinio aktyvumo fazių. Ypač įdomu žaisti atitinkamai persirengus ( užsidėjus tam tikrą galvos apdangalą ar akinius) ir LSA parinkus įžymių žmonių vardus.
Balionų mūšis
Priemonės: balionai ir juostelės jiems pririšti.
Žaidimo aprašymas: Grupė padalinama į dvi komandas, kiekvienam komandos nariui prie alkūnės pririšamas pripūstas balionas ir komandos su balionais kaunasi. Jei kurio nors dalyvio balionas susprogsta, jis iškrenta iš žaidimo. Laimi ta komanda, kurioje lieka nesusprogusių balionų.
Bola
Vieta: geriausia lauke.
Priemonės: šokinėjimo virvutė arba paprasta virvė.
Žaidimo aprašymas: Vienas žaidėjas stovi rato viduryje ir suka virvutę. Kai virvutė sukasi gražiais ratais, kiti žaidėjai įsijungia į žaidimą ir šokinėja per virvutę. Viduryje stovintis žaidėjas gali iš pradžių sukti virvutę lėtai, o paskui pamažu sukti vis greičiau. Taip pat gali nurodyti, kad žaidėjai turi susikibti ir šokinėti poromis. Tas, kurį virvutė užgauna, iškrenta iš žaidimo arba stoja į rato vidurį ir toliau suka virvutę.
Britų buldogai
Vieta: geriausia lauke.
Žaidimo aprašymas: Žaidimo lauke pažymimos dvi ribos. Viduryje, tarp ribų, stovi trys žaidėjai, kurie yra "britų buldogai". Visi kiti žaidėjai stovi už vienos iš ribų. Kai viduryje stovintys žaidėjai sušunka "Britų buldogai", kiti žaidėjai turi stengtis kuo greičiau nepaliesti perbėgti į kitą pusę, už kitos ribos. Jei kuris nors viduryje esantis žaidėjas paliečia bėgantįjį - jie pasikeičia vietomis, paliestasis tampa "Buldogu".
Gaudyk - negaudyk
Vieta: geriausia lauke.
Priemonės: kamuolys.
Žaidimo aprašymas: žaidėjai stovi ratu ir jų rankos sukryžiuotos ant krūtinės. Vienas žaidėjas stovi rato viduryje. Jis turi kamuolį ir jį mesdamas kuriam nors žaidėjui sako "Gaudyk" arba "Negaudyk". Pirmu atveju žaidėjas turi negaudyti kamuolio ir net nepajudinti rankų, antru atveju - sugauti kamuolį. Jei žaidėjas suklysta, jis arba iškrenta arba eina į vidurį ir toliau mėto kamuolį.
Gaudynės
Vieta: geriausia lauke.
Žaidimo aprašymas: Du žaidėjai susikalbina rankomis ir pasiruošia gaudyti. Kai jie paliečia kitą žaidėją, jis taip pat susikabina su jais rankomis ir gaudo kitus žaidėjus. Kai gaudo keturi žaidėjai, jie gali pasidalinti į dvi gaudančių poras arba likti visi kartu. Kai gaudo daugiau žaidėjų, jie gali pasidalinti, bet pasidalinus kiekvienoje gaudytojų grupelėje turi būti lyginis žaidėjų skaičius. Žaidžiama, kol visi žaidėjai pagaunami.
Gyvatės uodega
Žaidimo aprašymas: Žaidėjai sustoja į vieną liniją ir padeda abi rankas ant pečių priešais stovinčiam žaidėjui. Pirmas eilėje stovintis žaidėjas yra gyvatės galva, o paskutinis - uodega. Galvos tikslas yra pagauti uodegą. Uodega stengiasi išvengti galvos, o visas kūnas juda paskui galvą. Jeigu galva pagauna uodegą arba gyvatės kūnas suplyšta, tada paskutinis buvęs žaidėjas tampa galva, o priešpaskutinis - uodega. Taip žaidžiama, kol visi turi galimybę pabūti galva ir uodega.
Gyvulių kiemas
Žaidimo aprašymas: Kiekvienas žaidėjas gauna gyvulio pavadinimą. Vienodus pavadinimus gauna trys žaidėjai. Davus pradžios signalą visi žaidėjai turi skleisti savo gyvuliui būdingus garsus ir susirasti kitus du žaidėjus. Pirmas susitikęs trejetas laimi. Taip pat šį žaidimą galima panaudoti norint grupę suskirstyti į trejetus tolimesnėms užduotims ar žaidimams.
Išplaktas
Vieta: geriausiai pievoje.
Trukmė: 5 - 10 min.
Tinkamumas: vaikams nuo 6 metų, jaunuoliams ir suaugusiems. Linksmas žaidimas, kuris tinka truputį atsipalaiduoti grupei. Optimalus grupės dydis 10 - 20 žaidėjų.
Žaidimo aprašymas: Įsivaizduok: po vieno pasivaikščiojimo po užeigas tu prabundi kokteilyje. Mikseris atūžia tavęs link. Tu išvengi susitikimo su juo, tačiau jis vėl slenka tavęs link. Saugokis! Šią trumpą sceną galima sužaisti. Žaidėjai guli rate ant pilvo. Jie yra mikseriai. Viduryje guli žaidėjas, kurį stengiasi paliesti kamuoliu rate gulintys "mikseriai". Jei tai pavyksta, žaidėjai pasikeičia vietomis. Jeigu kamuolys nusiridena už rato ribų, viduryje esantis žaidėjas gauna papildomą tašką.
Variantai: galima susitarti, kad kiekvienas žaidėjas už įgautą tašką gali pasakyti grupei ar vienam kuriam nors žaidėjui savo norą. "Mikseriai gali taip pat atsistoti ir būti atsisukę veidu į rato išorę ir mėtyti kamuolį pasilenkę pro savo kojas. Jeigu yra daug žmonių, galima pasidalinti į dvi grupes. Taip pat galima žaisti su 2 viduryje esančiais žaidėjais.
Pedagoginiai nurodymai: šį žaidimą tinka žaisti tarp keleto labai judrių žaidimų nusiraminimui. Vadovas turėtų pirmas eiti į rato vidurį.
Išridenk kamuolį
Žaidimo aprašymas: žaidėjai sustoja glaudžiu ratu su gana plačiai išskėstomis kojomis. Vienas žaidėjas stovi rato viduryje su kamuoliu. Jis stengiasi išridenti kamuolį tarp žaidėjų kojų už rato. Žaidėjai stengiasi sulaikyti kamuolį rankomis. Jei kamuolys išrieda už rato pro kurio nors žaidėjo kojas, tas žaidėjas eina į rato vidurį.
Kelionė automobiliu
Žaidimo aprašymas: Žaidėjai sėdi rate, kiekvienas turi savo kėdę ir pasiskirsto automobilio dalių pavadinimus. Viduryje esantis žaidėjas juda ir pasakoja kelionės automobiliu istoriją. Kai paminima kuri nors automobilio dalis, žaidėjai su tuo pavadinimu atsistoja ir prisijungia prie pasakotojo. Kai pasakotojas sušunka atsipalaidavimui ir reakcijos lavinimui. Grupės dydis: 10 - 30 žaidėjų.
Žaidimo aprašymas: Žaidėjai pasidalina į dvi lygias dalis ir sudaro du koncentriškus ratus: "kėglius" ir " kėglių klubą". Vidinio rato žaidėjai ("kėgliai") susikabina ir stovi veidu į rato išorę. Išorinis ratas ("kėglių klubas") turi su pasunkintu kamuoliu ridendamas pataikyti į kurį nors "kėglį". Paliestas žaidėjas pereina į "kėglių klubą" Vidinis ratas vėl užsidaro. Ridenimo atstumas nesikeičia. Paskutiniai trys "kėgliai" tampa "kėglių klubu", o "kėglių klubas" tampa "kėgliais".
Pedagoginiai nurodymai: Žaidimas reikalauja kūno judrumo ir žaidėjų koordinacijos. Vyresni vaikai ir jaunimas naudoja mažytes žaidimo taktikas. Žaidimas atpalaiduoja ir atgaivina, per daug neįtempdamas. Ypač jaunesniems yra labai svarbu žaidimo istorija. Galima atitinkamai ir apsirengti. Taisyklės, kuriose žaidėjai neiškrenta iš žaidimo, mažina varžybinę orientaciją ir veikia atpalaiduojančiai. Jaunesniems žaidėjams reikėtų prieš žaidimą paaiškinti apie patį žaidimą kėgliais ir leisti keletą kartų pabandyti numušti "kėglius".
Kopėčios
Žaidimo aprašymas: Žaidėjai padalinami į dvi komandas. Komandos susėda viena prieš kitą ant žemės ištiestomis, plačiai išskėstomis kojomis, o porų pėdos vos liečiasi. Kiekviena pora gauna pavadinimą arba numerį. Kai vadovas pasako poros numerį, abu žaidėjai turi atsikelti, viena kryptimi per kitų porų kojas nubėgti iki galo, apibėgti visą žaidėjų eilę iš išorės ir iš kito galo per žaidėjų kojas sugrįžti į savo vietą. Tas žaidėjas, kuris pirmas grįžta į vietą, uždirba vieną tašką savo komandai.
Lapė ir kiškis
Žaidimo aprašymas: Žaidėjai padalinami į grupeles po tris ir pasiskirsto žaidimo aikštelėje. Iš trijų du žaidėjai suformuoja "namus" - atsistoja veidu vienas į kitą ir susikabina rankomis. Trečias žaidėjas yra kiškis ir tiesiog stovi savo namuose - tarp žaidėjų rankų. Taip pat yra dar du žaidėjai - lapė ir kiškis, kuris neturi namų. Lapė gaudo kiškį. Kai kiškis pavargsta, jis gali bėgti iki artimiausių namų ir juose atsistoti, o kitas kiškis, buvęs namuose, turi išbėgti ir lapė toliau jį gaudo. Kai lapė pagauna kiškį, jie keičiasi vaidmenimis.
Lobio pagrobimas
Vieta: geriausiai didesnėje patalpoje, bet galima ir lauke.
Trukmė: 10 - 15 min.
Tinkamumas: vaikams nuo 6 metų, jaunimui ir suaugusiems. Rato žaidimas, su judesio elementais. Jis tinkamas grupei atsipalaiduoti.
Žaidimo aprašymas: grupė sėdi ratu. ji yra siena. Viduryje rato padėtas lobis (tai gali būti dėžė arba šiaip gerai pagriebiamas daiktas). Vienas iš žaidėjų yra lobio vagis. Jis išeina iš patalpos. Grupės nariai susitaria, kuris bus sargybinis. Kai lobio vagis įeina į rato vidurį ir paima lobį, tuomet sargybinis gali pradėti gaudyti vagį. Jis turi suspėti jį pačiupti tol, kol vagis dar yra rato viduryje. Išradingas vagis pabandys apsimesti, kad jis ima lobį, kad išsiaiškintų, kuris yra sargybinis. Kiti žaidėjai gali padėti sargybiniui ir suklaidinti vagį, atlikdami apgaulingus judesius, lyg jie patys būtų sargybiniai.
Variantai: galima žaisti su dviem vagiais ir dviem sargybiniais.
Pedagoginiai nurodymai: žaidimas padeda vystyti įvairias strategijas ir mokytis grupei dirbti drauge. Žaidimas gali būti tikrai įtemptas.
Lenktynės su balionais
Priemonės: 4 apvalūs balionai.
Žaidimo aprašymas: Grupė padalinama į dvi komandas ir kiekviena dalis pasiskirsto poromis. Paruošiama lenktynių trasa, pažymima pradžia ir pabaiga. Kiekvienos komandos poros išsiskirsto visoje lenktynių trasoje vienodais atstumais. Poros sustoja nugaromis ir susikabina per sulenktas alkūnes. Kiekvienos komandos pirmos poros nariams duodama po pripūstą balioną, kurį žaidėjai laiko rankose. Kai duodamas signalas pradėti lenktynes, pirmoji pora bėga prie antros ir perduoda balionus. Antroji perduoda trečiajai ir t.t. Laimi ta komanda, kuri pirma pasiekia finišą.
Minų laukas
Žaidimo aprašymas: Žaidėjai padalinami į tris grupes. Viena grupė yra minos ir ramiai stovi žaidimo lauke. Kita grupė yra bėgliai, kurie stengiasi saugiai pereiti minų lauką, tačiau jų akys užrištos ir jie nežino kur stovi minos. Trečia grupė yra padėjėjai, kurie stovi kitame lauko gale ir stengiasi nurodyti bėgliams saugų kelią per minų lauką. Jei bėglys atsitrenkia į miną, abu sprogsta. Grupės turėtų pasikeisti vietomis, kad visi turėtų galimybę patirti kiekvieną situaciją. Variantai: Iš pradžių bėgliai gali eiti po vieną per minų lauką, vėliau galima pabandyti leisti visiems bėgliams bėgti kartu. Taip pat galima apsunkinti žaidimą sąlyga, kad vienam bėgliui susidūrus su mina, visi bėgliai grįžta į pradžią ir bando pereiti lauką iš naujo.
Nosinaitė
Žaidimo aprašymas: Žaidėjai sustoja ratu. Vienas žaidėjas eina aplink ratą išorine puse. Jis turi nosinaitę. Pasirinkęs žaidėją, jis tyliai numeta nosinaitę jam už nugaros ir stengiasi toliau ramiai apeiti visą ratą iki to žaidėjo, kol jis nesuprato, kad nosinaitė yra jam už nugaros. Jeigu tai pavyksta, žaidėjas, kuriam už nugaros buvo nosinaitė, tampa negyva žuvimi ir eina į rato vidurį. Jei žaidėjas atranda nosinaitę už nugaros, jis turi vytis ją numetusį žaidėją ir stengtis pagauti jį iki jis neatsistojo į to žaidėjo vietą rate. Jei nepagauna, toliau turi eiti ratu ir kam nors už nugaros numesti nosinaitę. Yra du būdai, kuriais negyva žuvis gali išsigelbėti. Jis gali bandyti pavogti nosinaitę iš už nugaros kuriam nors žaidėjui, kol jis dar nepastebėjo jos arba žaidėjas, atradęs nosinaitę sau už nugaros, gali numesti ją negyvai žuviai už nugaros ir tada negyva žuvis turi pagauti išorėje esantį žaidėją.
Nugaros
Grupės dydis: nelyginis dalyvių skaičius.
Žaidimo aprašymas: Visi žaidėjai sustoja poromis, išskyrus vieną. Kai tas žaidėjas pasako "Nugaromis", poros turi sustoti nugaromis vienas į kitą. Kai pasako "Rankomis", poros turi atsisukti vienas į kitą ir susikibti rankomis. Kai vėl sušunkama "Nugaromis" (ir toliau kiekvieną kartą sušukus "Nugaromis"), poros turi pasikeisti ir suradę naują partnerį su juo sustoti nugaromis. Tuo tarpu vienas buvęs žaidėjas stengiasi sau surasti porą. Be poros likęs žaidėjas toliau kartoja nurodymus.
Pelėkautai
Žaidimo aprašymas: Žaidėjai padalinami į dvi komandas. Viena komanda sustoja ratu, susikabina rankomis ir jas iškelia virš galvų. Kita komanda yra pelės ir bėgioja per pelėkautus. Vadovas, nežiūrėdamas į tai kur yra pelės, sušunka "Pelėkautai" ir rate stovintys žaidėjai nuleidžia rankas. Visos pelės, esančios rato viduryje yra sugautos ir prisijungia prie pelėkautų. Paskutinė nepagauta pelė laimi. Tada komandos turėtų keistis vietomis.
Pietų metas
Priemonės: maži popieriaus lapeliai, žemės riešutai arba saldainiai.
Žaidimo aprašymas: Dalyviai padalinimai į grupeles mažiausiai po 4 žaidėjus. Kiekviena grupė pasirenka gyvūno pavadinimą ir atitinkamą garsą, taip pat išsirenka vadovą. Kiekvienos grupės tikslas yra surinkti kuo daugiau maisto (popieriaus lapelių, riešutų ar saldainių). Žaidimui prasidėjus kiekvienas žaidėjas gali ieškoti maisto žaidimo teritorijoje, tačiau jį paimti nuo žemės gali tik grupelės vadovas. Kiti žaidėjai maisto paimti negali. Kai kiti žaidėjai suranda maisto, stovėdami šalia turi skleisti sutartą garsą kol ateis vadovas. Kai vadovas paima maistą, galima ieškoti toliau. Komanda, kuri surenka daugiausiai maisto, laimi.
Pučia stiprus vėjas...
Žaidimo aprašymas: Žaidėjai susėda ratu iš tiesų rankų atstumu vienas nuo kito. Vienas žaidėjas stovi rato viduryje. Jis yra "vėjas". Žaidimas prasideda kai "vėjas" sukasi ratu, mojuoja rankomis ir sako "Pučia stiprus vėjas." Tada jis gali nurodyti ką konkrečiai "vėjas" nupučia, pvz. "Stiprus vėjas nupučia visus mėlynakius." Visi žaidėjai su mėlynomis akimis turi atsistoti ir bėgti "vėjo" pūtimo kryptimi bei susirasti laisvą vietą. Taip pat ir "vėjas" tuo metu stengiasi susirasti sau laisvą vietą. Tas, kuris liko be vietos atsisėsti, tampa "vėju".
Sardinės
Žaidimo aprašymas: Vienas žaidėjas slepiasi, kiti žaidėjai tuo tarpu skaičiuoja iki 100. Tada visi eina ieškoti pasislėpusio žaidėjo. Kai kuris nors žaidėjas jį suranda, tyliai prisijungia prie pasislėpusiojo. Taip žaidimas tęsiasi kol visi žaidėjai pasislepia vienoje vietoje lyg sardinės skardinėje

Pastaba: Būtina 100% žaidimo priežiūra.
Slėpynės
Vieta: laike ar didesnėje patalpoje.
Žaidimo aprašymas: Žaidimo pradžioje žaidėjai, naudodami kokią nors skaičiuotę, išsiskaičiuoja. Tada paskutinis likęs žaidėjas užsidengia akis (nusisuka) ir duoda laiko kitiems žaidėjams pasislėpti. Paprastai laikas matuojamas skaičiuojant (iki 20, ar 30). Kai visi žaidėjai pasislepia, ieškotojas, baigęs skaičiuoti, garsiai sušunka "Einu ieškoti" ir stengiasi surasti kitus žaidėjus. Pamatęs kurį nors pasislėpusį žaidėją, ieškotojas bėga į sutartą vietą (tai vieta, kurioje žaidimas prasidėjo) ir pribėgęs paliečia sutartą daiktą (medį, namo sieną ar pan.) ir sušunka surastojo vardą. Surastasis gali "išsigelbėti" pirmas atbėgęs ir palietęs sutartą daiktą ir sušukęs savo vardą. Pirmas "neišsigelbėjęs" surastasis kitame žaidimo cikle tampa ieškotoju. Taip pat žaidėjas gali "išsigelbėti", net jei ieškotojas jo nepastebėjo - jis turi paliesti sutartą daiktą ir sušukti savo vardą. Jei ieškotojas pastebėjo tokį bėgantį žaidėją, jis gali bandyti jį aplenkti ir padaryti tai pirma. Kai visi žaidėjai surandami, žaidimas pradedamas iš naujo.
Slėpynės 2
Žaidėjų grupė pasidalina į du pogrupius A ir B. Grupė A eina slėptis ir pakeliui palieka pėdsakus ant žemės, pagal kurias grupė B galėtų juos atsekti. Kai nueina pakankamai toli, visi grupės A žaidėjai pasislepia. Grupės B žaidėjai turi sekti grupės A pėdomis ir juos surasti. Kai B grupė suranda grupę A, sušunka "Radau", kad abiejų grupių žaidėjai išgirstų ir abi grupės turi bėgti atgal. Kuri pirma atbėga, toji kitą kartą išeina slėptis.
Skardinių kvadratas
Vieta: kvadrato žaidimo aikštelė.
Trukmė: 15 min.
Priemonės: Kamuolys ir tiek skardinių, kiek yra žaidėjų.
Žaidimo aprašymas: Žaidimo aikštelė padalinama kaip kvadrato žaidimui. Žaidėjai padalinami į dvi komandas Kiekviename aikštelės gale didesniu atstumu viena nuo kitos pastatoma tiek skardinių (kėglių, butelių ar pan.) kiek komandoje yra žaidėjų. Komandos užima savo aikštelės dalį ir žaidimo eigoje negali iš jos išeiti. Žaidimo tikslas - numušti kuo daugiau kitos komandos skardinių. Savo skardines (esančias už komandos kvadrato dalies) žaidėjai gina stengdamiesi sugauti ar numušti kamuolį. Skardinė yra numušta, nesvarbu ar kamuolys pataikė tiesiai į ją, ar nuo ko nors atsimušęs. Komandos gauna kamuolį paeiliui. Po 15 min. žaidimas baigiasi ir laimi ta komanda, kuri numušė daugiau skardinių.
Variantas: Jei yra daug žaidėjų, galima žaisti su dviem kamuoliais.
Spalvoti kiaušiniai
Žaidimo aprašymas: Vienas žaidėjas išrenkamas būti lape, antras - višta. Visi likę žaidėjai yra kiaušiniai. Lapė iš pradžių pasitraukia toliau nuo vištos ir kiaušinių, kad jų negirdėtų. Tuo tarpu višta kiekvienam kiaušiniui priskiria spalvą. Tada visi "kiaušiniai" išsirikiuoja priešais vištą. Ateina lape, atsistoja vištai už nugaros ir beldžia į duris. Višta klausia: "Kas ten?" Lapė atsako: "Tai lapė." Višta: "Ko tu nori?" Lapė: "Spalvotų kiaušinių." Višta: "Aš tokių neturiu." Kai višta tai pasako, kiaušiniai ima garsiai juoktis. Lapė: "Aš girdžiu kaip jie juokiasi." Višta: "Gerai. Kokią spalvą renkiesi?" Tada lapė turi pasirinkti spalvą ir pasakyti. Kai ji pasako spalvą, kuri yra priskirta kiaušiniui, tas kiaušinis turi bėgti pas vištą, o lapė stengiasi jį pagauti. Jei pagauna, tai tada kiaušinis tampa lape, o lapė - višta. Jei nepagauna, lapė turi rinktis kitą spalvą, tačiau visas vištos ir lapės pokalbis turi pasikartoti iš pradžių.
Šokanti meška
Priemonės: virvė.
Žaidimo aprašymas: virvė gana laisvai pririšama prie medžio kamieno, kad galėtų aplinkui jį suktis. Vienas žaidėjas tampa meška ir laikosi už virvės galo. Kiti žaidėjai turi bėgioti aplinkui medį ne toliau kaip per meškos ištiestą ranką. Jei meška paliečia kurį nors žaidėją, jis taip pat tampa meška ir viena ranka susikabina su meška, o kita gaudo likusius žaidėjus.
Šokančios statulos
Priemonės: Šokių muzika, vienkartiniai puodeliai ar tušti jogurto indeliai kiekvienam žaidėjui.
Žaidimo aprašymas: Žaidėjai užsideda vienkartinius indelius ant galvų ir šoka. Tas, kuris ilgiausiai išlaiko indelį ant galvos - laimi.
Šok kartu
Priemonės: Šokių muzika.
Žaidimo aprašymas: Žaidėjai sėdi ratu, kiekvienas ant savo kėdės. Grojant muzikai viduryje esantis žaidėjas (vadovas) šoka rate. Jis pasirinktinai gali paliesti kitus sėdinčius žaidėjus tardamas: "Šok kartu". Paliestas žaidėjas prisijungia prie šokio. Šokama tol, kol vadovas pasako "Šokis baigėsi". Tada kiekvienas šokęs žaidėjas stengiasi kuo greičiau susirasti sau vietą ir atsisėsti. Be vietos likęs žaidėjas tęsia žaidimą.
Tinklinis
Vieta: tinklinio aikštelė.
Priemonės: tinklinio kamuolys ir tinklas.
Žaidimo aprašymas: Žaidėjai padalinami į mergaičių ir berniukų komandas. Kai berniukas ar mergaitė permeta kamuolį per tinklą, gali bėgti į kitą tinklo pusę. Žaidimo tikslas, kad komandos pilnai apsikeistų pusėmis, tačiau tam, kad šį tikslą pasiektų, reikalingas bendradarbiavimas.
Tiranozauras
Žaidimo aprašymas: Vienas žaidėjas yra tiranozauras. Jam prikabinama 120-170cm virvė ir jis gaudo kitus žaidėjus. Pagautasis žaidėjas sustingsta ir negali pajudėti. Taip žaidžiama, kol tiranozauras išgaudo visus žaidėjus. Yra tik viena priemonė apsisaugoti nuo tiranozauro: drąsuoliai gali užminti jam ant uodegos ir kai tiranozauras praras ją, žaidimas taip pat bus baigtas, nes žvėris jau nugalėtas.
Variantai: didesnėse grupėse gali būti keli tiranozaurai. Taip pat galima sugalvoti būdų, kaip išlaisvinti valgiui paruoštus sugautuosius (pav. Pralysti jam tarp kojų arba išnešti iš už aikštelės ribų. Galima įvesti ir du žmonių gelbėtojus. Varijuoti galima pagal žaidėjų norus ir nuotaiką. Žaidimo aikštelės ribos turi būti tiksliai pažymėtos. Virvė turi būti labai lengvai pritvirtinta, kad užlipus ant jos, ji atitrūktų.
Pedagoginiai nurodymai: žaidimas reikalauja rizikos, drąsos, bendradarbiavimo su kitais žaidėjais, kad įveiktų tiranozaurą. Pirmą kartą būtų gerai, kad tiranozauru būtų vadovas ir baisiai riaumotų bei gąsdintų žaidėjus.
Trečias bėga
Žaidimo aprašymas: Žaidėjai pasidalina į grupeles po tris, du žaidėjai lieka be trejeto. Grupelėse po tris žaidėjai sustoja vieni kitiems už nugarų suformuodami liniją, o visi trejetai sustoja į ratą, palikdami pakankamai didelius tarpus tarp grupelių. Vienas iš dviejų likusių žaidėjų gaudo, kitas bėga. Kai bėgantis žaidėjas pavargsta, jis gali atsistoti prieš bet kurį trejetą. Tokiu būdu toje grupelėje paskutinis, ketvirtas žaidėjas tampa gaudomu. Jis bėga, o pavargęs gali pasirinkti kitą trejetą. Jei gaudantis žaidėjas sugauna bėgantįjį, jie keičiasi vietomis - bėgęs tampa gaudančiu, o gaudantis - bėgančiu.
Vaikas ore
Vieta: geriausiai lauke.
Priemonės: kamuolys.
Žaidimo aprašymas: Pradžioje dalyviai išsiskaičiuoja ir kiekvienas turi prisiminti savo skaičių. Žaidimo pradžioje dalyvis su didžiausiu numeriu meta kamuolį i viršų šaukdamas "Vaikas ore, numeris ..." ir pasako kurį nors numerį, o tada bėga į šalį. Tas dalyvis, kurio numeris buvo pasakytas, pagauna kamuolį ir pagavęs sušunka "Stop". Tai išgirdę visi kiti žaidėjai turi sustoti ir nejudėti. Žaidėjas su kamuoliu gali žengti tris žingsnius link kurio nors kito žaidėjo ir mesti į jį kamuolį. Jei pataiko, tai tas žaidėjas gauna vieną raidę iš žodžio "Vaikas", V. Jei nepataiko, tai tas, kuris turėjo kamuolį, gauna raidę V.
Kai žaidėjas susirenka visas raides iš žodžio "Vaikas", jis iškrenta iš žaidimo. Žaidžiama, kol lieka vienas žaidėjas.
Vaisiai ir daržovės
Žaidimo aprašymas: Žaidėjai padalinami į dvi grupes ir vienoje grupėje pasirenka vaisių vardus, o kitoje - daržovių. Keli žaidėjai kiekvienoje grupėje turi tuos pačius pavadinimus. Kai pavadinimai pasirinkti, žaidėjai susimaišo ir susėda į ratą, vienas žaidėjas yra rato viduryje. Pastarasis pradeda žaidimą sakydamas, pvz. "Bulvės ir kriaušės." Tada "bulvės" ir "kriaušės" turi keistis vietomis, o viduryje esantis žaidėjas turi stengtis sau susirasti vietą. Be vietos likęs žaidėjas eina į vidurį ir sako kitus pavadinimus.
Vienišas vaiduoklis
Žaidimo aprašymas: Pažymima vaiduoklio teritorija ir vienas žaidėjas išrenkamas vaiduokliu. Jis visada pasilieka pažymėtoje teritorijoje - sename name. Vaiduoklis labai vienišas ir nori susirasti draugų. Kiti žaidėjai yra saugūs už namo ribų, tačiau mielai erzina vienišą vaiduoklį vis įeidami į seną namą. Vaiduoklis stengiasi pagauti žaidėjus, esančius name. Jeigu jam pasiseka paliesti kurį nors žaidėją, tas žaidėjas taip pat tampa vaiduokliu ir padeda gaudyti kitus žaidėjus. Paskutinis likęs nepagautas žaidėjas laimi ir kito žaidimo metu tampa vienišu vaiduokliu.
Viščiuko kelionė
Priemonės: žaislinis viščiukas.
Žaidimo aprašymas: Žaidėjai susėda ratu, vienas žaidėjas yra viduryje, vienas žaidėjas yra skaičiuotojas. Pasirenkama kokia nors tema ir žaislinis viščiukas pradeda keliauti ratu iš rankų į rankas. Tuo tarpu viduryje esantis žaidėjas turi vardinti visus su temas susijusius dalykus. Kai tik viščiukas sugrįžta pas pirmąjį žaidėją, viduryje esantis nustoja kalbėti. Tada į vidurį eina kitas žaidėjas ir renkama nauja tema. Tas žaidėjas, kuris išvardina daugiausiai susijusių dalykų, tampa nugalėtoju. (Pvz.: tema - šokoladas: juodas, baltas, pieniškas, Karūnos, grietininis, su riešutais ir t.t.)
Voveraičių medžioklė
Vieta: lauke ar didesnėje patalpoje.
Trukmė: 10 min.
Tinkamumas: vaikai, jaunimas, suaugę. 15-20 žaidėjų. Atpalaiduoja grupę, patenkina judėjimo poreikį.
Žaidimo aprašymas: Žaidėjai pasidalina į dvi grupes ir atsistoja į dvi eiles, remdamasi vienas į kitą nugara. Du žaidėjai stovi eilių galuose. Vienas jų yra medžiotojas, kitas voverė. Po signalo medžiotojas pradeda gaudyti voverę, o voverė bėga. Medžiotojas gali gaudyti tik viena kryptimi, o voverė bėgti gali įvairiomis kryptimis. Medžiotojas bet kuriuo momentu gali atsistoti prie kurio nors žaidėjo, stovinčio eilėje ir dabar jau šis yra medžiotojas ir gaudo voverę. Kitas žaidėjas gali pasirinkti kokią nori kryptį gaudyti voverei, tačiau vėliau jos keisti irgi negali. Jei voverė pagaunama, medžiotojas tampa vovere, o voverė medžiotoju. Taip visa grupė bendromis pastangomis bando sugauti voverę. Kai voverė sugauta, žaidėjai vėl atsistoja į dvigubos eilės galus. Variantai: Žaidimo sėkmė priklauso nuo greito medžiotojų pasikeitimo. Galima susitarti, kad medžiotojai gali keistis ne anksčiau, kaip po vieno apibėgimo rato.
Pagalbinės priemonės: Reikia labai gerai išaiškinti žaidimo taisykles. Galima susitarti, kad medžiotojas turi turėti kepurę (keičiantis, ją užmauti kitam). Grupė neturėtų būti per didelė. Žaidimas reikalauja greitos reakcijos ir vikrumo.
Žąsys skraido
Žaidimo aprašymas: Kai vadovas sako "Žąsys skraido" ir mojuoja rankomis kaip paukštis, visi žaidėjai turi kartoti tą patį. Vadovas tęsia toliau sakydamas "Katės miaukia" ir visi skleidžia atitinkamus garsus. Vadovas tęsia toliau sakydamas, pvz. "Arkliai žvengia", "Vištos kudakuoja", "Žuvys plaukia" su atitinkamais garsais ir judesiais. Kai visi įsijaučia į žaidimą, vadovas kartais pasako neteisingą sakinį pvz. "Karvės loja" arba "Drambliai skraido". Jei žaidėjas imituoja veiksmą ar garsą, jis gauna baudą. Po trijų baudų jis iškrenta iš žaidimo.
Žmonių pagrobimas
Vieta: lauke (geriausiai pievoje ar ant smėlio).
Trukmė: 15 min. ir ilgiau.
Amžius: nuo 10 metų vaikams, jaunimui ir suaugusiems. Grupės dydis: tarp 18 ir 30 žaidėjų.
Žaidimo aprašymas: Kaip ir senovės Romoje vykdavo žmonių pagrobimas, taip ir čia bus grobiami žmonės. Žaidėjai pasidalina į dvi lygias dalis (romėnus ir sabiniečius). Kiekviena grupė turi savo valstybės teritoriją. Tarp jų yra niekieno žemė. Kiekviena tauta stengiasi tapti galingesne ir skaitlingesne. Todėl jiems reikia žmonių iš kitos valstybės, tik savo noru jie neateis. Taigi, juos reikia pavogti. Tai vyksta tokiu būdu: Iš kiekvienos valstybės į kitą yra išsiunčiama po vieną žmogų. Būtų gerai, jei jie turėtų skiriamąjį ženklą (skarą ar skrybėlę). Ten vyksta gaudynės. Kai pagaunamas kuris nors žaidėjas, jis turi "užlipti ant arklio"(ant gaudžiusio nugaros). Ir taip jis yra nunešamas į kitos valstybės teritoriją. Tuomet pagrobtasis tampa tos valstybės piliečiu. Tuojau po to, kai yra peržengta savo valstybės siena su kroviniu, iš karto kitas tos valstybės pilietis gali išeiti grobti žmonių. Taip didėja(arba mažėja) piliečių skaičius. Žaidimas baigiasi tuomet, kiekvienoje iš valstybių lieka mažiau nei pusė piliečių.
Variantai: Priklausomai nuo žaidėjų pajėgumo, galima padaryti skirtingo dydžio "niekieno" žemę. Jeigu grupės yra didelės, į žmonių grobimą galima leisti iš karto du žaidėjus. Jeigu suaugusiems šis žaidimas atrodys monotoniškas, galima padaryti taip, kad "niekieno" žemėje priešingų valstybių žmonių grobikai gali grobti vieni kitus. Jeigu po tokios atakos raitelis nukrenta ant žemės, tuomet pagrobėjas turi grįžti į savo teritoriją be "krovinio".
Pedagoginiai nurodymai: Vadovas turi atidžiai sekti, kad visi žaidėjai galėtų eiti grobti kitos valstybės žmonių. Žaidimas reikalauja žaidėjų tarpusavio susitarimo, kas eis grobti žmonių ir mažiau agresyviose grupėse gali būti žaidžiamas tikrai linksmai.
NORIU JŪSŲ TEISMUI PATEIKTI SAVO MINTĮ DEVINMEČIO GIMTADIENIUI. MES VISI RINKSIMĖS PAS MAMĄ, T.Y. MANO SESĖS SU VAIKAIS. GALVOJU PADARYTI TEMINĮ VAKARĖLĮ ARBA PASAKŲ AR MULTIKŲ HEROJEI ARBA KAIP JUMS PIŽAMŲ VAKARĖLIS? JUG IR APSIRENKT NIEKO NEKAINUOTŲ IR NUO ŽAIDIMŲ IŠVARGĘ VAIKAI IŠKARTO BŪTŲ PARUOŠTI MIEGUI. BETO IR ŽAIDIMŲ BŪTŲ GALIMA SUGALVOTI TOKIŲ, NUO KURIŲ NEBŪTŲ GAILA SUGADINTI RŪBELIŲ, TARKIM, KAD IR PIEŠIMAS RANKOM. NA, LAUKIU JŪSŲ VERDIKTO.
Man irgi atrodo, kad pižamų vakarėlis labiau mergaitėms tinka

Ir kodel turi buti toks stereotipinis mastymas-butinai turi buti taip, o ne kitaip...Jeigu tik jauciat kad Jusu vaikams patiks ir uzsiemimu tinkanciu tokiam vakarui prigalvosit-tai pirmyn. Jus geriausiai zinot savo vaiko pomegius ir galit pritaikyt megstama tema. Piratai ir lobiu ieskojimas, aisku, smagu, bet kai dukra per metus sudalyvavo sesiose lobiu paieskose, tai lobio turinys, nei ismoningiausi vedantieji nebegelbsti
...

Na, esu iš tų, kuri nori daryti viską atvirkščiai, o ne taip kaip turi būti. Ačiū visoms už nuomonę, o labiausiai toms, kurios sakė, kad pižamų vakarėlis tinka tik mergaitėms, nes ta nuomonė man ir padėjo apsispręsti. Bus pirmasis pižamų vakarėlis ne tik mergaitėms, ir kaip mums sekėsi būtinai papasakosiu.
Kas jau sventet buvotOzo prekybos centro vaiku kambary?
Kaip ispudziai?
Kaip ispudziai?
QUOTE(jočienė @ 2009 11 04, 09:45)
Na, esu iš tų, kuri nori daryti viską atvirkščiai, o ne taip kaip turi būti. Ačiū visoms už nuomonę, o labiausiai toms, kurios sakė, kad pižamų vakarėlis tinka tik mergaitėms, nes ta nuomonė man ir padėjo apsispręsti. Bus pirmasis pižamų vakarėlis ne tik mergaitėms, ir kaip mums sekėsi būtinai papasakosiu.
As pritariu, kad ne tik m ergaitem pizamu vakareliai. Kad filmuose rodo mergaitiskus pizamu vakarelius, ta nereiskia, kad berniukams jo daryti negalima. Mergaites ir berniukus aprengi pizamom ir va tau bendras pizamu vakarelis. Ir puostis nereikia

o nenorit pvz pasikviesti kokiu aktoriu su programa..mano mazelio brolio mokykloj buvo senelis saltis su kapitonu flintu. Vaikams labai patiko. kadangi teko pabuti uz mama ir eit kartu - tai pati maciau. zaidimu daug ir muzikos. ai dar senis saltis vaidinima padare su visais vaikais ir tevais..
mielosios, patarkit kur ir kaip galima butu atsvesti vaiko pirmaji gimtadieni?