Įkraunama...
Įkraunama...

Ar saugūs mūsų vaikai mokykloje?

QUOTE(Mįsliukė @ 2006 10 25, 22:01)
Modifikuotas programas sudarinėja MOKYTOJAI. Psichologai nustato vaiko sutrikimus, žinių įsisavinimo problemas ir pateikia rekomendacijas kaip modifikuoti ar adaptuoti užduotis, koks vaikui geriausias žinių įsisavinimo būdas.Spec. pedagogai daugiau dirba su adaptuotais, o ne su modifikuotais vaikučiais.

O kaip vertinamas toks modifikuotas lavinimas. Ar vaikas gaus normalų atestatą, ar pažymą apie laiką praleistą mokykloje, be jokios galimybės įgyt kokį nors išsilavinimą toliau. g.gif Man atrodo, akd dabar kiekvienam tinginiui siūlo tą palengvintą programą ir nesuka galvos, ką su tuo suaugęs žmogus darys. Taigi, kokias pasekmes duoda modifikuota programa?
Atsakyti
QUOTE(sparow @ 2006 10 26, 12:23)
Pasirodo, nesaugūs ne tik mūsų vaikai mokyklose. Nežinau, ar skaitėt:
http://www.lrytas.lt...60986516&view=4

Baisu, ką ir besakyt sad.gif Tik man niekaip nesuprantama, kas turi atsakyt už nepilnamečių vaikų saugumą mokykloje??? Išvedi kokį pirmoką į mokyklą ir nežinai: grįš, negrįš...
Atsakyti
Geras straipsnis. Gal kam bus įdomu smile.gif

Kodėl antrokas ant kojų sukėlė visą šalį?

Žaidimų terapija suaugusiesiems, arba Nuo ko pradėti kovą prieš smurtą

Jolanta Navickienė
Klaipėdos pedagoginės psichologinės tarnybos direktorė


„Dabar tu labai išsigąsk ir bėk slėptis“, - nuo žaislų lentynos imdamas ginkluotą baidyklę, sako man mažasis mano lankytojas. Suprantu, kad turiu jam padėti susitvarkyti su jo baimės jausmais.

Žaidimų terapijos kabinete vienu metu egzistuoja du pasauliai: tikrasis ir mudviejų konstruojamas – žaidybinis, kuriame vaikas kurs situacijas, atkartojančias jo tikrojo gyvenimo baimes ir mes mokysimės jas įveikti.

Tai - efektyvus vaikų psichoterapijos metodas. Tačiau kai penkiamečiams skirtais būdais bando gydytis suaugusių žmonių visuomenė, tai darosi ir juokinga, ir graudu. Deja, būtent taip atrodo praėjusią savaitę kilęs triukšmas dėl incidento vienoje Vilniaus mokykloje, kai antrokas sužalojo klasės draugą.

Mes - išsigandę

Galima tik užjausti tiek vaiko tėvus, tiek mokytojus, jau nekalbant apie patį vaiką, kurie dabar daužomi aštriais žiniasklaidos kirtikliais, kaip ne vietoje pasitaikiusio ledkalnio viršūnė. Ši kovos prieš agresiją ir smurtą imitacija turi tik vieną teigiamą bruožą – ji parodo, kokie savo viduje mes giliai išsigandę. Išsigandę tiek, kad sutrikusio elgesio antrokas sukelia ant kojų visą valstybę. Ir taip pat – kokie trumparegiai, nes nesugebame atskirti, jog iš tiesų bijome, žinoma, ne to vaiko agresijos, o daug didesnių ir rimtesnių dalykų. Tačiau dabar mes sužaisim žaidimą „kova prieš smurtą“ ir kuriam laikui nusiraminsim, tarsi nuveikę kažką rimta.

Deja, tam ledkalniui, kurį būtų galima pavadinti mūsų visuomenės smurtingumu ir agresija, nuo šito pamosavimo kirtikliais nei šilta, nei šalta. Deja, nei žiniasklaidos, nei politikų, nei dar kieno nors kito „kirtikliai“ nėra pakankamai stiprūs, kad bent kiek rimčiau sujudintų šitą ledkalnį. Deja, turim pripažinti, kad mes nepajėgūs sustabdyti oficialiai toleruojamo smurto ir seksualumo propagavimo, kuris plūsta į mus visais įmanomais bendravimo kanalais.

Jaučiamės nesaugūs

Kaip teigia žymus psichologas R.Mėjus, norėdami suprasti smurto prigimtį, turime atkreipti dėmesį į gerokai gilesnius dalykus – turime suprasti, ką iš viso reiškia būti žmogumi. Amžiai bėgo, civilizacija vystėsi, mokslo pažanga žmogui suteikė vis daugiau galių, o taip trokštamo saugumo jausmo žmogus taip ir nepasiekė.

Garsi praėjusio amžiaus psichologė K.Horney jau kalbėjo apie „neurotišką mūsų laikų asmenybę“, bet tenka konstatuoti, kad ir XXI šimtmečio asmenybė toli gražu nėra pasveikusi. Greičiau – atvirkščiai. Nesaugumas ir nerimas – chroniška mūsų būsena. Todėl, manyčiau, natūralu, kad žmogus, išgyvenantis nuolatinę įtampą, darosi agresyvus – jis turi būti nuolat pasiruošęs arba pulti, arba gintis. Ir naivu būtų tikėtis, kad vaikai gali būti kitokie.

Vyresnioji karta, išgyvenusi tylaus priešinimosi socializmui periodą, išsikovojusi ilgai svajotą laisvę ir suvokusi jos iliuziškumą bei supratusi, kad nei laisvė, nei demokratija negarantuoja taip trokštamo saugumo, išgyvena natūralią netekties stadiją – pykčio stadiją. Vaikai, gimstantys jau laisvoje Lietuvoje, patenka į šią nerimo, pykčio, agresijos persisunkusią atmosferą ir, neturėdami kitokio patyrimo, priima ją kaip natūralią visuomenės būseną.

Psichotiška visuomenė

Mūsų visuomenę galima pavadinti nebe neurotiška, bet psichotiška, nes mes nebesugebame adekvačiai įvertinti, kas teisinga, kas ne, kas priimtina, o ko nereikėtų toleruoti, kuo tikėti, o kuo ne. Bet koks patikėjimas gresia dar vienu nusivylimu, nes tai, ką tu girdi ar matai šiandien, rytoj pasirodys netiesa.

Kol suaugusieji desperatiškai ieško, į ką galėtų atsiremti savo nevilty, vaikai eina gyvenimo mokslus prie žydrųjų ekranų, kurie pateikia labai greitus ir efektyvius sprendimo būdus, paremtus jėgos naudojimu, smurtu ir agresija. Pažiūrėjus, kaip tokie būdai padeda spręsti problemas filmo herojams, galima čia pat pasitreniruoti virtualioje erdvėje – smurtinių kompiuterinių žaidimų pasiūla mažieji gyvenimo studijuotojai tikrai negali skųstis.

Galima būtų kilti į kovą prieš smurto propagavimą visomis komunikacijos priemonėmis. Tačiau smurtingą ar perdėm seksualizuotą produkciją gaminančiųjų pozicijos plikomis rankomis nepaimamos, nes jos paremtos dideliais pinigais, toli pralenkiančiais smurto ar seksualinės prievartos prevencijai skiriamas lėšas.

Kita medalio pusė

Kita vertus, toks sprendimo būdas irgi negali būti panacėja, nes yra ir kita medalio pusė. Paradoksalu, tačiau atimdami iš žmonių jėgą, mes ne tramdome agresiją, bet atvirkščiai - ją skatiname. Juk smurtauja tie, kuriems reikia apginti savo savivertę, pasijusti reikšmingiems. Mes negalime ignoruoti to fakto, kad patys savaime šie poreikiai yra pozityvūs.

Smurtas atsiranda ne iš jėgos pertekliaus, o iš bejėgiškumo. Jis yra išstumto pykčio ir įtūžio, einančio kartu su nuolatine baime, atsirandančia iš bejėgiškumo jausmo, rezultatas.

Jei nenorime išugdyti beviltiškų bejėgių kartos, nesugebančios apginti savo interesų, negalime atimti iš jos savo jėgos pajautimo. Jėga, kuri atsiranda kylant pykčio ir agresijos jausmams, yra galingas ginklas, tačiau išmokyti juo naudotis konstruktyviai – didelis ir subtilus darbas. Kas jį turėtų atlikti?

Kas atsakingas?

Nuvilnijus per respubliką jau minėtos konfliktinės situacijos vienoje sostinės mokykloje atgarsiams, žmonės psichologus užtvindė klausimais, iš kurių pagrindinis – „Kas kaltas?“ arba „Kas už tai atsakingas?“.

Žinoma, pirmieji sąraše - tėvai ir mokytojai.

Paprasčiausias atsakymas būtų: jeigu vaiko agresijos išraiška yra neadekvati, tai rodo, kad neadekvačiai yra tenkinami kažkokie esminiai jo poreikiai, susiję su jo savigarba, asmenybe.

Kas atsakingas už šių poreikių tenkinimą, o tiksliau – netenkinimą, tas ir atsakingas už agresyvų vaiko elgesį.

Tačiau kažkodėl šioje vietoje atminty vėl iškyla mano mažasis lankytojas, kuriam, norėdama parodyti jo atsakomybės dalį dėl jam kylančių bėdų, iš savo pirmos klasės elementoriaus sekiau pasaką apie gaidelį, kuris, lipdamas į lazdyną, susiplėšė kelnytes ir pasakojo bobulei, kas dėl to kaltas...

Mąstykime visi

Taigi toliau atsakymas darosi sudėtingesnis, nes tokią pat ilgą atsakingųjų grandinę galėtume išvardinti ir mūsų nagrinėjamu atveju.

Už tėvų ir mokytojų stovi tie, kurie smurtauja prieš juos (nebūtinai fiziškai, yra dar psichologinis ir institucinis smurtas).

Gal net ir nepavyktų rasti tos grandinės paskutiniojo, bet greičiausiai juos visus vienytų vienas bruožas – savojo bejėgiškumo, pažeidžiamumo, nesaugumo jausmas. Nes šiuo metu mes tokie.

Tad kuo toliau, tuo atsakymas darosi sudėtingesnis, nes neišvengiamai prieiname prie savosios – asmeninės atsakomybės. O pasirinkimą turime labai nedidelį: arba kaltinti vieni kitus dėl to, kas atsitinka, tuo dar labiau didindami nesaugumo, vadinasi, ir agresyvumo laipsnį, arba bandyti suprasti, kaip mes pažeidžiame vieni kitų gyvybiškai svarbius psichologinius poreikius, ir ką daryti, kad mūsų buvimas šalia nekeltų kitam žmogui grėsmės.

O kad kiekvienas galėtume sau užduoti šį klausimą, nereikia nei politinių sprendimų, nei didelių visuomeninių judėjimų. Ir tai būtų gera pradžia.
Atsakyti
QUOTE(CaCalialia @ 2006 10 26, 11:47)
O kaip vertinamas toks modifikuotas lavinimas. Ar vaikas gaus normalų atestatą, ar pažymą apie laiką praleistą mokykloje, be jokios galimybės įgyt kokį nors išsilavinimą toliau. g.gif  Man atrodo, akd dabar kiekvienam tinginiui siūlo tą palengvintą programą ir nesuka galvos, ką su tuo suaugęs žmogus darys. Taigi, kokias pasekmes duoda modifikuota programa?


Vaikas gaus normalų atestatą, jeigu tik jam pavyks išlaikyti egzaminus smile.gif Modifikuota programa yra skiriama ne visam laikui, o kažkuriam periodui. Pasibaigus laikui, turėtų būti peržiūrimi vaiko pasiekimai ir arba nuimama mod.programa, arba paliekama dar kažkuriam laikui, arba siūloma adaptuoti. Vaikas, kuris mokėsi pagal modifikuotą programą laikys lygiai tuos pačius egzaminus kaip ir visi.O va, adaptuotas vaikas gaus kitokį, su kita serija atestatą ar pažymėjimą, bet einama link to, kad adaptuotas vaikas būtų išproforientuotas po 10 klasių ir įgytų profesinį išsilavinimą.Dešimtos klasės pažymėjimo nr. ir serija jam irgi bus kitokia. Modifikuota programa yra skiriama, kai nustatoma jog yra galimybė sutrikimą, žinių spragas pašalinti, o adaptuota - nepašalinami, įgimti sutrikimai, nežymus protinis atsilikimas ir t.t.
Atsakyti
labai skaudi tema.
mano dukra mokosi kitoje Vilniaus mokykloje 1 klaseje.
ir yra ju klaseje toks berniukas.aprasytas atvejis,tik su peiliu dar nelakste.
ispiese klasiokei megztini,kitam vaikui siule pabuciuoti kiausiukus,kelia mokytojos sijona,lenda buciuoti mergaites ir tt.
musu ,tevu rastai direktrei situacijos nekeicia.
to vaiko tevai problemos nemato.jis tipo normalus ,skaityti moka.grasina advokatais.
ir iseina taip kad ne jis integruojamas i visuomene,o musu vaikai integruojami i ta nesveika vieno vaiko pasauli
Atsakyti
Taigi F pirmoje klasėje.

Ten daug vaikų. Gal 20. Ne visi jie nusiteikę draugiškai. Nes F dar nemoka meluoti. F sako tai, ką galvoja. O galvoja apie visai kitus dalykus negu jie. Vaikai nesupranta. Ir tegul. F toliau nesidalija su jais savo mintimis.

Visi mokosi skaityti, rašyti ir skaičiuoti. F negali. Jau seniai moku tai daryt. Vėl niekas nesupranta. F išvejama už durų, kad netrukdytų mokytis kitiems.

Mokykloje reikia būti iki vakaro. Tik tuomet tėvai ateina pasiimt vaikų. Nesakyčiau, kad blogai. Vaikai žaidžia keistus žaidimus. F juos stebi ir bando perprasti. Vaikai vadina F "durne". Įdomu, ką tai reiškia?

F ir pati turi savo žaidimų. Daug įdomesnių. Pvz.
Fantastinis role play žaidimas. Mokykla - tai kalėjimas, vaikai - vargšai kaliniai, suaugusieji - kalėjimo sargai. Įsivaizduoju, kad sienos minkštos. Taip jaukiau. Visos kalėjimo bausmės susijusios su infliacija. Tada dar nežinau tokių terminų, bet vis tiek mintys apie tai kelia kažkokį kaifą ir šiurpą tuo pačiu metu. Faina vaikščiot mokyklos koridoriais ir kurt istorijas. O ta diena, kai mus išmoko iš popieriaus pasidaryt knygutę, yra mano mėgstamiausia.

Per pertraukas visi vaikai eina į kiemą. Privaloma. Jie apstoja sūpynes. F užsilipa ant čiuožyklos, iš kur matosi Juodasis Tunelis. Jis kelia man daug minčių. Kiekvieną pertrauką F sėdi ten, žiūri į jį ir mąsto, kas gali būti kitam jo gale. F klausia savo klasiokių, kas galėtų ten būt. Kaip tai kas, nustemba jos, juk ir taip aišku, kad ten mokyklos koridorius, vedantis į valgyklą. ne, šitaip neįdomu.

Paskui F susiranda draugę. Iš kitos klasės. Kartu grįžtam namo. Po poros dienų jie užpuola mus prie mokyklos vartų. Jos klasiokai. Va ką jums atvedžiau, sako ji. Ar tiesa, kad tu iš kitos planetos, klausia vaikai. Taip, sako F. Mintis ne tokia prasta ir gana originali. Surengiamas didelis interviu ta tema, kuris tęsiasi tol, kol nepamato mama, eidama pro šalį.

Negi tu nesupranti, sako jinai. Jie nori tau blogo. Jie tyčiojasi iš tavęs. Ne, sako F, tai buvo tik interviu. Didžiuojuosi mokėdama tokį kietą žodį. Mama kraipo galvą. Tu ničnieko nesupranti apie gyvenimą. Ir ką aš blogo padariau? Juk auklėjau tave taip pat kaip ir kitus vaikus. Bet ji mano draugė, prieštarauju.

Ne, jokia ji man draugė. Nors ir grįžtam kartu namo. F mąsto apie tai vakare, prieš užmigdama. Ir ji surinko visą kompaniją, kad ant manęs pavarytų. Vaikus taip lengva perprasti, kai pagalvoji. F nusišypso. Jau turiu planą.

Virtuvės stalčiuje yra sulenkiamas peilis. Jo niekas nepasigenda, kai jis guli F kišenėje. Po pamokų vėl kartu einam namo. Prie vartelių vėl stovi jie, kažką sako man, bet aš nesuprantu. Draugė kalba apie kažką. Ji tokia buka. F išsitraukia peilį iš kišenės. Žaidžiam gaudynes ant vaikiško baseino mokyklos kieme. Draugė pabėga. Nuo to laiko jau nebevaikštom namo kartu.
Atsakyti
QUOTE(F @ 2006 10 27, 23:15)
Taigi F pirmoje klasėje.

Nuo to laiko jau nebevaikštom namo kartu.

blink.gif blink.gif blink.gif
Na juk visi pripazistam, kad tos papildomos programos visgi veikia! Tai galisties iseitis papildomi etatai? g.gif
Dar ir as trigrasi ikisiu ax.gif
CASSANDRA! Visaip palaikau ! thumbup.gif
Kai mano pypliui buvo 2m., prisipazinsiu esu sleptelejus per minksta vieta: vaikas krapste rozete. Sakau: negalima, o jis apsisuka ir vel, ir taip keleta pastabu, o jis ziuri i mane gudriom akim ir daro savo...tai stai, manau, sioje situacijoje jis bando nustatyti ribas: ar tikrai negalima? Dabar man uztenka pasakyti: tau ne 2m., kad tureciau tave lupti...ir to uztenka! Manau, ta pati ir CASSANDRA turejo omeny: pradinese klasese, kai vaikas ateina i mokykla, reikia ir tu 10min., ir to gelezinio zvilgsnio!!! Uz tat po to problemu bus maziau, nes kokioj 7kl. tie zvilgsniai nebeveiks!
QUOTE
Mūsų visuomenę galima pavadinti nebe neurotiška, bet psichotiška, nes mes nebesugebame adekvačiai įvertinti, kas teisinga, kas ne, kas priimtina, o ko nereikėtų toleruoti, kuo tikėti, o kuo ne.

Padekim savo paciu vaikams suprasti kas yra mokykla ir gerbkim jos taisykles, jei jau vaika atvedem...Siuo atveju PAGARBA MOKYTOJUI nediskutotinas dalykas...teisus ar ne, kitas klausymas, bet pagarba mirksiukas.gif
yra yra ir pas mus klaseje toks frukras!
Tik dar vienas momentas: musu visuomene kazkaip labiau rupinasi nusikalteliais, o ne aukomis! Vat mano vaikas, atsiprasau, normalus, bet kodel jis turi prisitaikyti isgyventi su tuo agresyviuoju ,galu gale pazeidziama jo teise i moksla?
Smurka sake, kad turi uzdirbt pinigeliu g.gif O as neturiu? doh.gif Ir be visu mokesciu klases/ mokyklos fondu/ remontu dar turiu moketi korepetitoriams? g.gif Nes per pamoka musu klasiokas valgo, vaiksto ir daugybe dar dalyku sugalvoja...aisku, visas demesys sutelktas ne i pamoka! O juk jie dar tik mokosi mokytis!!!
Ir tu 2val. kasdien ir savaitgaliu man su mano vaiku mazoka...

Kaip ir tas atvejis Lenkijoj: mergaite isniekino, dar ji turetu tai irodyti(jei sugalvotu kam pasiskust), o tiems issigimeliams nieko nebutu...kad juju teisiu nepazeistumem...user posted image
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Žmogė: 30 spalio 2006 - 08:13
Baisu pagalvoti, kas dedasi šiais laikais mokykloje...
Manau kad didele dalimi, dėl tokios situacijos kalta visuomenė, ir tėvai. Žinoma visokių būna mokytojų, tačiau aš linkusi juos palaikyti, nes mano mama pradinukų mokytoja ax.gif tokių dalykų pripasakoja, kad imi galvoti kad "gal čia iš fantastikos srieties"...

Dėl tokių blogiukų klasėje manau tp kalti patys tėvai, reikia būti labiau vieningiems.
Pas mamą klasėje irgi buvo toks vienas fruktas, vidurį pamokos atsitodavo, pasiūsdavo visus na vsie četyri storany, ir vaikšto aplink klasę doh.gif
Tai per vieną pamoką atėjo penkių mokinių tėvai ir konkrečiai pamoralizavo kietuolį. Nežinau kas suveikė, gal tai kad jis buvo pažemintas prieš klasę ar kaip, bet nuo to laiko apsiramino vaikis biggrin.gif

Kadangi fiziškai mokyutojas neturi teisės net paliesti mokinio, tai kartais tenka ir psichologiniais būdais sodnti erelius, nes ,matyt tik jie veikia...
Atsakyti
http://www.delfi.lt/...php?id=11088330

Čia mano vaikų mokykloje...

Dukra ( aštuntokė) sakė, jog po šio įvykio klasės auklėtoja liepė visiems vaikams pasirašyti dienyne "dėl saugumo" g.gif
Atsakyti
QUOTE(sparow @ 2006 10 31, 10:12)
http://www.delfi.lt/...php?id=11088330

Čia mano vaikų mokykloje...

Dukra ( aštuntokė) sakė, jog po šio įvykio klasės auklėtoja liepė visiems vaikams pasirašyti dienyne "dėl saugumo" g.gif


Kaip tai - „dėl saugumo“? A la saugumo darbe, šiukšles renkant? Išvis nesuprantu, kodėl moksleiviai turėtų šiukšles rinkti, jie tam paruošti, turi visakokias priemones? Negi tų visuotinių talkų laikas nepraėjęs?(nors pati idėja tai girtina,ale jos įvykdymas toks kažkoks lietuviškas)
Atsakyti
schmoll.gif "dėl saugumo" vaikai rašosi kiekvieną kartą, kai organizuotai patenka už mokyklos tvoros - ekskursija, pamoka Gamtininkų stotyje, talka.... rašosi, kad SAUGAUS ELGESIO instruktažą išklausė
Atsakyti
QUOTE(deirė @ 2006 10 31, 13:19)
Kaip tai - „dėl saugumo“? A la saugumo darbe, šiukšles renkant? Išvis nesuprantu, kodėl moksleiviai turėtų šiukšles rinkti, jie tam paruošti, turi visakokias priemones? Negi tų visuotinių talkų laikas nepraėjęs?(nors pati idėja tai girtina,ale jos įvykdymas toks kažkoks lietuviškas)

Aš tai supratau, jog vaikams buvo paaiškinta, jog saugotis turi patys, neimt, neliest... kadangi visa tai jie girdėjo ir žino, jie pasirašė. Žodžiu mokykla kaip ir nusiplauna rankas, jei kas atsitiks. Bent jau aš taip šitą procesą supratau. g.gif
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo sparow: 31 spalio 2006 - 12:45