Jei galima-ir aš norėčiau...
rasyte31@yahoo.com
Sveikos merginos,
kalbos korteles, kitus logopedams rekomenduojamu dokumentu pavyzdzius galima rasti Specialiosios pedagogines psichologines pagalbos centro tinklalapyje www.sppc.lt . Del korteliu neprisimenu, ar tikrai ten yra, jei nera , tai tuomet ieskoti svietimo ministerijos tinklalapyje smm.lt . Ten tai tikrai rasite.
Sveikos kolegės ir visos mylinčios kalbą ir vaikučius.
Taip gavosi, kad baigėsi atostogos . Visame darželyje mažai vaikų, o logopedinių... Nėra ką veikti, nebent naršyti popierius ir dalintis patirtimi. Pradžioje vasaros žadėjau ką nors parašyti apie dvikalbystę. Taigi, kas ta dvikalbystė? Tai - vaiko (ir aišku suaugusiojo) gebėjimas laisvai "persijunginėti" iš vienos kalbos į kitą skirtingose kalbinėse situacijose, vienodai gerai kalbėti (ir mąstyti) abiem kalbomis. Lingvistai teigia, kad tikri dvikalbiai yra tie, kurie kalbų išmoksta šeimoje arba gyvendami dvikalbėje aplinkoje iki 5 metų. Tikri dvikalbiai vaikai viename sakinyje gali vartoti skirtingų kalbų žodžius, ir tai nėra sutrikusios kalbos požymis. Pvz., mergaitė sako: "Aš turiu karyčvines (rudas) basutes".
Turėjau du vaikus su labai specifiškomis problemomis. Jie nemokėjo nei savo gimtosios, nei lietuvių kalbos. Pasirodo, namuose mamos, pačios nemokėdamos lietuvių k., su vaikais bendraudavo ne gimtąja kalba, o "lietuviškai". Tai prieštarauja bet kokioms kalbos mokymo metodikoms, gali vaikui sukelti emocinių ir psichologinių problemų.
Taigi, jei vaikai turi kalbos problemų, jų tėvams pirmiausiai patartina lavinti gimtąją kalbą, kad tinkamai formuotųsi abstrakčios sąvokos ir vaiko gebėjimas jas vartoti. Jų pagrindu vėliau vaikas išmoks kitų kalbų, nebus dvikalbis, bet ir nebus "puskalbis".
Taip gavosi, kad baigėsi atostogos . Visame darželyje mažai vaikų, o logopedinių... Nėra ką veikti, nebent naršyti popierius ir dalintis patirtimi. Pradžioje vasaros žadėjau ką nors parašyti apie dvikalbystę. Taigi, kas ta dvikalbystė? Tai - vaiko (ir aišku suaugusiojo) gebėjimas laisvai "persijunginėti" iš vienos kalbos į kitą skirtingose kalbinėse situacijose, vienodai gerai kalbėti (ir mąstyti) abiem kalbomis. Lingvistai teigia, kad tikri dvikalbiai yra tie, kurie kalbų išmoksta šeimoje arba gyvendami dvikalbėje aplinkoje iki 5 metų. Tikri dvikalbiai vaikai viename sakinyje gali vartoti skirtingų kalbų žodžius, ir tai nėra sutrikusios kalbos požymis. Pvz., mergaitė sako: "Aš turiu karyčvines (rudas) basutes".
Turėjau du vaikus su labai specifiškomis problemomis. Jie nemokėjo nei savo gimtosios, nei lietuvių kalbos. Pasirodo, namuose mamos, pačios nemokėdamos lietuvių k., su vaikais bendraudavo ne gimtąja kalba, o "lietuviškai". Tai prieštarauja bet kokioms kalbos mokymo metodikoms, gali vaikui sukelti emocinių ir psichologinių problemų.
Taigi, jei vaikai turi kalbos problemų, jų tėvams pirmiausiai patartina lavinti gimtąją kalbą, kad tinkamai formuotųsi abstrakčios sąvokos ir vaiko gebėjimas jas vartoti. Jų pagrindu vėliau vaikas išmoks kitų kalbų, nebus dvikalbis, bet ir nebus "puskalbis".
Sveikos "logopedijos" Aš irgi Jūsų kolegė iš Kauno. Visai šauniai čia kažkuri sumanėt klubelį įkurti. Noriu dalyvauti. Manau, kad ir naudinga galiu būti, nes dirbu jau 9metai.
QUOTE(semke @ 2005 08 04, 15:12)
Sveika prisijungus Light_blue
malonu,kad cia musu gretos dideja kur dirbi: mokykloj ar darzelyje?
malonu,kad cia musu gretos dideja kur dirbi: mokykloj ar darzelyje?
Dirbu ir ten, ir ten. Bet...greičiausiai nuo rugsėjo darželio atsisakysiu. Matyt su mažiukais atsižaidžiau
Semke, ar radai kalbos korteles? Ten pat yra ir kt. dokumentai, pvz. logopedo darbo ataskaitos forma, kuri , mano manymu, yra visai patogi, nereikia sukti galvos ką rašyti. Įdomu, ar mokykloje dirbančios logopedės braižote grafikus, kreives (įv. vadina) mokinių spec. poreikiams nustatyti? Ar jų reikalauja pavaduotojos ar PPT?
Sveika prisijungusi Aš tai norėčiau paklausti tų, kurios darželyje dirba-kaip jūs darote su individualiomis programomis? Pas mus reikalauja, kad vaikams su kalbos neišsivystymu bei mikčiojantiems būtų sukurtos individualios programos. Kaip jūs darote ? Kuriam laikui tas programas kuriate? Asmeniškai man kvailiausias reikalas yra tas, kad reikia numatyti konkrečias datas -pavyzdžiui - 1 savaitė 1 pratybos-izoliuoto garso mokymas, o po dviejų savaičių jau to garso itvirtinimas. O jei tas vaikas sirgo ir nelankė daržo ????Koks absurdas, bet pas mus reikalauja surašyti savaičiu tikslumu. Ar ir pas jus tokios nesamonės....
taip, radau tas korteles ir tuos kitus dokumentus, viska atsisiunciau i kompa ir dar atsiprintinau . As dar tik pradedanti esu todel daug klausimu visokiu iskyla...
mokykloj dirbau dar tik 3 men.(dabar atostogos) tai patirties tikrai nedaug turiu....o nuo rugsejo dar ir darzelyje puse etato pradesiu dirbti...oi, sunku jauciu bus pradzioj...
mokykloj dirbau dar tik 3 men.(dabar atostogos) tai patirties tikrai nedaug turiu....o nuo rugsejo dar ir darzelyje puse etato pradesiu dirbti...oi, sunku jauciu bus pradzioj...
Nieko, Semke, įprasi.
Individualios programos - "slidus reikalas". Aš rašau priešmokyklinukams ir tik labai apibendrintas, skirtas auklėtojoms ir tėvams. Juk yra individualūs užduočių sąsiuviniai kiekvienam vaikui, manau, visos juos praktikuojame. O mikčiojimo ir kitais atvejais, pvz. rinolalijos, dizartrijos (mano praktikoje buvo ir tokių, nors dirbu bendros paskirties įstaigoje), privalu rašyti individualias programas. Jei administracija reikalauja "konkrečių datų", reiktų aiškinti, kad spec. poreikiai yra individualūs ir jų tenkinimas priklauso nuo vaiko individualumo: temperamento, patirties kaupimo būdo ir t.t. Tik tvirto įgūdžio pagrindu galima formuoti naują įgūdį.
Esu girdėjusi, kad pavaduotoja ugdymui (vadybininkė ) kritikavo logopedę, kad ši pratybų metu panaudojo vaikams nežinomų žodžių. O vienas iš kalbos ugdymo tikslų - žodyninis darbas! Negaliu pakęsti, kai vadovauja nieko neišmanantis mulkis
Individualios programos - "slidus reikalas". Aš rašau priešmokyklinukams ir tik labai apibendrintas, skirtas auklėtojoms ir tėvams. Juk yra individualūs užduočių sąsiuviniai kiekvienam vaikui, manau, visos juos praktikuojame. O mikčiojimo ir kitais atvejais, pvz. rinolalijos, dizartrijos (mano praktikoje buvo ir tokių, nors dirbu bendros paskirties įstaigoje), privalu rašyti individualias programas. Jei administracija reikalauja "konkrečių datų", reiktų aiškinti, kad spec. poreikiai yra individualūs ir jų tenkinimas priklauso nuo vaiko individualumo: temperamento, patirties kaupimo būdo ir t.t. Tik tvirto įgūdžio pagrindu galima formuoti naują įgūdį.
Esu girdėjusi, kad pavaduotoja ugdymui (vadybininkė ) kritikavo logopedę, kad ši pratybų metu panaudojo vaikams nežinomų žodžių. O vienas iš kalbos ugdymo tikslų - žodyninis darbas! Negaliu pakęsti, kai vadovauja nieko neišmanantis mulkis
[quote=klopedija,2005 08 05, 11:07]
Juk yra individualūs užduočių sąsiuviniai kiekvienam vaikui, manau, visos juos praktikuojame.
PVZ. aš nepersistengiu su tomis individualiomis užduotimis. Nes...ar labai jau daugelis tėvų kartu su vaikais jas atlieka? Pas mane yra 30 vaikų, tai namuose vaiku užsiiminėja gal kokie 4 tėvai. Tai kam man sau pačiai apsunkinti darbą, penktadienį keletą valandų rašinėti užduotis ir pirmadienį sulaukti tuščio lapo? Atsimenu vieną atvejį, kuomet buvo prašoma namuose atlikti užduotį: nupiešti į apskritimus keturis metų laikus ir žinoti kelis jų požymius. Tie apskritimai išbuvo tušti 4 savaites. Kai man atsibodo aš į juos nupiešiau išsišiepusią fizionomiją ir parašiau prierašą, kažką panašaus, kad aš atidirbu darbą kabinete, o balvonu būti nesirengiu. Aišku viską padariau korektiškai, ir po to su tais tėveliais smagiai bendraudavom, bet...užduotis nuo tada skiriu tik tiems vaikams, kurių tėveliai po individualių pokalbių rugsėjo mėnesį pažada jas atlikti kartu su vaiku.
Juk yra individualūs užduočių sąsiuviniai kiekvienam vaikui, manau, visos juos praktikuojame.
PVZ. aš nepersistengiu su tomis individualiomis užduotimis. Nes...ar labai jau daugelis tėvų kartu su vaikais jas atlieka? Pas mane yra 30 vaikų, tai namuose vaiku užsiiminėja gal kokie 4 tėvai. Tai kam man sau pačiai apsunkinti darbą, penktadienį keletą valandų rašinėti užduotis ir pirmadienį sulaukti tuščio lapo? Atsimenu vieną atvejį, kuomet buvo prašoma namuose atlikti užduotį: nupiešti į apskritimus keturis metų laikus ir žinoti kelis jų požymius. Tie apskritimai išbuvo tušti 4 savaites. Kai man atsibodo aš į juos nupiešiau išsišiepusią fizionomiją ir parašiau prierašą, kažką panašaus, kad aš atidirbu darbą kabinete, o balvonu būti nesirengiu. Aišku viską padariau korektiškai, ir po to su tais tėveliais smagiai bendraudavom, bet...užduotis nuo tada skiriu tik tiems vaikams, kurių tėveliai po individualių pokalbių rugsėjo mėnesį pažada jas atlikti kartu su vaiku.