QUOTE (Mytė @ 2004 09 21, 20:50) |
aš dar dirbu vaikų darželyje aukletoja ir man dar po tavo pasakymo, kad kiekvienam vaikui yra vis kitaip, kilo klausimas, kodėl, darželio logopedė, patikrinusi vaikus ir surašiusi tevams jų sutrikimus, absoliučiai visiems vaikams parašė: komunikacinis sutrikimas - dislalija. Šiaip tai ta logopedė man labai patinka ir aš tikrai nieko prieš ją neturiu, bet tada kodėl nepaminima tiksli diagnozė? O, kaip aš supratau, atseit visiems bendrai - šveplavimas. Man labai keistai pasirodė tas visų vienodas sutrikimas. Bet gal taip čia kas nors turi būti? [/color] |
Minint zodi dislalija gali buti sie diagnoziu variantai:
1. Fonetinis kalbejimo sutrikimas (fonetine artikuliacine dislalija)
<Kuomet sutrikes garsu tarimas, bet fonemine klausa normali>
2. Fonologinis kalbos sutrikimas (fonemine akustine dislalija)
3. Fonologinis kalbos sutrikimas (fonemine artikuliacine dislalija)
Abejais atvejais sutrikes ne tik garsu tarimas, bet ir fonemine klausa. Vaikams sunku isskirti nurodyta garsa tarp kitu garsu, skiemenu. Jie klysta, paprasyti pasakyti, ar tam tikras garsas yra zodyje, ar ne. Pradedant mokytis rasyti atsiranda problemos, nustatant garsu nuosekluma zodyje.
Taciau ir tie garsu sutrikimai gali buti ivairaus pobudzio - netaisyklingas r tarimas (rotacizmas), l tarimas (lambdacizmas), jei taria s iskises liezuvi tarp dantu - tarpdantinis sigmatizmas ir t.t.
Taigi, logopedines diagnozes gali buti labai ilgos, pvz.:
Fonetinis kalbejimo sutrikimas (fonetine artikuliacine dislalija - tarpdantinis sigmatizmas).
Ne visos logopedes tevams raso tokias litanijas, gal nenori gasdinti visokiais
- izmais
QUOTE (carramele @ 2004 09 22, 19:55) |
2. Fonologinis kalbos sutrikimas (fonemine akustine dislalija) 3. Fonologinis kalbos sutrikimas (fonemine artikuliacine dislalija) |
Carramele, kada rašoma akustinė, o kada -artikuliacinė ?(Akustinė -tai kai fonemų neskiria klausa, o ką tada slepia "artikuliacinė"?). Aš iki šiol taip ir neišsiaiškinau platesnės reikšmės -mano darbo specifika kitokia, vaikučiai su dizartrijom beveik 100%. Su dislalijom mažai susiduriu, taigi norėtusi būti tvirtesnei šiuo klausimu
QUOTE (lapukas @ 2004 09 23, 13:37) |
[/QUOTE] Carramele, kada rašoma akustinė, o kada -artikuliacinė ?(Akustinė -tai kai fonemų neskiria klausa, o ką tada slepia "artikuliacinė"?). Aš iki šiol taip ir neišsiaiškinau platesnės reikšmės -mano darbo specifika kitokia, vaikučiai su dizartrijom beveik 100%. Su dislalijom mažai susiduriu, taigi norėtusi būti tvirtesnei šiuo klausimu |
Moksliskai snekant, akustine - kai sutrike akustiniai fonemu vaizdiniai, o artikuliacine - kai artikuliaciniai vaizdiniai netvarkoj
Vienu zodziu, norint istirt, kuri is siu dislaliju, reikia tikrint smulkiaja motorika. Jei ji sutrikus, tai bus artikuliacine, jei ne - tai akustine.
Mano atveju visiems vaikams yra nustatyta ar tai foneminė ar tai fonetinė (neprisimenu) artikuliacinė dislalija. Man tai kaip auklėtojai, būtų įdomiau sužinoti tų vaikų dar tikslesnes diagnozes, būtent, kokio garso yra tas netaisyklingas tarimas, kaip carramele minėjo, man pačiai jau būtų labai įdomu visos tos "litanijos", ir manau, tėvams taip pat ne pro šalį būtų daugiau sužinoti apie savo vaiką . Juk ir tėvai turi rūpintis savo vaiko ugdymu, ne tik svetimi, t.y. pedagogai. Aš už "litanijas".
QUOTE (Mytė @ 2004 09 29, 21:58) |
manau, tėvams taip pat ne pro šalį būtų daugiau sužinoti apie savo vaiką . Juk ir tėvai turi rūpintis savo vaiko ugdymu, ne tik svetimi, t.y. pedagogai. Aš už "litanijas". |
Šaunuolė, Myte, kad daugiau tokių pedagogų...O apie dislalijas gal geriau Caramele pasakys -aš mažai patirties turiu, pas mane sunkesni vaikai.
Ei, aūūū, logopedės, kur prapuolėt? Ar dar liko neužpildytų kalbos kortelių?
Pas mane teisybei, nė viena neužpildyta -bet stengiamės...
Pas mus labai daug diskusijų kelia mikčiojimo klausimas -ar tai logopedo prerogatyva, ar psichologo? Ką jūs manot?
Pas mane teisybei, nė viena neužpildyta -bet stengiamės...
Pas mus labai daug diskusijų kelia mikčiojimo klausimas -ar tai logopedo prerogatyva, ar psichologo? Ką jūs manot?
Labas, lapuk! Nuluzes mano kompas buvo, tai tik dabar galiu vel prisijungt prie jusu visu
Del mikciojimo prerogatyvos man lyg ir aisku, kad turetu ir logopedas, ir psichologas dirbt. Taciau prisipazistu, kad man geriau sekasi dirbt su dislalikais, nei su mikciojanciais. Nors labai nedaug tokiu vaikuciu ir teturejau.
Atrodo, kad prirasyta begales knygu apie mikciojima ir jo salinima, bet kai turi pries save konkretu atveji ir pradedi taikyt viena ar kita metodika, niekad nesi tikras, ar pavyks, ar ne
Del mikciojimo prerogatyvos man lyg ir aisku, kad turetu ir logopedas, ir psichologas dirbt. Taciau prisipazistu, kad man geriau sekasi dirbt su dislalikais, nei su mikciojanciais. Nors labai nedaug tokiu vaikuciu ir teturejau.
Atrodo, kad prirasyta begales knygu apie mikciojima ir jo salinima, bet kai turi pries save konkretu atveji ir pradedi taikyt viena ar kita metodika, niekad nesi tikras, ar pavyks, ar ne
Labutis, mergaites! Visai atsitiktinai radau ta kluba, labai dziaugiuosi . Kazkur rasiau, kad noriu prisijungti, bet taip ir liko. Na, bet dabar viskas . As taip pat prisijungiu prie jusu-dirbu spec. grupeje spec. pedagoge-logopede. Manau, sauniai pabendrausime . Mane asmeniskai labiausiai vargina individualiu programu rasymas...Nu tikrai. O kaip jums ???
QUOTE (rasyte31 @ 2004 10 27, 22:56) |
As taip pat prisijungiu prie jusu-dirbu spec. grupeje spec. pedagoge-logopede. Manau, sauniai pabendrausime . Mane asmeniskai labiausiai vargina individualiu programu rasymas...Nu tikrai. O kaip jums ??? |
Aš dirbu tokį pat darbą, problemos irgi su tom individualiom. Gal greičiau dėl laiko trūkumo ir svarbiausia -dėl nepilno vaiko problemų radimo.Mes dar užvakar su savo kolegėmis pabandėm diskutuoti, kad nežinom, kuriam lygyje vaiko sensoriniai jutimai, girdimoji, regimoji atmintis ir kiti "chrienai" .Pakalbėjom su Ankstyvojo ugdymo tarnybos logopedėmis, tai jos tiria vaiką DISCO metodika, tada aišku, kas labiausiai tam mažiui reikalinga ir mažiausiai išlavėję.Pagal tai ir sudaromos individualios programos. O kaip pas jus?
Bėda ta, kad tą testą apsimokyt labai daug kainuoja, be to ir pats jis -apie 2000 lt.Įpirkti reikia, būtų labai gerai.
Gal būt individualių programų rašymo sunkumas ir yra tik tame, kad nežinome, ką ten rašyti, nes logopedas gi neištirs vaiko intelekto ir kt. dalykų.
QUOTE (lapukas @ 2004 11 01, 00:38) |
Gal būt individualių programų rašymo sunkumas ir yra tik tame, kad nežinome, ką ten rašyti, nes logopedas gi neištirs vaiko intelekto ir kt. dalykų. |
Man tai jau seniai kirba mintis, kad kaip gerai būtų, jei pedagogai, psichologai ir logopedai turėtų daugiau galimybių bendradarbiauti bent jau vaikų ugdymo įstaigose, kad būtų daugiau laiko skirta tirti vaikus, tobulintis (ir kad tobulinimasis būtų apmokamas, pavyzdžiui, kaip tai daro įvairios privačios firmos, laisvai išleidžiančios savo darbuotojus tobulintis net į kitas šalis ir viską apmokančios). Aš kaip pedagogė, taip pat norėčiau prisidėti prie savo ugdytinių kalbos trūkumų šalinimo, bet visiškai neturiu galimybės sužinoti, ką vaikas veikia su logopede, ir ką ypatingo ji galėtų pasiūlyti man su juo dar papildomai veikti. Įsivaizduoju, kad tie keli apsilankymo pas logopedę kartai per savaitę, ne tiek jau daug ir prisideda prie vaiko kalbos lavėjimo kaip galėtų, jei šia linkme dar dirbtų ir pedagogas su psichologu...
Is tikro, tai tas labiausiai ir erzina...Apsikraunu kalnu knygu, bandau susidaryti sioki toki klausimyna, ka koks vaikas pagal amziu turi moketi ir tiriu, o pagal tai bandau susidaryti programa...Bet kiekviena rugseji nervinuosi. O kaip jus darote? O del testinumo as darau taip : aukletojai visuomet pasakau, i ka ji turi atkreipti demesi, parasau, ko mokomes ir pan. Vis sioks toks darbo testinumas.
labutis:) labai prasau jei galite ir turite pasidalinkite su manimi straipsniais apie dvikalbyste, dvikalbius vaikus...labai labai reikia...Aciu