QUOTE(vilnera @ 2019 07 17, 17:03)
Savo apranga, papuošalais, pasirinkimu ji bendrauja su mumis, o jau mūsų pačių pasirinkimas, ar gilintis ir bandyti prognozuoti kažką apie ją iš to, kaip ji save pateikia, ar tiesiog žiūrėti paviršutiniškai ir nesigilinti - asmeninis pasirinkimas
Visiškai teisingai.
Bet pakalbėkime
ne apie rūbus ir jais formuojamą įvaizdį, bet apie tai,
kodėl D.Nausėdienė taip akcentuoja tą savo aprangą. Kokie jos galimi motyvai, ketinimai; ką tai atskleidžia apie jos psichologinį portretą?
Prisiminkime, kad ji yra baigusi siuvinių gamybos technologijos studijas KTU. T.y. rūbai jai gyvenime yra labai svarbūs nuo pat jaunystės, nes ji netgi tokią profesiją pasirinko. Pastebėtina, kad ne dizainerės, ne stilistės, kuri rūpinasi individualiu konkretaus asmens įvaizdžiu ar bendrai aukštąja mada (
haute couture); o technologės, kuriai rūpi bendri principai, serijinė gamyba bei
prêt-à-porter.
M.Trump yra buvusi manekenė, turinti puikų stiliaus jausmą. Ir būtent rūbais ji bando komunikuoti, nes daugiau niekaip nemoka ar nesigauna. D.Nausėdienė irgi inauguracijos įvaizdį ypatingai sureikšmino, nors būtent ji yra sakiusi vyrą giriančias kalbas, ko kitos nėra dariusios, ar net asmeniškai važinėjusi į susitikimus "vietoj vyro", t.y. rūbai nėra vienintelė saviraškos galimybė.
Taigi kodėl? Akivaizdu, kad profesija, bet ar tik tai? Kas dar? Galimi dar du aspektai.
Pirmas papildomas aspektas, kad pirmą sykį Lietuvos politikoje natūraliai susiformavo burbuliukų mada, kas galimai sužavėjo rūbams ypatingą dėmesį skiriančią D.Nausėdienę. Todėl ji norėjo kaip kontrastą burbuliukams išryškinti
savo "šviesos rūbą", taip tikėdamasi tokio pat palaikymo, kaip kad natūraliai gavosi I.Šimonytės atveju.
Antras papildomas aspektas, kad ir pats G.Nausėda, ir D.Nausėdienė nori pabrėžti, kokie estetai jie yra. Šiuo atveju, turiu omeny nuolat akcentuojamą menininkų pasirinkimą, išvardijant jų nuopelnus, pavardes, pasakojant, kad norėta ne vieno, o būtent kelių menininkų bendradarbiavimo, kad kreiptasi būtent į VDA profesores, į būtent jau nusipelniusias moteris. Pasirinkta kostiumų dailininkė, kurianti Kauno dramos teatrui bei esanti VDA Kostiumo dizaino katedros vedėja (o ne šiaip rūbų dizainerė, pagavusi būtent prezidentienės stilių, gebanti rūbais išryškinti privalumus, atskleisti asmenybę, t.y. dėmesį žmogui, o ne rūbui teikianti; kaip kad yra Almos Adamkienės atveju) + grafikė + tekstilininkė + stiklo menininkė. T.y. norėta
super wow efekto. Gavosi šiaip sau. Nes per sureikšminimą, neatkreiptas dėmesys į svarbias detales, kurios ir nulėmė bendrą vaizdą.
Kadangi rūbas ir papuošalas gautas dovanai, tai matomai nuspręsta nuolat atkakliai viešinti mažai žinomus visuomenėje vardus bei dovanas padaryti muziejaus eksponatais. Tai, kad dovanoti daiktai niekuomet netampa Prezidento ar jo žmonos nuosavybe, yra standartinė procedūra. Tačiau pradėti kalbėti apie "istorinį momentą" ir
būtent rūbą rodyti kaip eksponatą, rodo abiejų Nausėdų gana didelį neadekvatumą. Jiems asmeniškai tai tikrai didelis pasikeitimas jų gyvenime, tačiau visai Lietuvai būtent darbai, o ne kalbos ar rūbai, rodys, ar tas pasikeitimas įneš reikšmingai teigiamų pasikeitimų šalies gyvenime, kad norėtųsi lankyti minimus muziejaus eksponatus.
Kol kas prognozuojama, kad Nausėda gali tapti silpniausiu prezidentu. Nes nepatyręs, ne politikas, be paramos, balsavo ne už jį, bet prieš konservatorius ir Šimonytę, susirinko gana silpną komandą, kalbos apie bendradarbiavimą bei gerovės valstybę yra gražu, bet nesimato, kad turėtų svertų tai įgyvendinti realybėje. Paksai irgi galvojo, kad reikia kolonų, nes ketinimai buvo grandioziniai. Gavosi visiškai kitaip. Tikėkimės Nausėdos labiau mokysis ir girdės ne vien pataikūnus, o ir realių tinkamų darbų norinčią visuomenės dalį. Ir savo susireikšminimą apie "istorinį momentą" ar "jaučiuosi, kad Lenkijoje viskas pradėjo tvarkytis" pakeis sunkiu darbu, kurio kol kas nėra.