Įkraunama...
Įkraunama...

Plepalai apie dienos įvykius

vieną nestudentę kaimynas atseit juoda varna išvadino, už tai jinai jį į teismą padavė. Tiek kiek žinau, bylos ji nelaimėjo, pinigų išsireikalaut nepavyko už garbės ir orumo įžeidimą biggrin.gif. Tik procesas žmogui, žinoma, malonus nebuvo...

Aš bandau įsivaizduoti mokytoją/dėstytoją, kuris kalba kaip iš knygos, literatūrine kalba, su minimum intonacijos. Buvo tokių. Ką jie ten kalbėjo - neprisimenu. Bet tuo metu buvo labai neįdomu. Nuobodu. Dėmesį sukoncentruodavo tik koks nors "išskirtinis' pasakymas, aštresnė frazė, juokelis ar bent savais žodžiais aiškinamas dalykas... dar labiau prispaudus mokytojus, ir prigrasius, kad negali būti kalboje jokios hiperbolizacijos, jokių perkeltinių reikšmių, tik dalykinė kalba ir pan... viskas neatsisuks prieš pačius mokinius? Jų išmokimo kokybė nenukris dar labiau? Aš čia tik mąstau garsiai smile.gif

Ir pavadinimas paukštyte manęs asmeniškai nė kiek neįžeistų. Žąsim, višta, gegute - taip, net labai (nes nėra jokio pagrindo mane taip vadinti ir nors tie paukščiai visai nėra koks blogis, apeliuoja į savybes "kvailumas", "bloga motina" - nepelnytai - tai įžeidu). Gulbe, lakštingala, zyle - ne smile.gif. Varna - jeigu balta varna - neįsižeisčiau, juoda irgi ne, jeigu varnų šaudytoja - priklausomai nuo to, kokiomis aplinkybėmis, buvo pagrindo ar ne - jeigu tikrai tuo momentu žiopsočiau pro langą ir nekoncentruočiau dėmesio į pašnekovą - pasakyčiau "atsiprašau"... Kaip ir už paukštytę - pagalvočiau ką tuo norėjo pasakyti ir galbūt tai tiesiog tik nieko neįpareigojantis žmogaus įprotis (šiek tiek ne vietoje, bet... tiek to), o gal jos plepėjo ir už čiulbėjimą buvo švelnia forma pristabdytos. Gal flirtavo - tada, kad nustotų kedenti plunksnas paskaitos metu. Ir jokio įžeidumo... Va ir subjektyvus vertinimas. Vienas įsižeistų, kitas - ne. Bet kad žodžius reikia rinkti tikrai pilnai sutinku. Nes gi nežinai į kokią savo kalbą žmogus išsivers paprastą gražų, mano galva visai nekaltą lietuvišką žodį smile.gif.

Kalbu apie akademine aplinka, o ne kaimynu santykius. :)

Tas epitetas paukstytes buvo pasakytas su panieka. Tikrai neskambejo kaip nekaltas lietuviskas zodis. Ir keista dabar cia apsimetineti, kad cia normalu. Pavadinkit taip darbe kolege arba pardaveja parduotuveje ir paziurekit reakcija, jeigu jums iki siol neaisku, kad sitas zodis skamba ne kaip komplimentas. Ir ne, studentes neplepejo ir neflirtavo. Situacija visai kita buvo.

O jei destytojas paimtu darba, garsiai skaitytu pries visa auditorija ir tyciotusi? Neizeistu? Cia norma? Taip turetu atrodyti mokymo procesas? As tai taip nemanau. Man keista, kad jus teisinate toki destytoju elgesi.

Ir nereikia keikunui mokytojui pries statyti kazkoki nuobodyla. Toks jausmas, kad mokytojas arba keikiasi ir epitetais zarstosi arba yra nuobodus. Buna tarpiniu variantu, visgi.

Jeigu tie mokiniai ir ju tevai del sito mokytojo kreipesi vien del to, kad jis kuolus surase, tai zinoma, kad ju motyvas absurdiskas. Bet jei mokytojas vis del to snekejo tai, kas rasoma ziniasklaidoje, tai ju kreipimasis visgi geras dalykas, nepaisant galimai pasiputelisku priezasciu.

Atsakyti
QUOTE(Iš_Šviesos @ 2017 12 05, 16:55)

</p><p> O jei destytojas paimtu darba, garsiai skaitytu pries visa auditorija ir tyciotusi? 
</p>


VISKAS PRIKLAUSO NUO KONTEKSTO IR SUBJEKTYVAUS VERTINIMO. Tyčiotis arba įsivaizduoti, kad tyčiojasi galima bet kokiomis aplinkybėmis. Žinot kaip iš manęs tyčiodavosi mokykloje - liepdavo 10 kartų garsiai ištarti anglišką WHAT arba THE... O man atrodė, kad viskas dėl to, kad mano negražūs dantys, o mokytojas iškrypusiai liepia žiūrėti kur jis tardamas kiša liežuvį ir komentuodavo, kad aš ne ten jį kišu smile.gif. Bliaudavau po pamokų. Ar buvo dėl ko? Dzin jam buvo tie mano dantys, tai mano pačios kompleksas buvo smile.gif.

Mokykloj skaitydavo ištraukas, tik nesakydavo kieno. Rašinėlius liepdavo patiems skaityti prieš klasę. Dažnai visiems iš eilės, ne tik tiems, kurių įvertinimai geri. Jeigu svaigalų būdavo prirašyta, visi juokdavosi. Kažkaip neatsimenu, kad ką būtų traumavę...
Atsakyti

VISKAS PRIKLAUSO NUO KONTEKSTO IR SUBJEKTYVAUS VERTINIMO. Tyčiotis arba įsivaizduoti, kad tyčiojasi galima bet kokiomis aplinkybėmis. Žinot kaip iš manęs tyčiodavosi mokykloje - liepdavo 10 kartų garsiai ištarti anglišką WHAT arba THE... O man atrodė, kad viskas dėl to, kad mano negražūs dantys, o mokytojas iškrypusiai liepia žiūrėti kur jis tardamas kiša liežuvį ir komentuodavo, kad aš ne ten jį kišu smile.gif. Bliaudavau po pamokų. Ar buvo dėl ko? Dzin jam buvo tie mano dantys, tai mano pačios kompleksas buvo smile.gif.

Mokykloj skaitydavo ištraukas, tik nesakydavo kieno. Rašinėlius liepdavo patiems skaityti prieš klasę. Dažnai visiems iš eilės, ne tik tiems, kurių įvertinimai geri. Jeigu svaigalų būdavo prirašyta, visi juokdavosi. Kažkaip neatsimenu, kad ką būtų traumavę...

Destytoja tikrai tyciodavosi, garsiai skaitydavo darbus su slykscia intonacija, pabrezdavo klaidas, komentuodavo "kokiam debilui reikia buti, kad taip parasyti" ir pan. Kalbu gi apie suaugusius, kurie jau paprastai gali atskirti kur patycios ir kur ju negrazus dantys. :)

Skaitymas skaitymui nelygus. Jus turbut suprantate, kad nekalbu tiesiog apie paprasta darbu skaityma pries klase. Esame ir univere dare tokiu uzduociu. Destytoja viena mano darba visiems rode (pasisiuliau savanoriskai :P) ir komentavo klaidas, bet korektiskai, su tikslu ismokyti, o ne pazeminti. Ir tai buvo didelis skirtumas lyginant su ta slyksciaja. Milziniskas.

As nelabai suprantu, ka jus norite pasakyti savo komentarais. :4u: 

Paminejau atvejus, kur tikrai destytojo elgesys buvo nekorektiskas. Labai stipriai nekorektiskas, nera jokiu abejoniu. O jus atsakinejate, lyg bandydama viska nuneigti ir pateisinti. Nera cia ka teisinti. :) 

Atsakyti
Pritariu IS SVIESOS, manyciau, kad vis delto turi buti darbine etika. Buvo toks rusu filmas "Ключ без права передачи" (Raktas be teises perduoti). Man rodos kad ten gvildenama panasi situacija.
Atsakyti

Pritariu IS SVIESOS, manyciau, kad vis delto turi buti darbine etika. Buvo toks rusu filmas "Ключ без права передачи" (Raktas be teises perduoti). Man rodos kad ten gvildenama panasi situacija.

Nera etikos ir dar greitai nebus. Juo labiau, kad didele dalis visuomeneje nemato tame bedos ir reaguoja is serijos "o mus tai i kampa statydavo". Aha, taip, va butent del to mokytojo komentarai apie lochus yra ok. Nu nes kazka ten kazkur i kampa statydavo. Beviltiska siaip.

Atsakyti

Geriau pasnekekit apie mokytoju, destytojus algas ir kaip dar reikia dziaugtis, kad is vis atsiranda dirbanciu uz tokia ismalda. Ir atsidavusiu savo darbui specialistu ir nuosirdziai dirbanciu dar yra va cia stebuklas, o ne kaip kazkoks mokytojas kazkokia klaida padare/nepadare. Atrodo mokytojai kazkokie isrinkiteji tobulieji, taip, jei koks smurtas ar patycios tai blogai, bet kai zmogus su tokiais paaugliais, vaikais dirba uz grasius, kai keikvienas turtingesniu vaiku sunelis gali pasiusti....sunku siais laikais...

Atsakyti
QUOTE(Iš_Šviesos @ 2017 12 05, 17:26)
1. Destytoja tikrai tyciodavosi, garsiai skaitydavo darbus su slykscia intonacija, pabrezdavo klaidas, komentuodavo "kokiam debilui reikia buti, kad taip parasyti" ir pan.

2. . As nelabai suprantu, ka jus norite pasakyti savo komentarais. 4u.gif  Paminejau atvejus, kur tikrai destytojo elgesys buvo nekorektiskas. Labai stipriai nekorektiskas, nera jokiu abejoniu. O jus atsakinejate, lyg bandydama viska nuneigti ir pateisinti. Nera cia ka teisinti. smile.gif 

3. Kalbu gi apie suaugusius, kurie jau paprastai gali atskirti kur patycios ir kur ju negrazus dantys. smile.gif

1, 2. už debilą viešai jau gal ir į teismą verta duoti ar kaip minimum paskųsti administracijai. Ne tik apie akademinę etiką kalbėti reikia. Ir su tokiais taikstytis tikrai nereikia. Tik (2) aš niekad neteisiu tol, kol nežinau pakankamo konteksto pilnam vaizdui susidaryti ir neišklausius abiejų pusių. Kas jums patyčios, man gal nepatyčios. Kas man buvo pačios baisiausios patyčios - kitiems bendraklasiams buvo apskritai normalu. Jie anglų išmoko mokykloje – aš po 15 metų. Nes po tokių viauksėjimų anglų kalbos nekenčiau liguistai... Aš noriu pabrėžti, kad tai kas su mumis vyksta yra subjektyviai vertinama mūsų pačių. Todėl ir ginčijuosi, kad neteiskim nežinodami aplinkybių... Patikėti internetiniu komentaru kaip kad „dėstytojas tyčiojasi“ be jokių aplinkybių, sutikit, sunkoka. Juo labiau padaryti išvadą “vienas dėstytojas tyčiojasi, tai reiškia, visi jie tokie“... Visokių yra atvejų, aplinkybių, asmenybių ir negali visų pagal tą pačią kurpę apmaut ir nuteisti. To mokytojo atveju – tėvai jį gina, mokiniai gina, peticiją parašė, nori, kad į mokyklą grįžtų. O ne skundžia ar skundžiasi. Jeigu jiems tinka, matyt, jis visgi geras mokytojas. Keistas, bet geras. Kitaip - kam? Kam ta gynyba, sakytų nu valio, tvarka bus pagaliau smile.gif...

3. oi kaip negali smile.gif kad negražūs dantys yra apskritai dėmesio nevertas dalykas, supratau kai man buvo kokių 30+. Iki tol vaidenosi, kad visi kurie pažiūri man į dantis iš manęs juokiasi... Pinigų tokiam reikalui atsirado, kai man buvo 26-27 m. Savų. Nes tėvai nedavė, sakė, kad tai nesvarbu. Vos idiote neišvadinau profesionalios odontologės (tiksliau - mintyse išvadinau), kai ji pasakė, kam jums TOKIUOSE METUOSE bandyti užtaisyti tarpą tarp priekinių dantų, tai privalumas (...). Nuėjau kitur. Sutvarkė viską už didelius pinigus. Ir aš tik po to, po n metų, supratau, kad to daryti nereikėjo ir su anglų kalba tai niekaip nesusiję smile.gif smile.gif smile.gif. Bet kitaip, manau, būčiau nesupratus niekada, ne tik tada, kai „užaugau“ pagal metus iki studentės smile.gif.
Atsakyti

1, 2. už debilą viešai jau gal ir į teismą verta duoti ar kaip minimum paskųsti administracijai. Ne tik apie akademinę etiką kalbėti reikia. Ir su tokiais taikstytis tikrai nereikia. Tik (2) aš niekad neteisiu tol, kol nežinau pakankamo konteksto pilnam vaizdui susidaryti ir neišklausius abiejų pusių. Kas jums patyčios, man gal nepatyčios. Kas man buvo pačios baisiausios patyčios - kitiems bendraklasiams buvo apskritai normalu. Jie anglų išmoko mokykloje – aš po 15 metų. Nes po tokių viauksėjimų anglų kalbos nekenčiau liguistai... Aš noriu pabrėžti, kad tai kas su mumis vyksta yra subjektyviai vertinama mūsų pačių. Todėl ir ginčijuosi, kad neteiskim nežinodami aplinkybių... Patikėti internetiniu komentaru kaip kad „dėstytojas tyčiojasi“ be jokių aplinkybių, sutikit, sunkoka. Juo labiau padaryti išvadą “vienas dėstytojas tyčiojasi, tai reiškia, visi jie tokie“... Visokių yra atvejų, aplinkybių, asmenybių ir negali visų pagal tą pačią kurpę apmaut ir nuteisti. To mokytojo atveju – tėvai jį gina, mokiniai gina, peticiją parašė, nori, kad į mokyklą grįžtų. O ne skundžia ar skundžiasi. Jeigu jiems tinka, matyt, jis visgi geras mokytojas. Keistas, bet geras. Kitaip - kam? Kam ta gynyba, sakytų nu valio, tvarka bus pagaliau smile.gif...

3. oi kaip negali smile.gifkad negražūs dantys yra apskritai dėmesio nevertas dalykas, supratau kai man buvo kokių 30+. Iki tol vaidenosi, kad visi kurie pažiūri man į dantis iš manęs juokiasi... Pinigų tokiam reikalui atsirado, kai man buvo 26-27 m. Savų. Nes tėvai nedavė, sakė, kad tai nesvarbu. Vos idiote neišvadinau profesionalios odontologės (tiksliau - mintyse išvadinau), kai ji pasakė, kam jums TOKIUOSE METUOSE bandyti užtaisyti tarpą tarp priekinių dantų, tai privalumas (...). Nuėjau kitur. Sutvarkė viską už didelius pinigus. Ir aš tik po to, po n metų, supratau, kad to daryti nereikėjo ir su anglų kalba tai niekaip nesusiję smile.gifsmile.gifsmile.gif. Bet kitaip, manau, būčiau nesupratus niekada, ne tik tada, kai „užaugau“ pagal metus iki studentės smile.gif.

Tai neverta niekuo tiketi, ka sakau. Kaip ir man jusu komentarais. :) Taip mastant, bus labai konstruktyvi diskusija.

O kas padare isvada, kad visi destytojai tokie? Nes tikrai ne as. :) Dargi parasiau, kad univere tokiu mazuma.

Viska mes vertiname subjektyviai, bet yra tam tikros normos, kas priimtinas elgesys, o kas - ne. Nenoretumete turbut, kad jus sefas darbe paukstyte vadintu. Tai ir studentes nenori. Nieko cia labai ispudingo, dievazi. Ne ant galvos destytojo prasoma atsistoti.

To mokytojo atveju istorija nera iki galo aiski, bet del to as ir sakiau, kad "jei jis tikrai taip elgesi". Gal paaiskes daugiau detaliu po kiek laiko.

Atsakyti
QUOTE(Iš_Šviesos @ 2017 12 05, 18:04)
1. Viska mes vertiname subjektyviai, bet yra tam tikros normos, kas priimtinas elgesys, o kas - ne. Nenoretumete turbut, kad jus sefas darbe paukstyte vadintu. Tai ir studentes nenori. Nieko cia labai ispudingo, dievazi. Ne ant galvos destytojo prasoma atsistoti.
2. To mokytojo atveju istorija nera iki galo aiski, bet del to as ir sakiau, kad "jei jis tikrai taip elgesi". Gal paaiskes daugiau detaliu po kiek laiko.
</p><p></p>

1. Tai va - aš ir pajaučiau, kad nelabai tikit, kai sakau, kad būdama studente dėl paukštytės neįsižeisčiau. Tikrai. Nei noriu, nei nenoriu, kad mane taip vadintų. Man dzin būtų, jeigu visas kolektyvo moteris pavadintų paukštytėmis, žuvytėmis, gėlytėmis, fėjomis, raganomis ar dar kaip nors. Jeigu vieną kažkurią asmeniškai - pagalvočiau kodėl. Priklausomai nuo konteksto, jeigu tai būtų nukreipta asmeniškai į mane - įsižeisčiau arba ne. Kaip reaguotų kitos - nežinau. Manau, visaip, įvairiai. Tik nevadina. Nes puikiai žino, kad net ištujinta aš susirauksiu ir parodysiu kur riba. Tai iki paukštyčių niekaip neprieinama...
2. drinks_cheers.gif
Atsakyti
QUOTE(rusma @ 2017 12 05, 19:24)
Nes puikiai žino, kad net ištujinta aš susirauksiu ir parodysiu kur riba. Tai iki paukštyčių niekaip neprieinama...


Kiekvienam savo, bet negi Jūs išties nežinote, kad "paukštytėmis" vadinamos laisvo elgesio merginos?
Atsakyti
Yra tam tikri fizikos desniai. Kad kunai ir greiti igyja aplinkos ir temperatura.
Taip ir su mokyklomis atsilikusiose visuomenese. Na kokia gali buti ypatinga mokykla jei valstybe atsilikus. Tiesiog su laiku mokykla turi sunormalet ir taptti eiline kur mokiniai ismoks mustis pistis ir maivytis.
Kad ir ta KTU... Cia vakar diskutavom darbe apie musu parrtnerius kurie teikia programine iranga videoanalitikai.
Paziurejauu ju saita, tai gerai atrodo. Machine Learning, Deep Learning, Applied Mathematics magistrai. Baige Kembridza ir pan.
Na nzn apie UK mano nuomone paskutiniu metu suprastejo. Pakapsciauu giliau, pasirodo tie vyrukai naudoja amerikieciu NVidia kompanijos paruostus chipus ir programinius paketus. Taii yra ir as galiu pabandyti su jais pasivarzyti, atsisiuntes SDK, tai programavimo darbas su biski matematikos ir loginio mastymo. Nes jokio mokslo nerasta, tik praktinis panaudojimas amerikieciu produktu. Tos pacios firmos kuri kuria valdymo sistemas automobiliams be vairuotoju ir pan.

Paziurejau, kas yra KTU. Ten aplamai net tokiu disciplinu ner, kazkoks visiskas gilus kaimas. Britai bent jau kazka bando ruosti.

Tai ko jus norit is tos gimnazijos? Manau ten kaip ir visur LT mokina mazai kam reikalinga lietuviu kalba, o visa kita tik iss inercijos. Pries 20 metu buvo kitaip
Atsakyti

Yra tam tikri fizikos desniai. Kad kunai ir greiti igyja aplinkos ir temperatura.
Taip ir su mokyklomis atsilikusiose visuomenese. Na kokia gali buti ypatinga mokykla jei valstybe atsilikus. Tiesiog su laiku mokykla turi sunormalet ir taptti eiline kur mokiniai ismoks mustis pistis ir maivytis......

ar teisingai supratau, teigi kad svietimas Lietuvoje prasteja ir paprasciausias uzdavinys mokykloms ruosti kvailas aveles ?

Atsakyti