Su Košuba buvo kiek kitaip. Jis tiesiog nespėjo, mirė. Paliko tik paminklo maketą, kurį didinant, aišku, masteliai keitėsi. Jei jis pats būtų liejęs, kalęs, tai, net neabejoju, kad būtų tą mastelį koregavęs. Bet kai jo nebebuvo, padarė pagal pirminį maketą "viens prie vieno" - taip ir išėjo tas Gediminas.
Dėl to, kad dvimačio negalima perkelti į trimatį - na, galima. Ir skulptūros istorijoj tokių pavyzdžių yra. Problema čia, mano nuomone, yra besikeičianti monumentalistikos tradicija: pasaulyje ji įgauna kitas formas, Lietuvoje dar vis tebėra labai realistinė, portretinė (tarkim, diskusijos dėl J. Basanavičiaus paminklo). Jaunesni menininkai norėtų įgyvendinti kitas monumentalistikos formas, bet nėra palaikymo. Juk buvo paskelbtas Vyčio paminklo konkursas: https://www.delfi.lt...-239040:7224618 Buvo visokių to Vyčio variantų - laimėjo realistinis. Pagal jį suprojektuota aikštė. O paskui valstiečiai sumąstė "kūrybos dirbtuves", nes norėjo naujų idėjų. Dabar Karbauskis vėl kalba apie konkursą Vyčiui - bet jis gi jau buvo, 2017 vasarį buvo paskelbti rezultatai. Toks įspūdis, kad sąmoningai kompromituojama idėja, kad tik to paminklo nebūtų. Jokio.