Labas
Gabių vaikų tema ir mane ištraukė. Pasipasakosiu...
Mano vyresnėlis 5 klasėj gavo gabaus vaiko diagnozę. Tikra to žodžio prasme, nes po penktokų adaptacijos periodo mus išsikvietė mokyklos psichologė, gavom siuntimą į Pedagoginę psichologinę tarnybą vertinimui, o iš ten ir įvertinimą ant popieriaus, su IQ ir ne tik rezultatais, rekomendacijomis spartinti ugdymą, šokti per klasę čia pat mokslo metų viduryje, netgi keisti mokyklą į stipresnės pakraipos, kad būtų motyvuojančioje aplinkoje, bla bla bla... Su gabiais vaikais papildomai dirbančių įstaigų tuo metu dar nebuvo, bent jau su reikalinga amžiaus grupe (buvo kažkas pradinukams, berods, Kaune ). Vaikis parašė mokykloj testus iš visų pagrindinių dalykų, kad pedagogai galėtų dar pateikti rekomendacijas spartinti tą ugdymą ar ne. Po visokių diskusijų ir konsultacijų, įvertinus vaiko žinias, emocinę ir socialinę brandą ir t.t. priėmėm sprendimą palikti penktoj klasėj. Žinių kaip ir būtų užtekę, bet nusvėrė kiti dalykai - jis nenorėjo eiti į klasę su nepažįstamais vaikais, skirtis su draugais (o jį pažįstant tai buvo tikrai svarbu), o ir to savarankiškumo ne fontanais tryško. Žo, buvo kompromisas - kad mokytojai su juo dirbs kitaip, nei su klasiokais, su papildomom užduotim (tikrai, pvz. penktoj klasėj jis matematikos ir šeštokų uždavinyną išsprendė), asistavimu mokytojui pamokos metu ir panašiai. Tai va, penktoj klasėj taip ir buvo. Šeštoj dar kažkiek... O paskui - pššš... Niekas nenorėjo / nežinojo, kaip su juo dirbti. Vaikis miegojo miegojo per pamokas, kol motyvacija mokytis visai nugaravo (nes nu pastangų dėti nereikia, tai kam eiti sunkesniu negu lengviausias kelias, nu?). Taip pamažu pamažu turim gabų tinginį, kuris bemiegodamas ir spragų spėjo prisigaudyti kai kur, ir nesivargina daugiau, negu plaukti pasroviui ir gauti tik visai vidutiniškus rezultatus (kas jo absoliučiai nedomina - tai tik pažymiai, tojest skaičiukai kažkur dienyne, formalumų formalumas...). Aš jaučiuosi kalta, kad nesugebu motyvuoti, nesugebėjau ištraukti iš tos mokyklos ir pasyvios aplinkos į produktyvesnę. Mokyklos kaltinti nenoriu - jiems labiau rūpi su perestukinais dorotis, o ne gabiuosius ugdyti. Šiaip jau bendrojo lavinimo mokyklos ir pritaikytos vidutiniokams, o kai išlipi iš standartų, tai jau asmeninis rūpestis. Aš džiaugiuosi, kad maniškis be proto daug skaito, kad domisi technologijų naujienomis, beeeeet... Graužiu save, kad kažko nepadariau, nes nu potencialas tai buvo oho, o dabar tik o. Jei galėčiau grįžti atgal, elgčiausi kitaip.
Išsiliejau.