Įkraunama...
Įkraunama...

Lietuvių nemandagumas

QUOTE(Nastya @ 2016 11 10, 21:38)
Dažni anglai ištikrųjų perdeda. Šneku iš patirties, gyvenau UK 5 metus. Teko ne vieną kartą susidurti tiek darbe, tiek parduotuvėje ar dar kur su tokiais žmonėmis kurie atsiprašynėja iki negalėjimo. Vieną, nu du kartus - ok. Poto pradeda erzint.
Kartą pamenu parduotuvėje žmogus vos prielietė mane su vežimėliu, o jau atsiprašinėjo... tarytum didžiausiu greičiu įsirėžęs būtų. Nueinu į šalį, vaikštau sau prekes toliau žiūrinėju. Netyčia vėl susitikom, o tas vėl kaip ėmė atsiprašynėt  blink.gif Išėjau pasakius, kad viskas ok. Poto, lyg tyčia už manęs dar ir kasoj atsistojo. Vėl praūžė visą galvą savo atsiprašynėjimais.  doh.gif Tokiu atveju, net ir stipriau trinktelėjęs geriau būtų patylėjęs ir susiraukęs nueitų, nei atsiprašinėtų kaip tas.

Jau net nešneku apie anglų dirbtinį "are you okay?" arba "how are you?". Bet prie to pripranti ir kaip koks robotas kaskart atsakai "im good, thanks, what about you?"  unsure.gif


Galbūt tam žmogui kitaip pasirodė, galbūt jis/ji tikrai blogai dėl to jautėsi, galbūt gavo žodį "ok", bet kūno kalba buvo rūsti. Nenoriu spėlioti kas ir kaip, nes nežinau, esmė yra tame kad visada yra priežąstys kodėl žmonės vienaip ar kitaip elgiasi.
Dėl klausimų "are you ok?" ir pan, tai yra kultūrinis įprotis kaip kito žmogaus pripažinimas, nebūtinai turintis tiesioginę su klausimu susijusią reikšmę..


QUOTE(Moonte @ 2016 11 10, 21:51)
O mane glumina pastovus poreikis dergtis is lietuviu, noras prikisti zmogiskas ydas isskirtinai lietuviams. As manau temos pavadinimas daugiau pasako apie pati autoriu, nei apie lietuviu nemandaguma, nes butu zymiai mandagiau, ir ne taip chamiskai atordytu, jei tema butu pavadinta "Zmoniu nemandagumas".


Moonte, diskutuojame konkrečia tema, atsiprašau jei jus tai suglumino. Jei diskutuočiau apie lydekų nekibimą Platelių ežere, temos pavadinimas tai ir parodytų, o ne parašymas apie žuvų nekibimą Lietuvos ežeruose.
Atsakyti
QUOTE(LandL84 @ 2016 11 11, 00:31)
Moonte, diskutuojame konkrečia tema, atsiprašau jei jus tai suglumino. Jei diskutuočiau apie lydekų nekibimą Platelių ežere, temos pavadinimas tai ir parodytų, o ne parašymas apie žuvų nekibimą Lietuvos ežeruose.


As igi i tema, kodel chamai, nemandagus zmones, turi poreiki kurti tokias temas...
Mane isties glumina, kad neva lietuviu nemandagumui, bandoma suteikti masinio reiskinio ivaizdi.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Moonte: 10 lapkričio 2016 - 23:44
QUOTE(LandL84 @ 2016 11 10, 23:31)
Galbūt tam žmogui kitaip pasirodė, galbūt jis/ji tikrai blogai dėl to jautėsi, galbūt gavo žodį "ok", bet kūno kalba buvo rūsti. Nenoriu spėlioti kas ir kaip, nes nežinau, esmė yra tame kad visada yra priežąstys kodėl žmonės vienaip ar kitaip elgiasi.
Dėl klausimų "are you ok?" ir pan, tai yra kultūrinis įprotis kaip kito žmogaus pripažinimas, nebūtinai turintis tiesioginę su klausimu susijusią reikšmę..
Čia šitas žmogus tik kaip vienas pavyzdys. Kaip ir minėjau buvau sutikusį ne vieną tokį. Ir maža kas jam atrodo. Kaip Hmmm... sakė - atsiprašei ir laisvas, o ne sekioji iš paskos ir atsiprašynėji pusę dienos. Jis galimai blogai jautėsi dėl savo poelgio, bet nesupranta, kad jaučia mane jaustis dar blogiau dėl jo atsiprašynėjimo. Ir jokios pagarbos tame nematau.

Žinau dėl tų klausimų, bet mane tai erzino, ypač pirmą laiką. Vaikštai darbe, tą patį žmogų n-tąjį kartą matai, o jis vis "u ok?", poto pripratau.
Atsakyti
QUOTE(Hmmm... @ 2016 11 10, 22:10)
Oj ne, žmogus, kuris keturias dienas kalba apie save tikrai nesirūpina kito žmogaus jausmais. Jis rūpinasi savaisiais. Ir tik jais. Trukdyti su savo nuoskaudomis kitą žmogų kelias dienas iš eilės yra nepagarba kito žmogaus laikui. Ir nieko daugiau.

Tai palaukit. Jei aš užminu kitam ant kojos ir tada vaikštau pusdienį iš paskos atsiprašinėdama - tai yra pagarba? Rimtai? Ir tas kitas žmogus turėtų džiaugtis mano kompanija, o jei nesidžiaugia, tai tada jis "nepagalvoja, ką tai man galėtų reikšti"?? O aš tai neturiu pagalvot, kad galbūt mano kompanija jam nereikalinga ir aš jam trukdau? Nu jau ne. Atsiprašei - ir laisvas. Kitu atveju tai susireikšminimas, kuris su pagarba neturi nieko bendro.


Pirma, nereikia būti velnio advokatais, nei aš nei jūs nežinome kaip ten buvo.

Antra, nesuprantu kodėl mano žodžius reikia taip apsukti ir sukurti perdėtą scenarijų? Aš užmyniau kam ant kojos - atsiprašiau, taškas. Kitas man užmynė - atsiprašė, baigta. Ar suprantate tokį paprastą dalyką - vieno žodžio "atsiprašau" pasakymas ir priėmimas. Viskas. Visa kita diskusija su tuo nesusijusi. Nastya patirtis viena iš retesnių atvejų, toks pat kaip ir mano, atėjus į Maximą gauti "Sakyk, ko nori".
Atsakyti
QUOTE(LandL84 @ 2016 11 10, 23:43)
Pirma, nereikia būti velnio advokatais, nei aš nei jūs nežinome kaip ten buvo.

Antra, nesuprantu kodėl mano žodžius reikia taip apsukti ir sukurti perdėtą scenarijų? Aš užmyniau kam ant kojos - atsiprašiau, taškas. Kitas man užmynė - atsiprašė, baigta. Ar suprantate tokį paprastą dalyką - vieno žodžio "atsiprašau" pasakymas ir priėmimas. Viskas. Visa kita diskusija su tuo nesusijusi. Nastya patirtis viena iš retesnių atvejų, toks pat kaip ir mano, atėjus į Maximą gauti "Sakyk, ko nori".
Šiaip, tiek ten, tiek ir čia Lietuvoje dažniausiai manęs atsiprašo jei kažkas atsitinka, užmina ant kojos, įsitrenkia, nori praeiti ir panašiai. Tiesiog jei čia kartais gali sulaukti atsakymo "žiūrėk kur eini bl", tai ten kartais sulauksi varianto kai tavęs atsiprašynės n kartų. Pagal mane tai abu variantai nieko gero. Gal net "lietuviškąjį" geriau pasirinkčiau, nes neimu į galvą tokių dalykų, neužsiciklinu. O ten realiai durinama galva n-taisiais atsiprašymais.
Atsakyti
QUOTE(Nastya @ 2016 11 11, 00:57)
Gal net "lietuviškąjį" geriau pasirinkčiau, nes neimu į galvą tokių dalykų, neužsiciklinu. O ten realiai durinama galva n-taisiais atsiprašymais.

Būtent. O kai dar kažkas traktuoja, kad - juk atsiprašiau, o kiaulė į mane tokiom akim pažiūrėjo, aš geras ir pūkuotas, o tu - nemandagus - kaip skuduru per akis. Ir tikrai ne geriau pasijauti, o dar blogiau. Yra momentas - kur atsiprašau/prašau - tik formalumas, yra kai jau erzina.

Kas buvo su tuo anglu - galiu pasakyti kas buvo. Prisidėjo prekių, už jas susimokėjo, pirko ne pirmą kartą, aš juo pasitikėjau. Parašė, kad vieną įsidėjo/nusipirko per klaidą ir nori atgauti pinigus, bet viso užsakymo atšaukti nenori. Grąžinau pinigus už tą prekę iš karto, nedėjau tos prekės. Gavo, viskas, ok. Po kokio 1,5 mėn. iškėlė bylą, kad negavo prekės, o man atvarė ilgiausią laišką, kaip aš jį apgavau, apsivogiau, kad jis buvo apie mane geresnės nuomonės ir t.t. ir pan. Man įšaldė didžiulę sumą pinigų, nes sistema tokia - po vieną niekas nesiaiškina, viso užsakymo sumą rezervuoja iš sąskaitos, kol išsiaiškinsi. Knaisiojausi po tuos jo laiškus, paypalo išrašus, kopinau, nusiunčiau, sugaišau daug laiko tam reikalui, pagaliau, gerai, kad turiu gerą atmintį, nuo pirmos minutės žinojau, kaip buvo. Vienu momentu, galvojau, kad tai sukčius ir tiek (nors jaučiau, kad tiesiog pamiršo, nepykau, gailėjau jo). O paskui jau žinote kaip buvo - pasipylė atsiprašymai ir verkšlenimai - koks jis kaltas ir koks nekaltas - jis pamiršo, tik po daug laiko pastebėjo, kad nėra tos prekės ir impulsyviai pasielgė. Man tikrai būtų pakakę to, kad atšauktų bylą ir grąžintų pinigus, nei kad inkštų su atsiprašymais. Kaip jis jautėsi - taip, šlykščiai turėtų jaustis. Kaip ir tas, kuris su kablu užmina ant basos kojos. Bet nuo to, kad jis laksto iš paskos ir seiliojasi, aš tampu ne tik nekaltai nukentėjusia, bet dar įpareigota galvoti KAIP JIS JAUČIASI, ir kaip susivaldyti bei išlikti oria, lyg tai jis, o ne tas, kas nukentėjo yra tikroji auka. Kodėl aš dar turiu spręsti "kaltininko" emocines problemas smile.gif?
Atsakyti
QUOTE(rusma @ 2016 11 11, 05:22)
Būtent. O kai dar kažkas traktuoja, kad - juk atsiprašiau, o kiaulė į mane tokiom akim pažiūrėjo, aš geras ir pūkuotas, o tu - nemandagus - kaip skuduru per akis. Ir tikrai ne geriau pasijauti, o dar blogiau. Yra momentas - kur atsiprašau/prašau - tik formalumas, yra kai jau erzina.

Kas buvo su tuo anglu - galiu pasakyti kas buvo. Prisidėjo prekių, už jas susimokėjo, pirko ne pirmą kartą, aš juo pasitikėjau. Parašė, kad vieną įsidėjo/nusipirko per klaidą ir nori atgauti pinigus, bet viso užsakymo atšaukti nenori. Grąžinau pinigus už tą prekę iš karto, nedėjau tos prekės. Gavo, viskas, ok. Po kokio 1,5 mėn. iškėlė bylą, kad negavo prekės, o man atvarė ilgiausią laišką, kaip aš jį apgavau, apsivogiau, kad jis buvo apie mane geresnės nuomonės ir t.t. ir pan. Man įšaldė didžiulę sumą pinigų, nes sistema tokia - po vieną niekas nesiaiškina, viso užsakymo sumą rezervuoja iš sąskaitos, kol išsiaiškinsi. Knaisiojausi po tuos jo laiškus, paypalo išrašus, kopinau, nusiunčiau, sugaišau daug laiko tam reikalui, pagaliau, gerai, kad turiu gerą atmintį, nuo pirmos minutės žinojau, kaip buvo. Vienu momentu, galvojau, kad tai sukčius ir tiek (nors jaučiau, kad tiesiog pamiršo, nepykau, gailėjau jo). O paskui jau žinote kaip buvo - pasipylė atsiprašymai ir verkšlenimai - koks jis kaltas ir koks nekaltas - jis pamiršo, tik po daug laiko pastebėjo, kad nėra tos prekės ir impulsyviai pasielgė. Man tikrai būtų pakakę to, kad atšauktų bylą ir grąžintų pinigus, nei kad inkštų su atsiprašymais. Kaip jis jautėsi - taip, šlykščiai turėtų jaustis. Kaip ir tas, kuris su kablu užmina ant basos kojos. Bet nuo to, kad jis laksto iš paskos ir seiliojasi, aš tampu ne tik nekaltai nukentėjusia, bet dar įpareigota galvoti KAIP JIS JAUČIASI, ir kaip susivaldyti bei išlikti oria, lyg tai jis, o ne tas, kas nukentėjo yra tikroji auka. Kodėl aš dar turiu spręsti "kaltininko" emocines problemas smile.gif?

Tikriausiai jam labai patikot lady.gif . Nežinojo kaip prieiti rolleyes.gif
Atsakyti
QUOTE(LandL84 @ 2016 11 11, 00:43)
Pirma, nereikia būti velnio advokatais, nei aš nei jūs nežinome kaip ten buvo.

Nastya patirtis viena iš retesnių atvejų, toks pat kaip ir mano, atėjus į Maximą gauti "Sakyk, ko nori".


Nu čia Jūs pradėjot spėlioti, kad galbūt rusma jam "rūpėjo kaip žmogus su jausmais" ir dar netgi nurodėte, kad buvo kažkaip tai išsiaiškinta, kad rusma drįso nepagalvoti "ką tam žmogui tai gali reikšti". Taigi, būtent Jūs pradėjote žaisti šį žaidimą, kuriam pasisukus kita linkme staiga nusprendėt, kad nebereikia, gana rolleyes.gif

Tai visgi išimtinis atvejis tas "lietuvių nemandagumas", ar nuolatinis?
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Hmmm...: 11 lapkričio 2016 - 09:18
QUOTE(rusma @ 2016 11 11, 04:22)
Kas buvo su tuo anglu - galiu pasakyti kas buvo. Prisidėjo prekių, už jas susimokėjo, pirko ne pirmą kartą, aš juo pasitikėjau. Parašė, kad vieną įsidėjo/nusipirko per klaidą ir nori atgauti pinigus, bet viso užsakymo atšaukti nenori. Grąžinau pinigus už tą prekę iš karto, nedėjau tos prekės. Gavo, viskas, ok. Po kokio 1,5 mėn. iškėlė bylą, kad negavo prekės, o man atvarė ilgiausią laišką, kaip aš jį apgavau, apsivogiau, kad jis buvo apie mane geresnės nuomonės ir t.t. ir pan. Man įšaldė didžiulę sumą pinigų, nes sistema tokia - po vieną niekas nesiaiškina, viso užsakymo sumą rezervuoja iš sąskaitos, kol išsiaiškinsi. Knaisiojausi po tuos jo laiškus, paypalo išrašus, kopinau, nusiunčiau, sugaišau daug laiko tam reikalui, pagaliau, gerai, kad turiu gerą atmintį, nuo pirmos minutės žinojau, kaip buvo. Vienu momentu, galvojau, kad tai sukčius ir tiek (nors jaučiau, kad tiesiog pamiršo, nepykau, gailėjau jo). O paskui jau žinote kaip buvo - pasipylė atsiprašymai ir verkšlenimai - koks jis kaltas ir koks nekaltas - jis pamiršo, tik po daug laiko pastebėjo, kad nėra tos prekės ir impulsyviai pasielgė. Man tikrai būtų pakakę to, kad atšauktų bylą ir grąžintų pinigus, nei kad inkštų su atsiprašymais. Kaip jis jautėsi - taip, šlykščiai turėtų jaustis. Kaip ir tas, kuris su kablu užmina ant basos kojos. Bet nuo to, kad jis laksto iš paskos ir seiliojasi, aš tampu ne tik nekaltai nukentėjusia, bet dar įpareigota galvoti KAIP JIS JAUČIASI, ir kaip susivaldyti bei išlikti oria, lyg tai jis, o ne tas, kas nukentėjo yra tikroji auka. Kodėl aš dar turiu spręsti "kaltininko" emocines problemas smile.gif?

Oi vaikeli... čia jau gali būti žmogus, puikiai išmanantis psichologinius žaidimėlius. Kažin ar čia tik toks sutapimas unsure.gif
Atsakyti
QUOTE(Maja Di @ 2016 11 11, 09:33)
Tikriausiai jam labai patikot lady.gif . Nežinojo kaip prieiti rolleyes.gif

tikrai ne. Aš jau neblogai įgijau patirties bendraujant su visokių tautybių žmonėmis. Tiesiog yra tam tikras tautos atstovų braižas - dažnas pirkėjas ispanas paliks puslapį seilių ir beletristikos apie ką nors prie sąskaitos faktūros. Pirkėjas vokietis bus ne daugiau kalbus nei būtina, o jeigu nebūtina - nekalbės visai (galbūt nemoka angliškai ir gerbia mano teisę nemokėti vokiškai, o galbūt jis tikrai nekalba be reikalo). Pirkėjas lenkas parašys lenkiškai. Kai atsiprašysiu, kad nekalbu lenkiškai ir atsakysiu angliškai, toliau vėl atrašys lenkiškai ir nė kiek dėl to nesijaudins. Pirkėjas anglas gana dažnai iš pradžių paklaus kokios nors nesąmonės - tik po kiek laiko supratau, kad taip tikrina ar moki kalbėti ir ar problemos atveju susikalbės. Tai va šiuo atveju - merginos manau teisios - atsiprašinės tam, kad nuramintų save arba todėl, kad jie labai mandagūs ir galbūt aš nežinojau kokios auksinės frazės kurią reikėtų pasakyti, kad nustotų.
Atsakyti
QUOTE(LandL84 @ 2016 11 07, 16:09)
Labai pikta man ir net nežinau kaip reaguoti.


Autore, mano močiutė man vaikystėje kaldavo į galvą, kad tikrasis mandagumas yra ne tas, kad svečiuose valgydama sriubą staltiesės neaplaistai, o kad nepastebi, kai tai padaro kiti.
Atsakyti
QUOTE(Ašaka @ 2016 11 11, 11:19)
Autore, mano močiutė man vaikystėje kaldavo į galvą, kad tikrasis mandagumas yra ne tas, kad svečiuose valgydama sriubą staltiesės neaplaistai, o kad nepastebi, kai tai padaro kiti.

Oi kaip taikliai 4u.gif , kokia močiūtė wub.gif . Reikia užsirašyti į užrašus, kad nepamirščiau vaikui patarti ax.gif
Atsakyti