Įkraunama...
Įkraunama...

A, A+, A++, Pasyvus namas - 41

QUOTE(norcis @ 2016 11 05, 01:49)
O nauda iš tų kambarių termostatų realiai yra kokia? Kiek pamenu honda15i turėjo, bet po to atjungė, ar ne?

Nauda labai paprasta: jei patalpoje pasiekta norima temperatūra, termostatas (teisingiau jo valdoma elektros pavara) uždaro kilpą (užsuka grįžtamo vandens kontūrą). Tokiu atveju šilumos siurbliui reikia šildyti mažesnį kiekį vandens, jis tą darbą padaro greičiau ir prisuka mažiau elektros. Tokiu būdu neperkaitinama patalpa (komfortas) ir taupomi pinigai (ekonominė nauda).

Visa problema, kad mano šilumos siurblys neatsižvelgia į termostatų temperatūrą. Kada šildyti namą, jis žiūri tik pagal grindų grįžtamo vandens ir lauko temperatūrą. Jei siurblys dar galėtų atsižvelgti ir į termostatus, būtų tobula sistema. Tokią sistemą mano siurbliui siūlo "Alpha Home". Tik jos kaina labai didelė - mano atveju būtų apie 1500 eurų be nuolaidų.

Kadangi šilumos siurblys neatsižvelgia į termostatų rodomas temperatūras, tai jis pradeda taktuoti. Šitas procesas (taktavimas) atrodo štai taip: iš visų 7 mano termostatų tik 3 rodo, kad reikia šildyti namą. Visuose grindyse yra apie 140 l vandens (juos valdo 7 termostatai). Jei tik 3 termostatai rodo, kad reikia šildyti namą, tai išeina, kad reikės šildyti apie 40 l vandens (tiksliai nežinau). Siurblys įsijungia ir tuos 40 l paruošia per 25-30 min., kuomet visą vandens kiekį šildytų maždaug 2 val. Per 30 min. pašildęs 40 l vandens iki reikiamos temperatūros, siurblys išsijungia. Tas 40 l greitai atvėsta ir siurblys vėl turi jungtis. Vakar mačiau, kad atvėso per 1:30 val. Žodžiu, išeina taip: 30 min. dirba ir 1:30 val. ilsisi.

Nesunku paskaičiuoti, kad dirbdamas tokiu režimu šilumos siurblys per parą įsijungs apie 12 kartų (realiai gal būtų mažiau - kokie 8 kartai). O kuo dažniau išsijungia ir įsijungia siurblys, tuo greičiau susidėvės jo kompresorius. Jei termostatų nebūtų, tai šiuo metu siurblys per parą jungtųsi 2-3 kartus. Kuo mažiau junginėsis siurblys, tuo ilgiau tarnaus ir nereikės keisti brangiai kainuojančio kompresoriaus.

"Tenko" sakė, kad vieno įsijungimo metu siurblys turi išdirbti bent 30 minučių, kad nebūtų gadinamas kompresorius. Taigi kaip ir viskas gerai. Bent kol kas. Kita vertus mačiau, kad kartą siurblys įsijunginėjo vos 5-8 min. Tuo metu sunaudoja kokį 0,11 kWh elektros ir pagamina apie 1,6 kWh šilumos. COP išeina apie 15, bet toks siurblio junginėjimasis tuomet vyko kas 30 min. Tuo metu šilumos siurblys dirbo vos viena ar kelios labai trumpoms kilpoms. O tokiu atveju galima greitai supjauti kompresorių, nors elektros taupymas tikrai būtų. Klausimas ar sutaupyti pinigai atpirktų sugadinto kompresoriaus keitimą? Manyčiau, kad ne. Bet jei leisčiau siurbliui taktuoti, tai įtariu, kad visas šildymo sezonas išeitų dar pigesnis nei pernai. O gal ir klystu.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo cibulis: 05 lapkričio 2016 - 13:45
QUOTE(Orginalus @ 2016 11 05, 09:03)
Bent jau pas mane patys paprasviausi wavin termostatai turi kalibravimo funkcija, gali nustatyti + -  0.1c i kiekviena puse, pasidomek, gal taviskiai irgi sia funkcija turi.

Šį klausimą jau prieš savaitę uždaviau firmai, per kurią pirkau termostatus. Jie turi susisiekti su gamintojais ir pateiks atsakymą. Kol kas vis dar laukiu informacijos. Tikrai norėčiau, kad termostatai rodytų ne 1,5, o bent jau 0,5 laipsnio tikslumu.
Papildyta:
QUOTE(Noriukas5 @ 2016 11 05, 11:00)
Istraukia 21C, paduoda 17.3 C.

Abiejų sąlygos labai panašios: rekuperuoja apie 170 kubų oro, viduje +21 laipsnis. Tik maniškis esant tokioms sąlygoms grąžina 18,5 (18 jis rodė labai trumpai - vos kelias minutes), o taviškis 17,3 laipsnių temperatūrą. Maniškis esant toms pačioms sąlygoms atgauna maždaug 1 laipsniu aukštesnę temperatūrą.

Dar būtų įdomu palyginti, kiek tuo metu mūsų rekuperatoriai naudoja elektros. Maniškis rodė, kad vartoja apie 22 W, tiekiamo oro pašildytuvas dar nebuvo įsijungęs nei karto. Tuoj (lapkričio 11 d.) bus mėnesis laiko kaip veikia rekuperatorius. Vakar jis rodė, kad yra prisukta vos 7 kWh elektros. Šią naktį lyg ir iki -4 turėjo būti, važiuosiu pažiūrėti, kokie reikalai po nakties.
Papildyta:
QUOTE(bruonius @ 2016 11 05, 10:04)
Koks skirtumas ka rodo tavo termostatai, esme yra prie kokios kambariu temperaturos tau patogu gyventi. Man svetaineje reikia +23 pagal mano termometra, bet dar nereiskia, kad ten is tikruju yra 23, gal 25, o gal 21. Bet man nereikia nei 21, nei 25, man patogiausia 23. Antrame aukste maximum +19, kitaip pradeda dziuti akys, burna ir nosis ir siaip per karsta miegoti, bet tai tikrai nereiskia, kad antrame aukste tikrai ir yra +19, gal +18,21 ar +20,75, bet esmes tai nekeicia, as nustaciau termostatus iki +19 ir tiek, ir niekam neidomu, kiek yra tu laipsniu is tikruju, svarbu, kad yra patogu gyventi.
Termostatai ne taupymui, o komfortui, kad nebutu nei per karsta, nei per salta. Namas isvis nera skirtas taupymui, o gyvenimo patogumui.

Didelis skirtumas, ką rodo termostatai. Pirma, gyvendamas name pasikliausiu termostatų parodymais, nes kitų termometrų po visą namą nežadu statyti. Antra, man vakar name buvo šiek tiek per šilta, todėl jautėsi, kad yra daugiau nei rodo termostatai. Be to visą šią žiemą name aš noriu palaikyti apie +20, todėl vadovavausi termostatais. Pasirodo, kad jie rodo iki 1,5 laipsnio žemesnę temperatūrą nei yra iš tiesų. Būčiau asilas, jei negyvenamame name visą žiemą laikyčiau +21/+22.

Bent jau bute man asmeniškai labiau patinka apie +21/+22 laipsniai. Tau +23 reikia, nes namas kiauras. Jei namas būtų sandarus, pakaktų žemesnių temperatūrų pasiekti norimą komfortą. Man dar įdomu kaip tu sugebi antrame aukšte palaikyti +19, o pirmame +23? Nebent tik darinėdamas langus. Tai koks čia komfortas, jei turi rekuperatorių?
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo cibulis: 05 lapkričio 2016 - 13:47
QUOTE(cibulis @ 2016 11 05, 15:03)

Bent jau bute man asmeniškai labiau patinka apie +21/+22 laipsniai. Tau +23 reikia, nes namas kiauras. Jei namas būtų sandarus, pakaktų žemesnių temperatūrų pasiekti norimą komfortą. Man dar įdomu kaip tu sugebi antrame aukšte palaikyti +19, o pirmame +23? Nebent tik darinėdamas langus. Tai koks čia komfortas, jei turi rekuperatorių?

Tu teisus, namas pakankamai kiauras, nes temperatura nesildant, kai nera vejo krenta po 1 laipsni per para ir po 2 laipsnius per para, kai pucia stiprus vejas. Kazkur ispucia, greiciausiai pro nesandarias langu varcias. Dabar pirman aukste 21, bet man geriau kai 23, bet cia subjektyvu.
Antram aukste palaikyti 19 laipsniu yra paprasta, uzstatai termostata 19 laipsniu ir tiek, daugiau neprisildo, nes pasiekus 19 laipsniu, termostatai isjungia konturus, o rekuperatorius sekmingai toliau vedina. Kai ijungsi savo rekuperatoriu normaliam rezimui, irgi greitai numus temperatura antrame aukste, nereiks langu darineti.
Atsakyti
Jai namas neatvesta ne 1C per para klausimas ka tie termostatai reguliuoja tuomet? smile.gif I koks skirtumas ka jie ten reguliuoja jai siurblys visvien dirba kaip nori..

Mano kuklia nuomone siurblys nezinantis vidaus temperaturos tai kazkoks praliotas..
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo ble: 06 lapkričio 2016 - 11:09
Minėjau, jog skirtumas tarp termostatų ir kalibruoto termometro siekia net iki 1,7 laipsnio. Šiandieną atidžiau perskaičiau Danfosso instrukciją ir pasinaudojau "Reset" funkcija (apačioje 3 psl. Factory reset). Kaip liaudis išmintis sako - kaip ranka nuėmė. Skirtumo beveik nebuvo arba jis siekė tik apie 0,5 laipsnio.

Palaukiau apie 10 minučių, nes galbūt išjungtas termostatas, jį vėl įjungus, nespėjo teisingai užfiksuoti temperatūros. Bet skirtumas vis tiek siekė tik 0,5-0,7 laipsnio, bet ne 1,5-1,7 laipsnio kaip buvo iki tol. Tada antrą kartą išjungiau termostatus ir išjungtus palikau apie 10-15 min. Tada vėl atlikau "Factory Reset", bet šį kartą stebuklas neįvyko. Termostatai rodė tą patį skirtumą.

Kuomet mano kalibruotas termometras rodys 20,2, tuomet bus pasiekta lygiai +20 laipsnių patalpų temperatūra. Pakeičiau termostatų nustatymus, todėl šilumos siurblys pučia į ūsą (šituos ir daugiau duomenų matau prisijungęs prie siurblio internetu).
Papildyta:
QUOTE(*** @ 2016 11 06, 12:08)
Jai namas neatvesta ne 1C per para klausimas ka tie termostatai reguliuoja tuomet? smile.gif I koks skirtumas ka jie ten reguliuoja jai siurblys visvien dirba kaip nori..

Mano kuklia nuomone siurblys nezinantis vidaus temperaturos tai kazkoks praliotas..

Taip nori, kad man nepasisektų, bet tau neišdegs. Viskas veiks. Tik reikia sureguliuoti nustatymus. Netgi dabar viskas puikiai veikia. Aš tik aiškinuosi kaip apsaugoti siurblį nuo taktavimo, t.y. kaip pataupyti kompresoriaus resursus.

Tavo dujinis katiliukas taip pat taktuoja tik tu nežinai, nes neturi tokios detalios informacijos. Paklausk protingesnių, jei name turi termostatus, tai jie tau paaiškins, kad tie termostatai pjauna ir tavo dujinį katiliuką tik to tu kol kas nežinai. O gal katilas viską rodo tik nežinai, kur pažiūrėti? Nebent turi akumuliacinę talpą.
Papildyta:
QUOTE(bruonius @ 2016 11 05, 15:37)
Kai ijungsi savo rekuperatoriu normaliam rezimui, irgi greitai numus temperatura antrame aukste, nereiks langu darineti.

Buvau rekuperatorių įjungęs visą parą antru režimu (170 kubų) ir nieko nenumušė. Tai kainavo tik vieną papildomą šilumos siurblio įsijungimą.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo cibulis: 06 lapkričio 2016 - 20:36
QUOTE(cibulis @ 2016 11 06, 21:41)

Buvau rekuperatorių įjungęs visą parą antru režimu (170 kubų) ir nieko nenumušė. Tai kainavo tik vieną papildomą šilumos siurblio įsijungimą.

Jei uzsatatei termostatus ant +20 ir ijungei rekuperatoriu normaliu rezimu, tai tiek, kiek ispute rekupas, tiek prisilde siurblys. Butum uztates 19, butu atausines iki 19 ir termostatas butu laikes 19.
Atsakyti
Pas mane yra tik vienas duju katilo termostatas 1a hole kur jo neitakoja saule ar kasnors. Jai yra daugiau kaip 22c jis isvis nejungia nei cirkuliacinio nei sildo grindu. Vienu zodziu jai pakuriu zidini ar pasildo saule turiu vesias grindis minimum ateinancia para..

Konturus susireguliavau su kazkuo panasiu i
www.ebay.com/itm/Handheld-Digital-LCD-Temperature-Thermometer-Laser-Non-Contact-IR-Infrared-UIR-/161955166385

1a turiu 22 arba daugiau, 2a 21 arba daugiau. Mano seimynai maziau kaip 21c yra nepriimtina. Zidinys seip sukelia sioki toki diskomforta del vesesniu grindu, o ir seip neapsimoketu man finansiskai sunaudot maziau kaip 500m3 per metus.

QUOTE(cibulis @ 2016 11 06, 21:41)
Taip nori, kad man nepasisektų, bet tau neišdegs. Viskas veiks. Tik reikia sureguliuoti nustatymus. Netgi dabar viskas puikiai veikia. Aš tik aiškinuosi kaip apsaugoti siurblį nuo taktavimo, t.y. kaip pataupyti kompresoriaus resursus.

Tavo dujinis katiliukas taip pat taktuoja tik tu nežinai, nes neturi tokios detalios informacijos. Paklausk protingesnių, jei name turi termostatus, tai jie tau paaiškins, kad tie termostatai pjauna ir tavo dujinį katiliuką tik to tu kol kas nežinai. O gal katilas viską rodo tik nežinai, kur pažiūrėti? Nebent turi akumuliacinę talpą.

Atsakyti
QUOTE(*** @ 2016 11 07, 08:32)
Pas mane yra tik vienas duju katilo termostatas 1a hole kur jo neitakoja saule ar kasnors. Jai yra daugiau kaip 22c jis isvis nejungia nei cirkuliacinio nei sildo grindu. Vienu zodziu jai pakuriu zidini ar pasildo saule turiu vesias grindis minimum ateinancia para..

Konturus susireguliavau su kazkuo panasiu i
www.ebay.com/itm/Handheld-Digital-LCD-Temperature-Thermometer-Laser-Non-Contact-IR-Infrared-UIR-/161955166385

1a turiu 22 arba daugiau, 2a 21 arba daugiau. Mano seimynai maziau kaip 21c yra nepriimtina. Zidinys seip sukelia sioki toki diskomforta del vesesniu grindu, o ir seip neapsimoketu man finansiskai sunaudot maziau kaip 500m3 per metus.



galima butu placiau apie konturu reguliavima su http://www.ebay.com/...R-/161955166385
nes as is akies bandziau pareguliuot, tai nezinau, ar gerai smile.gif
Atsakyti
turiu as toki daikta, bet kaip konturus reguliuot?
pasimatuoju grindu T, atsireguliuoju kolektoriu pagal norima T ir viskas.

QUOTE(AsAntonio @ 2016 11 07, 14:42)
galima butu placiau apie konturu reguliavima su http://www.ebay.com/...R-/161955166385
nes as is akies bandziau pareguliuot, tai nezinau, ar gerai smile.gif

Atsakyti
Butent. Logiskiausiai butu jog katilas arba ss isvis isijungtu jai visu termostatu komforto zona pasiekta. O jai visgi SS nesupranta kad yra silta tai visu kilpu gal net negalima uzdaryti, tokiu atveju voniose reiktu laikyt kazkokia nepasiekiama temp uzstatyta..

QUOTE(arkava @ 2016 11 07, 17:01)
turiu as toki daikta, bet kaip konturus reguliuot?
pasimatuoju grindu T, atsireguliuoju kolektoriu pagal norima T ir viskas.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo ble: 07 lapkričio 2016 - 17:20
QUOTE(*** @ 2016 11 07, 08:32)
Konturus susireguliavau su kazkuo panasiu i
www.ebay.com/itm/Handheld-Digital-LCD-Temperature-Thermometer-Laser-Non-Contact-IR-Infrared-UIR-/161955166385



Ar nebuvo taip, kad ilgiau pašaudžius į tuos pačius objektus, su šiuo termometru, jų temperatūra rodoma ekrane pradeda intensyviai kilti?

Man užkliuvo tas dalykas, todėl išjungiau lazerinį taikiklį, ekrano pašvietimą, kad mažiau kas iškraipytų daviklio fiksuojamą temperatūrą ir tikrai, temperatūra kyla mažiau.

Žaisliukas vienu žodžiu, klausimas ar šiuo žaisliuku galima ką tiksliau išmatuoti?
Atsakyti
Štai kaip vyksta Danfoss GreenCon termostatų kalibravimas. Visų termostatų nustatymus jau pakeičiau. Dabar reikės tik kiekvieną termostatą patikrinti su kalibruotu termometru. Paliksiu termometrą kuriam laikui prie kiekvieno termostato ir sužinosiu kaip reikia pakeisti nustatymus (jei esami nustatymai bus neteisingi). Šiek tiek užtruks, bet paklaida bus tik iki 0,5, o ne 1,5-2,0 laipsnio kaip buvo iki šiol.

Beje, jei mano kalibruotas termometras rodo +20,2 laipsnius, tai patalpoje yra lygiai +20 laipsnių. Taip rašoma kalibravimo liudijime. Termostatas rodo +18,5. Vadinasi jo rodomą temperatūrą reikia padidinti 1,5 laipsnio. Tą šį vakarą ir padariau. Dabar tik reikės visus termostatus patikrinti kalibruotu termometru.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo cibulis: 07 lapkričio 2016 - 20:21