Siūlau naują testą Cibuliui ir Mintui.
Paleist abu įrenginius vienodu srautu. Mintas nurodo kokiu, Cibulis rankiniu būdu jį užduoda Vidaus temperatūra taip reikėtų suvienodinti ;) Visi kiti parametrai turi būti gamykliniai, kad Amalva nemuštų šilumoražos rekordų ;) Ar tiekiamo oro temperatūra suvienodinti ar ne nuspręskit patys.
Patestuojat para ir duodat energijos rezultatus ir temperatūras.
Po poros savaičių pasidalinsiu Zhender Q450 rezultatais, jei spėsiu pasileist
QUOTE(Vytas_ @ 2018 03 02, 20:29)
Siūlau naują testą Cibuliui ir Mintui.
Paleist abu įrenginius vienodu srautu. Mintas nurodo kokiu, Cibulis rankiniu būdu jį užduoda Vidaus temperatūra taip reikėtų suvienodinti ;) Visi kiti parametrai turi būti gamykliniai, kad Amalva nemuštų šilumoražos rekordų ;) Ar tiekiamo oro temperatūra suvienodinti ar ne nuspręskit patys.
Patestuojat para ir duodat energijos rezultatus ir temperatūras.
Po poros savaičių pasidalinsiu Zhender Q450 rezultatais, jei spėsiu pasileist
Paleist abu įrenginius vienodu srautu. Mintas nurodo kokiu, Cibulis rankiniu būdu jį užduoda Vidaus temperatūra taip reikėtų suvienodinti ;) Visi kiti parametrai turi būti gamykliniai, kad Amalva nemuštų šilumoražos rekordų ;) Ar tiekiamo oro temperatūra suvienodinti ar ne nuspręskit patys.
Patestuojat para ir duodat energijos rezultatus ir temperatūras.
Po poros savaičių pasidalinsiu Zhender Q450 rezultatais, jei spėsiu pasileist
Ok, prie kokių kitų sąlygų? Kiek patikimas bus šitas palyginimas ir ką nuspręsit, jei matavimo parą lauke bus -20C? O jei 0C? Pirmu atveju statyčiau pinigus už Minto, antru - Cibulio įrenginį. Ai, dar reiktų išmatuoti abiems atvejais ortakių pasipriešinimo charakteristikas beigi įvesti pataisas pagal šiuos duomenis (jei jau norime įrenginius palyginti).
QUOTE(Verteris @ 2018 03 02, 20:45)
Ok, prie kokių kitų sąlygų? Kiek patikimas bus šitas palyginimas ir ką nuspręsit, jei matavimo parą lauke bus -20C? O jei 0C? Pirmu atveju statyčiau pinigus už Minto, antru - Cibulio įrenginį. Ai, dar reiktų išmatuoti abiems atvejais ortakių pasipriešinimo charakteristikas beigi įvesti pataisas pagal šiuos duomenis (jei jau norime įrenginius palyginti).
Jie srautus išsimatavo prie esamų nustatymų. Cibulio sistema teoriškai turi turėti didesnį pasipriešinimą.
QUOTE(mintas @ 2018 03 02, 18:00)
Cibulio Rekupas prisuko 8.5 per mėnesį, Adwoco apie 10, skirtumas apie 1,5 per žiemos mėnesį, vasaros mėnesiais įtariu dar mažesnis skirtumas bus, bet saičiavimams primeskim, kad tas pats.
Vaiko krepšinyje su vienu tėvu apie namus kalbėjom (šalia sklypą nusipirko). Jis turi Renovent 300 modelį (dabar gyvena name, statys naują). Sako šiuo metu išjungęs. Klausiu kodėl? Sako kažkurią žiemą per mėnesį 1000 kWh prisuko. Sakau nesąmonė. Na, ne 1000, gal 500-600 kWh. Gerai nepamena, bet daug. Varinėjo apie 200 kubų, tenas buvo įjungtas. Gal ir mažiau elektros prisuko, bet jei laiko išjungtą, tai daug apie modelį pasako. Galėtų ir advokatas duomenis už vasarį paskelbti.
Papildyta:
QUOTE(mintas @ 2018 03 02, 18:44)
Namas negyvenamas, oro srautai negyvanami.
Prasidėjo. Tamsta jau visai ne į tą temą pataikėt.
Prasidėjo. Tamsta jau visai ne į tą temą pataikėt.
Aš kalbu apie tą patį mėnesį tų pačių metų. Oro kiekiai gal ir skiriasi. Pateikiu, tai, ką turiu. Nesišaipau dėl B klasės, nes žinau, kad rimtesnis namas. Skaityk kitą žinutės dalį. Aš apie komfortą. Kiek jis kainuoja?
Papildyta:
QUOTE(Verteris @ 2018 03 02, 18:40)
Šiuo metu tik renkuosi ką imti. Deja, turiu jus nuliūdinti, man reikalavimų eilėje pirmas yra ne pasirinkti patį pačiausią agregatą rinkoje, o gartraukio pajungimo prie rekuperatoriaus galimybė (iš visų gartraukio problemos 'nuodų' nusprendžiau eiti šiuo keliu). Taip kad modelių pasirinkimas žiauriai susiaurėja.
O dėl faktų - šiaip jau overall visas šitas fleimas vyksta dėl daugių daugiausia 50EUR ventiliacijos išlaidų skirtumo per visą sezoną. Nematau prasmės dėl tiek gaišti laiko įtikinėjant kažką dėl mano pasirinkimo teisingumo ar klaidingumo.
O dėl faktų - šiaip jau overall visas šitas fleimas vyksta dėl daugių daugiausia 50EUR ventiliacijos išlaidų skirtumo per visą sezoną. Nematau prasmės dėl tiek gaišti laiko įtikinėjant kažką dėl mano pasirinkimo teisingumo ar klaidingumo.
Vadinasi tik rotoriukas. Prie plokštelinio gartraukio nepajungsi. Šiaip galima ir modelį įvardinti, o ne užuominom kalbėti.
Joks čia ne fleimas. Daug naudingų dalykų sužinojom. Aišku buvo ir nukrypimų, bet kitiems malonu prie kavos ryta paskaityti. Esmė gi ne tik pinigai, bet ir komfortas.
Be to kodėl niekas nevertina, kad joks rekūpas 100 proc. šilumos negrąžina, neišsaugo ir dalį jos turi kompenauoti šilumos šaltinis. Todėl tikrai ne 50 eurų klausimas. Šiek tiek daugiau.
Mano 2016/2017 metų šildymas 123 euro, rekūpas 30 eurų, namo vėsinimas, jei gerai pamenu 8 eurai. Viso per metus apie 160 eurų. Žiemą name +20, vasarą ne daugiau +23. Štai kas yra komofortas.
Papildyta:
QUOTE(Vytas_ @ 2018 03 02, 20:29)
Siūlau naują testą Cibuliui ir Mintui.
Paleist abu įrenginius vienodu srautu. Mintas nurodo kokiu, Cibulis rankiniu būdu jį užduoda Vidaus temperatūra taip reikėtų suvienodinti ;) Visi kiti parametrai turi būti gamykliniai, kad Amalva nemuštų šilumoražos rekordų ;) Ar tiekiamo oro temperatūra suvienodinti ar ne nuspręskit patys.
Patestuojat para ir duodat energijos rezultatus ir temperatūras.
Po poros savaičių pasidalinsiu Zhender Q450 rezultatais, jei spėsiu pasileist
Paleist abu įrenginius vienodu srautu. Mintas nurodo kokiu, Cibulis rankiniu būdu jį užduoda Vidaus temperatūra taip reikėtų suvienodinti ;) Visi kiti parametrai turi būti gamykliniai, kad Amalva nemuštų šilumoražos rekordų ;) Ar tiekiamo oro temperatūra suvienodinti ar ne nuspręskit patys.
Patestuojat para ir duodat energijos rezultatus ir temperatūras.
Po poros savaičių pasidalinsiu Zhender Q450 rezultatais, jei spėsiu pasileist
Nežaisiu. Dabar turėčiau įkalti geotermą galingiau, kad pasiekčiau +22 ar +23 laipsnius name. Šiuo metu rekūpas rodo, kad iš namo ištraukia 20,6 laipsnius. Kam pinigus sukti, man ir taip aišku. Teisingai Verteris sako: prie didesnio minuso Minto per parą prisuks mažiau elektros, prie pliuso ar -6 ir mažiau, mano. Reikia vertinti metinius duomenis.
Aš jau savo išbandžiau, paskelbiau, prirodžiau. Tegul kiti dabar skelbia. Tavo Zehnderis entalpinis?
QUOTE(cibulis @ 2018 03 02, 21:34)
Vadinasi tik rotoriukas. Prie plokštelinio gartraukio nepajungsi. Šiaip galima ir modelį įvardinti, o ne užuominom kalbėti.
Joks čia ne fleimas. Daug naudingų dalykų sužinojom. Aišku buvo ir nukrypimų, bet kitiems malonu prie kavos ryta paskaityti. Esmė gi ne tik pinigai, bet ir komfortas.
Be to kodėl niekas nevertina, kad joks rekūpas 100 proc. šilumos negrąžina, neišsaugo ir dalį jos turi kompenauoti šilumos šaltinis. Todėl tikrai ne 50 eurų klausimas. Šiek tiek daugiau.
Joks čia ne fleimas. Daug naudingų dalykų sužinojom. Aišku buvo ir nukrypimų, bet kitiems malonu prie kavos ryta paskaityti. Esmė gi ne tik pinigai, bet ir komfortas.
Be to kodėl niekas nevertina, kad joks rekūpas 100 proc. šilumos negrąžina, neišsaugo ir dalį jos turi kompenauoti šilumos šaltinis. Todėl tikrai ne 50 eurų klausimas. Šiek tiek daugiau.
Artėjame prie pozicijų supratimo. Galutinis rekuperatoriaus rezultatas - normalus oras patalpose, o tiek zenderis, tiek komfoventas šį rezultatą pasieks. Sąnaudos bus skirtingos, bet vis tiek nemanau, kad galutinis skirtumas viršys 50 EUR.
Iš svarstomų modelių kol kas tik to pačio komfovento daiktai beigi norvegiškas Flexit UNI. Kažkaip neaptikau daugiau modelių su gartraukio pajungimu. Jei kas aptiko iš parduodamų Lietuvoje (ar normalioje internetinėje pardėje užsienyje) kitokių modelių, būtų labai didelis dėkui už parodymą.
QUOTE(Vytas_ @ 2018 03 02, 21:58)
Taip
Bus žiauriai įdomu palyginti. Ko trūksta iki paleidimo? Ortakiai skarda ar plastikas? Kam toks galingas?
QUOTE(cibulis @ 2018 03 02, 20:34)
Sako kažkurią žiemą per mėnesį 1000 kWh prisuko. Sakau nesąmonė. Na, ne 1000, gal 500-600 kWh. Gerai nepamena, bet daug. Varinėjo apie 200 kubų, tenas buvo įjungtas. Gal ir mažiau elektros prisuko, bet jei laiko išjungtą, tai daug apie modelį pasako. Galėtų ir advokatas duomenis už vasarį paskelbti.
Pas Adwoco, Renovent Excellent 300 plus (įrenginys su plokšteliniu kryžminio-priešpriešinio srauto šilumokaičiu). Pas jį ne rotorius. <{POST_SNAPBACK}>
Kas dėl teno naudojimo, tai viskas nuo valdymo automatikos priklauso. Jei įrenginys plokštelinis, prie kvailos automatikos suris elektros gerokai daugiau už rotorinį su kvaila automatika. Komfovento automatikos protinga nepavadinčiau, bet kad su ja galima būtų prisukti 1000kWh per mėnesį, nu čia jau konkrečiai perlenkta lazda su duomenimis. Ten gal pas jį koks elektrinis namo šildytuvas buvo įjungtas ir prisuko elektros normaliai, bet apie jį pamiršo, ir pamatęs bendras sąnaudas suvertė visą padidėjusį skirtumą rekuperatoriui. Garantuotai elektros matuoklio rekuperatoriui nebuvo pasistatęs.
Dar vienas dalykas. Laikė rekupą ant 200m³/h, o dabar laiko išjungtą. Kam jis laikė gana didelį srautą, kai pas jį namas kiauras ir gali puikiausiai iš vis be rekupo apsieiti?
QUOTE(Verteris @ 2018 03 02, 16:45)
Subjektyviai man visos šitos diskusijos ir faktų virtinės aišku tik viena - entalpinis Zenderio rekuperatorius yra 'plug and forget' tipo įrenginys, idealiai tinkantis negalintiems ar nenorintiems žaisti su ventiliacijos parametrais. Prie Amalvos produktų vis tik tektų kišti nagus papildomai, jei norėtum tvarkingai susireguliuoti ventiliacijos sistemą.
Būtent man toks susidaro įspūdis, tik žodžiai teisingi ne man, o pačiam atėjo. Kadang beveik niekas iš nebaigtų darbų dabartiniane mūsų bute taip ir nebuvo baigta - beveik esu tikras, kad prie sudėtingesnių reikaliukų nei liustros ar kolonėlės tuo labiau nebeprieisiu. O dar, kai aptarnavimas gali nuotoliniu būdu prisijungti ir pareguliuoti nustatymus -
aš asmeniškai matau prasmę kažkiek permokėti ir gyventi bei džiaugtis.
QUOTE(mintas @ 2018 03 02, 23:26)
Dar vienas dalykas. Laikė rekupą ant 200m³/h, o dabar laiko išjungtą. Kam jis laikė gana didelį srautą, kai pas jį namas kiauras ir gali puikiausiai iš vis be rekupo apsieiti?
Sutinku. Jis ir man normaliai nepaaiškino. Bandžiau jam sakyti, bet jis nenorėjo girdėti. Ten kiti dalykai. Oi, kaip žmonės nesupranta šiltų namų statybos. Negi paaiškinsi, jei nenori girdėti. Ne mano reikalas.
QUOTE(cibulis @ 2018 03 03, 00:52)
. Bandžiau jam sakyti, bet jis nenorėjo girdėti. Ten kiti dalykai. Oi, kaip žmonės nesupranta šiltų namų statybos. Negi paaiškinsi, jei nenori girdėti. Ne mano reikalas.
Cibuli , prisimink save kai pradejai dometis ... buvai visai kitais nikais . Tokia realybe kol pats nepaciupineji ir kitais sunku patiketi ...
QUOTE(Verteris @ 2018 03 02, 16:45)
Prie Amalvos produktų vis tik tektų kišti nagus papildomai, jei norėtum tvarkingai susireguliuoti ventiliacijos sistemą.
Kadangi aš tiek daug prirašiau, kad Komfovent rekupai gali dirbti gerai, jaučiu pareigą perspėti, kad jų valdymo automatika užprogramuota tragiškai, ir norint, kad įrenginys veiktų be priekaištų, reikia žinoti jos valdymo niuansus.
Nežinau, kiek patobulėjo komfovent rekupų valdymo automatikos algoritmai per visą šį laiką, nuo mano rekupo įsigijimo, bet būtent mano, pačios pigiausios - Domekt serijos, 4 metų senumo rekupo modelis, nors ir gali veikti "plug and forget" režimu, bet tada jis tikrai dirbs neefektyviai.
Norint išpešti maksimalų efektyvumą reikia su juo pasižaisti.
Pirmų rekupo eksploatavimo metų vasarą, tik žiema baigėsi, truputį atšilo orai ir mano namai momentaliai perkaito ir atvėso tik atėjus rudeniui. Tik kitais metais supratau, kad kalta komfovent rekupo automatikos valdymo algoritmai. Ten nors ir nustatytas vasaros režimas, bet tik paduodamas šiek tiek aukštesnės temperatūros oras nei nustatytas ir labanaktis, stabdomas rotorius ir tiekiamas karštas lauko oras be jokios šilumos rekuperacijos.
Taigi, vasarą norint neperkaitinti namų su Komfovent pigiausios serijos 4 metų senumo modeliu, reikia gana stipriai pasižaisti su rekupo darbo programavimu ir neužteks tik variklių darbo intensyvumo pakeitimo pagal laiką, reikės dar ir su užduotomis temperatūromis pagal laiką pasižaisti. Detaliau apie tokio programavimo principus aprašiau savo bloge.
Po to kai išsiaiškinau valdymo nustatymo principus, mano rekupas vasarą ne tik kad neperkaitino namų per ventiliaciją, bet net sugebėjo juntamai juos atvėsinti atėjus didžiausiems karščiams nakties metu. Tiesa mano bloge aprašyta nustatymų seka jau pasenusi, praeitais metais ją dar šiek tiek patobulinau, bet net ir aprašytosios tikrai užteks, kad rekupas normaliai dirbtų, bei leis perprasti, rekupo nustatymų vasaros režimui subtilybes.
Kas dėl žiemos režimo, tai realiai komfovento rekupas puikiausiai atitinka "plug and forget" principą. Realiai jam nieko papildomai nustatinėti nereikia, bet čia irgi reikėtų pasižaisti su nustatymais, norint pasiekti maksimalų efektyvumą, išskyrus niuansus su užduodama temperatūra. Jei rekupas pradės pūsti aukštesnės temperatūros orą, nei nustatyta, jis stabdys rotorių ir nors ir trumpam, gausite šalto oro pliūpsnį, tad ir čia reikia žinoti, ką nustatinėji, bet šiaip, tai visi kiti nustatymai tinkami visiems rekupams, norint padidinti jų efektyvumą.
Pirmas dalykas žiemos metu, reikėtų išsiaiškinti mažiausius priimtinus oro srautus kiekvienam laiko tarpui, ir nelaidyti rekuperatoriaus didesniais oro srautais nei reikia. Kad ir koks jis efektyvus bebūtų, vis tiek jis turi nuostolius ir tie nuostoliai vis tiek atsilieps bendroms šildymo sąnaudoms, bet ne tai svarbiausia, jei rekupas žiemos darbui naudoja teną, tai kuo srautas didesnis, tuo elektros sąnaudos bus didesnės, taigi pirmas niuansas, susiprogramuokite rekupą, kad pūstų minimalius, jums priimtinus oro srautus, konkretiems laiko tarpsniams paros bėgyje.
Antras dalykas - tai oro srautų disbalansas. Nors plokšteliniai rekupai tai dažniausiai daro automatiškai, be vartotojų įsikišimo ir jiems apie tai net neįtariant, bet ir rotorinių rekupų atveju, tai pakels NVK. Ištraukimas turi būti didesnis nei oro padavimas, todėl norint didesnio efektyvumo, reikėtų ištraukimo varikliams nustatyti truputį didesnį intensyvumą nei padavimo. Tik atkreipkit dėmesį į tai, kad disbalansavimas sausina tiekiamą į patalpas orą, todėl su disbalansu reikia žaisti protingai. Be to nereikėtų pamiršti, kad į patalpas tiekiamas oras vėsesnis, nei išmetamas, todėl patekęs į patalpas sušyla ir plečiasi, todėl natūralu, kad bus išmetamas didesnis oro kiekis, nei paduodamas ir be jokio disbalanso. Taip pat oro srautai gali disbalansuotis ir dėl skirtingo pasipriešinimo padavimo ir išmetimo ortakynuose, į ką irgi reikėtų atkreipti dėmesį. Padavimo ir ištraukimo ortakių pasipriešinimo skirtumą mano galva lengviausia nustatyti arba su tiksliu prietaisu matuojančių slėgių skirtumą tarp vidaus ir lauko, arba atšilus orams, kai tiekiamas ir išmetamas tokios pat temperatūros oras, reikėtų pasitikrinti ar su vienodu intensyvumu dirbančiais varikliais oro padavimo ir išmetimo intensyvumas yra vienodas. Jei nevienodas, tai vadinasi jūsų padavimo ir ištraukimo ortakyno pasipriešinimas yra skirtingas ir reikėtų pakoreguoti variklių darbo intensyvumą, kad abu srautai būtų vienodi. Taip subalansuota sistema turėtų dirbti be disbalanso, o kai norėsite disbalansuoti sistemą, reikės nueiti nuo balansavimo metu nustatytų dydžių.
Na ir trečias punktas, svarbus komfovent Domekt serijos įrenginiams, apie kurį jau užsiminiau. Atsakingai nustatinėkite paduodamo oro temperatūras. Rekupo valdymo algoritmas labai stipriai nuo jo priklausomas, bet suprogramuotas iš tikrųjų kvailai, nes ne bando palaikyti užduotą temperatūrą, ko ir norėtųsi tikėtis standartinėmis aplinkybėmis, bet ne, konkrečiai komfovento rekupų algoritmas suprogramuotas taip, kad būtų tiekiamas ne žemesnės temperatūros oras, nei užduotas ir jis darys viską, kad būtų tiekiamas kaip galima aukštesnis oras nei užduotas, kas labai blogai vasaros metu.
Taigi, tiek. Komfovent įrenginiai irgi gali dirbti pakankamai efektyviai, bet žinokite, kad su jais reikės pasižaisti.
Tiesa, nemanau, kad ir kitų rekuperatorių valdymo automatikos be priekaištų, taip kad greičiausiai kad ir su kitais rekupais reikės pasižaisti, bet šiuo klausimu aš jau padėti negalėsiu.